MENÜ
   
 

Skoda Octavia Business 2.0 CR TDI teszt

Cseh nagyhal

Nemrég bemutatkozott az új Octavia, teljesen új technikai megoldásokkal. A Combi és az RS verziók is hamarosan érkeznek hozzánk, ha minden igaz nyár körül jelennek meg a márkakereskedésekben. Most próbálhattuk ki először az új Octavia-t, méghozzá a jelenleg kapható legerősebb dízelmotorral.

 
 

Új Octavia sportosabb megjelenést kapott, mint az előd (Fotó: Kartos Patrik)

 
 

Sportos, fiatalos külső

Az új Octavia méreteiben meghaladja a nagy testvérét a SuperB-t, amivel már egy kategóriát alkothatnak, helyben és  méretben szinte ugyanazt a kategóriát képviselik. Az Octavia a sportos családi, a SuperB pedig az eleganciát képviseli a Skoda modellválasztékában. Az új Octavia teljesen megújult, és a Rapid előfutára még semmi nagy újdonságot nem tudott felmutatni, mivel az olcsó autó kategóriát képviseli, mint a Peugeot 301, a Citroen C-Elyssée, vagy a Renault Fluance.

 
 

Sportosabb megjelenése mellett megmaradt megszokott méretes karosszéria (Fotó: Kartos Patrik)

 
 

Az új Octavia esetében már megjelennek a LED világító egységek, valamint a kulcsnélküli indítás és nyitás. Az új modell sokkal egyedibb, sportosabb lett, mint a 3-as Octavia-nak nevezett kettes Octavia frissített verziója. Az áramvonalas karosszéria, a felhajló hátsó ajtóvéggel különlegessé teszi az Octavia-t, mivel még ilyen formát nem alkalmaztak Skoda-kon. Az orrán megjelenő sötétített fényszórók, az Octavia történetében most először jelennek meg, mint a hátsó LED lámpák is. A kristály ihlette VISION koncepcióról megmaradt a hátsó ajtók formája, és a csomagtér ajtón megjelenő törés vonalak. Az oldal vonalvezetése és a visszapillantók egyedi megjelenéssel dobják  fel az Octavia-t, az egyszerű visszafogott formák helyett.

Tágas utastér, mint a SuperB-ben

Az új modell a kategóriája egyik legnagyobb utasterével, és csomagterével rendelkező autó. Előre beülve a kényelmes, megfelelő oldaltartású ülésekben foglalunk helyet, amik a Skoda-nál megszokottan hosszútávra is nagyon megfelelőek.

 
 

Utastérben is látható a fejlődés (Fotó: Kartos Patrik)

 
  Az első üléssorban is sok tároló rekesz fogadja az utasokat, az ajtókban 1.5 literes üvegre méretezett tartók, a középkonzol alatt telefontartó, a könyöktámaszban tároló rekesz, kézifékkar mellett pohártartók, és még szemüvegtartót is tartalmazott a tesztautó. A középkonzol ezeken kívül még kapott új Bolero rádiót, ami már érintő képernyős, és azokat az adatokat is megtudja jeleníteni, amit a fedélzeti számítógép. Az első üléssor lábtere és fejtere kiemelkedően nagy, a hátsó üléssorban is kényelmesen elfértem magam mögött, mint a SuperB-ben, pedig 186 cm-es magasságommal nem vagyok a legkisebb.  
 

 

Még tágasabb csomagtér (Fotó: Kartos Patrik)

 
 

A csomagtere sem kutya, ami elég nagy az 590 literes méretével alaphelyzetben, és ha nem lenne elég 1580 literig bővíthetjük, valamint még rögzítő műanyag elemeket is elhelyeztek a csomagtartóban, hogy az apró tárgyak ne repkedjenek ide-oda a csomagtérben. A csomagtér ajtó még mindig megtartotta az érezhető súlyát, amihez egy kis erő kell, hogy le lehessen csukni egyből, az ajtó belső felén levő fogantyúval, szalaggal.

következő oldal >>

 

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter 

 

 

 

 

 

Free Hit Counter
Free Hit Counter

Asztali nézet