![]() |
||
HU / EN |
||
2017 Lexus NX300h teszt - 1.oldal | ||
Egy sportos Lexus, a fiatal ügyfeleknek Lexus még csak 1993-ban kezdte első modelljével az LS400-assal pályafutását, ami után nagy sikert aratott, a Toyota luxus márkájaként Amerikában és már Európában is. Az eredmény látható a precíz Japán gyártó kínálatának folyamatos bővülésén is, ami olyan népszerű modellekkel bővült, mint az IS, GS vagy az RX, amik még mindig nagyon népszerűek a Lexus kínálatában, de nagy kategóriás sportkocsik is megjelentek a Lexus történetében, ami a legendás LF-A és a jelenleg is elérhető LC sport modellek, valamint időközben az F-Sport sportos felszerelés is elérhető lett mindegyik modellhez. A kínálatba viszont nemrég egy újabb modell is megjelent, ami a Lexus mini luxus SUV-ja, az NX, amit most kisebb tesztre el is vittem, és ez is választható F-Sport felszereléssel. |
||
11122 Reklám |
||
Hybrid technológia vagány külsőbe csomagolva A Lexus nemrég piacra dobta az új NX modelljét, ami teljesen új a kínálatban. A kis SUV sportos, fiatalos megjelenést kapott, amivel a fiatal ügyfeleket is megfogják. Az új Lexus NX olyan modellek riválisaként indul, mint a jól ismert Audi Q5, Volvo XC60 vagy a Mercedes GLC. Az NX új vagány sportos megjelenése, újabb vevőkört hoz a Lexusnak, amivel főleg a tehetősebb fiatal ügyfeleket fogják meg, az RX-nél kisebb modellként és jelentősen alacsonyabb árral az RX-hez képest. |
||
Fiatalos, sportos külső |
||
Az NX orráról sem maradhatott el az orsó egyedülálló hűtőrács, ami a tesztelt modellen sportos változatban került fel, szürke színre fújva és már jól ismert Lexus védjegy (ezt már csak az F-Sport változatokon lehet fokozni). Az NX orrán szürke fényezésben kerül fel az orsórács, amit kiegészít az alsó méhsejt rács, amit főként sport modelleken használnak, mint a Golf GTI-n, de nagyon jól illik az NX a formavilágába is. Sportos kopoltyú légnyílást is kapott, ami belemar az első ütközőbe. A vékony fényszórók is fokozzák az agresszív megjelenését, amit kiegészítenek a különálló pipa LED indexek, amik nagyon jól mutatnak ebben a megoldásban, valamint a LED fényszórók még éjszaka is egyedülálló megjelenést kölcsönöznek. | ||
Az új NX 300h - külső részletei - |
||
A modern attraktív formavilág folytatódik az oldalán is, az éles törésvonalakkal, amik szépen játszanak a fénnyel, plusz a 18”-as felnik egészen normálméretűnek tűnnek rajta, de szépek is. Az sárvédők még kiszélesedő kerékjáratokat is kapnak, amik a hybrid erőtől duzzadnak a 197 lóerős összteljesítménytől, amit a hybrid rendszer tud nyújtani és nagyon könnyen mozgatja az új NX-et. …és még hátra van a stílusos modern far, ami tovább folytatja az éles egyedülálló törésvonalak áradatát, amibe beleillik a modern Lexus LED hátsó lámpa is, ami a fényszórókhoz hasonlóan, egyedülálló L-forma világítást is kapott, ami szintén a Lexus-ok egyedisége, mint az orsó hűtőrács az orrán. A fényezetlen védő elemek is jól jönnek, ha földes útra tévedünk a vidéki házunkhoz utazva. | ||
Reklám |
||
A hátsó ütköző mindkét oldalon kapott rácsbetétet, ami csak design, de sportos és elegáns változatokon különböző, a kipufogó viszont takarásban van (felszerelés szinttől változhat a design), igaz ez egy hybrid, nem a komoly kidörgők a lényeg, de a sportos megjelenést, így is fokozza. A hybrid változatról nem maradhat el a kék márka jel, méretes formában, ami már alap elég sok gyártónál és a Toyota/Lexus hybrid modelleknél a kék háttér sáv a jelvényeken, amik szépen keretezik a márkajelet és egyben utalnak a hybrid technológiára is. Tágas belső, igazi prémium szinttel Az NX-be beülve igazi minőségi prémium utastér fogad, a kényelmes jó oldaltartású ülésekben, és amihez csak érünk finom, puha tapintású anyagokkal találkozunk. Az elektromos szellőztetett bőr ülések sportos vezetésnél is helyén tartják a vezetőt és utasát, de a hátsó két szélső ülés is szellőztetett, így a hátul utazók is megkapják a felsőkategóriás kényelmet. A multi-funkciós sport bőr kormány elég visszajelzést ad a vezetőnek, amit sportmódban lehet fokozni. |
||
A sportos külső, világos, minőségi bőr belsőt rejt, amit elvárnak az ügyfelek ebben a kategóriában |
||
A sport módban a hybrid mérőóra is átvált hagyományos fordulat számmérőre, és piros háttér színt kap a teljes egység. Az Eco módban kék háttérszínre vált, viszont normál módban nincs háttér fénye, amik mellett a gázreakció is érzékenyebbre tud váltani módtól függően. A módok között váltogathatunk, jobbra fordítás az Eco, balra a Sport mód, és ha megnyomjuk a forgókapcsolót, akkor vissza áll normál módba, ami nagyon egyszerű használatot nyújt, de ez a kormánykerékről is elvégezhető, így szinte le sem kell néznünk az útról. A vezetése élvezetes, sportos, amire a külső megjelenése is utal. Az utastérben is megkapta az attraktív megoldásokat, mint a műszerfal kialakítás, amihez hasonlóval a korábban tesztelt Alfa Romeo Stelvionál találkoztam - szépen elnyúlik. | ||
NX300h utastér részletei |
||
A középkonzol gomb elrendezése is egyszerű minden a szokásos helyen, plusz a rádiót elrejtve alul, ami szintén szép fém forgó kapcsolókat kapott, ahogy a klíma gombjai is, és a mód választó. Az első ülések tág határok között állíthatók, amik szinte mindenkinek megfelelő beállítást tudnak nyújtani, memóriás funkcióval. Az utastér világítása tejüveg designt kapott, ami szebb megjelenést ad az utastérnek. A vezető könnyen tudja kezelni az érintőképernyőt, ami nagyobb érintőképernyőnél Touchpad-et is kap, és nagyon egyszerű használatot ad a vezetőnek, mint a laptopokon. A vezetőnek egy helyre helyezték a mód választókat és az EV mód kapcsolót, amivel néhány km-t tisztán elektromosan is megtehetünk, valamint az ESP kikapcsoló gombját, ami a vezetési módok mellett még jól jöhet, ha olyan helyzetbe vagyunk az NX-ünkkel. Az utastér szép minőségi kidolgozása hátul is folytatódik, ahol még teljesen hátratolt üléseknél is bőven van lábtér, amit egy városi SUV-nál díjazni tudok, amivel egy teljes értékű modell mindennapi és üzleti használatra. | ||
A szép elegáns vonások, az utastérben is feltűnnek, amik szép modern kidolgozást mutatnak, minőségi anyagokkal kombinálva |
||
A lábtér normál beállításnál óriási, de a fejtér 186 cm-es magasságommal még éppen elég, mivel szinte súrolja a hajam. A kényelem itt is megmarad, de csak 2 felnőtt tud itt kényelmesen elférni, a középső ülés már szűkös. A két felnőtt viszont egész kényelmesen elfér, amihez hozzátesz a kihajtható középső ülés háttámla, ami minőségi könyöktámasz, beépített két pohártartóval, de ez is a prémium szintnél elvárt szép, finom nyitást kapta meg, mint ahogy bőrrel kiegészített kapaszkodó fülek vissza húzódnak, a minőségérzetet fokozva. A formájából nehéz elhinni, hogy hátul van rendes fejtér igaz nem a 2 métereseknek való, de 190 cm-ig kényelmesen elférnek, valamint az óriási lábtér a kategóriában. Az utasok puha bőr ajtóborításokat kapnak, amik csak az alsó részen kapnak kemény műanyag borítást, és ehhez becsukott ajtónál el sem érünk, így nem zavaró, max. a palacktartóért nyúlunk le eddig, de ez elfogadható a szép minőségi kidolgozás mellett. | ||
A kényelmes bőr ülés, és a csomagtér, ami nem is kicsi, plusz az abroncs javító készlet a padló alatt (ami nagyon népszerű a gyártóknál) |
||
A kényelmet fokozzák hátul is, az elhelyezett szellőzőkkel, valamint a szellőztetett bőr ülésekkel (két szélső). Az ülő lapok hossza is megfelelő, a kényelmes utazáshoz. A tágas utastér mellett méretes csomagteret is kapunk, ami alaphelyzetben 555 literes (ledöntött hátsó ülésekkel 1 600 literes – hybrid csomagtér méretek), de mivel a pótkerék helyett, javító készletet kapott az NX, így még egy méretes padló rekesz is van benne, ami elég nagy egy pótkeréknek is, de ne felejtsük el a Lexus NX is elektromos csomagtér ajtót is kapott, ami megkönnyíti a berakodást plusz kérhető automatikus zárással is. Az NX-be jól jön a tolatókamera is, amivel a sportos far miatt elég szűkös a kilátás, plusz a hátsó oldal kisablakai és a vastag oszlopok se könnyítik meg a hátralátást. Az NX300h tesztautó eddig hozza az elvárt prémium szintet egyedülálló csomagolásban, ami kiváló rivális a német prémium modellekkel szemben. |
Reklám |
|
Reklám |