MENÜ
   
 

 

HU  

 
 

2020 DS 7 Crossback E-TENSE 4x4 300hp AT8 Teszt 2. oldal - Első vezetés - DS Automobiles - Crossover - Plug-In Hybrid

Egyedülálló aktív futómű, a tökéletes kényelemért

A tesztelt modell, az erősebb 4x4-es plug-in hibrid hajtást kapta meg, ami 300 lóerős összteljesítményt birtokol, a két elektromos motor segítségével. Az autót a fékpedál lenyomásával könnyedén tudjuk indítani az indító gomb segítségével, ami a kulcsnélküli rendszerhez tartozik, és a furcsa kézifékkar forma váltókart elég a D vagy B fokozatba húznunk, és indulásnál automatikusan old az elektromos kézifék, így nincs vele dolgunk. Az autó indítás után igazán csendes, ami útközben is nagyon kifinomult, csendes környezetet nyújt a vezető és utasai számára. Az indulás egy kis gázadással történik, ami után könnyedén megindul a plug-in hibrid modell. A 4.6 méter hosszú méretes modell méreteit nem árt megszokni, a masszív megjelenésével, ami a holtteret is takarja, de a kamera rendszernek, az érzékelőknek, valamint a holttér-figyelőnek köszönhetően egész könnyed vele a közlekedés - max. parkolásnál lehet vele problémás, de aki egy Mazda 6-tal, Škoda Octaviával is probléma nélkül tud közlekedni, a városi szűk utcákban és parkolókban, azoknak ezzel sem lesz probléma.

 
 

 ... és a méretes csomagtér, alaphelyzetben 555 literes mérettel

 
  Az indulásnál érezhető a kormányzás sportos hangolása, ami fokozza a vezetés élményét, - főleg, ha olyan útszakaszra érünk, ahol ki is tudjuk használni a 300 lóerős teljesítményét és 520 Nm nyomatékát a hibrid hajtás tudásának csúcsát, a kiemelkedő vezetési élménnyel. Viszont egy hibridtől túl sokat ne várjunk, hiába írnak 8-fokozatú váltót, ami szépen dolgozik és még váltó füleket is kapunk hozzá, azért nem egy sportkocsi, főleg egy ekkora SUV, ami egy igazán jó minőségi, sportos, kedvező fogyasztású, gyors utazóautó. Az utazás igazán kényelmes vele, főleg, hogy szinte semmi zaj nem szűrődik be az utastérbe, se a futóműtől, se a motortérből, ami a kiváló hangszigetelésnek is köszönhető, és a prémium audio rendszeren keresztül tökéletes hangzásban hallgathatjuk a kedvenc számainkat. A tesztautó alatt még az új aktív futómű is helyet kapott, ami a megszokott rendszerekhez ellentétben, ez már egy kamera rendszer alapján állítja magát, nagyon hatékonyan. …és kerekenként is tudja változtatni a lengéscsillapító keménységet, így csak siklik az út hibák felett, mint hajó a vízen - amit az utasok és a vezető észre sem vesz.  
 

  

 A megszokott TFT kijelző dizájnhoz eltérően, a szögletes megjelenéssel is egyedülálló a DS 7 Crossback, ami egész szépen elosztott dizájnt kapott, könnyen leolvasható adatokkal

 
  Ez köszönhető a kiváló hatékonyságnak is, így amíg jó a rendszer hibátlanul kiváló kényelmet biztosít, mint a korábbi Citroën modellek Hydro-pneumatikus futóműve, amivel mai napig egyedülálló volt a Citroën, de ezzel is kitűnik a riválisok közül. …még a kedvezőbb árával is, amivel kínálja luxus modelljét, a rivális gyártók modelljeihez képest. Az autó három motoros hajtása egyébként nagyon hatékonyan dolgozik, kisebb gázadásra már besegítenek az elektromos motorok, amik igazán kellemes vezetést tudnak biztosítani a felgyorsult közlekedésben is. A fékek is hatékonyan dolgoznak, kellően érzékeny a fékpedál reakció, így a közlekedés is könnyű vele. A vezetőnek lehetősége van több, vezetési mód közül is választani, mint pl. a Hybrid vagy a Sport. A hibrid vezetési módban az elektronika egyesíti és koordinálja a benzinmotor munkáját, az első- és hátsó elektromos motorokkal, a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. A vezérlőegység munkához szólítja – akár a belső égésű motort támaszaként – egyszer az első vagy hátsó elektromos motort, de néha mindkettő egyszerre. Az energiát, generátoron keresztül visszanyeri, amit lehet a gázpedál felengedésével, vagy fékezéssel.  
 

  

 A hibrid modell változatok a DS márkajel helyett az E márka jelet kapják meg, ami az E-TENSE hibrid modellcsaládot jelölik, és az egyedülálló külső részletek

 
  A Sport mód szintén hibrid, azonban közvetlenebb reakciói vannak gázra, gyorsabb az energiaellátása és a villanymotorok hamarabb hozzájárulnak a hajtáshoz, még a gázpedál enyhe lenyomására is. A dinamika jobb érzékelése érdekében használhatja a kormánykerék alatti váltófüleket, a manuálisan kapcsolható 8-fokozathoz. A sportmód ellentéte a komfort, így ebben a módban a hatékonyságra és a maximális kényelemre összpontosítottak. A Plug-in hibrid hajtásnak köszönhetően átlagosan 50 km-t lehet vele megtenni tisztán elektromosan, de ez vezető függő. Van, aki több, mint 50 km-t el tud vele menni, van aki kevesebbet, tisztán elektromosan, mivel sokat tesznek a fogyasztók használata és a vezetési stílusa is – de, aki egy erős, minőségi prémium hibridet szeretne, azoknak tökéletes választás ez a modell is. Viszont, mint minden hibrid, a mild-hibridek, full hibridek és plug-in hibridek, és a DS 7 Crossback E-Tense is szintén visszanyerik az energiát mindegyik vezetési módban - fékezéskor és gázpedált felengedve.  
 

 

 A szalonban kiállított modellek is igazán stílusos kombinációt kaptak, de megtekinthetjük a színskálát, a felni választákot és a DS egyedülálló ülését virtuális látványvilággal kombinálva

  

 
  Amikor a fojtószelep D módban minimálisan elenged, akkor az autó gyakorlatilag úgy gurul, mintha alapjáraton járna. A B-módban azonban a visszanyerés intenzív, de a gázkibocsátás sebességével szabályozható. Kár, hogy még a rekuperáció során az autó intenzív lassulása sem kapcsolja be az autón a féklámpákat. A váltó is nagyon jól működik, és a gázpedál reakciója is kiemelkedő, amire kérdés nélkül reagál, és megindul a 300 lovas ménes, ami könnyedén mozgatja a nem éppen könnyű 1 825 kg saját tömegű luxus SUV-t, ami egészen 2400 kg-ig növelhető, ha a teljes terhelését kihasználjuk, plusz mellette akár 1200 kg-ot tud vontatni probléma nélkül, ami egész szép tömeg egy hibrid hajtású modellnél. A futómű elöl MacPherson, hátul pedig független több lengőkaros felfüggesztést kapott, ami az aktív felfüggesztéssel igazán lenyűgöző kombináció. A menetteljesítménye hozza a sportos menetteljesítményeket, de nem egy sportkocsi, ezzel tudni kell menni hatékonyan, ha a hibrid rendszer értelmét is ki akarjuk használni.  
 

 

 
  A fogyasztási értéke 1,5-5,5 l/100 km vezetési módtól függően, ami egy ekkora tömegű monstrumnál már igazán jónak mondható, főleg, hogy tudjuk tisztán elektromosan is használni, így a tiltott zöld zónákban is közlekedhetünk vele, amire utal a zöld rendszám is, amivel más előny jár. A zöld rendszám előnyeit viszont csak olyan modellek élvezhetik, amik teljesen elektromosak, vagy Plug-in hibrid modellek, azaz konnektorról tölthető hibrid modellek, amik jogosultak a zöld rendszám használatára. A tesztelt modell egy komolyabb felszerelésű csúcs hibrid modell változat volt, aminek nem kevés az ára, a közel 21 000 000 Ft-tal, ami számos extrával is fel volt szerelve, amihez a tesztelés idejében már 17 000 000 Ft-os kedvezményes áron lehet hozzájutni, a DS Store budapesti kereskedésben, ami már egy jó vétel, ennyiért.  
 

  

Az DS 7  Crossback E-TENSE árlista egy része, az opciós csomagok és a DS Performance Line részei

 
  A nagy német prémium márkák mellett érdemes ezt a márkát is fontolóra venni, amit a magyarországi DS Store kereskedésen keresztül sikerült tesztelnem, ami egyedüli jelenleg Magyarországon, mint a DS márkakereskedés stílusa, ami a DS modellek fényűző luxusát tükrözi, egy igazán luxus érzetet nyújtó környezettel, ami otthonos az ügyfelek számára.

Árak és felszerelés

2021 májusától a következő árak az aktuálisak, ami a DS 7 Crossback E-TENSE modellek esetében a 225 lóerős kivitelnél 16 390 000 Ft-tal indul a Performance Line felszerelés szinttel, ami mellett még választható RIVOLI felszerelés szinttel, ami már 18 090 000 Ft tól indul. A tesztelt modell az erősebb 300 lóerős hajtást kapta, ami 17 790 000 Ft-tal (Performance Line) kezdődik, és a RIVOLI kivitel 19 490 000 Ft-tól indul, ami csúcsfelszerelés szint mindkét modell változat esetében. Az extrák listáján megtaláljuk a gyorstöltőt DS tároló táskával, ami 100 000 Ft-os extra, a DS Night Vision csomag (éjjellátóval és tolatókamerával) 650 000 – 540 000 Ft felszerelés szinttől függően. Az opciós extrák még pár elérhető csomagot tartalmaznak, amikkel még bővíthetik az ügyfelek DS 7 Crossback modelljük felszerelését, extráit – amik változhatnak piactól függően is.

<<előző oldal

Írta: Kartos Patrik, Fotók: Kartos Patrik

2021-05-01, 21:27:40

 
 

 

 
 

 

 

 

website counter

  Ha tetszett a teszt nézz rá ezekre is 
  Kiváló terep SUV, Mercedes köntösben 
  Egy sportos SUV, a fiataloknak 
  Egy vadító olasz, a SUV-ok között 

 

2017 Lexus NX 300h test

 

 

 

 

   
Asztali nézet