![]() |
||
HU / EN |
||
2021 Toyota Yaris GR Hydrogen - Hírek - Toyota - Hidrogén - GR YARIS - Technika - Toyota bemutatta a hidrogén hajtású GR Yaris-t A Toyota bemutatta az első zéró kibocsátású belsőégésű motortechnológiát, aminek alapját a többszörös díjnyertes GR Yaris adta. A kísérleti hidrogénes GR Yarisban a hidrogén üzemanyag, az üzemanyag tartály és a tankolási folyamat ugyanaz, mint a Mirai üzemanyag cellás modell esetében. A Mirai egy üzemanyag cellás modell, ami kémiai reakciót alkalmaz az üzemanyag cellában, az energia előállításához, viszont a GR Yarisban használt motor elégeti a hidrogént az égéstérben, mint a benzinmotorok. A belsőégésű motor hidrogén technológiája lehetővé teszi a zéró kibocsátású belsőégésű motort, ami még csak koncepció fejlesztés és kísérletezés korai szakaszában van, amit 2017-ben kezdtek el fejleszteni, és még nem áll készen kereskedelmi forgalomra való megjelenésre |
||
![]() ![]() |
||
A Toyota viszont mér ezt a hidrogén hajtás technológát verseny szériában is teszteli a Corolla Sport modellben, ami egy nagy teljesítményű motort használ, viszont zéró kibocsátással, aminek motorja a GR Yaris-okban is megtalálható, az 1.6 literes, 3-hengeres, turbófeöltős motor. „A Japán autóiparnak sikeresnek kell lennie a személyautók gyártásában. Ennek érdekében a gyártóknak részt kell venniük az autóversenyeken, hogy teszteljék a járműveik tartósságát és a teljesítményét, és a lehető legjobb teljesítményt mutassák be. A versennyel együtt jár a fejlődés, valamint az izgalom az autózás rajongói körében. A versenyzés célja, nem csupán kíváncsiságunk kielégítése, hanem a japán személygépjármű-ipar fejlődésének elősegítése.” – Kiichiro Toyoda, a Toyota Motor Corporation alapítója (1952, március). |
||
A hidrogén üzemanyaggal hajtott kísérleti GR Yaris és Corolla Sport közös jellemzője, a motor, ami mindkét modell esetében a G16E-GTS motorkódú, 1.6 literes, 3-hengeres, turbófeltöltős, nagy teljesítményű motor, ami a többszörös díjnyertes GR Yarisban is megtalálható, viszont módosították az üzemanyag ellátást és a befecskendező rendszert, a hidrogén üzemanyag használathoz. A kísérleti Corolla Sport már részt vesz a versenyszériában, ahogy már az elején említettem, a Super Taikyu verseny szériában, Japánban, - amiben már idén májusától a Toyota GAZOO Racing versenyrészlegen kereztül, a ROOKIE Racing versenyeken indul a hidrogénes Corolla, ahol a csapat vállalta a kihívást, hogy tesztelje a kísérleti belsőégésű hidrogén hajtású motorját, az autóverseny zord környezetében. |
||
”Megtettük az első lépést, hogy felvehessük a versenyt a hidrogénüzemű motorunkkal és tovább fejleszthessük, azzal a gondolkodásmóddal, hogy vállalja a kihívást. Azt hiszem, a dolgok egy kicsit másképp fognak kinézni 10 év múlva, és remélem az emberek visszanéznek, és megnézik, hogyan fogadtuk pozitívan a kihívást, és élveztem minden pillanatát.” – mondta Akio Toyoda, a Toyota Motor Corporation elnöke. A hidrogén gyorsabban ég, mint a benzin, ami jó reakció készséget eredményez, miközben kiváló környezeti teljesítményt nyújt. Amellett, hogy rendkívül tiszta, a hidrogén égése további lehetőséget rejt magában, hogy élvezetes vezetési élményt közvetítsen, a belső égésű motorokra jellemző akusztikus és szenzoros érzetekkel. |
||
A szénsemlegesség elérése érdekében, a Toyota megerősítette erőfeszítéseit, például a hidrogén használatának elősegítésével az FCEV modellek népszerűsítésén keresztül, és számos egyéb üzemanyagcellás termékkel. Hidrogénmotoros technológiát tovább finomítják az autósportok révén. A Toyota egy még jobb hidrogénalapú társadalom megvalósítását kívánja megcélozni. - Kartos Patrik - Toyota Media News - 2021-12-07, 15:39:53 |
||
|
Ha tetszett a cikk nézz rá ezekre is | ||
![]() |
||
![]() |
2014 Toyota Yaris Hybrid-R Concept |
![]()
|
|