MENÜ
 

 
 

Skoda Octavia Business 2.0 CR TDI teszt

Nyomatékos, dízelmotor

A tesztautó meghajtásáról a legerősebb választható dízelmotor gondoskodott. A 2.0 literes 150 lóerős dízelmotoron kívül még, egy 1.6 literes 105 lóerős dízelmotort választhatnak az ügyfelek. A kocsi ezzel a dízelmotorral igazán sportos teljesítményt és vezetési élményt nyújtott, amennyire egy dízel képes. A nyomatékos erőteljes megindulása a sportosabb beállítású kocsik közé tartozik, és még előzésnél is van elég ereje. Az igazi erejét a kocsi 2000-es fordulatnál kezdi meg leadni, amikor is a turbó besegít, így még 4. fokozatban országúti előzésnél van elég ereje a gyors előzéshez, nagyobb sebességnél pedig az 5. fokozatban is könnyedén megy az előzés, a 6. fokozat inkább csak sebesség tartásra van, a takarékosabb használatra. Városban még az 5. fokozaton elmegy, de inkább a negyediket szereti a kocsi. Országúton akár a 6. fokozatba is mehetünk vele. Az előző Octavia-n eléggé lehetett érezni a motor rezonanciáját a váltón is, és látható is volt, az új Octavia esetében megszüntették ezt is, ami már a prémium kategóriás dízel kocsikkal is versenyképes lehet.

 
 

Az új Octavia már a modern C-formájú hátsó világítást kapta meg (Fotó: Kartos Patrik)

 
 

A dízel Octavia csúcssebességét nem próbáltam ki, de 218 km/óra van megadva, amiből a 180 km/óra könnyedén megy a kocsinak. A kanyarstabilitása egy hétköznapi autóhoz mérve megfelelő, de aki a sportosabb kocsikat szereti, az kérheti bele a sport futóművet, ami pár centivel megülteti az autót, és jobb kanyarstabilitást biztosít a kocsinak. A futóműve szépen elnyeli az úthibákat, még a kisebb kátyúkon való áthaladáskor is elnyeli a visszarúgás nagy részét - alig érezni. A négy féktárcsa a biztos megállást biztosítja a kocsinak, az elektronikai segédeszközökkel együtt, megkönnyítik az akadályok elkerülését is fékezés közben. A jelenlegi legerősebb Octavia-t túlszárnyaló dízel verzió az új Octavia RS TDI lesz, amivel együtt érkezik a kombi Octavia és az RS (benzin és dízel) modell.

- Kartos Patrik -

 

 

Skoda Octavia modell története: Az első Skoda, ami az Octavia nevet viselte 1959-től 1971-ig volt gyártósoron, az akkori  Csehszlovákiában. A kocsi kétajtós sedan, és 3 ajtós kombi karosszéria változatokban készült. Az eredeti első-első Octavia, a mai világba sportkocsiknál, Amerikai autóknál, és Német prémium márkáknál használt orrmotor, hátsókerék-meghajtás elrendezést használta, ehhez a meghajtáshoz két motort lehetett választani. A két választható benzinmotor: 1.1 és 1.2 literes soros négyhengeres motor 46-56 lóerővel.

 

Az eredeti Octavia (Spartak) kombi és sedan

A következő Octavia (típus kód 1U): Az Octavia modellnév visszatéréséig 25 év telt el, amikor is 1996-ban megkezdték az Új Octavia gyártását, és ettől az Octavia-tól kezdték számolni a generációkat. Azaz ez a modell generációkban az 1. generációs Octavia. A kocsi stílusa teljesen megújult, mint a mostani Rapid. A kocsi a sport sedan helyett egy nagy 5 ajtós limuzinként mutatkozott be. Az Octavia 5 ajtós verziójához nemsokára rá csatlakozott a Combi verzió is. Az Octavia 4x4 meghajtással is készült. A gyártása 1996-tól egészen 2011-ig tartott, az utolsó éven csak Solomonovo - Ukrajnai gyárban, és Ust-Kamenogorsk - Kazakhstan-i gyárban gyártották. A Mlada Boleslav - Cseh köztársasági és Aurangabad - Maharashtra, indiai gyárban a gyártása már 2010-ben leállt. Az 1. generáció történetében 2000-ben következett be a modell frissítés, amiből már sport RS nevet viselő verzió is volt. A motor választéka a következő benzinmotorokat tartalmazta: 1.4 8v 60 LE 99‘-01‘, 1.4 16v 75LE 00‘-10‘, 1.6 8v 75-100 LE, 1.8 20v 125LE - 150 LE, vRS 1.8 20v Turbo 180 LE 01‘-06‘, 2.0 8v 115 LE, és a dízelmotorok :1.9 8v TDI 68LE - 90 LE - 100 LE - 110 LE és 130 LE. A kocsit 2004-től Octavia Tour néven forgalmazták.

 

A hosszú gyártás alatt kapott egy frissítést, ami tartalmazta a letisztult fényszórókat is, valamint pár darab hosszú tengelytávú változat is készült belőle, és először megjelent a L&K felszerelés szint

Az első generációt 2004-ben követte a második (1Z típus kódot viselte). Az új generáció már igazán sportos formát kapott, az éles vonalaival és így már versenyképes maradt a versenytársaival szemben, a fiatalok között is a Ford Mondeo, a VW Passat, stb. modellek mellett. A 2-es Octavia csak 2009-ben érkezett el a modell frissítéshez, ami után nagy fényszórókat, és hozzáigazított orr részt kapott, a Roomster-rel elindított stílusvilághoz. A frissítéssel együtt megújult a modellpaletta a TSI turbómotorokkal és a CR dízelmotorokkal, ez utóbbi a PD dízelmotorokat váltotta le. A második generációból is készült RS, 4x4, valamint megjelent a Scout verzió is. A második szériás Octavia a következő neveken volt értékesítve: OCTAVIA II, OCTAVIA5, OCTAVIA A5, Laura (Indiában), OCTAVIA Tour, OCTAVIA Mingrui (Kína). Az elérhető benzinmotorok: 1.2 TSI 105 LE 10‘-?, 1.3 MPi 68 LE, 1.4 MPI 75 - 80 LE, 1.4 TSI 122 - 130 PS, 1.6 MPI 102 LE, 1.6 16v 105 LE, 1.6 FSI 115 LE, 1.8 TSI 160 LE, 2.0 MPI 120 LE, 2.0 FSI 150 LE,  és a dízelmotorok: 1.6 CR TDI 105LE, 1.9 PD TDI 105 LE, 2.0 PD TDI 8v 140LE, 2.0 PD TDI 16v 136-140LE, 2.0 CR TDI 140 LE, vRS 2.0 TDI PD/CR - 170/170 LE. A gyártásának helyei: Mladá Boleslav - Cseh köztársaság, Vrchlabi - Cseh köztársaság, Kaluga - Oroszország, Pozsony - Szlovákia, Anting - Kína, Slomonovo - Ukrajna, Aurangabad - India, Ust-Kamenogorsk - Kazakhstan, és  Launda - Angola - Ancara.

 

Stílusosabb fiatalosabb formák

A második széria befejezése 2013-ban történt, amikor is megjelent a teljesen új, mint formavilágban is a hármas Octavia. Az új modellt év elejétől értékesítik, és hamarosan a Combi és az RS verziók is megérkeznek, a hírek szerint május-június környékén. A jelenlegi elérhető motorok: 1.2 TSI 105LE, 1.4TSI 140LE, 1.8 TSI 180LE, 1.6 CR TDI 105LE, és  a 2.0 CR TDI 150LE. Az egyenlőre Mlada Boleslavi - Cseh köztársasági gyárban készül.

 

Versenyképes, modern, sportos megjelenés

- Kartos Patrik -

2013. 04. 05., 17:56:23

Technikai adatok  Skoda Octavia Business 2.0 TDI 150 MT6
Motor Turbó feltöltése dízelmotor, nsgynyomádú közös nyomócsöves, közvetlen üzemanyag befecskendezéssel
Hengerűrtartalom 1 968 cm3
Furat x löket 81,0 x 95,5 mm
Hengerek száma 4
Max. teljesítmény kW (LE)/percenkénti f.sz. 110 kW (150 LE) /3 500-4 000
Max, nyomaték Nm/perc.ford.sz. 320 Nm/ 1 750-3 000
Sebességváltó kézi vezérlésű, hatfokozatú
Kormánymű Közvetlen fogasléces kormánymű elektro-mechanikus szervókormánnyal
Fékek elöl/hátul Belső hűtésű tárcsafékek, egydugattyús úszómércével / Tárcsafék
Felfüggesztés: elöl MacPherson felfüggesztés alacsony háromszög-csatlakozókkal és torziós stabilizátorral
                            hátul Összetett felfüggesztés
Fordulókör átmérője 10,4 m
Gyorsulás 0-100 km/h 8,5 s
Csúcssebesség 218 km/óra
Fogyasztás (város/országút/átlag)/100 km 5,0 l / 3,6 l / 4,1 l
CO2-kibocsátás (átlag) 106 g/km
Üzemanyag dízel
Üzemanyagtartály térfogata 50 l
Hossz. x szél. x mag. 4 659 x 1 814 x 1 461 mm
Tengelytáv 2 686/2 680 mm
Csomagtér térfogata 590/1 580 l
Saját tömeg 1 330 kg ( 75 kg ebből a vezető súlya)
Össztömeg 1 880 kg
Megengedett, max. fékezett/fékezetlen vontatható tömeg  1 600 / 660 kg

Skoda Octavia árai: 1.2 TSI 86LE MT5 - Active: 13 990 € - 4 598 900 Ft, Ambition: 15 430 € - 4 780 510 Ft, 1.2 TSI 105LEMT6 - Active:15 270 € - 4 899 890 Ft, Ambition: 16 610€ - 5 080 230 Ft, Elegance: 18 090€ - 5 299 940 Ft, Business: 19 289€,1.4 TSI 140 LE MT6 Active: 17 170€ - 5 299 940 Ft, Ambition: 18 510€ - 5 480 280 Ft, Elegance: 19 990€ - 5 699 990 Ft, Business: 21 189€, 1.8 TSI 180 LE MT6/DSG7 - Ambiente: 20 410€/22 810€ - X/ 6 449 440Ft, Elegance: 21 890€/24 290€ - X/6 670 420 Ft, Business: 23 089€/ 25 489€, 1.6 CR TDI 105LE MT5/DSG7 - Active: 17 630€/X - 5 599 340 Ft, Ambition: 18 970€/21 290€ - 5 779 680Ft/6 349 910 Ft, Elegance: 20 450€/ 22 770€ - 5 999 390 Ft/6 569 620 Ft, Business: 21 649€/23 969€, 2.0 CR TDI 170 LE MT6/DSG6- Ambition:21 210€/23 530€ - 6 379 590 Ft/ 6 949 820 Ft, Elegance: 22 690€/25 010€ - 6 600 570 Ft/7 170 800 Ft, Business: 23 889€/26 209€

1.8 TSI 180 lóerős verziót csak DSG váltóval értékesítik magyarországon

<< előző oldal

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter 

 

 

 

 

 

Free Hit Counter
Free Hit Counter

Asztali nézet