![]() ![]() ![]() ![]() |
||
2016 Techno Classica – Alfa, Abarth, & Fiat A Német városban házigazda volt a tekintélyes esemény a veterán járművek eseménye. A résztvevők között az FCA elhozta az Alfa Romeo, Abarth, és Fiat márkáinak legújabb és legjelentősebb történelmi modelljeit a számos legendás történelmi modellje mellett. Az esemény a 28. Techno Classica volt, amit idén április 6-10 között rendezték meg Gruga Hallen-ben (Essen). Az Alfa Romeo gyűjtemény összpontosított a sportsedan-okra, és ami most lesz felfrissítve és feljavítva az új Giulia. A látogatók az Essen-i kiállításon négy fényűző modellt tekinthettek meg az Alfa Romeo múzeum jóvoltából az Arese-nek nevezett „La macchina del tempo”, ami tartalmazta az 1900-as (1950-es) modellt, a Giulia TI Super-t (1963-ból), a 75 Turbo Evoluzione-t (1987-ből), és a 156 D2 „SuperTurismo”-t 1998-ból. |
||
A legendás Abarth 124 Spider, és az új generációs Abarth 124 Spider |
||
A ritkaságok mellett a Giulia Quadrifoglio esszencia az új Alfa stílussal és a végső megnyilvánulása a „meccanica delle emozioni” tanulmánnyal. A sportsedan tanulmány származott az 1950-es évekből az 1900-as modellel, aminek meghajtásáról egy 1884 cm3-es, soros 4-hengeres, 80 lóerős motor gondoskodott, ami nyitott utat az új korszaknak a márkával. Az első autó, ami gyártósoron készült teljesen, és ez volt az első tervezett az ipari kritériumoknak megfelelően, ami tartalmazta a monocoque-t, és az első négyhengeres motor fejlesztett a tömeggyártással. 1963-ban jött a Giulia TI Super, ami egy tovább fejlesztett tanulmány modell, ami az úgy nevezett Sports Saloon volt. A kocsiból 501 db készült „ready-to-race” verzió a Giulia, a 4-hengeres 1.6 literes 112 lóerős könnyített motorral a csúcssebessége elérte a 190 km/órát. | ||
Alfa Romeo 1900 & Giulia TI Super |
||
A következő ritkaság a 75 Turbo Evolution soros 4-hengeres 155 lóerős motorral, ami hasonlóképpen történt 24 évvel a Guilia TI Super előtt. A Fiat kínálat szintén visszatér a Techno Classica idén megrendezett eseményére, ahol megjelent az ikonikus 1960-as évekből a Fiat 124 Sport Spider, amit idén be is mutattak új modellként a Fiat kínálatban, ahogy a Tipo típusnevet is visszahozták a kínálatba. A Fiat 124-esből fejlesztett Spider, ami siker modell volt a Fiat-nál, ami még a Pininfarina tervezett. Az alapot adó 124 sedan és kombi változatát több néven is forgalmazták, mint a Lada 1200, 1500 modellekként, vagy a Seat modell kínálatában is megjelent, mielőtt a Spanyolok elkészítették az első és utolsó saját tervezésű modelljüket a legendás 1. generációs Ibiza-t. | ||
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione |
||
A Fiat 124 Spider-t a gyártó 5-fokozatú kézi váltóval és egy 1 438 cm3-es TwinCam szelepvezérléssel ellátott hajtásláncot kapott, és mind a négy kerék tárcsafékkel volt felszerelve. A Spider kivitelt megtartotta magának a Fiat, aminek sikere után idén vissza is hozták, ami már a Mazda új generációs MX-5-ösével készül majd, aminek elődjeit ismerve igazi élményautó lesz az új Fiat Spider is. Az új Fiat Spider néven megjelent modell elérhető egy 1.4 literes turbófeltöltős 4-hengeres motorral, ami MultiAir technológiát használ, és 140 lóerőt, valamint 240 Nm nyomatékot tud szállítani a kis sportkocsinak, de ez már 6-fokozatú kézi váltót kap alapfelszerelésnél. Az idei kiállításra az Abarth is készült, egy új alkotással, ami nem más, mint az új 124 Spider alapú Abarth kivitel. | ||
Az új Fiat 124 Spider, és az Abarth változatok |
||
Az új modell tervezett teljesíteni még a legigényesebb vezetők elvárásait is, ami szeptembertől lesz elérhető. Az Abarth kivitel egy hátsókerék-meghajtású, kifinomult felfüggesztéssel felszerelt kabrió. A meghajtásáról egy 1.4 MultiAir Turbo motor gondoskodik 170 lóerős teljesítménnyel, amihez 6-fokozatú kézi váltót szerelnek, de elérhető 6-fokozatú Sequenziale Sportivo automata váltóval is. Az automata váltós kivitelhez kormány váltófüleket is szerelnek. - Kartos Patrik - 2016-04-11, 11:08:33 |
||
Reklám |
|
Reklám |