Új SUPRA-t, már álcázva tesztelik

A kémfotósok lencsevégre kapták az új következő generációs Toyota Supra-t, ami már közösen készül a BMW Z5-vel, a hírek szerint. A Toyota már utcán teszteli az új Supra generációt, amit nagyon várnak a rajongók. Az új modellel közösen fejlesztik a BMW Z4 utódját, ami a hírek szerint az új Z5 lesz. A meghajtásukról hybrid hajtáslánc gondoskodik majd, ami a BMW és Toyota technológiáit egyaránt használja. A Supra 2002-es befejezése óta végre, ismét visszatér a Toyota kínálatába, amit erősen a Toyota FT-1 szupersportkocsi ihletett.

 
 

 

2018 Toyota Supra - kémfotók - autoexpress.co.uk-ról származnak

 
  A hosszú motorháztető jellemzői között megtaláljuk a kiugró fényszórókat, miközben a hátsója már nyilvános, ahogy megkapja a kemény tetőt, mint kupé. A Z5 viszont vászontető kap, ha minden igaz. A Toyota és BMW 2011-ben bejelentette közös munkájukat, amik meglátszanak már a jelenlegi modell kínálaton is, és a fő projektjük a hidrogén üzemanyag cellás hajtáslánc, ami megosztott akkumulátor technológiát használ, és az új sportkocsi platformjuk is közösen lett fejlesztve. Ahogy a Mazda a Fiat-val tervezte közösen a legújabb MX-5 generációt, aminek Fiat változata a 124 Spider, úgy a Toyota-BMW is közösen fejleszti új modelljét, ami fejlesztési költségben is előnyösebb a két gyártónak, és a közös technológiával a legjobb sportkocsit alkothatják meg.  
 

 

1993-2002 Toyota Supra

 
  A Toyota a korábbi sportkocsi éveihez hasonlóan így már két sportkocsit forgalmaz majd, amik közül a GT86 ér lassan a modell generáció váltásához. Az új sportkocsik meghajtásáról BMW fejlesztett benzinmotor gondoskodik, ami hajtja a hátsó kerekeket, és a Toyota hybrid rendszerével kiegészítették, amik pedig az első kerekeket hajtják, és még a fék energia visszanyerő rendszert is megkap, amik újra töltik az akkumulátorokat. A Toyota hybrid technológia valószínűleg a Le Mans versenyen lett tovább fejlesztve, olyan modellekkel, mint a TS050 Hybrid modell is, aminek szintén az elektromos motor hajtja az első tengelyt, és a hátsó kerekeket a benzinmotor.  
 

 

Toyota FT1

 
 

A hybrid rendszernek még a regeneratív fékrendszer is sokat segít, amit plug-in hybrid opcióval is kiegészít a Toyota és BMW. Az új sportkocsi már duplakuplungos váltót kap, ami a Toyota kínálatában az első modell a CVT automata váltós modellek után, amik a fokozatmentes Toyota váltót használják, ahogy a Lexus-ok és a Subaru-k is. Az új modell tervezésénél a súly is számított, és a Toyota a célja 1400 kg alatt önsúly volt, de a BMW könnyebb lesz, amire számíthatunk, a BMW Z5 kisebb méretéből is. Várhatóan már 2017 elején több információt nyilvánosságra hoznak a gyártók a két új modellről.

- Kartos Patrik -

2016-09-09, 17:15:25

 
     

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

Web Counter
Web Counter