MENÜ
     
 

HU  

 
 

2018 Mercedes-Benz GLE 350d AMG Line teszt - 1. oldal

Kiváló terep SUV, Mercedes köntösben

Mercedes még a 90-es évek végén szerette volna leváltani a legendás G-osztályt, egy fiatalosabb, modern SUV modellel, ami akkora sikert ért el, hogy még a mai napig megtalálható modell a kínálatban 3. generációval, amit teszteltem is. A G-osztály leváltása eközben nem jött össze a Mercedes-nek, mivel még mindig akkora kereslet van a modellre, hogy megéri gyártani és folyamatosan megújítani. Az ML modell viszont kiemelt képességet kapott, aminek a vontatható maximális tömege a tesztelt modell esetében 3 500 kg (viszont a hibrid változatnak van a legkisebb vontatható tömege, aminél max. 2 000 kg), ami nem árt, ha egy gazdag viszi vele a Yachtját a kikötőbe, amihez így nem kell külön szállító járművet bérelni, és mellett hozza az igazi luxust, amit az ügyfelek el is várnak.

Sportos, masszív külső AMG csomaggal megbolondítva

Az ML az évek során új nevet kapott, mint a modell kínálat nagy része, ami állítólag azért kellett, hogy egyszerűbb legyen kiigazodni a modell kínálaton az ügyfeleknek.

 
 

 

2018 Mercedes-Benz GLE 350d AMG Line teszt

 
 

A tesztelt modell már a GLE nevet viselte, ami mellett azt a megszokott masszív megjelenést megtartotta, amit az ügyfelek elvárnak az utak csillagos királyától. Az agresszív orr megjelenését is megkapta, ami már alap a Mercedeseknél, ami a német márka riválisokra nézve még mindig az uralkodó a német trió közül, a többiek már azért megközelítették a Mercedes szintjét, de valamitől a Mercedes mindig különlegesebb lesz. A hosszú masszív orr, magabiztosabb vezetést nyújt, de a nagy orrával terepen jön a nagy hátrány, hogy elég nagy a holttér, de ez már megszokott, minden komoly terep modellnél. Az agresszív megjelenést fokozza a megújult Mercedes design új LED fényszórói, amikkel éjjel is egyedülálló megjelenése van, valamint a két krómozott elválasztó betét , ami sportosabb megjelenést kölcsönöz a GLE-nek, de ezt még a tesztelt modellnél fokozták az AMG Line csomaggal, ami sportosabb ütközőt kap az AMG modelleknél megtalálható óriási légnyílásokkal az ütközőben, valamint a krómozott légterelő ajak, amik jelentős mértékben fokozza a megjelenését, ahogy oldalnézetből is egy óriási dög, és még nem ez a kínálat óriása.

 
 

 

Az ML/GLE Mercedesek mindig tiszteletre méltó megjelenést kapnak a tervezőktől, mint a legendás G-osztály

 
 

A GLE lejtősebb motorháztető kapott a kopoltyú légnyílásokat, amik nagyon jól mutatnak a tesztelt GLE modell, mint a GL nagy tesón, ami már igazi óriási gép, és egy kisebb furgon méretnek is megfelel – viszont, ha hasonló légnyílás díszt ragasztunk egy 3-hengeres Fabia motorháztetőjére, attól még nem lesz gyorsabb, és ha még nem fekete a dísz alatt a felület, akkor még hülyén is néz ki, mert virít, hogy egy kamu. Az oldalnézetből a méretes fellépő tűnik fel, valamint az elég nagy AMG felnik, amik takarják az óriási hűtött tárcsafékeket, amik kiváló fékezést biztosítanak a 2 185 kg tömegű GLE-nek, amihez azért kell a fékerő is. Az oldal vonása viszont szinte semmit nem változtak a generációk során, csak kisebb finomítást kapott, ami mutatja, hogy még mindig sikeres a formavilága a GLE-nek, az ügyfeleknél.

 
 

  

A GLE modellnek is egyedülálló megjelenést adnak, az éjszakában a LED-es fényszórók, és hátsó lámpák, de a sportos megjelenését még tovább fokozták, az AMG csomaggal

 
 

A hátsó része is elegáns kialakítást kapott, a teljesen LED egyedülálló hátsó világítással, ami elegáns megjelenést ad, de a tesztelt modell esetében az ütköző kapott króm kipufogó vég betétet és egy padlólemez védő design elemet is, amik jól mutatnak minden terepjárón, SUV-on, és off-road modell változaton. A teszt óta megjelent az új generáció a GLE-ből, ami oldalnézetből szinte változatlan vonásokat kapott a tervezőktől, amiről kérdés nélkül látjuk, hogy ez az új generációs GLE (ML), aminek orra és far része hozzá igazodott a jelenlegi modell kínálatból, ami alapján nehezebb megkülönböztetni, a Mercedes SUV modelljeit. Hamarosan az új modell generációt is tesztelem…

A komoly AMG külső, minőségi luxus belteret rejt

A nagy külső igazi királyi helyet rejt magában, amihez magasra kell felülni, mint a tesztelt RANGER ROVER SPORT-ban és a hasonló felső kategóriás SUV és terepjáró modellekben. A magas pozíció előnye, hogy a legtöbb autó felett a közlekedésben kérdés nélkül átlátunk, így növeli a biztonságot vezetés közben.

 
 

 

Az utastér kellemes puha tapintású anyagokat kapott, és a kényelmes szellőztetet-fűtőtt bőr üléseket, amit az ügyfelek elvárnak egy felső kategóriás luxus modelltől

 
 

A parkolás viszont már nehezebb vele a magasabb orr, nagyobb holtteret takar, de ehhez hozzá lehet szokni és segítenek a parkoló szenzorok és a tolató kamera. A vezető és utasa kényelmes bőr ülésekben foglalnak helyet, amikből látni a szép hosszú motorháztetőt. A vezető a Mercedes egyedülálló elektromos ülés állító gombjaival állíthatja a vezető ülést, amit már érzésre kitudunk tapogatni, hogy az ülés melyik részét állítjuk, és ez a tesztelt modellben memória funkcióval is fel volt szerelve az utas oldalán is, amik három elmentett beállítást tudnak tárolni. A két cső mérőóra egység nem maradhat, amiket már ritkán használ más márka, de még a GLE is a hagyományos órákat használja, ami szintén az utolsó modellek között van, a Mercedes kínálatában, ami még a hagyományos mérőegységet használta, - mivel már az új C-osztályban is megjelent a TFT tablet kijelző, a hagyományos mérőórák helyett. …és ezek, amik között megtaláljuk a fedélzeti rendszer kijelzőjét a számos információval, aminél nagyobb nem kell.

 
 

   

Az utastér részletei a megszokott a megszokott Mercedes kezelőszervekkel, minden szépen átláthatóan elrendezve

 
 

Az sem a legszebb, ha tabletből áll az egész műszerfal, mivel a Mercedes TFT kijelzője szintén egybefolyik a hasonló méretű multimédiás rendszer érintőképernyőjével, ami részben előny, hogy nagy felbontásban tud megjeleníteni szinte minden információt. A tesztelt modell is a bajuszkapcsolós fokozatváltót kapta meg, de ebben a modellben kormány váltó nem volt, de a GLE-t, amire tervezeték arra tökéletesen alkalmas. A GLE is minőségi kidolgozást kapott a beltérben is, ami tele van puha tapintású anyagokkal, és az ajtón is csak egy kemény műanyag elem található, ami az ajtózsebet alkotja, ez az egy műanyag betét kemény műanyagból készült, de ezen kívül minden más puha lágy műanyagból készült, vagy bőrrel kárpitoztak, amihez érünk a többi meg sokat nem számít, így is csak a palackot, meg a papírokat fogja tartani a helyén. A tesztelt modell már automata klíma rendszert kapott, az ülés szellőztetés és a fűtés mellett, ami a nyári melegekben igazi kellemes időjárást tud varázsolni az óriási utastérbe, és még a kellemes bőr ülésekbe se izzadunk bele.

 
 

  

A vezetési mód választó, a panoráma napfénytető, ami igazán világos teret ad az óriási SUV-ban, és a minőségi Harman/Kardon audio rendszer, ami a tökéletes hangzásról gondoskodik

 
 

A kezelőszervek már megszokott a Mercedes modellekben, ahogy a középkonzol tetejéről itt sem maradhatott el az oda illesztett tablet, amiről a multis rendszert, a GPS-t és számos extra funkciót tudunk kezelni, és ehhez már tapipadot is kap az ügyfél, amit körül ölel a számos tároló rekesz a rejtett gumírozott pohártartókkal, a minőségi kibélelt könyöktámasszal, ami rejti a csatlakozókat és még mindig két oldalra nyílik a takaró fedél, de még a tetőn elhelyezett szemüvegtartó is szépen kibélelt, az egyszerű műanyag helyett, ami a felső kategóriás luxussal jár, amit a kesztyűtartó is megkapott, de ennél a modellnél, már jelentősen nagyobb, mint a CLA tesztautóban volt, ami érthető is. A kezelőszervek könnyen megtanulhatók és egyszerű kezelést biztosítanak minden funkcióhoz. A tesztút során a menetkényelem is kiváló volt, az alap hagyományos felfüggesztéssel is, ami rázókövön is szépen elnyeli az úthibákat és a kényelmi szintet megtartja, de ezeknek a modelleknek a fekvőrendőr sem árthat, mivel terepre is készülnek az erősebb futóművel, de az ügyfelek nagy része várhatóan főként országúton használja majd a hosszú külföldi utazások során, ahol első a kényelem, és hogy olyan ülésekben vezessen végig a vezető, amiben nem fárad el, - az ilyen ergonomikus ülések már az előző generációs tesztelt Audi A4-ben is megtalálható volt, amik az igazi utazóautókban kapnak helyet a tervezőknek köszönhetően.

 
 

  

A tágas kényelmes világos minőségi beltér, a kényelmes szellőztetett-fűtött fehér bőr ülésekkel, amik igazán magas üléspozíciót biztosítanak a vezetőnek és utasainak

 
 

A tesztelt modellből akár a csillagos eget is nézhetjük barátnőkkel, ami két nagy üveg felületből áll, így a hátul utazók sem maradnak ki a jóból, ahol 3 felnőttnek kényelmes helyet nyújt a GLE, ami a méretét tekintve elvárható is. A hátsó üléssor nagyon tágas, amit még a nagy tetőablak még világosabbá szellősebbé tesz, így mindenki jól érzi magát, és még a komolyabb audio rendszert is megkapta a tesztautó, ami kiváló hangzást nyújt. A kedvenc zene számunk, vagy a akár a rádiót, így minőségi tökéletes hanghatással hallgathatjuk, a még kellemesebb utazásért, ha egyedül utazunk. Az óriás utastérhez pedig egy méretes csomagtér is jár, ami alaphelyzetben is óriási a 690 literes méretével könnyen elnyeli az öt személy csomagjait, de akinek ez nem lenne elég egészen 2 010 literig [a Plug-In Hybrid esetében csak 480-tól 1 800 literig bővíthető a csomagtér], bővíthetik a csomagteret, ami már elég komoly méret, és a tesztelt modell már kulcsnélküli rendszert kapott, amihez elektromos csomagtér ajtó nyitást is kapott a felső kategóriás prémium SUV, ami nagyon megtudja könnyíteni a berakodást.

 
 

 

... óriási csomagtér, ami bőven elég az öt utas csomagjainak, alaphelyzetben 480 literes, amit egészen 1 800 literig tudunk bővíteni

 
 

A tesztelt modell pótkereket is kapott, ami 22 000 Ft-os extra volt, annak ellenére, hogy ez egy komoly SUV, ami terepen se teljesít rosszul, csak felárért kap pótkereket, igaz ez már divat, minden gyártónál, ha kell egy rendes pótkerék az abroncs javító szettek helyett, amik semmit se érnek defektnél, de ez van.

V-motort nem lehet helyettesíteni 

A tesztelt GLE 350d 4MATIC tesztautó már egy V6-os dízelmotorral volt felszerelve, ami eszméletlen jó vezetési élményt tud nyújtani SUV szinten, és könnyedén megindul, ami elvárható is több száz lóerőtől, amihez jön a dízelmotorok kiemelkedő csúcsnyomatéka, ami terepen is kiváló nyomatékot biztosít, amennyiben a tulajdonosok majd kiviszik a kocsit terepre is.

következő oldal >>

 
     

 

website counter

free counter

 

  

Luxus, a minik között - TESZT

Mercedes kifutó CLA modelljét teszteltem, még modell váltás előtt.

A tesztelt modell az utolsó Mercedes modellek közül van, ami egy minőségi 

autó a tablet (TFT kijelző) mentes korszakból

 

Fantasztikus sportkupé, a VW-től - TESZT

VW leváltotta a népszerű Passat kupé modelljét az új generációval.

Az új modell igazán jól sikerült az első teszt alapján, ...

 

2016 Audi R8 V10 plus "selection 24h" - Hír

Audi egy egyedülálló R8-ast dobott piacra

 

Egy ünnepi M-s, az M GmbH tiszteletére  - Hír

BMW újabb évfordulós modelleket készített, most az M4-es modellekből

     
     

 

2018 Mercedes-Benz G65 AMG Final Edition

 

 

 

 

   
Asztali nézet