MENÜ
   
 

 

HU / EN  

 
  2017 Skoda Octavia Combi STYLE G-TEC - 1.4 TSI CNG - teszt 2. oldal  
  A hátsó üléssorban még teljesen hátratolt első ülések mögött is kényelmesen elférni, igaz ilyenkor még pár cm marad a lábtérből, hogy ne érjünk az első ülések háttámlájához, de normál beállításoknál tágas, mint a felsőkategóriás modellek. A középső ülés tartalmazta a kihajtható üléstámlát, ami könyöktámasz mellett két gumírozott pohártartót is kapott, és síléc alagútként teljesen ledönthető a középső ülés háttámlája, ami fokozza a praktikusságát.  
 

   

2017 Skoda Octavia G-TEC - az utastér részletei -

 
  A tágas utastérhez jön még az óriási csomagtér is, ami alaphelyzetben is óriási 480 literes (benzin és dízel változatoknak 610 literes) méretével, ami egy utazáshoz könnyedén elnyeli a csomagokat, de ha szállítani akarunk vele az sem gond, ha ledöntjük a hátsó üléssort, ami egészen 1 610 literesre (TSI és TDI változatok 1 740 literes – csak CNG változatnál kisebb a csomagtér mérete) bővül az alap csomagtér méretétől, ami akár IKEA-s szekrényt is képes elnyelni. A csomagteret könnyed mozdulattal tudjuk bővíteni a csomagtérbe helyezett két kallantyú meghúzásával, ami után már le is dőlnek az ülések.  
 

  

Az utastér tele világítással - olvasólámpák, lábtér világítás és az ajtókon a hangulat világítás végig futó LED csíkok formájában

 
  A tesztelt modell már megkapta a SIMPLY CLEVER okos megoldás csomagot is, ami pár eurós extra, de olyan kiegészítőket kap az utastér, mint a csomagtérbe épített kivehető, mágneses zseblámpát, aminek alapfunkciója a csomagtér világítás, a beépítet fix világítás mellett. Az okos csomag még hozzáteszi a mobilokhoz készült külön tartót, ami a pohártartóba helyezhető, valamint a jégvakaró a tanksapkánál.  
 

 

A tesztautó már megkapta a hűtött kesztyűtartót is, ami nyáron nagyon hasznos tud lenni, és a kihajtható fogas a csomagtérben, amik között található kar meghúzásával le is dönthetjük a hátsó üléssort

 
  A G-TEC gázos gyári változatot teszteltem, aminél a STYLE a legmagasabb felszerelés szint, de már ez is megkapta a lábtér világítást, és olyan kiegészítő is megtalálható volt benne, mint a hangulatvilágítás, ami a műszerfalon és az ajtókon is megtalálható, de korábban még csak a SuperB és a KODIAQ használta. A csomagtér padlója alatt csak abroncs javító készletet ad a Škoda alap felszerelésnél, de extra listáról akár teljes értékű pótkerék is választható, a CNG-s változat kivétel.  
 

 

Reklám

 
 

Egy kiváló alternatíva dízelek helyett

A Škoda sportosabb, agresszívebb megjelenést kapott, ami a tesztelt modell esetében egy alternatív takarékos meghajtást használ. Az orrában egy 1.4 TSI feltöltős motorral, ami 110 lóerőt (81 kW) termel 4 800 és 6 000 fordulatszám tartományok között, ami mellett a 200 Nm-es nyomaték csúcsát már 1 500 - 3 500 fordulat között leadja, így szinte mindig erőlködés nélkül megtud indulni a méretes Octavia. A tesztel modell egy 6-fokozatú kézi váltót kapott, aminél városban 50-nél is alacsony fordulaton jár a motor, de erőlködés nélkül megindul.

 
 

 

Az új dizájnnal sokkal szebb az mérőórák megjelenése

 
  Az 1.4 TSI-ben lehet, hogy ekkora fordulaton még nem kapcsol be a turbófeltöltő, de már érezhetően megindul és visszaváltás nélküli, úgy, ahogy 90-nél 6. fokozatban is szépen megindul, de előzésnél ajánlott visszaváltani, amikor már a turbófeltöltő bekapcsol nagyobb erőt nyújtva a biztonságosabb, gyorsabb előzésért. Az 1.4 TSI motor is méretben kicsinek tűnik ekkora autóhoz, de bőven elég a mindennapi használatra, ami még takarékos is a turbós benzinmotor magasabb fogyasztását kiküszöböli a CNG gázhajtással, amivel jelentősen csökken az üzemanyag költségünk. A gyár által megadott átlagfogyasztási értéke csak 5,8 l/100 km benzinből, ami várhatóan 6-7 liter között megáll normál használatnál, de a CNG fogyasztása 5.7 m3, ami árban jelentősen jobb, mint az benzinár, így cégautónak is kiváló az alacsonyabb üzemanyag költségekkel.  
 

2017 Skoda Octavia G-TEC Combi - fehérben inkább céges autó megjelenése van, de így is szép

 
  Az 1.4 TSI benzinmotor dinamikus vezetést is tud nyújtani, ami 11.0 másodperces gyorsulásával tökéletes a mindennapi használatra, még családi autóként is a legjobbak között kap helyet kategóriájában, méretével viszont a legnagyobb a kategóriában, így még riválisa sincs a piacon. A gázos változat ellenére az utastérből nem vesz el a CNG tartály, ami 15 kg-os méretben kerül az Octaviaba, az 50 literes benzintartály mellett, amik közösen jelentősen növelik a megtehető km-ek számát.  
 

A megjelenésében nincs eltérés más Octaviákkal, és csak a G-TEC jel utal a CNG-s hajtásra

 
 

A dinamikus mentteljesítmények és kényelmes utazási komfort mellet, a csendessége is kiváló, amikkel tökéletes utazó autó a G-TEC változat is. A futómű beállítása hozza a megszokott kényelmet, de a kormányzásán mintha javítottak volna közvetlenebb, sportosabb lenne az alap Octaviaban, ami mellet a kézi váltó könnyed pontos váltást biztosít, precíz fokozat váltással. A Škoda még mindig megtartotta a hagyományos kéziféket, ami bevált dolog, de extra költség ellenében elektromossal is elérhető, viszont visszagurulás gátlót is kap, ami megkönnyíti a kezdő vezetők dolgát, éppen annyi ideig tartja meg az autó fék elengedése után, hogy gázra lépjünk, és visszagurulás nélkül eltudjunk indulni kézifék használata nélkül is, ami a kezdő sofőröknek is sokat segít.

- Kartos Patrik -

2018-01-28, 14:00:20

 
  << előző oldal  

 

AmazingCounters.com
AmazingCounters.com

 

Reklám

 

 

Reklám

Asztali nézet