|
 |
|
|
AUDI Q5 2.0TDI 177 S-tronic Quattro - teszt - 2. oldal
Audi hasonló megoldást alkalmazott, mint a VW a B6-os Passat-nál, hogy a kulcsnak van egy megfelelő nyílás, és a kulcsot helyezzük bele, indításnál megnyomjuk, mint a nyomógombot. A start/stop kulcs nélküli indításnál, leállítani is ugyanígy kell. A kormány fogásán is érezhető a minőség, a bőr multi funkciós kormánykeréken, de váltófüleket nem helyeztek el rajta, az S-tronic 7 fokozatú váltóhoz. Azonban az automata váltót, kézi váltással is használhatjuk, de az autó beállításainál úgy is kell beállítani, hogy sportállásba kézi váltással is lehessen használni.
|
|
 |
|
Az utastér elöl elég tágas testesebb vezetőknek, és a hátsó üléssor sem kicsi, ahol a lábtér kiemelkedően nagy és a fejtérből kb. még 5 cm maradt, a 186 cm-es magasságomhoz képest, ami kiemelkedő a kupésan hajló tetőívhez képest. A csomagtere sem kicsi, amit nem gondoltam volna, hogy 540 literes csomagtérrel rendelkezik a formavilága végett. A csomagterét maximálisan ki lehet használni, és mellette még elég alacsonyra húzták, a csomagtér peremét, ami a vásárláskor jól fog jönni. A csomagterét még növelni is lehet a Q5-nek 1 560 literig, amit a második üléssor ledöntésével kapunk és sík.
Dinamikus, virgonc SUV
A tesztelt Audi Q5 a legerősebb 2.0 literes TDI dízelmotorral volt felszerelve, amelynek teljesítménye 177 lóerő és nyomatéka 380 Nm. A kocsi ezzel a motorral nagyon dinamikusan ment, amit még lehetett fokozni a kocsi beállításaival, és a hozzá tartozó S-tronic váltó S állásával. A kocsi hagyományos D-állással egy takarékos, nyomatékos mid-size crossover, amit az S állás kicsit megvadít, és néhány apróságon még saját magunk is állíthatunk rajta, pl. a vezetés támogató rendszerek beavatkozásai mikor legyenek.
|
|
 |
|
A Q5 felszerelése olyan segítő rendszereket is tartalmazott, mint a sávtartó automatika (feláras), aminek változtathatjuk, a beavatkozását - hogy akkor avatkozzon be mielőtt át mennénk a választó vonalon vagy utána. A vezetőnek ezzel a rendszerrel, azzal is segít az autó, hogy vissza kormányozza a helyes sávba magát. A másik nagyon jó dolog a kocsiban az a távolságtartó tempomat, ami nélkül nehéz betartani a sebesség korlátokat, annyira csendesen jár a kocsi betartott sebesség határoknál, hogy a vezető egy pillanatot nem figyel oda, és már 90 helyett 100-zal megy. A távolságtartó tempomat (feláras extra) ilyenkor nagy segítség lehet, ami segíti a vezetőt ha előtte megy egy autó, amihez mérve tartja a távolságot, ha gyorsabban mennek előttünk gyorsít a kocsi, ha lassabban lassít, de ha megállnak előttünk és ha a rendszer nagyobb sebességnek találja az előző járműhöz való közeledést figyelmezteti a vezetőt is. |
|
 |
|
A kocsi váltója szépen és gyorsan dolgozik, valamint S állásban lehetőségünk van saját magunk váltani. A Q5 futóműve szépen dolgozik, és még hirtelen kikerülésnél is stabilan áll a négy kerekén, az út egyenetlenségeit is szépen elnyeli - nagyobb gödröket csak lassabb tempóval, szépen biztosítja a megfelelő kényelmet. A kocsi nem terepre való, de kisebb erdei utakon is elboldogul a legendás Quattro összkerék meghajtás segítségével. A városi használata nagyon jó a kocsinak, könnyen boldogul a városi forgalomban. A parkoláshoz azonban jól jön a felülnézetből ábrázolt parkoló szenzor adatok, mivel a vastag oszlopok végett néha, van amit nem látunk, pl. egy tábla van a kitakart részben. A kocsi vezetési élménye nagyon a sportos sedan-okra hajaz, amitől igazi élmény vezetni a Q5-öst és ritkaság amikor nem zavar, hogy egy kocsi dízel. A Q5 dízelt még én is szívesen vezetem, annyira jó vezetési élményt nyújt, a kényelem és csendes járás mellett.
- Kartos Patrik -
2013. 12. 28., 11:00:55
|
|
|
|
|