MENÜ
   
 

40 éves az RS legenda

Škoda RS modelljei már legendásak, ami 40 évvel ezelőtt kezdődött. Škoda első RS modelljei 1974-ben mutatkoztak be, amik a 180 RS és 200 RS modellek voltak. Az RS jelvényt először a verseny Škoda-k viselték, ami az előbb említett két modell volt. 1974 tavaszán a Škoda három szupersportkocsit indított, amik között egy 180 RS és két 200 RS modell volt. A motorháztető alatt egy 163 lóerős 2.0 literes beniznmotor volt, és a 200 RS csúcssebessége elérte a 210 km/órát is. A Škoda versenyautó kiemelkedő teljesítménnyel, magas csúcssebességgel, lenyűgöző kezelhetőséggel jeleskedett, és új fejlesztésű hátsó tengelyt kapott.

 
 

  

2014 Škoda Octavia RS & 200 RS

 
  Az erős benzinmotorhoz Porsche váltót szereltek. A 180 RS és 200 RS modelleket követte a 130RS modell, ami a legsikeresebb verseny autó lett. A sok motorsport rajongónak ismerős 130 RS a Kelet Porsche-ja volt, ami formájában is nagyon hasonlított a német sportkocsira. A 130 RS dupla győzelmet is ünnepelhetett az 1977-es Monte Carlo Rally-n. A kocsi az 1 300 cm3-es kategóriában indult, és győzött az European Touring Car Championship-en. A 130 RS még a Czech versenyeken is győzelmet aratott, olyan versenyeken, mint a Barum Rally, a Bohemia Rally, vagy a Sumava Rally.  
 

  

Škoda 130RS

 
  A hátsókerék-meghajtású autó 140 lóerős teljesítményű 1.3 literes, soros, 4-hengeres motort kapott. A motorja Weber karburátort használt, amivel az alap motor teljesítményét növelni tudták, és a versenyautó hossza kb. 4 méter, a szélessége 1.72 méter, és a magassága éppen 1.34 méter volt.  A 130 RS még gyorsabb csúcssebességet ért el, ami 220 km/óra volt. Az RS jelzés egy kis időre eltűnt a Škoda modelljeiről, de  2000-ben vissza hozták az Octavia kompakt családi autó sport változatával. A megvadított családi Octavia új korszakot jelentett a Škoda-nak. A 2000-es évtől egészen 2005-ig értékesített első generációs modell a Rally versenyek egyik ismert indulója volt. A Rally eredmények mellett az Octavia RS a verseny autók élményét nyújtotta a Škoda ügyfeleinek.  
 

  

Škoda 130RS utastere, és az eredeti Škoda tervezésű motor

 
  A Škoda Octavia RS-ből még limitált szériás változat is készült a verseny Octavia színeiben, és összesen 100 db készült belőle, amikben egy kis jelzést elhelyeztek, hogy hányadik darab a 100 legyártott darabból. A meghajtásáról a VW csoporttól jött 1.8-as turbófeltöltős motort kapta meg 180 lóerős teljesítménnyel. A turbós motorhoz 5-fokozatú kézi váltót szereltek, és a gyorsulása 100 km/órára álló helyzetből 7.9 másodperc volt, valamint a csúcssebessége 235 km/óra. Az első generációs Octavia RS-t követte a Fabia első szériájának RS változata, ami meglepő, hogy a benzin motor helyett dízel motort kapott. Az 1.9 literes TDI dízelmotor 130 lóerőt biztosított, és 6-fokozatú kézi váltót kapott.  
 

  

Škoda Fabia RS TDI & Škoda Fabia2 RS TSI

 
  A gyorsulása 100 km/órára 9.6 másodperc, és a csúcssebessége 204 km/óra. A Fabia RS TDI gyártása 2003 és 2007 között volt. A dízel RS után jött a második generációs Octavia RS. A gyártása 2005-ben kezdődött meg, és egészen 2013-ig gyártották. Az ügyfelek itt már választhattak 2.0 TSI és 2.0 TDI erőforrások közül, az előbbi 200 lóerős és a dízel változat 170 lóerős volt. Az erőforrásokhoz még választhatók voltak 6-fokozatú kézi és automata DSG váltóval is. A második generációs Octavia RS  benzinmotorral szerelt változata 7.2 másodperc alatt eléri a 100 km/órás sebességet, és a csúcssebessége 240 km/óra. Az első generációs Fabia RS után visszatért az RS Fabia a második generációnál 5-ajtós és Combi változatban.  
 

   

Škoda Octavia RS Limited Edition, Octavia2 RS facelift, & Octavia3 RS

 
  A második generáció már benzinmotort kapott, ami egy 1.4 TSI turbófeltöltős benzinmotort volt, 180 lóerős teljesítménnyel. Az 1.4 TSI motorhoz alapfelszereléstől 7-fokozatú DSG automata váltót szereltek. A gyorsulása 100 km/órára 7.3 másodperc, és a csúcssebessége 224 km/óra. A Fabia RS-eket követte a legújabb RS modell, a harmadik generációs Octavia RS, amiből a TDI változatot már teszteltem. Az új generációs Octavia RS választható ferdehátú és Combi változatban, valamint elérhető 2.0 TSI és 2.0 TDI motorváltozatokkal, valamint még ezen kívül választható 6-fokozatú kézi-, illetve DSG duplakuplungos automata váltóval is.  
 

 

A Škoda RS generációi

 
 

A 2.0 TSI 220 lóerős benzinmotorral szerelt változat 6-fokozatú kézi váltóval a leggyorsabb széria gyártású Škoda lett. A rekord sebességet elért Škoda, 248 km/órás csúcssebességet képes elérni. A kocsi, a gyengébb 186 lóerős 2.0 literes TDI dízelmotorral is kiemelkedő vezetési élményt nyújt a vezetőnek, amit még megvadíthatunk a mód választással, amik között megtalálható a Sport is. 

 - Kartos Patrik -

2014. 05. 29., 09:18:22

 
   

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

Web Counter
Web Counter

Asztali nézet