MENÜ
   
 

 

HU / EN   

 
 

2021 Toyota Yaris GR Hydrogen - HírekToyota - Hidrogén - GR YARIS - Technika -

Toyota bemutatta a hidrogén hajtású GR Yaris-t

A Toyota bemutatta az első zéró kibocsátású belsőégésű motortechnológiát, aminek alapját a többszörös díjnyertes GR Yaris adta. A kísérleti hidrogénes GR Yarisban a hidrogén üzemanyag, az üzemanyag tartály és a tankolási folyamat ugyanaz, mint a Mirai üzemanyag cellás modell esetében. A Mirai egy üzemanyag cellás modell, ami kémiai reakciót alkalmaz az üzemanyag cellában, az energia előállításához, viszont a GR Yarisban használt motor elégeti a hidrogént az égéstérben, mint a benzinmotorok. A belsőégésű motor hidrogén technológiája lehetővé teszi a zéró kibocsátású belsőégésű motort, ami még csak koncepció fejlesztés és kísérletezés korai szakaszában van, amit 2017-ben kezdtek el fejleszteni, és még nem áll készen kereskedelmi forgalomra való megjelenésre

 
     
 

A Toyota viszont mér ezt a hidrogén hajtás technológát verseny szériában is teszteli a Corolla Sport modellben, ami egy nagy teljesítményű motort használ, viszont zéró kibocsátással, aminek motorja a GR Yaris-okban is megtalálható, az 1.6 literes, 3-hengeres, turbófeöltős motor. „A Japán autóiparnak sikeresnek kell lennie a személyautók gyártásában. Ennek érdekében a gyártóknak részt kell venniük az autóversenyeken, hogy teszteljék a járműveik tartósságát és a teljesítményét, és a lehető legjobb teljesítményt mutassák be. A versennyel együtt jár a fejlődés, valamint az izgalom az autózás rajongói körében. A versenyzés célja, nem csupán kíváncsiságunk kielégítése, hanem a japán személygépjármű-ipar fejlődésének elősegítése.” – Kiichiro Toyoda, a Toyota Motor Corporation alapítója (1952, március).

 
 

 
 

A hidrogén üzemanyaggal hajtott kísérleti GR Yaris és Corolla Sport közös jellemzője, a motor, ami mindkét modell esetében a G16E-GTS motorkódú, 1.6 literes, 3-hengeres, turbófeltöltős, nagy teljesítményű motor, ami a többszörös díjnyertes GR Yarisban is megtalálható, viszont módosították az üzemanyag ellátást és a befecskendező rendszert, a hidrogén üzemanyag használathoz. A kísérleti Corolla Sport már részt vesz a versenyszériában, ahogy már az elején említettem, a Super Taikyu verseny szériában, Japánban, - amiben már idén májusától a Toyota GAZOO Racing versenyrészlegen kereztül, a ROOKIE Racing versenyeken indul a hidrogénes Corolla, ahol a csapat vállalta a kihívást, hogy tesztelje a kísérleti belsőégésű hidrogén hajtású motorját, az autóverseny zord környezetében.

 
   
 

”Megtettük az első lépést, hogy felvehessük a versenyt a hidrogénüzemű motorunkkal és tovább fejleszthessük, azzal a gondolkodásmóddal, hogy vállalja a kihívást. Azt hiszem, a dolgok egy kicsit másképp fognak kinézni 10 év múlva, és remélem az emberek visszanéznek, és megnézik, hogyan fogadtuk pozitívan a kihívást, és élveztem minden pillanatát.” – mondta Akio Toyoda, a Toyota Motor Corporation elnöke. A hidrogén gyorsabban ég, mint a benzin, ami jó reakció készséget eredményez, miközben kiváló környezeti teljesítményt nyújt. Amellett, hogy rendkívül tiszta, a hidrogén égése további lehetőséget rejt magában, hogy élvezetes vezetési élményt közvetítsen, a belső égésű motorokra jellemző akusztikus és szenzoros érzetekkel.

 
 

 

 

 
 

A szénsemlegesség elérése érdekében, a Toyota megerősítette erőfeszítéseit, például a hidrogén használatának elősegítésével az FCEV modellek népszerűsítésén keresztül, és számos egyéb üzemanyagcellás termékkel. Hidrogénmotoros technológiát tovább finomítják az autósportok révén. A Toyota egy még jobb hidrogénalapú társadalom megvalósítását kívánja megcélozni. 

- Kartos Patrik - Toyota Media News -

2021-12-07, 15:39:53

 
 

 

 
 

 

 

 

  Ha tetszett a cikk nézz rá ezekre is 
 

Még fiatalosabb, még ütősebb

 - A Yaris 1.5 vvt-ie teszt 

 

A legkisebb hibrid

   - YARIS HSD teszt -

  2014 Toyota Yaris Hybrid-R Concept 

 

2017 Toyota Yaris GRMN

 

 

 

 

   
Asztali nézet