VW Scirocco 2.0TSI DSG
Ütős már 200 lóerővel is
A harmadik generációs Scirocco tesztautó meghajtásáról, a Golf GTI-ben is megtalálható 210 lovas 2.0 TSI benzinmotor gondoskodott. A 210 lóerős teljesítmény 5300-as fordulatnál áll rendelkezésünkre, és a 280 Nm nyomatéka 1700 –as fordulatnál. A kocsi gyorsulása nagyon jó, ami 100 km/órára technikai adatok szerint 6.9 másodperc, ami szerintem nagyon jó ahhoz képest hogy 7.5 liter az átlag fogyasztása, amit nehezen lehet tartani a Scirocco annyira jó vezetési élményt nyújt és erőt ad, amivel nehéz visszafogni magunkat. A városi és országúti tempó sem okoz gondot, és még az automata DSG váltó is nagyon hatékonyan váltja a fokozatokat „mint az új RS Octavia-ban”, attól függ mikor mire van szükség. A DSG váltó hirtelen gázadásra ahogy tud vissza vált a legjobb gyorsulás érdekében, de normál vezetésnél a legideálisabb fokozatot váltja, ami a fogyasztás alacsonyan tartását szolgálja.
Az előbb leírtak a D fokozat, a teljesen automata használat esetén érvényesek. A kézi váltás módban, a kocsi szabadon engedi a vezetőnek a váltást, ami jobb vezetési élményt nyújt, mint az automata mód. A kocsi városi tempónál 60 km/óránál kb.1200-as fordulaton jár, ami nagyon alacsonynak számít, de az országúti 90-es tempónál sem fogyaszt sokat a Scirocco. A sport hatch fogyasztása az adatok szerint 7,5 l/100 km, ami várhatóan 8,0-8,5 liter, mint a vevők akik kis eséllyel fognak visszafogottan menni a kocsival. A Scirocco futóműve nagyon jó hétköznapi használatra, de pályázásra inkább a Scirocco R való. A használata városban, országúton, és autópályán nagyon jó, de verseny pályán is lehet hogy jobban teljesít ilyen futómű beállítással is, mint várnám. A pályás tesztre lehetőségem nem volt, és a legtöbbet használt helyeken teszteltem, valamint megpróbáltam, a legrészletesebben leírni a kocsiról szinte mindent amit lehetett.
Kartos Patrik
2013. 11. 04., 18:24:26
Technikai adatok | VW Scirocco R-Line 2.0 TSI DSG6 |
Motor | Közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltős benzinmotor |
Hengerűrtartalom | 1 984 cm3 |
Furat x löket | 82,5 x 92,8 mm |
Hengerek száma | 4 |
Max. teljesítmény kW (LE)/ ford.sz. | 155 kW (210 LE)/ 5 300 - 6 200 |
MAx. nyomaték Nm/ford. sz. | 280 Nm/ 1 700 - 5 200 |
Fékek elöl/hátul | Hűtött tárcsafék/ tárcsafék |
Fordulókör átmérő | 11 méter |
Gyorsulás 0-100 km/óra | 6,9 másodperc |
Csúcssebesség | 238 km/óra |
Fogyasztás (város/országút/ átlag) | 10,0 / 6,0 / 7,5 l/100km |
CO2-kibocsátás (átlag) | 174 g/km |
Üzemanyag | benzin |
Üzemanyagtartály térfogata | 55 liter |
Hossz. x szél. x mag. | 4 256 x 1 810 x 1 404 mm |
Tengelytáv | 2 578 mm |
Csomagtér térfogata | 312 - 1 006 liter |
Saját tömeg | 1 393 kg |
Össztömeg | 1 760 kg |
Tető terhelés | 75 kg |
VW Scirocco alap ára (1.4 TSI 90LE MT6) | 7 192 240 FT (Szlovákiában nem értékesítik) |
VW Scirocco R-Line 2.0TSI DSG6 - tesztautó ára | 13 076 770 Ft (Szlovákiában nem értékesítik) |