MENÜ
   
 

Mazda CX-5 2.2 D 175 A/T Revolution teszt - 2.oldal

Erős, nyomatékos dízel

A  CX-5-ben inkább a dízel a jobb választás, de csak azoknak akik nem száguldozni akarnak vele, és néha kimennek horgászni, vagy az erdős dimbes-dombos utakra. A dízelmotor magas nyomatéka nagyon sokat segít a terepen, dombra fel. Az automata váltó ugyanúgy, gyorsan, sportosan vált, mint a benzinmotoros verziókban, vagy az új Mazda6-ban.

 
 

A 2.2 literes SkyActiv dízel szív (Fotó: Kartos Patrik)

 
  A motorhoz inkább a kézi váltó illik, de ez sem rossz. A motor csendessége a dízelmotornál sem marad el akár 160 km/órával is mehetünk, és a motor zaját nem is halljuk. De ha oda lépünk ez a motor is hallatja, de a hangját azért nem olyan jó hallgatni, mint a benzinmotorét. A két motor két stílust mutat be, a benzines a sportos folyamatosan húzó motorokat jeleníti meg, a CX-5-ben mintha egy megemelt sport autót vezetnénk. A dízel pedig a gyors és terepen is helytálló motor, ami a mindennapokra a legalkalmasabb. A teszt alatt a kocsi nem okozott csalódást, még többet adott, mint amit elvártam tőle. Aki ebből az SUV kategóriából vásárolna autót azoknak jó választás lehet a megbízható kis SUV.  
 

A sportos SUV far (Fotó: Kartos Patrik)

 
 

A fogyasztása is versenyképes a kocsinak, ami  5.5 l/100km és a csúcssebessége pedig elegendő, ha hosszútávon is használjuk, mint pl. autópályán. A futóműve is a Mazda-nál megszokott sportos beállítást kapta meg, de még a határon van és a terep használatnál is képes helyt állni. A nyomatékváltója ugyanaz volt a benzines tesztautóban is, ami a Skyactive új automata váltó. A váltása még mindig nagyon gyors, és a gyorsaságra teszi a hangsúlyt. A kocsiban viszont az nem igazán tetszik, hogy csak kézi üzemmódban írja ki a fokozatokat, de ezt még el lehet nézni. Az ára viszont nem a legolcsóbb, de Japán minőségű autót kapunk érte, ami még 5 év múlva is felveheti a versenyt az újabb modellekkel, mint stílusba, úgy teljesítményben is.

Tesztautó ára: 37 177€ / 10 817 000 Ft

- Kartos Patrik -

2013. 07. 16., 10:21:35

 
   

 

Technikai adatok Mazda CX-5 Revolution 2.2 CD 175 AT
Motor hengerűrtartalma 2191 cm3
Furat x löket 86,0 x 94,2 mm
Hengerek száma 4
Max. teljesítmény kW (LE)/ perc. ford. sz. 129 kW (175 LE)/ 4 500
Max. nyomaték Nm/ perc. ford.sz. 420 Nm/ 2 000
Sebességváltó 6-fokozatú Skyactive automata váltó
Kormánymű elektromos szervókormány (EPAS), fogasléces komránymű
Fékek elöl / hátul Hűtött tárcsafék/ tárcsafék
Fordulókör átmérője 11,7 m
Gyorsulás 0-100 km/óra 9,4 s
Csúcssebesség 204 km/óra
Fogyasztás ( város/ országút/ átlag)/ 100km 6,4 /  4,9 / 5,5 l/100 km
CO2-kibocsátás 144 g/km
Üzemanyag Dízel
Üzemanyagtartály térfogata 58 liter
Hossz. X Szél. X Mag. 4 555 x 1 840 x 1 670 mm
Tengelytáv 2 700 mm
Csomagtér térfogata 503 l - 1 620 l
Saját tömeg 1615 - 1678 kg ( 75kg vezetővel)
Össztömeg 2120 kg
MAx. ontatható tömeg: féknélküli 750 kg
                                         fékezett 2 100 kg
Gazdasági adatok  
Garancia  
Előírt karbantartás 20 000 km-ként vagy évente

Szervízköltségek átlagos használat esetén

( költségek - anyagfelhasználás+munkadíj)
20 000 km-nél/ év: 26 420 Ft + 21 250 Ft        40 000 km-nél/ év: 29 212 Ft + 28 750 Ft    60 000 km-nél/ év: 43 460 Ft + 30 000 Ft     80 000 km-nél/ év: 29 212 Ft + 28 750 Ft 100 000 km-nél/év: 44 340 Ft+ 20 000 Ft
Alkatrészek:
Első féktárcsa: 32 343Ft, Első fékbetét: 36 949Ft, Hátsó féktárcsa: 32 053Ft, Hátsó fékbetét:  32 956 Ft, Szélvédő:156 457Ft, Motorháztető: 135 171Ft, Könnyűfém (19“) felnik: 98 987 Ft/ db, Külső tükörház: X Tükörborítás: 18 581Ft,  Első lökhárító: 128 366 Ft,  Első sárvédő: 68 515 Ft, Első fényszórók ( Xenon): 273 984 Ft  Első ködfényszórók: 46 962 Ft/ db

<< előző oldal

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter 

 

2013 Mazda CX-5 2.2CD 177 test

 

 

 

 

 

 

Free Hit Counter
Free Hit Counter

Asztali nézet