MENÜ
   
 

 

HU / EN   

 
  2017 Škoda Octavia RS245 Combi – teszt – 02. oldal  
 

Elképesztő menetteljesítmény

Amikor beülünk a kormány mögé a sport RS ülésekbe és elfordítjuk a kulcsot, már látjuk az Octavia RS-re jellemző fehér skálás mérőórákat, és már gyújtás rátételekor végig futó mutatókat. Az indítás után kezdődhet a szórakozás az eddigi legerősebb gyári Octaviával, amiben igazán kivételes élményt kap a vezető, amikor pályán meghajtja a Cseh sport modellt. A kivételes menetteljesítmény mellett, a mindennapi használatra is tökéletesen alkalmas, de azért a 19”-es felniken még komfort módban is enyhén érezni az úthibákat, inkább 18”-as felniig tökéletes a kényelem terén.

 
 

 

Az erős szív, amihez jól jönnek nagy teljesítményű fékek a 19”-es felnik alatt

 
  A nagy erő 245 lóerő, amire a típus jelölés is utal, valamint a korábbi RS230 teljesítményét még kiegészítették 15 lóerővel, így jött létre az új RS245 a kivételes sport autó élménnyel, amivel már elég komolyan megindul a népszerű Octavia. A tesztelt modell egy igazi ritkaság lesz, mivel a legdrágább RS változatok közé fog tartozni a dízel változatok mellett, de aki teheti és a legerősebbet keresi azoknak megéri a pénzt egy teljes értékű családi autóért, ami eszméletlen teljesítményt tud nyújt versenypályán, ami még a mindennapi használatra is tökéletesen alkalmas. A tesztelt modell DSG duplakuplungos váltót kapott, amivel Sport módban kivételes gyorsasággal vált, ami elvárható egy sport modelltől, normál módban viszont hozza a kifinomult, finom váltásokat, mint egy elegáns sedan.  
 

 

A fehérskálás RS mérőórák, a 280 km/óráig skálázott sebességmérővel, és a beépített stopper

 
  A vezetési élményt, így is lehet fokozni, ha nem akarjuk a váltót automata módban használni, váltókarral és a váltófülekkel is válthatunk, ami valamilyen szinten fokozza a vezetési élményt. A Csehek a vezetési élményt, már az alap változatoknál is feljavították kisebb finomításokkal, amiket túlszárnyal a RS változat, aminek csak 6.7 másodperc kell a 100 km/órás tempó eléréséhez, ha kihozzuk belőle a legjobbat. De az Octavia RS nincs a BMW M3Mercedes-Benz C63 AMG vagy az Audi RS4 szintjén, de amire tervezték azt kiválóan teljesíti. A 2.0 TSI (TFSI - Audiknál) benzinmotor a nagy erőhöz képest nem is fogyaszt sokat a 6.6 literes átlaggal (gyári átlag), de aki ezt választja, az nem a takarékos kocsit akar venni, mivel nem egyszerű lassan menni vele, azzal a tudattal, hogy közel 250 lóerő hajtja az RS modellt, amihez 370 Nm nyomaték (már 1 600-as fordulattól elérhető a csúcsnyomaték) is társul. A futómű beállítása már a frissítés előtti modellhez hasonló mód választót is kapott, ami a gázreakciót és az automata váltót is befolyásolja.  
 

Oldalnézetből már feltűnőek a 19”-es egyedülálló felnik

 
  A megújulással viszont kapott digitális mérőórákat az érintőképernyőre, ami mutatja a motorolaj hőfokát, és még más fontos információt vagy akár a stoppert indíthatjuk el a köridőnket lemérve. A digitális kiegészítő órák már a SuperB Sportline-ban is megjelentek, amik sokat segítenek a vezetőnek, ami az olaj hőfokot is mutatja, így könnyebb eldönteni, hogy a motor a pályázás után eléggé lehűlt-e, hogy nyugodtan leállíthatjuk a nagy teljesítményű felöltős motort. A nagy teljesítmény mellett sportos kormányzás hangolás, gyors váltás, és sport futómű is jár, ami az RS245 esetében a gyári 19”-es méretű felnikkel, már azért érezhető az úthiba még normál módban is minimálisan, de a jó tapadásnak és megjelenésnek ez az ára a legerősebb változatnál, ami kiváló a pályanapokra is. A jelenlegi Octavia RS generációt már korábban teszteltem még frissítés előtt, a 220 és 184 lóerős változatokban, a frissített változatból viszont egyből a legerősebb kivitelt kaptam kézhez, ami 245 lóerővel gazdálkodik a 2.0 literes TSI benzinmotorból. Amikhez hasonlóan normálhasználatban szép csendesek, és normál módban visszafogottak, amivel mindennapi használatra is nagyon jó, mint az alap Octavia változatok.  
 

… és a megszokott Octavia kombi hátsó, az RS részletekkel feldobva

 
 

De amikor sport módba kapcsoljuk, egyből dinamikusabb, sportosabb menetteljesítményt nyújt, amivel kiváló kategóriájában, és nagyon jó a nyílt napokra, ahol igazán kilehet használni a nagy teljesítményt. A motor szépsége, hogy folyamatosan húz még egy kicsit piros mezőbe is beleengedi a rendszer a fordulatot, D automatikus váltás módban is, de még akkor is menne tovább, plusz váltás után megint abba a tartományba kerül, ahol megjön az ereje a csúcsteljesítménnyel és mellette a nem kevés nyomatékkal. Az új RS-nek a motorja az újdonság, a korábbi RS230 230 lóerős erősebb benzinest váltották le vele, de a 230 lóerőt már az alap modell kapta meg, amivel már alap RS modell is gyorsabb és csak 9 119 450 Ft (Szlovákiai alapár: 26 000 €) az alap modell, ami egy sport modellhez nem is sok, a méretéhez képest meg főleg nem drága. A normál módban való használat, viszont a korábban tesztelt Octavia CNG változatnak felel meg, aminél több nem kell a mindennapi használatra, csak az RS sokkal könnyebben mozog még normál módban is. A tesztelt modell nagyon beleolvad a környezetbe a fekete fényezésével, ami mellett a fekete kiemelések nem látszanak, így elsőre nem feltűnő, hogy ez egy RS változat, viszont akik otthon vannak az autós világban azoknak már apró részletekből is feltűnik, hogy ez egy Octavia RS Combi.

- Kartos Patrik -

2018-03-05, 14:45:53

 
   <<előző oldal  

 

 
 

 

AmazingCounters.com
AmazingCounters.com

 

Reklám

 

 

Reklám

Asztali nézet