MENÜ
   
 

 

HU / EN    

 
 

1981 Porsche RUF BTR – RM Sotheby’s aukció – Hírek – Porsche – RUF – Tuning

Egy igazi RUF ritkaság a 80-as évekből

Az RM Sotheby’s OPEN ROADS aukción (2021 árpilis 21-29) egy igazán ritka 911-eshez lehet hozzájutni, ami egy 1981-es RUF BTR nagyteljesítményű változat, amit a leírás szerint a CARFAX jelentése alapján már törtek. A RUF BTR modellek 1981 és 1989 között készültek, aminek BTR megnevezése a Group B Turbo RUF rövidítése. A BTR-ből, úgy válik összesen 20-30 példány készülhetett, és megszámlálhatatlan ügyfél autó, amit átépíthettek BTR modellre, ami lehetett 930 Turbó, de akár egy alap Carrera 3.2 is. A RUF módosítások kiemelik a BTR specifikus motort, mint a 3.4 literesre növelt motorblokkot, a módosított turbófeltöltőt, és a Twin-Plug gyújtást – amiknek köszönhetően a motor teljesítménye 374 bhp lóerőre emelkedett.

 
 

 

1981 RUF BTR

 
  A további módosítások tartalmazzák a RUF saját 5-fokozatú váltóját (40%-os csúszás limittel), a RUF műszercsoportot a RUF kormánykerék mögött, a feljavított Recaro sport üléseket a Simpson verseny övvel, a RUF 17”-es felni szettet, és az első légterelőt a beépített olajhűtővel. A Car&Driver magazin tesztjei szerint a 0-96 km/órás (0-60 mph) sprintet 4.3 másodperc alatt teljesítette, és a teszteket az Auto, Motor, und Sport magazinnál is elvégezték, amik szerint a végsebessége 305.78 km/óra (190 mph). Az aukcióra bocsátott modellt újdonságként szállították Németországba, ami 1981-ben egy Porsche 911 Turbo Coupe modellként kezdte életét. A gyári 99 színkódú metél fehér fényezést meghagytál, a fekete eloxált beltérrel együtt. A RUF által módosított modell gyárilag kapott elektromos napfénytetőt, fekete tetőkárpitot, fűtött és festett szélvédőt, és a Goodyear abroncsokat.  
 

  

RUF BTR külső részletei

 
  Az aukciós RUF, egy a 698 Rest of World (ROW) 930 Turbo modellből, amit 1981-ben szereltek össze. 1987-ben Dr. Wilfried Eckhardt, aki egy köztiszteletben álló fizikus, akiről azt gondolják, hogy időszakban a németországi Frankfurt-Sachsenhausen, és Malibu (Kalifornia) között, az autót a németországi RUF átalakította BTR-re. A BTR feljavítás a következőket is tartalmazza, mint az első olajhűtő, az újra tervezett első ütközővel, ami még kapott új üvegszálas légterelőt is. A RUF-nál az utasterét sem hagyták figyelmen kívül, ami megkapta a RUF új számlapokat, ami egyértelművé tette az autó exportálását a mérföld/órás sebességmérővel. A tulajdonos meghatározott egy sebességtartó automatikát és egy biztonsági rendszert. Nem sokkal a drága átalakítás után, Dr. Eckhardt szállítást intézte Los Angeles kikötőjében 1987 őszén, és közel egy évvel az autóvásárlása után Dr. Eckhardt az autóba új üléseket szereltetett és módosításokat hajtottak végre a felfüggesztésen, amely megemelte a menetmagasságot.  
 

  

  

 
  Dr. Eckhardt nagyon vigyázott a tulajdonában levő RUF modellre, nyilvánvaló 1988 és 1997 közötti iratok szerint, amik alapján szinte minden munkát a Porsche szakemberei végeztek el a Los Angeles-i Motorsport Inc.-nél. Az autó a 2000-es évek elején legalább 2x cserélt gazdát, de Kalifornia államban maradt. A motort teljesen felújították és új kuplungot kapott a Foreign Sport Technician-nél, Santa Monica-ban, még 2004-ben 43 045 mérfölddel (69 274,2 km). A RUF végül 2008 körül talált utat Virginia felé, és ekkor kapta meg a RUF BTR az Alpine audio rendszert Infinity hangszórókkal. Ezen kívül a futóműben is cserélték néhány alkatrészét. 2015-ben a RUF, a sportkocsik és motorkerékpárok privát gyűjtője kezébe került Michiganben. 2016-ban újrafényezték a BTR-t, és a jelenlegi tulajdonosa 2018-ban vásárolta meg a gyűjtőtől. Ma, ez az 1981-es Porsche RUF megőrizte a BTR motorját és a RUF váltóját. A tulajdonos által beszerzett RUF Speedline 17”-es felniken gurul a RUF BTR.  
 

  

Meg kímélt állapotban van az aukcióra bocsátott 1981-es RUF BTR modell, amin látható hozzáértő szakemberek dolgoztak, a teljesen eredeti állapotát megtartva

 
  A Continental Extreme Contact Sport abroncsokat szereltem a RUF Speedline fenikre, amikben kevesebb, mint 1 500 mérföld (2 414 km) van. Az utastér ülései kék színű kárpitot kaptak, Tartan betéttel. A további módosítások között megtaláljuk az utastér Indianapolis Formel bőr kormánykereket és a WEVO váltókart a fa váltógombbal. A RUF, km számlálója 52 108 mérföldön (83 860 km) áll jelenleg a katalogizálás ideje alatt. Az autóhoz járnak a RUF levelek és számlák, a vám okmányok 1987-től, a szerviz számlák 1988-ig, a Porsche-hitelességi tanúsítvány és a járművezetői karbantartási könyv. Az autó becsült értéke 90 000 – 110 000 US $, ami kb. 27 138 700 - 33 169 500 Ft, és az autó jelenleg Detroitban (Michigan állam) van.

"A képek az RM sotheby's aukció weboldaláról származnak"

- Kartos Patrik - RM Sotheby's Auction News - 

2021-04-19, 22:56:30

 
 

 

 
 

 

 

 

visitor counter

  Ha tetszett a teszt nézz rá ezekre is 
  1993 Porsche 911 Carrera RSR 
  DP Motorsport 911 RS 3.5 RED EVOLUTION 
  2016 DMC 911 GT3 RS 

 

1993 Porsche 911 Carrera RSR

 

 

 

 

   
Asztali nézet