Ford Focus 1.0 125LE Platinum MT6 - 2. oldal
Az első üléseken kényelmesen elfértem, de a második üléssorban a fejtér éppen elég, a 186 cm-es magasságomhoz, így kb. 1 cm hely marad a fejtérből. A tároló rekeszekből viszont nem a legtöbb van, amit találtam az ajtók, valamint a kesztyűtartó volt. A hölgyek kedvéért még pipere tükrök is kerültek a kocsiba, és automata világítással is kiegészítették. Az 5 ajtós Focus csomagtere sem a legkisebb, a kategóriájában a 363 literjével, amit egészen 1 148 literig bővíthetünk.
A csomagtér méretek kerékjavító szettel mért adatok, a mini acél pótkerékkel vagy a teljes értékű pótkerékkel a csomagtér mérete csökken. Akinek nem lenne elég a csomagtere a Focus-nak, az még választhatja a kombi kivitelt, aminek 490 - 1516 literes csomagtere van, de a menetteljesítményekben nem érezhető az eltérés.
Erőteljes motor, pontos váltó
A tesztautó meghajtásáról az erősebb 1.0 EcoBoost turbófeltöltős 3 hengeres benzinmotor gondoskodott, aminek 125 lóerejével gond nélkül, erőteljesen mozog a Focus. Az autó elérhető még, a 105 lóerős gyengébb 1.0 EcoBoost motorral is, de a Fiesta ezzel, a motorral 0.1 másodperccel lomhább, a 125 lovas Focus-nál. A kis turbómotor 1 500 – 2 000 fordulaton kezd el húzni, és nem zavaró a 3 hengeres hangja, mint a Skoda, VW modellek 1.2 HTP 3 hengeresük (régi 1.2 HTP motorok), hanem mintegy sportos hangolású 4 hengeres motor.
A városi 50 km/órás tempónál elég alacsony a fordulatszám, de nem erőlködik a motor. Az országúti és autópálya tempó mellett sem fog sokat fogyasztani, kivéve ha hajtjuk, pörgetjük a motort és gyakran használjuk, gyorsításokhoz a kocsi teljes erejét. A 6 fokozatú kézi váltó nagyon pontos, egy személyautóhoz képest, ami még nem is egy sportmodell, valamint megfelelő áttételekkel rendelkezik, hogy még autópályán is takarékos lehessen. A kocsi végsebessége sem a legrosszabb, a 193 km/órás csúcssebességgel, ami egy háromhengeres motornál nagyon is megfelelő és elegendő. Az erőteljes gyorsulás, és a 193 km/órás csúcssebesség mellett, a kocsi gyári adatok szerint beéri 5.0 liter benzinnel 100 km-enként, ha betartjuk a sebesség korlátokat. A Focus futóműve is nagyon szépen elnyelik, az út egyenetlenségeit, a sportos beállítás mellett, ami érezhetően visszafogottabb, mint a Mazda modelljeinél.
A Ford tesztpályáján még a legrosszabb minőségű utakhoz is hozzá tudják igazítani a futóművet, hogy kellemes elviselhető legyen az utazás. A kocsi fékei épp elég erősek, a mindennapi használathoz és még egy kis segítséget is kap a vezető, a biztonsági rendszereknek köszönhetően, ami az intelligens tempomat-nak köszönhetően, figyeli a távolságokat, és ha hirtelen elénk kerülő autókat, valamint a fékezésbe is besegít. A Ford a megbízhatóság terén a legjobb, mivel a Volvo legújabb biztonsági berendezéseit tartalmazza, ami a Volvo kamion teszt videóján látható is. A videón tesztelik az új automata fékező rendszert, ami a tempomat-tal van kapcsolatban, és először figyelmezteti a sofőrt és utána automata fékezést hajt végre. A biztonsági rendszerek mellett, a parkolásban nem a leggyakorlottabbaknak kedvez a Ford, az automata parkoló rendszernél a vezetőnek csak a gázt és a féket kell adagolnia, és mellette a megfelelő parkolóhelyet az autó kiválasztja, ahova még befér.
Kartos Patrik
2013. 11. 23., 15:26:04
Technikai adatok | Ford Focus Titanium 1.0 EcoBoost 125 MT6 |
Motor | Közvetlen befecskendezéses, turbófelöltős benzinmotor |
Hengerűrtartalom | 999 cm3 |
Furat x löket | 71,9 x 82,0 |
Hengerek száma | 3 |
Max. teljesítmény kW (LE)/ ford. sz. | 92 kW (125 LE)/ 6 000 |
Max. nyomaték Nm/ ford. sz. | 170 Nm/ 1 500 |
Fékek elöl/hátul | Belső hűtésű tárcsafék/ tárcsafék |
Fordulókör átmérő | 11 méter |
Gyorsulás 0-100 km/óra | 11,3 másodperc |
Csúcssebesség | 193 km/óra |
Fogyasztás (város/országút/átlag) | 6,3 / 4,2 / 5,0 l/100km |
CO2-kibocsátás (átlag) | 114 g/km |
Üzemanyag | benzin |
Üzemanyagtartály térfogata | 55 liter |
Hossz. x szél. x mag. | 4 358 x 2 010 (visszapillantókkal) x 1 484 mm |
Tengelytáv | 2 648 mm |
Csomagtér térfogata | 363 - 1 148 liter |
Saját tömeg | 1 279 kg |
Össztömeg | 1 900 kg |
Ford Focus alap ára ( 1.6 Ti-VCT 105/85 LE MT5 - Ambiente) | 4 800 000 Ft/ 13 990 € |
Ford Focus Titanium 1.0 EcoBoost 125 MT6 - tesztautó indulóára | 5 570 000 Ft/ 19 970 € |