MENÜ
   
 

 

HU / EN  

 
  2017 Skoda Kodiaq 2.0 TDI190 7DSG előzetes teszt 1. oldal   
     
 

Csehek Range Rovere

Škoda az elmúlt években egyre jobban hozza fel magát az autópiacon, aminek legnagyobb tagja jelenleg, az óriás Kodiaq, ami simán elmenne Jeep Grand Cherokee-nek is, ami után lassan jött a Karoq. A Škoda az új modelljeivel már a prémium szegmensben foglal helyet, amiben a Kodiaq egy BMW X5-tel, Mercedes GLE-vel vagy egy Q7-essel is feltudja venni a versenyt, amikkel méretben is hasonló szinten van. Az új modelljeivel a Škoda már akár az Amerikai piacon is kérdés nélkül helyt állna, de ez csak az én véleményem.

 
 

 

Reklám

 
 

Range Rover orr a Csehektől

A Škoda volt tervezőjének munkája még a KAROQ modellt is, amit már bemutattak, de ezután a BMW-nél folytatta munkáját, de amit alkotott eddig az eszméletlen a Škoda egyes modelljeinek esetlen formavilágát sokkal vadabbá, sportosabbá alakította, ami mellett már a német modellek vásárlói közül is sokan a Škoda mellett döntenek. Az orr megjelenése agresszív sportos, ami nekem jobban bejön, mint a Seat rokona (Ateca), de a két modell nem tekinthető riválisnak, mivel a Kodiaq méretben érezhetően nagyobb, és a tesztelt modell már egy 7-személyes változat volt. Az agresszív markáns orr még az éjjeli utazásoknál is mutatja, hogy egy vérbeli Škoda az egyedülálló nappali menetfényeivel. A méretes orra már a Range Rovert idézi, ami a legmagasabb luxust kínálja az ügyfeleknek.

 
 

 

Egyedülálló, sportos formavilág

 
  A sportos orr kis légterelő ajak kialakítást is kapott az ütköző alsó részén, ami mellett megkapta a legújabb Škoda hűtőrácsot, ami a vékony egyedülálló fényszórókkal, és a nagyon hasonlóan hajlított motorháztető design-val, már mondható a csehek Range Roverének, ami méretében és megjelenésében is nagyon hasonló lett. A motorháztető a Range Rover és Range Rover Sport modellek éles törés vonalát idézi, ami a Kodiaqnál is szinte egy PingPong asztal nagyságúnak felel meg, ami vezetés közben is magabiztosságot ad, és nagyobb biztonságérzetet. Az oldalán tovább haladva visszatérnek a megszokott kristály dizájn törésvonalak és a nagy sima felületek, amik szépen játszanak a fénnyel, valamint a fényezetlen műanyag elemek igazi off-road stílust kölcsönöznek neki, a méretes 18”-as felnik viszont szépen mutatnak, ami nem túl kicsi és nem túl nagy a méretéhez képest, így a kényelem kiváló benne.  
 

Az új agresszív orr design

 
 

A Kodiaq viszont alapfelszerelésnél 17”-es acél felnit kap, de elérhető 17”-es, 18”-as alu. felnikkel, és még a 19”-es TRIGLAV felni szettel is. A hátsó része viszont nagyon emlékeztet a Jeep GrandCherokee-kra az éles törésvonalakkal feldobva, amik a SuperB-hez hasonló hátsó lámpa dizájnt kapta meg. A tesztelt modell a modell katalógusa szerint a Dzsungel zöld metál színt kapta meg, aminek nem tudom mennyi köze van a dzsungelhez, de ez a megszokottnál sokkal világosabb zöld árnyalat, a Škoda Dzsungel zöld színe. Az új modell hátsója szintén a nagy SUV-okat idézi, ami engem legjobban a Jeep Grand Cherokee-ra emlékeztet, ami mellett a Kodiaq akár 7 személynek is tud helyet nyújtani, az extraként kérhető +2 üléssel, amit ki sem kell venni, hanem elég csak a padlóba hajtani. A külső megjelenése összességében igazi prémium autóhoz méltó, a masszív és fiatalos megjelenésével, és még a fiatal ügyfeleket is megfogja az új modell.

 
 

 

Reklám

 
 

Vagány külső prémium belső

Az utasterébe beülve igazi minőségi autóban foglalhatunk helyet, és magasan ülünk, mint egy Range Roverben, amihez hasonlóan a Kodiaqban is az óriási motorháztető látjuk, nagyobb biztonságérzetet adva. A Fabiához hasonlóan a lehető legmagasabb helyen kapta meg a középkonzol érintőképernyőjét, ami sok funkciót tartalmaz köztük a vezetési módokat is itt tudjuk választani, ami a szemmagasságban elhelyezett kijelzőnek köszönhetően szinte le sem nézünk az útról és látjuk az ikonokat, amik méretes grafikát kaptak, így könnyű leolvasni és választani a menü pontok közül. A vezetési módok tartalmazzák az ECO, COMFORT, NORMAL és INDIVIDUAL módok mellett a SNOW téli módot is, de a Kodiaq még külön gombbal off-road módra is átkapcsolható, így is megkönnyítve a terepen való közlekedést vele.

 
 

 

A minőségi beltér, számos tároló rekesszel

 
  A szép kidolgozás méretes betétet kapott, és már ez a modell is az új Škoda kormánykereket kapta meg, multi-funkciós bőr változatban. Az óriás Kodiaq óriás kesztyűtartót is kapott, és egyszerre kettőt egy más fölött, amik óriási helyet adnak tárgyainknak, ami mellett a 2-zónás klíma (vagy 3-zónás) lehetővé teszi a tároló rekesz hűtését, mint a korábbi Škoda csúcsmodellben, a SuperB-ben. A szép részletes kidolgozás, mint egy BMW-be, ami a Škodában már az új TFT kijelzőt is használja, és ez alatt kapott helyet a megszokott elrendezésben a kezelőszervek, amik megszokott módon egy helyre kerültek (a fűtés – hűtés kezelő gombjai), amik alatt még egy sor gombot találunk, a régi kazettás magnók stílusában, ahol megtalálható a parkolás segítő rendszerek gombjai. Egyből mögötte a méretes váltósapkával ellátott váltókar a 7-fokozatú DSG váltónak, ami az első DSG váltós modelleknél volt megszokott, de úgy látszik visszatér, ami a tesztelt modellhez viszont illik, ahogy az autó is masszív alkotás.  
 

  

Az egyedülálló mérőórák, amik korábban csak a Laurin&Klement modellekben lehetett látni - az érintőkeprnyő, amit jó magasra helyeztek a Kodiaqban, ami sokat segít a vezetőnek, és a hűtés-fűtés kezelőszervei -

 
  Az első üléssorban igazi kényelem fogadja a vezetőt és utasát a sportos javított oldaltartású bőr ülésekben, a tesztelt modell esetében, ami már felszerelésében fel volt szerelve elektromos állítással, ülés fűtéssel és a vezető ülése memória funkciót is kap. A kormány kiváló fogást és kezelést nyújt az új Kodiaq vezetőjének. A kormányról könnyen kezelhető az új információs TFT kijelző a kormány mögött, ami egy új adatot is megjelenít a vezetőnek, ami az AdBlue adaléknak a pillanatnyi hatótávja, ami a tesztelt modellben 7000 km volt (13,7 literes AdBlue tartály), és az értékesítőtől hallottam, hogy amikor null km-esen meg jönnek ezek az autók a kereskedésbe, akkor mutat 8500 km-t a rendszere, ami meglepően jó, így nem kell túl gyakran utána tölteni. A méretes SUV a jelenleg kapható legnagyobb Škoda a kínálatban, ami óriási helyet nyújt, és már a Rapidban is megtalálható segélyhívó rendszert is használja, ami sokat segíthet a vezetőnek és utasainak.  
 

  

Szépen kidolgozott, tágas beltérben öt felnőtt kényelmesen elfér, és még elérhető plusz két padlóba süllyeszthető üléssel, amit a tesztelt modell is megkapott

 
 

A Kodiaq modellek már alapfelszerelésnél megkapják a kulcsnélküli nyitás és indítás rendszert, ami már ebben a kategóriában megszokott, ahol a Kodiaq is helyet foglal az autó piacon. A méretes kesztyűtartó mellett a könyöktámasz is óriási tároló rekeszt rejt, ami a kártyákra is tartalmaz tároló mélyedést, valamint a betét átfordítható, így lehet sima felülete, mint a rekesz padló felületének, de pohártartóként is működik, valamint ha nem kell kivehetjük, így a teljes tároló rekesz üreget kihasználhatjuk. A vastag oszlopai nagyobb biztonságot adnak, de méretes orra miatt a szűk kereszteződésekből nem egyszerű kilátni, amikben sokat tud segíteni a segéd kamera rendszer, ami hátul helyet kapott és a felülnézetből még az autó oldalát is mutatja. Az első utasok kényelme mellett a második üléssorból sem marad el, ahol óriási kényelemben utazhatnak az utasok, akik a tesztelt modellben ülésfűtést is kapnak, az első ülések mellett, de hátul csak a két szélső, viszont a középső ülés támlájából könyöktámasz is kihajtható, ami ebben a kategóriában már alap, plusz a beépített két pohártartó.

 
 

    

Az óriási csomagtér ami alaphelyzetben is 477 literes, a hét személyes kivitelben, és egészen 2 005 literig bővíthetjük, de akinek nem kell a plusz két ülés azok nagyobb csomagtartót kapnak

 
 

A SuperB-hez hasonlóan a második üléssor is kapott szellőző nyílásokat, ami az utazási kényelmet tudja fokozni, de a tesztelt modell még hátsó ülés fűtést is kapott, ami a téli időszakban nagyon jól jön, és ezt már kisebb modellekbe is gyakran beleépítik, amik pár hónap fagyos hideg időszakban segít sokat. A második sor kényelme még fokozható a középső ülés támlájának lehajtásával, ami két pohártartót tartalmaz, valamint az első ülésekre szereltek lehajtható kis asztalt, ami beépített pohártartót is kapott, és még okostelefon tartóval is felszerelték, ami a hosszú utazások alatt lehetővé teszi, hogy akár laptopon is dolgozhassunk, vagy akár kényelmesen együnk és igyunk a kocsiban.

 
 

   

A hátsó utasok is kapnak pohártartót a könyöktámaszba, gumírozott felülettel, plusz a könyöktámasz is néhány tárolási megoldást rejt, amik gumírozott felületet kapnak, mint a drága márkák (Audi, BMW, Merceds, stb.) prémium modelljei

 
 

A tesztelt modell 7-személyes volt, ami jelenleg az egyetlen 7-személyes modell a Škoda kínálatban, ami szükség esetén két extra ülést is lehetővé tesz, ami a padlóba süllyeszthető, de ledöntött állapotban óriási csomagteret kínál, és 7 üléssel csak 477 literes, ami nem a legnagyobb, de még elfogadható méretű. Az 5-személyes változatban viszont már óriás alaphelyzetben is a csomagtere 630 literes csomagteret kapunk (720 literes 5 személyes változatban), valamint ezt egészen 2 005 literig lehet bővíteni a tesztelt 7-személyes változatban, amit az alap 5 üléses kivitelnél 2 065 literig bővíthetjük.

következő oldal >>

 
 

 

 

 

AmazingCounters.com
AmazingCounters.com

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

Asztali nézet