MENÜ
   
 

HU  

 
 

2018 Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel – TESZT – Alfa Romeo – Giulia – SportSedan – Diesel –

 
   
 

Egy fantasztikus SportSedan, a mindennapokra

Alfa Romeo mindig szenvedélyes sportos autókat készített, viszont volt néhány modell, amire lehet mondani, hogy nem igazán illett az Alfa Romeo modell kínálatába történelme során, az elképesztő sikeres modellek között. A megújult kínálattal viszont szinte elképesztő minőségi szintet hozott magával az Alfa Romeo, amivel újra egyre nagyobb sikere van, és ez köszönhető az új dizájn világnak, és a minőségi kidolgozásnak is, valamint a kiemelkedő vezetési élmény, amit a vezető kap.

Gyönyörű kerek forma, a riválisokkal szemben

Alfa Romeo az új Giuliaval megtörte a modern formavilágot, ami mindegyik gyártónál az éles törésvonalakat jelenti, a fény-árnyék játékkal. Az új Alfa Romeo dizájn először a csúcs Giuliaval mutatkozott meg a Quadrifoglio Verde változattal, ami komoly sportkocsi a 2.9 literes V6-os motorjával, amit a Ferrarival fejlesztettek, és 510 lóerőt termel a sport változatban.

 
 

 

Alfa Romeo az új formavilággal, egy igazán lenyűgöző modellt alkotott, ami még mindig modern megjelenést kölcsönöz az olasz sportsedannak

 
  A tesztelt modellnek sok köze nincs a QV változathoz, de ez a mindennapi használatra bőven elég dízel vagy benzines változatban. Az Alfa Romeo némelyik gyártóval ellentétben, az alap Giulia modelleken sem használ műanyag design elemeket, mint a kipufogó vég, AMI VALÓDI KRÓMOZOTT FÉM, ami helyett elég sok gyártó már műanyag elemet használ (a nagy német gyártók is), és sokaknak nem is sikerül élethűre az eredmény. Az új Giulia viszont egy igazi minőségi sportsedan, mint német prémium márkák modelljei, de némelyiknél még jobb is. A Giulia megkapta a sportsedanok jellemzőit, mint a hosszú motorháztetőt a rövid hátsó túlnyúlást, plusz hátul hajt a Q2-es verzió, mint a BMW-k és Mercedes-ek, ami mellett Q4 összkerekes változat is elérhető a Giuliaból. Az orra megkapta a méretes egyedülálló fényszórókat, ami között helyet kapott újra gondolva a védjegynek számító hűtőrács, aminek íve dombornyomott formában folytatónak a motorháztetőn, és ezek a visszapillantókig húzódnak, amik szintén szép kerek formát kaptak, beépített irány jelzőkkel.  
 

  

A Giulia részletei igazán egyedülállóvá teszik, a LED technikás fényszórók és hátsó lámpák, a krómozott fém kipufogó végek, az Alfa részletekkel kombinálva

 
  Az orra, a sportkocsiknál megszokott méhsejt rácsot kapott, valamint egy kis légterelő ajakkal is kiegészítették, ami fokozza a sportos megjelenését, apró részleteiben. Az oldalán tovább halad, és láthatjuk a megszokott sportsedan formát, ami a tesztelt modell esetében elegáns több küllős 18”-as felni szettet kapott, ami ehhez a színhez illik is, de a fényszórók agresszív megjelenést adnak még így is a Giulia-nak, amihez inkább a sportos felszerelés és megjelenés illene, a fekete klasszikus Alfa design felnikkel, piros, fehér vagy más szín kombinációval. A kupésan ívelő tető ellenére az Giulia tágas belteret kapott. A hátsó része is szép lett a csomagtérajtó pedig egy kis él ajkat kapott, ami sokkal szebben mutat, mint a 2000 utáni BMW-k új dizájnja, amit hozott akkor magával, az erős éles törésvonalakkal.  
 

A klasszikus sportsedan forma, orrmotor és hátsókerék-meghajtás elrendezéssel

 
 

A hátsó része szép egyedülálló Alfás megjelenést kapott, az egyedülálló LED hátsó világítással, amivel már a korábban tesztelt Stevion is találkoztam. A hátsó ütköző még két beépített krómozott fém kipufogó véget is kapott, ami nem műanyag, mint egyes gyártóknál, és egész szép összhatást ad a fényezetlen fekete műanyag elembe építve, amivel összességében a tesztelt modell egy igen szép sportsedan, ami az egyedülálló Alfa piros színben még ütősebben mutatna.

Egy minőségi prémium, tágas utastér SportSedan stílusban

A szép külső minőségi, egyedülálló belsőt rejt, amint beülünk az új modellbe, kényelmes bőr ülések fogadnak, a tesztelt változat esetében, amik javított oldaltartást kaptak. Az ülésekben szépen lent ülünk, mint a sportkocsikban. A vezető kényelmesen el tud helyezkedni a sportkocsiban megszokott ülés pozícióval, kormány helyzettel és a váltókar elhelyezéssel. A vezető, a három karú sportkormányra szerelt indító gombot kap, ami korábban a szuperspotkocsi kategóriába volt megtalálható, mint az Audi R8-ban, Ferrarikba és más exkluzív modelleken.

 
 

Alfa Romeo megtöri a hétköznapi szögletes divatot, az szépen áramló vonalvezetéssel a Giulia külső megjelenésén és a beltérben is

 
  A jó fogású sportkormánykerékkel könnyen kezelhető az új Giulia, ami mögött megtaláljuk az Alfáknál már hagyományosnak számító cső mérőórákat, amik között egy kisebb kijelzőt helyeztek el a fontosabb adatoknak, ami bőven elég a vezető informálására, vagy a segítő rendszerek ki- és bekapcsolásának megjelenítésére. A vezetőnek még lehetősége van vezetési módot is választani, így még tökéletesebb a mindennapi használatra a Giulia sportsedan. Az Alfa már alapfelszerelésnél jár a fejtámlák dombornyomott márka jele, ami exkluzív modellekre jellemző főleg. Az ülések egyébként kényelmesek elöl is, még sportos vezetésnél is helyén tartják a vezetőt és utasát, a javított oldaltartású bőr ülések, amiket a tesztautó is tartalmazott.  
 

  

Az új generációs Alfa Romeo Giulia egy komoly prémium sportsedanhoz méltó belteret kapott, az Alfa részletekkel kombinálva, amitől igazi Alfa Romeo lesz

 
  A műszerfal szép stílusos megjelenést kapott, amit szépen feldobtak a tervezők betét kiegészítővel, ami teljes egészében puha tapintású anyagból készült, és középen rejti a multi-médiás kijelzőt, amit nagyobb üveg felülettel fedtek le, így minden részletét összhangba hozták a tervezők, ami mellett nagyon szép letisztult gomb elrendezést kapott a középkonzol. A precíz pontos váltókar is kézre esik a vezetőnek, ami a tesztelt modellben egy 6-fokozatú kézi volt, fém váltógombbal, ami mögött kapott helyet a forgókapcsoló (a BMW-kben jelent meg hasonló, még az E60-as generációknál, amihez hasonló, már több gyártónál is megjelent) a középkonzolon elhelyezett képernyőhöz, mellette a vezetés mód választó és a rádió kezelőszervei. Az utasok mindenhol minőségi anyagokkal találkoznak, ahova nyúlnak az utastérben. Az első üléssor igazi kényelmet nyújt az utasoknak, de a hátsó üléssor sem szűkös, ami elég tágas, hogy felnőttek is kényelmesen elférjenek, a kupés tető ív ellenére is.  
 

  

Egy igazi vezetőközpontú utastérban foglalhat helyet a sofőr, a megszokott Alfa óra csoport elrendezéssel, és a sportkocsinál megszokott kormányra szerelt indítógomb, amivel egyedülálló a piacon

 
 

A hátsó üléssorban inkább két személynek kényelmes, mivel a kardán alagút szépen benyúl az lábtérbe, így hosszú távon nem a legkellemesebb utazni, hiába van elég nagy fejtér, ha a lábtérből elvesz a kardán alagút, ami a hátsókerék- és összkerék-meghajtások velejárója, de ez még belefér egy ilyen kaliberű sport sedannál. Az utastér tágas, de a vastag oszlopok nem igazán szellős utasteret nyújtanak az utasoknak, és vezetőnek, de cserébe kiemelkedően véd az autó a masszív karosszéria szerkezettel, és a számos légzsákkal. Az utasok csomagjainak is marad hely a 480 literes csomagtérben, ami igazán könnyű csomagtérajtót kapott, amit szinte egy újjal is könnyedén letudunk csukni, és a hölgyeknek is kedvez. A Giulia összességében egy nagyon sportos sedan, az eddigi tapasztalatok alapján.

következő oldal>>

 
 

 

 
 

 

 

 

visitor counter

  Ha tetszett a teszt nézz rá ezekre is 
 

Luxus, a minik között

2018 Mercedes-Benz CLA180 URBAN teszt 

 

Az új Octavia bevadult - 

2013 Škoda Octavia 2.0 CR TDI RS Combi teszt

 

Egy vadító Olasz, a SUV-ok között

2017 Alfa Romeo Stelvio 2.0T 280 AT teszt 

 

2018 Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 'NRING'

 

 

 

 

   
Asztali nézet