MENÜ
   
 

Mazda 6 Combi 2.2 Skyactive-D teszt

Sport kombi  a láthatáron

A legújabb Mazda 6 nemzedékét teszteltem, az új KODO - design által megalkotott új 6-ost, ami nagyon megfogott stílusával és méretével is.

 
 

Stílusos sport kombi (Fotó: Kartos Patrik)

 
 

Sportos külső, családi kombi

A kocsi külső jegyei a nagyobbat ütöttek az autópiacon, mint a többi vetélytársáé, mint pl. az új Skoda Octavia, VW Passat, Audi A4, stb. A kocsi orrán a vékony fényszórókkal, a méretes hűtőrácsával, és éles vonalaival egy igazi vad családi kombit hozott létre a Mazda. A fényszóró nappali világításáról nem beszélve, ami a sötét éjszakában egy vadmacskára emlékeztet, amikor támadni készül. 

 
 

Az új Mazda 6 szép formákat kapott a tervezőitől (Fotó: Kartos Patrik)

 
 

A kocsi orrától hátrafelé haladva folytatódnak a  tervező éles vonásai, az autó oldalán is, mint pl. az első sárvédők szépen kiszélesednek, mint az erős versenykocsikon, igaz itt is van azért erő, még az alap benzin- és dízelmotorokban is. Az elejétől induló törésvonal az első ajtó elejénél ér véget, de ezt követi egy másik  az első ajtók közepétől ami lefelé hajolva a hátsó ajtókban megszűnik, de a hátsó ajtókban még egy törésvonal kezdődik, ami egyenest az ablakok alatt fut és a hátsó lámpákban ér véget. A Mazda modelljei közül ez lett a legütősebb dizájnban, a 19“-os felnijeivel együtt. A hátsója sem egy hétköznapi kombié, a törésvonalak, és a szépen hajló hátsó ajtóív nagyon sportossá teszi a 6-os kombit. A dupla kipufogóvég pedig a kocsi erejére utal, ami 175 lóerő volt.

Sportos külső, tágas utastérrel

Az új 6-os kombi utastere nagyon tágas a sportos vonalvezetéséhez, és kissé korán hajló tetőíveihez képest. A kocsiban beülve tágas utastér fogad és kényelmes ülések, amik kellően helyen tartják az utasokat nagysebességű kanyarvételnél is.

 
 

A teljesen új utastér, új kárpitokkal és betétekkel jön (Fotó: Kartos Patrik)

 
 

Az utastér méretes maradt, az első üléssorban kényelmesen, tág határok között állíthatjuk az üléseket, és elég hely marad a fejtérből is. Hátra beülve magam mögé, itt is kényelmesen elfértem 5-7 cm maradt még a lábtér hosszából a fejtérből pedig kb. 5 cm, pedig a 186 cm-es magasságommal nem tartozom a legalacsonyabbak közé. A tesztautó full extrás volt, így elektromosan állítható ülés, tolatókamera, elektromos ablakemelők, kétzónás klíma, és még sok extra volt az autóban. Viszont már egy nagyon alap 2.0 Skyactive-G Mazda-t is próbáltam. Azt ugyanolyan jó volt vezetni, azon az autón a gumiabroncsok zaját egy kicsit lehetett hallani (de a rádió nem volt bekapcsolva, tehát nem nagy gond, a rádiót hallgatva nem is vesszük észre), de az a téli gumik miatt is lehetett. A mostani tesztautó Bridgestone nyári gumiabroncsaival nagyon csendes volt. 

következő oldal >>

 

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter 

 

 

 

 

 

Free Counters
Free Counters

Asztali nézet