MENÜ
   
 

 

HU / EN  

 
  2017 Škoda Octavia RS245 Combi – teszt – 01. oldal  
     
 

Elképesztő sport kombi a Škodától

Škoda mindig is kiváló mindennapi használatra alkalmas sport Octaviakat készített, amik minden frissítés után egyre erősebbek lettek, de még mindig megtartották népszerűségüket, az egyedülálló megjelenésükkel, a praktikusságukkal és a kiváló menetteljesítményükkel. A legfrissebb teszt RS, ami a kezem alatt járt, pedig a valaha készült legerősebb változat - az RS245 kombi változatban.

 
 

 

Reklám

 
 

Még sportosabb külső

Škoda tervezői nemrég behozták az új design-t, ami az RS-nek is sportosabb, agresszívebb külsőt kölcsönöz, az új osztott fényszóróknak köszönhetően, ami a megújult Octaviáknak szélesebb külső megjelenést ad, ami az RS Octaviához nagyon jól illik. Az orra a megszokott sportosságot adja, de agresszívebbnek hat a megújult orr, aminek apró részletei szélesebb hatást adnak, a megújult modellnek és az egyedülálló osztott LED fényszórók, amik még éjjel is vissza adják az agresszív tekintetét.

 
 

  

Agresszív külsőbe csomagolták a népszerű családi kombit, a Csehek

 
  Az RS változatnál még a megszokott légnyílásokat az ütköző betét rácsok fekete permével is növelték látványban, valamint finomabb vonalvezetésű LED világítást kapott az első ütköző. A sportos orr tovább viszi a RS legendát, még agresszívebb megjelenéssel az utakon, ami oldalnézetből szinte változatlan, de az RS245 a jelenleg elérhető legnagyobb felnit kapta meg, ami a korábban tesztelt 220 lóerős változaton is volt, de a megújulással kicsit módosított felni dizájnt kapott, ami még mindig egy mindenes sportgép, mint korábban volt. A hátsó része is kis mértékben változott, ami főleg az új LED-es hátsó lámpákat jelenti és a kisebb új vonásokat, de megtartották a végig futó fényvisszaverő betét csíkot a hátsó ütközőben, valamint a csúcsbenzines modell még feketére fújt kipufogó vég betéteket is kapott, ami takarja az egyszerű kipufogóvéget, de szép dizájn megoldás, ami a Škodánál elnézhető, de ezt a megoldást használja a BMW az új 7-es generáción, ami már egy 30 000 000 Ft-s értéknél már azért nem illik az autóra, de ez az ügyfeleket nem valószínű, hogy érdekli mivel szép a BMW, és az utastere kiváló minőséget ad fém gombokkal is, ami nem olcsó megoldás, de a kipufogóvégre már nem lehetett ennél szebb megoldást találni a BMW-nél, ami megadott szögből érkező fénysugaraknál már észrevehető, de ez az RS-nél az összhatás a nyerő, amivel kiemelkedik a hagyományos Octaviák közül, mint a Scout változatok is.  
 

 

Reklám

 
 

A megszokott RS belső

A sportos külső mellett a megújult modell, hozza a megszokott RS utasteret, a sport javított oldaltartású ülésekkel elöl, és a gyémánt mintás kárpittal. Ahogy beülünk a megújult még gyorsabb Octaviába, egyből körül ölel a sport első RS ülés a vezető központú pilótafülkében, valamint a sport ülések még mindig beépítet fejtámlát kapnak, mint más sport modellek. A beszállást még megkönnyíti az egyenes alsórésszel ellátott sport kormánykerék, ami a nagy kategóriás modelleknél is alap, mint a Lamborghinikben vagy az Audi R8-ban. Az utastér megkapta a piros kiemelő varrást, a kormánykeréken, váltógombon, kézifékkaron és a bőr üléseken, amik már megszokott a sport modelleknél.

 
 

 

Sportos külsőhöz jár a hothatch-eknél is megszokott utastér, a sport ülésekkel, a bőr kormánnyal, és további részletekkel

 
 

A gyújtásrátételekor egyből végig futnak a mutatók a fehér skálás mérőórákon, amik szintén kaptak piros kiemelést. Az indításnál viszont egy megszokott 2.0 TSI motor hang tör fel először, ami normál módban úgy is viselkedik, mint egy sima Octavia, SuperB, vagy Passat modellben. Az új RS245-öt viszont szépen mozgatja a feltöltős motor, ami sport módban még sportosabb hangot is ad a vezető füleinek, amivel már halhatóan is különbözik a sima VW csoportos modellektől, és még mindig rivális nélkül van jelen a piacon. A tesztelt modell DSG duplakuplungos váltót kapott, ami sport módban érezhetően gyorsabban vált, és jobban kiengedi pörgetni a motort, ami lehetővé teszi vezetőnek a kézi váltás módot is, ami után válthatunk a váltókarral és váltófülekkel is, ami valamilyen szinten vissza adja a kézi váltás érzetet, de még mindig inkább a kézi váltó illik a sport modellekbe, aminél az elektronika nem tud beleszólni a váltásokba, így csak a vezetőn múlik mit hoz ki a sport kombiból.

 
 

   

Az új RS-re jellemző részletek az utastérben, a sport bőrkormánnyal, az RS design mérőórákkal, és a digitális kiegészítő mérőórák az érintőképernyőn

 
 

A DSG váltó ezt megkönnyíti, és a városi közlekedést is könnyebbé teszi kényelem céljából, a váltások hiányával. Az utastere ezen kívül hozza, az óriás tágas helyet elöl és hátul, valamint a sok praktikus megoldást, amit a takarékos CNG-s Octavia kombi is megkapott. Az RS modell még megkapta az új érintőképernyőn megjeleníthető analóg mérő órákat is, mint az olajnyomás mérőt, az olaj hőfokmérőt, valamint még stoppert is tartalmaz a rendszer, így akár a köridőnket is mérhetjük a pályanapokon, de ezt már a SuperB Sportline modellek is megkapják. A frissített Octavia utasterét ezek mellett még színesebbé tették az új SuperB-ekben is megtalálható hangulatos színes LED betét csíkokkal is, ami végig fut az ajtókon és a műszerfalon, valamint a vezetése is jobb lett, ami érezhető alap változatokon is.

 
 

   

Az RS modell sport pedálokat is kap, és már a köridőnket is tudja mérni, plusz fűtés-hűtés kezelőszervei, mint a SuperB-kben

  

A vezetős Alcantara-bőr sport ülésekben foglalhat helyet, és a megszokott tágasság is megmaradt

 
  Az RS modellekben a leginkább az orrában megtalálható erőforrás a teljes hajtáslánccal, ami igazán vissza adja az ős RS modellek élményét kiemelkedővé téve az alap Octaviák közül. Viszont normál módban, így is vissza tudja adni, a normál Octaviáknál megszokott mindennapi használatra való alkalmasságát és kényelmét, ami ritka a sport modellek között, de ez köszönhető az állítható vezetési módoknak is, de még így is egyedülálló kategóriájában az Octavia és az RS változatok is, a kiemelkedő méreteivel, amivel már inkább kerülhetne eggyel magasabb kategóriába, viszont ott már a SuperB kap helyet a kínálatban, aminek a sportos változata nem rége jelent meg, Sportline felszerelés szinttel, amihez akár 280 lóerővel is kérhetjük a 2.0 TSI motort.   
   következő oldal >>  
     

 

 
 

 

AmazingCounters.com
AmazingCounters.com

 

Reklám

 

 

Reklám

Asztali nézet