MENÜ
     
 

 

HU  

 
 

2020 DS 7 Crossback E-Tens 4x4 300 hp AT8 Teszt 1.oldal – Első vezetés – DS Automobiles - Crossover - Plug-In Hybrid -

Egy újabb lenyűgöző francia, a minőségi prémiumok között

A Citroën ismét a felsőkategóriás prémium modellek között, ami az első próbálkozással nem lett a legfényűzőbb, mint a DS5 modell, ami igazán egyedülálló megjelenést kapott, de most igazán oda tették magukat a franciák. A Citroën, most DS Automobiles márka név alatt forgalmazza prémium modelljeit, ami a piacon lévő legfiatalabb márka, és az első komolyabb prémium modellje a kínálatból a DS7 Crossback, ami formailag se egy hétköznapi SUV az utakon, de a technikai megoldásaival és anyag felhasználásával, már a prémium modellek között foglal helyet. Az agresszív, sportos megjelenés Plug-In hibrid hajtást kapott, a tesztautó esetében, ami most benzinmotort használ, ami úgy néz ki, jobb megoldás a korábbi dízel-hibrid hajtás helyett, ami a DS5-nél nem igen jött be. A tesztautó a Performance sport felszerelést kapta meg, ahol elhagyták a krómozott részeleteket, és helyette matt fekete betéteket kapott a kocsi, és a kristályszerű lámpák elöl-hátul, amik összességében egy megfizethető Audi Q5-nek is lehet mondani a jelentősen kedvezőbb árával, a német gyártóhoz képest.

 
   
 

Agresszív szikla az utakon

Az új modell méreteiben egy Audi Q5, BMW X5 méretű prémium SUV, ami megjelenésében megkapta az óriás hűtőrácsot, a tesztautó esetében matt fekete betéttel keretezve, ami sportosabb megjelenést kölcsönöz a nem éppen kis SUV modellnek, ami megjelenésében is megfogja az ügyfeleket, a minőségi kidolgozásával és egyedülálló formavilágával. Az összehúzott fényszórók, az érdekes opciós LED fényszórókkal, lenyűgöző megjelenést kölcsönöznek, amikben az autó nyitásakor, kifordulnak a LED-ek, ami egy új megoldás a prémium kategóriában. A lapos kidomborodó vonásokkal felszerelt modell egyedülálló nézetet ad a vezető és utasa előtt a szinte teljesen egyenes motorháztetővel, aminek szintén köszönhető, hogy sokkal nagyobb, masszívabb modellben érzi magát a vezető és utasai, egy első generációs Audi Q5-höz, vagy egy Škoda Kodiaq modellhez képest, - az utóbbi méretben jelentősen nagyobb. A tesztelt modell már az E-jelet viselte a motorháztető előtt, a DS-jel helyett, amit a hibrid modellváltozatok kapnak meg, a DS márka kínálatában, ami az E-Tense hibrid hajtást jelöli, de mellette egy giga DS jelet is kap a hűtőrács, amiről könnyen felismerhető a modell, a stílusos elegáns megoldással kombinálva.

 
 

 

 Az új DS 7 Crossback igazán stílusos, modern megjelenést kapott

 
  A korábbi Citroën DS modellekhez hasonlóan, az új DS7 is megkapta a kopoltyúszerű vonalvezetés a lökhárítón, amik a LED nappali menetfényeknek adnak helyet, így az éjjeli közlekedés során is könnyedén felismerhető az utakon, ami mellett az első ütköző a tesztelt modellnél egy ezüst alsó betétet is kapott, egy légterelőszerű megformázással, ami a sportos modell megjelenéséhez hozzájárul, így is fokozva a prémium modell minőségi megjelenését, ami a fiatalokat hamarabb megfogja. Az oldalnézete sokkal elfogadhatóbb megjelenést ad, ami szerintem kombinálja a Lexus túl erős vonalvezetését, és az Audi Q5 vonalvezetését, ami egy köztes elfogadható vonásokkal megrajzolt dizájnt ad. Az első fényszórók sarkaitól indul egy erősebb törésvonal, amik alatt kidomborodó kerékjáratokat találunk, mint a komoly sportkocsiknál, amik egyre csak fogynak a kínálatból. A tesztelt modell kerek 300 lóerős hajtásával igazán beleillik ebbe a formavilágba. A hátsó kerékjáratok is megkaptak a kisebb kidomborodást, ami helyet ad a kerekeknek, a komolyabb rugóúttal, amikor kisebb terepre kimegyünk vele, amire talán probléma nélkül képes a 4x4-es hibrid sportos SUV modell.  
 

  

 "Az első- és hátsó LED világítás igazán egyedülálló megjelenésében, és a fényszórók kiforduló LED technikájával, ami nem mindennapi, de meddig fogják bírni a villanymotorok, amik mozgatják a LED-eket a fényszórókban"

 
 

A hátsójához érve igazán szép farrésszel találkozunk, ami Porsche Macan-szerű hatást kelt az oldalra elnyújtott hátsó lámpákkal, amik érdekes kristályos dizájnt kaptak, amik belenyúlnak a csomagtér ajtóval az oldalsó sárvédőkbe, mint a Q7 modelleknél (vagy az első generációs Opel Insignia kombinál, csak itt nincs extra lámpa a csomagtér ajtó alatt). A Q7 modellekhez hasonlóan a szép nagy csomagtérajtó belenyúl a hátsó ütközőbe is, így nem kell annyira magasra emelni a csomagokat, amit két könnyed mozdulattal bővíteni is tudunk, és még az ütköző beépített lámpái is szinte megegyeznek a Q7-es modellel. Az ütköző még kapott sportos diffúzor-szerű betétet is, ami a megszokott megoldásokat megtörve rombusz formát kapott a kipufogóvéggel, ami mögött egyből az igazi kipufogó rendszert találjuk. A külső megjelenése szép arányos lett, ami nem egy nagy kombinak néz ki, mint az Audi Q7, hanem egy igazán sportos, fiatalos sport SUV modell még a hibrid hajtás lánc mellett is, amivel kiváló utazó autó tud lenni.

A csendes luxus, a Zen a nyugalmával

Az utastérbe beülve kényelmes bőr fotelekbe huppanhatunk be, ami előtt az óriás asztal méretű motorháztető tárul elénk, ami igazán szép kilátást biztosít a vezetőnek, egy masszív közepes méretű SUV-ban. Az utastér minőségi puhatapintású anyagokat kapott, a műszerfalon is, ami egy hajlított dizájnt kapott a tervezőktől, a tesztelt modellben puha tapintású műanyag és Alcantara kárpit kombinációjában, aminek tapintása is igazán kellemes, ahogy a sport bőr multi-kormánykerék fogása is igazán jó, a vezetéshez, amiről könnyedén tudjuk kezelni az új TFT display felületét. …de akár a középső óriás tablet funkcióit is kezelhetjük róla, ami egy nagyon jó dolog a léptető forgókapcsolókkal, amik érzetre fémnek tűnnek, plusz nyomógomb funkciója is van.

 
 

  

 A külső megjelenése mellett az utastér is tükrözi, a kiemelkedő prémium érzetet és kidolgozást, a hangulatos kék TFT kijelzővel

 
  Ennek köszönhetően kereshetünk vele al-funkciókat is, a kiválasztáshoz, amihez csak elég megnyomni a forgókapcsolót, ami egy nagyon jó dolog szerintem. A puha anyagokkal az ajtóknál is találkozunk, de az alsó része kemény karcos műanyag, mint a váltó alagútnál is, ami manapság már alapvető eleme az új autóknak, és van ahol kárpitot is kap, de ez már bőven a felsőkategóriás luxus. Az utastér kezelőszerve, vezérlő gombjai fémből készültek, amik tovább fokozzák a minőség érzetet, mint a legfrissebb BMW 7-es modell generációban, ami egy nagyon jó pont a franciáknak. A kemény műanyag felületek mellett az ajtózsebek, elöl-hátul puha szövet kárpitot kaptak, így a minőség érzet nem veszik el, valamint szinte minden tároló rekesz, gumírozott felületet kapott, ami már alapvető dolog a prémium modelleknél. A középkonzol viszont érintős gombokat kapott, ami nem feltétlenül jó vezetés közben, mivel nem igen érzed mit választottál, vagy megnyomtad-e a gombot, de érintőképernyőn keresztül is választható, - viszont a legjobb megoldás a kormány vezérlő gombjait használni a középkonzol érintőképernyős rendszeréhez. A nagy érintőképernyő jól láthatóan jelenít meg mindent a klímától, a hibrid hajtáson át, plusz az fűtés-hűtés kezelését, és még sok más funkciót.  
 

  

 A kék szín visszatér a középkonzol kijelzőn is, amiről könnyen minden funkciót elérhetünk, de azért a klíma kezelése maradhatott volna, a hagyományos gombokon

 
  A DS 7 Crossbackben még a tároló rekeszekből sincs hiány, amiből találunk egy rejtettet a középkonzol alatt, de van egy nagy kesztyűtartónk is, ami igazán finoman nyílik és záródik, valamint a pohártartók. A két részes fedeles könyöktámaszt sem érdemes elfelejteni, ami igazán mély tároló rekesz, és mellette egyéb csatlakozóknak is helyet ad. A Citroën luxus márkájánál még mindig megtartották a kis hagyományos analóg órát, ami a Citroën DS5 modellben is jelen volt, és alatta kapott helyet az indítógomb, ami piros megvilágítást kapott, így a megtalálása sem jelent nagy problémát. Az első két ülés igazi kényelmes fotel, amik fűtött, szellőztetett, masszőr funkciós kivitelben is elérhetők, ami nagyon jól jön egy utazó autóban. A kényelem mellett az Alcantara bőr ülések, igazán kellemes oldaltartást biztosítanak, így, ha a 300 lóerős hibrid modellnek jobban nyomjuk kanyarokban, az sem jelent problémát mivel a helyünkön tartanak, probléma nélkül. A hátra látás viszont koszos üvegnél nem a legjobb, amikor süt a nap mivel csillog, de a tolató kamera kárpótol, és mellette a holtteret is minimalizálja, ami jól tud jönni, mivel elég nagy holtteret adnak ennél a modellnél is a vastag oszlopok, plusz, hogy egy magasan épített modell.  
 

  

 - A DS modelleknél megszokott analóg óra a középkonzol tetején, és alatt az indítógomb, de a váltókar sem egy hagyományos forma, mint egy repülőgép irányítókar, és szépen kibélelt finoman nyíló kesztyűtartó -

 
  A tető is kapott kezelő gombokat, mint a segélyhívó rendszer és a DS gomb, valamint az ülések visszajelzőjét is itt helyezték el, ami nagyon jól mutatja, hol ülnek utasok az autóban szép nagy pontokkal jelöli az üres helyeket. A hátsó üléssorban elég tágas ajtónyíláson tudunk beszállni, ahol kényelmes bőr ülésekben foglalhatunk helyet, és mellette elég jól elfér három felnőtt is. A hátsó ajtók megkapták az elektromos ülés állító gombokat, és az elektromos ablakokét szintén fémből, mind egyaránt fémből készült, mint az első üléssorban. A sötét beltér ellenére akkora helyet kapnak a hátul utazók, hogy nem érezni klausztrofóbnak a belteret az óriási térnek köszönhetően, amivel igazán egyedülálló kategóriájában. A hátul utazók is kaptak a tesztautóban klíma és fűtés kezelő gombokat, és a két szellőzőnyílást, így a kényelmet élvezhetik ők is, valamint a középső háttámlát kihajtva kapunk egy elég széles könyöktámaszt, így a két hátul utazó nem zavarja egymást, plusz a két pohártartó az utasoknak.  
 

  

 A tesztautó sötét kárpitot kapott bőr/Alcantara kombinációban, ami sötét belteret ad, viszont a takarítása nem annyira igényes, mint a szalonautó fehér bőr kárpitja

 
 

A hátsó ajtózsebek is elég nagyok, hogy nagyobb üdítő tárolására is alkalmasak legyenek, és szövet kárpitozást kaptak, így a hátsó utasok sem maradnak ki a minőségi kényelemből. A csomagtérhez érve, akár mozgás érzékelő segítségével is nyithatjuk a csomagtér ajtót, vagy a gomb megnyomásával, ami elektromosan nyílik, valamint gombnyomással zárjuk, ami 555 literes csomagteret rejti (kalaptartóig mérve), ami igazán óriási amellett, hogy a hátsó üléssorban is óriási lábterük van az utasoknak, és a fejtérből sincs hiány. A csomagtér könnyedén bővíthető 1 750 literig, a két oldalon elhelyezett kis kar meghúzásával, ha az alap csomagtér kevés lenne, és még a fejtámlákat sem kell az ülés háttámlákba belecsúsztatni, ami egy nagyon jó dolog, az egyszerűségével.

következő oldal >>

 
 

 

 
 

 

 

 

website counter

  Ha tetszett a teszt nézz rá ezekre is 
  Kiváló terep SUV, Mercedes köntösben 
  Egy sportos SUV, a fiataloknak 
  Egy vadító olasz, a SUV-ok között 

 

2017 Lexus NX 300h test

 

 

 

 

   
Asztali nézet