![]() |
||
Mazda CX-5 2.2 D 175 A/T Revolution teszt - 2.oldal Erős, nyomatékos dízel A CX-5-ben inkább a dízel a jobb választás, de csak azoknak akik nem száguldozni akarnak vele, és néha kimennek horgászni, vagy az erdős dimbes-dombos utakra. A dízelmotor magas nyomatéka nagyon sokat segít a terepen, dombra fel. Az automata váltó ugyanúgy, gyorsan, sportosan vált, mint a benzinmotoros verziókban, vagy az új Mazda6-ban. |
||
A 2.2 literes SkyActiv dízel szív (Fotó: Kartos Patrik) |
||
A motorhoz inkább a kézi váltó illik, de ez sem rossz. A motor csendessége a dízelmotornál sem marad el akár 160 km/órával is mehetünk, és a motor zaját nem is halljuk. De ha oda lépünk ez a motor is hallatja, de a hangját azért nem olyan jó hallgatni, mint a benzinmotorét. A két motor két stílust mutat be, a benzines a sportos folyamatosan húzó motorokat jeleníti meg, a CX-5-ben mintha egy megemelt sport autót vezetnénk. A dízel pedig a gyors és terepen is helytálló motor, ami a mindennapokra a legalkalmasabb. A teszt alatt a kocsi nem okozott csalódást, még többet adott, mint amit elvártam tőle. Aki ebből az SUV kategóriából vásárolna autót azoknak jó választás lehet a megbízható kis SUV. | ||
A sportos SUV far (Fotó: Kartos Patrik) |
||
A fogyasztása is versenyképes a kocsinak, ami 5.5 l/100km és a csúcssebessége pedig elegendő, ha hosszútávon is használjuk, mint pl. autópályán. A futóműve is a Mazda-nál megszokott sportos beállítást kapta meg, de még a határon van és a terep használatnál is képes helyt állni. A nyomatékváltója ugyanaz volt a benzines tesztautóban is, ami a Skyactive új automata váltó. A váltása még mindig nagyon gyors, és a gyorsaságra teszi a hangsúlyt. A kocsiban viszont az nem igazán tetszik, hogy csak kézi üzemmódban írja ki a fokozatokat, de ezt még el lehet nézni. Az ára viszont nem a legolcsóbb, de Japán minőségű autót kapunk érte, ami még 5 év múlva is felveheti a versenyt az újabb modellekkel, mint stílusba, úgy teljesítményben is. Tesztautó ára: 37 177€ / 10 817 000 Ft - Kartos Patrik - 2013. 07. 16., 10:21:35 |
||
Technikai adatok | Mazda CX-5 Revolution 2.2 CD 175 AT |
Motor hengerűrtartalma | 2191 cm3 |
Furat x löket | 86,0 x 94,2 mm |
Hengerek száma | 4 |
Max. teljesítmény kW (LE)/ perc. ford. sz. | 129 kW (175 LE)/ 4 500 |
Max. nyomaték Nm/ perc. ford.sz. | 420 Nm/ 2 000 |
Sebességváltó | 6-fokozatú Skyactive automata váltó |
Kormánymű | elektromos szervókormány (EPAS), fogasléces komránymű |
Fékek elöl / hátul | Hűtött tárcsafék/ tárcsafék |
Fordulókör átmérője | 11,7 m |
Gyorsulás 0-100 km/óra | 9,4 s |
Csúcssebesség | 204 km/óra |
Fogyasztás ( város/ országút/ átlag)/ 100km | 6,4 / 4,9 / 5,5 l/100 km |
CO2-kibocsátás | 144 g/km |
Üzemanyag | Dízel |
Üzemanyagtartály térfogata | 58 liter |
Hossz. X Szél. X Mag. | 4 555 x 1 840 x 1 670 mm |
Tengelytáv | 2 700 mm |
Csomagtér térfogata | 503 l - 1 620 l |
Saját tömeg | 1615 - 1678 kg ( 75kg vezetővel) |
Össztömeg | 2120 kg |
MAx. ontatható tömeg: féknélküli | 750 kg |
fékezett | 2 100 kg |
Gazdasági adatok | |
Garancia | |
Előírt karbantartás | 20 000 km-ként vagy évente |
Szervízköltségek átlagos használat esetén ( költségek - anyagfelhasználás+munkadíj) |
20 000 km-nél/ év: 26 420 Ft + 21 250 Ft 40 000 km-nél/ év: 29 212 Ft + 28 750 Ft 60 000 km-nél/ év: 43 460 Ft + 30 000 Ft 80 000 km-nél/ év: 29 212 Ft + 28 750 Ft 100 000 km-nél/év: 44 340 Ft+ 20 000 Ft |
Alkatrészek: |
Első féktárcsa: 32 343Ft, Első fékbetét: 36 949Ft, Hátsó féktárcsa: 32 053Ft, Hátsó fékbetét: 32 956 Ft, Szélvédő:156 457Ft, Motorháztető: 135 171Ft, Könnyűfém (19“) felnik: 98 987 Ft/ db, Külső tükörház: X Tükörborítás: 18 581Ft, Első lökhárító: 128 366 Ft, Első sárvédő: 68 515 Ft, Első fényszórók ( Xenon): 273 984 Ft Első ködfényszórók: 46 962 Ft/ db |
![]()
|
|
|