|
|
|
|
HU / EN
|
|
|
2017 Skoda Kodiaq 2.0 TDI190 7DSG előzetes teszt 1. oldal |
|
|
|
|
|
Csehek Range Rovere
Škoda az elmúlt években egyre jobban hozza fel magát az autópiacon, aminek legnagyobb tagja jelenleg, az óriás Kodiaq, ami simán elmenne Jeep Grand Cherokee-nek is, ami után lassan jött a Karoq. A Škoda az új modelljeivel már a prémium szegmensben foglal helyet, amiben a Kodiaq egy BMW X5-tel, Mercedes GLE-vel vagy egy Q7-essel is feltudja venni a versenyt, amikkel méretben is hasonló szinten van. Az új modelljeivel a Škoda már akár az Amerikai piacon is kérdés nélkül helyt állna, de ez csak az én véleményem.
|
|
|
Reklám
|
|
|
Range Rover orr a Csehektől
A Škoda volt tervezőjének munkája még a KAROQ modellt is, amit már bemutattak, de ezután a BMW-nél folytatta munkáját, de amit alkotott eddig az eszméletlen a Škoda egyes modelljeinek esetlen formavilágát sokkal vadabbá, sportosabbá alakította, ami mellett már a német modellek vásárlói közül is sokan a Škoda mellett döntenek. Az orr megjelenése agresszív sportos, ami nekem jobban bejön, mint a Seat rokona (Ateca), de a két modell nem tekinthető riválisnak, mivel a Kodiaq méretben érezhetően nagyobb, és a tesztelt modell már egy 7-személyes változat volt. Az agresszív markáns orr még az éjjeli utazásoknál is mutatja, hogy egy vérbeli Škoda az egyedülálló nappali menetfényeivel. A méretes orra már a Range Rovert idézi, ami a legmagasabb luxust kínálja az ügyfeleknek.
|
|
|
Egyedülálló, sportos formavilág
|
|
|
A sportos orr kis légterelő ajak kialakítást is kapott az ütköző alsó részén, ami mellett megkapta a legújabb Škoda hűtőrácsot, ami a vékony egyedülálló fényszórókkal, és a nagyon hasonlóan hajlított motorháztető design-val, már mondható a csehek Range Roverének, ami méretében és megjelenésében is nagyon hasonló lett. A motorháztető a Range Rover és Range Rover Sport modellek éles törés vonalát idézi, ami a Kodiaqnál is szinte egy PingPong asztal nagyságúnak felel meg, ami vezetés közben is magabiztosságot ad, és nagyobb biztonságérzetet. Az oldalán tovább haladva visszatérnek a megszokott kristály dizájn törésvonalak és a nagy sima felületek, amik szépen játszanak a fénnyel, valamint a fényezetlen műanyag elemek igazi off-road stílust kölcsönöznek neki, a méretes 18”-as felnik viszont szépen mutatnak, ami nem túl kicsi és nem túl nagy a méretéhez képest, így a kényelem kiváló benne. |
|
|
Az új agresszív orr design
|
|
|
A Kodiaq viszont alapfelszerelésnél 17”-es acél felnit kap, de elérhető 17”-es, 18”-as alu. felnikkel, és még a 19”-es TRIGLAV felni szettel is. A hátsó része viszont nagyon emlékeztet a Jeep GrandCherokee-kra az éles törésvonalakkal feldobva, amik a SuperB-hez hasonló hátsó lámpa dizájnt kapta meg. A tesztelt modell a modell katalógusa szerint a Dzsungel zöld metál színt kapta meg, aminek nem tudom mennyi köze van a dzsungelhez, de ez a megszokottnál sokkal világosabb zöld árnyalat, a Škoda Dzsungel zöld színe. Az új modell hátsója szintén a nagy SUV-okat idézi, ami engem legjobban a Jeep Grand Cherokee-ra emlékeztet, ami mellett a Kodiaq akár 7 személynek is tud helyet nyújtani, az extraként kérhető +2 üléssel, amit ki sem kell venni, hanem elég csak a padlóba hajtani. A külső megjelenése összességében igazi prémium autóhoz méltó, a masszív és fiatalos megjelenésével, és még a fiatal ügyfeleket is megfogja az új modell.
|
|
|
Reklám
|
|
|
Vagány külső prémium belső
Az utasterébe beülve igazi minőségi autóban foglalhatunk helyet, és magasan ülünk, mint egy Range Roverben, amihez hasonlóan a Kodiaqban is az óriási motorháztető látjuk, nagyobb biztonságérzetet adva. A Fabiához hasonlóan a lehető legmagasabb helyen kapta meg a középkonzol érintőképernyőjét, ami sok funkciót tartalmaz köztük a vezetési módokat is itt tudjuk választani, ami a szemmagasságban elhelyezett kijelzőnek köszönhetően szinte le sem nézünk az útról és látjuk az ikonokat, amik méretes grafikát kaptak, így könnyű leolvasni és választani a menü pontok közül. A vezetési módok tartalmazzák az ECO, COMFORT, NORMAL és INDIVIDUAL módok mellett a SNOW téli módot is, de a Kodiaq még külön gombbal off-road módra is átkapcsolható, így is megkönnyítve a terepen való közlekedést vele.
|
|
|
A minőségi beltér, számos tároló rekesszel
|
|
|
A szép kidolgozás méretes betétet kapott, és már ez a modell is az új Škoda kormánykereket kapta meg, multi-funkciós bőr változatban. Az óriás Kodiaq óriás kesztyűtartót is kapott, és egyszerre kettőt egy más fölött, amik óriási helyet adnak tárgyainknak, ami mellett a 2-zónás klíma (vagy 3-zónás) lehetővé teszi a tároló rekesz hűtését, mint a korábbi Škoda csúcsmodellben, a SuperB-ben. A szép részletes kidolgozás, mint egy BMW-be, ami a Škodában már az új TFT kijelzőt is használja, és ez alatt kapott helyet a megszokott elrendezésben a kezelőszervek, amik megszokott módon egy helyre kerültek (a fűtés – hűtés kezelő gombjai), amik alatt még egy sor gombot találunk, a régi kazettás magnók stílusában, ahol megtalálható a parkolás segítő rendszerek gombjai. Egyből mögötte a méretes váltósapkával ellátott váltókar a 7-fokozatú DSG váltónak, ami az első DSG váltós modelleknél volt megszokott, de úgy látszik visszatér, ami a tesztelt modellhez viszont illik, ahogy az autó is masszív alkotás. |
|
|
Az egyedülálló mérőórák, amik korábban csak a Laurin&Klement modellekben lehetett látni - az érintőkeprnyő, amit jó magasra helyeztek a Kodiaqban, ami sokat segít a vezetőnek, és a hűtés-fűtés kezelőszervei -
|
|
|
Az első üléssorban igazi kényelem fogadja a vezetőt és utasát a sportos javított oldaltartású bőr ülésekben, a tesztelt modell esetében, ami már felszerelésében fel volt szerelve elektromos állítással, ülés fűtéssel és a vezető ülése memória funkciót is kap. A kormány kiváló fogást és kezelést nyújt az új Kodiaq vezetőjének. A kormányról könnyen kezelhető az új információs TFT kijelző a kormány mögött, ami egy új adatot is megjelenít a vezetőnek, ami az AdBlue adaléknak a pillanatnyi hatótávja, ami a tesztelt modellben 7000 km volt (13,7 literes AdBlue tartály), és az értékesítőtől hallottam, hogy amikor null km-esen meg jönnek ezek az autók a kereskedésbe, akkor mutat 8500 km-t a rendszere, ami meglepően jó, így nem kell túl gyakran utána tölteni. A méretes SUV a jelenleg kapható legnagyobb Škoda a kínálatban, ami óriási helyet nyújt, és már a Rapidban is megtalálható segélyhívó rendszert is használja, ami sokat segíthet a vezetőnek és utasainak. |
|
|
Szépen kidolgozott, tágas beltérben öt felnőtt kényelmesen elfér, és még elérhető plusz két padlóba süllyeszthető üléssel, amit a tesztelt modell is megkapott
|
|
|
A Kodiaq modellek már alapfelszerelésnél megkapják a kulcsnélküli nyitás és indítás rendszert, ami már ebben a kategóriában megszokott, ahol a Kodiaq is helyet foglal az autó piacon. A méretes kesztyűtartó mellett a könyöktámasz is óriási tároló rekeszt rejt, ami a kártyákra is tartalmaz tároló mélyedést, valamint a betét átfordítható, így lehet sima felülete, mint a rekesz padló felületének, de pohártartóként is működik, valamint ha nem kell kivehetjük, így a teljes tároló rekesz üreget kihasználhatjuk. A vastag oszlopai nagyobb biztonságot adnak, de méretes orra miatt a szűk kereszteződésekből nem egyszerű kilátni, amikben sokat tud segíteni a segéd kamera rendszer, ami hátul helyet kapott és a felülnézetből még az autó oldalát is mutatja. Az első utasok kényelme mellett a második üléssorból sem marad el, ahol óriási kényelemben utazhatnak az utasok, akik a tesztelt modellben ülésfűtést is kapnak, az első ülések mellett, de hátul csak a két szélső, viszont a középső ülés támlájából könyöktámasz is kihajtható, ami ebben a kategóriában már alap, plusz a beépített két pohártartó.
|
|
|
Az óriási csomagtér ami alaphelyzetben is 477 literes, a hét személyes kivitelben, és egészen 2 005 literig bővíthetjük, de akinek nem kell a plusz két ülés azok nagyobb csomagtartót kapnak
|
|
|
A SuperB-hez hasonlóan a második üléssor is kapott szellőző nyílásokat, ami az utazási kényelmet tudja fokozni, de a tesztelt modell még hátsó ülés fűtést is kapott, ami a téli időszakban nagyon jól jön, és ezt már kisebb modellekbe is gyakran beleépítik, amik pár hónap fagyos hideg időszakban segít sokat. A második sor kényelme még fokozható a középső ülés támlájának lehajtásával, ami két pohártartót tartalmaz, valamint az első ülésekre szereltek lehajtható kis asztalt, ami beépített pohártartót is kapott, és még okostelefon tartóval is felszerelték, ami a hosszú utazások alatt lehetővé teszi, hogy akár laptopon is dolgozhassunk, vagy akár kényelmesen együnk és igyunk a kocsiban.
|
|
|
A hátsó utasok is kapnak pohártartót a könyöktámaszba, gumírozott felülettel, plusz a könyöktámasz is néhány tárolási megoldást rejt, amik gumírozott felületet kapnak, mint a drága márkák (Audi, BMW, Merceds, stb.) prémium modelljei
|
|
|
A tesztelt modell 7-személyes volt, ami jelenleg az egyetlen 7-személyes modell a Škoda kínálatban, ami szükség esetén két extra ülést is lehetővé tesz, ami a padlóba süllyeszthető, de ledöntött állapotban óriási csomagteret kínál, és 7 üléssel csak 477 literes, ami nem a legnagyobb, de még elfogadható méretű. Az 5-személyes változatban viszont már óriás alaphelyzetben is a csomagtere 630 literes csomagteret kapunk (720 literes 5 személyes változatban), valamint ezt egészen 2 005 literig lehet bővíteni a tesztelt 7-személyes változatban, amit az alap 5 üléses kivitelnél 2 065 literig bővíthetjük.
következő oldal >>
|
|
|
|
|