MENÜ
     
 

Škoda-k Essen-ben

Škoda Auto bemutatja 12 mérföldkövét az Essen-i kiállításon. A gyártó 119 éve alatt elért 12 mérföldkövét bemutatja a legjelentősebb modelljeivel. A Škoda elődjét Václav Laurin és Václav Klement alapította, és eleinte kerékpárokat, motorkerékpárokat készítettek. L&K modelljei közül bemutatják a L&K Motocykleta TB-t (1902), L&K Motocykleta L80-at (1903), valamint az L&K Motocykleta CCR-t (1905). 1905-ben bemutatták az első L&K autót is, amit Voiturette-nek hívtak (Francia szó: kis autó).

 
 

  

L&K type L, L&K Voiturette A, L&K Type CCD Slavia

 
  Az első személyautó nagy sikert aratott, a vízhűtéses motorjával és alacsony árával. A meghajtásáról egy 1 100 cm3 méretű, kéthengeres, 7 lóerős motor gondoskodott. Essen-ben még bemutatják a legsikeresebb Laurin&Klement modelleket is. Az L&K Typ S-t 1911–1925 között gyártották. A kocsiból több mint 2000 db készült, és kiváló megbízhatósággal rendelkezett. A Typ S meghajtásáról egy 1 771 cm3 méretű, négyhengeres, 14 lóerős motor gondoskodott. L&K 1925-ben (júniusban) egyesült a Škoda-val, Pilsen-ben. Škoda már a legnagyobb Cseh vállalattá nőtte ki magát. A kiállításon ott lesz a L&K Škoda luxus kategóriás Type 110 modellje is.  
 

  

L&K Typ S, L&K Škoda 110, Škoda Popular Type 906

 
  A Škoda történelmében jelentős szerepe volt, a Škoda Popular forradalmian könnyű és olcsó tanulmány volt, és 1934-ben mutatták be. Az Essen-i kiállításon még a Škoda 420 Popular Roadster is megjelenik, amit 1935-től értékesítettek. Škoda 1200-as modell is egy mérföldkő, amit a 2. Világháború után 1952-ben mutattak be. Az első Škoda volt, amit szélcsatornában teszteltek, és sedan felépítést kapott. A kiállítás legendás modelljei között a 440-es modell is ott lesz, aminek neve a 4 hengert és a 40 lóerőt jelenti. A kocsi helyi szlengben a Spartak nevet viselte.  
 

   

Škoda 440 "Spartak", Škoda 1000MB, Škoda Rapid 135, Škoda Favorit

 
 

A Spartak 5 évig volt gyártósoron, és ezalatt 75 417 db készült belőle. A most ünnepelt 1000 MB Škoda-t sem hagyják le Essen-ről. A fontos képviselő később a hátsókerék-meghajtású, farmotoros Škoda Rapid 1980-ból. A kétajtós kupé alapja, a 105/120 széria volt. A Rapid type 135 is egy legendás modell, ami már 1.3 literes benzinmotort használt, 43 lóerős teljesítménnyel. A motorhoz 5-fokozatú kézi váltót szereltek, és az új fejlesztésű motor alumínium blokkot kapott, amit a Škoda Favorit-ban is használtak. Az utolsó történelmi modell az 1993-as Forman, ami a Favorit kombi változata. Škoda történelmében a Favorit volt az első orrmotoros, elsőkerék-meghajtású modell. 

- Kartos Patrik - 

2014. 03. 26., 16:33:11

 
   

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

Hit Counter
Hit Counter

Asztali nézet