MENÜ

VW Scirocco 2.0TSI DSG

A sport Golf

VW visszahozta 2008-ban a Scirocco modelljét, ami két generáció után megszűnt. Az új modell alapja a V/VI-os Golf volt, aminek remélem lesz folytatása. A tesztelt modell a Golf GTI meghajtását kapta meg 210 lóerős 2.0 TSI motorral, és hozzá DSG automata váltót. A kocsi karaktere a Scirocco esetében morcosabb, mint a V-ös vagy VI-os Golf esetében. A kocsiból még R verzió  és GTS nevű limitált szériás változat is készült, amiket Magyarországon nem értékesítettek. 

 

Vad külső

A visszatért Scirocco már a 3. generáció a modellsorozatban, és elég komoly design-t kapott a tervezőitől. A kocsi nagyon hasonlít a Golf VI tervezéséhez, de itt sokkal komolyabb és durvább gépet kellett alkotni, mint egy mindennapos modellt a Golf-ot. A kocsi orrát sokkal jobban összehúzták, és a fényszórók vékonyabbak lettek, de hátrahúzták a fényszórók sarkait. Az ütköző design-ja viszont a Golf VI-ra nagyon hasonlít, és nem látható az eltérés, kivéve a lámpák és a vékonyan végighúzódó hűtőrács. 

 

Az új Scirocco amit már 5 éve gyártanak, szép hosszú motorháztetőt kapott, és rajta helyezték el a VW jelvényt. A kocsi tetőíve  inkább kupés, mint hatch. A kocsi tervezőinek a feladata egy sportos, fiatalos modell létrehozása volt, ami sikerült is. A kupés forma egyedi stílust adott a kocsinak, a kiszélesedő kerékjáratokkal. A kocsi fara is szélesebb egy szokványos hatch-hez képest. A hátsója szép nagy ütközőt kapott, fekete diffúzor betéttel, és dupla kipufogóvéggel, ami különlegessé teszi a szépen letisztul hátsó lámpákat. A csomagtér fedél, pedig nem a legnagyobb, de a kocsi sportossága mellett elfelejtjük, és nem zavaró az eléggé magas csomagtér perem. A csomagtér ajtót még kiegészítették egy stílusos kis tető légterelővel, ami egészen jó összképet ad a kocsinak, és a fiatal vásárlók kedvére tesz, stílusos megjelenésével.

Sportos belső

A kocsi vad külseje mellett, az utastér sem egy mindennapi. A Scirocco még a Golf V korszak végéről származik ezért még a régi mérőórákat, de a VI-os Golf-ból ismert kormánykereket tartalmazza. A Scirocco inkább a GTI modellről vette az utastér elemeinek nagy részét, és média rendszerét. A kocsi nagyon jó sportüléseket kapott, amik már bőr kárpittal vannak ellátva. 

 

A középkonzolon hagytak helyet kisebb dolgok tárolására, és a kesztyű tartó sem kicsi. Az ajtók méretesek és egy kis különlegességet használtak rajta, ami tartalmazza a háromszög fogantyút és a szépen végigfutó betétet. A szellőző rostélyok már ismerősek lehetnek, a VW Eos-ból. A kocsi ülései elöl kényelmesek voltak és elég tág határokon lehet állítani, valamint még magamnak is megfelelően be tudtam állítani. A kezelőszervek, mint megszokott a VW-eknél, itt is megfelelő távolságokra vannak és a könnyen kezelhetők. A normál Scirocco-nál érezhető, hogy nem egy versenygép, hanem egy utcai sportos kocsi. 

   

Az R változata viszont már elég komoly Hot-hatch. A kocsi hátsó utastere viszont nem a legtágasabb, de ha muszáj két felnőtt is utazhat itt. A csomagtér mérete a formájához képest elég tágas 312 literjével, amit egészen 1 006 literig bővíthetünk, de az kár hogy az utastérből vagy a kulcsról lehet nyitni a csomagtér fedelet. A tesztautó felszerelését kicsit feldobta az R-Line csomag, ami  sportosabb kinézetet adott a kocsinak (első-, oldalsó légterelőkkel). 

következő oldal >>

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

Free Counter
Free Counter

Asztali nézet