MENÜ
   
 

HU  

 
 

2023 NISSAN Z – Hírek – Nissan – Z – Fairlady Z – 400Z – Z35 – Sportkocsi –

A teljesen új Nissan Z modell

A Nissan Motor Co., Ltd. bemutatta az amerikai piacos teljesen új Nissan Z spotkocsikat, New York-ban. A teljesen új 7. generációs Z modell, több, mint 50 éve tartó szenvedélyt képvisel és elkötelezettség a vezetési élmény iránt, a tervek szerint 2022 tavaszán érkezik meg a Nissan kereskedésekbe, az új modell. A Nissan alap modelljeként, a Z segít fenntartani a vállalat „Nissan-jellegét”, miközben folytatja a vállalat átalakulását. A Z sikerének középpontjában a rajongók állnak, és ezt, az 1.8 millió Z-vel képviselik, így világszerte a legtöbbet eladott, és legkeresettebb sportkocsi lett a Z modell.

 
   
 

Mint, egy megközelíthető sportkocsi a modern kor számára, a teljesen új Z vonzó stílust és fejlett technológiát kínál, és az izgalom, amikor felfedezhetik a Z vezetői és rajongói, a múltbeli és jövőbeli generációja felé vezető nyitott utat. „Számunkra a Nissan-nál a Z része annak, akik vagyunk, és az ügyfeleink iránti elkötelezettségünk éveit jelenti. A Z-n keresztül bemutatjuk a legújabb sportkocsi dizájnt, teljesítményt és izgalmat, minél több ember számára,” – mondta Ashwani Gupta, a fő operatív vezető. teljesítmény tisztviselő, a Nissan Motor Co., Ltd..nél.

Izgalmas, menetdinamikai előadásban

Az eredeti Z, ami 1969-ben debütált, a sportkocsi tulajdonosok örömére, és az élményt hozta létre, minél több ember számára. Ez az autó, amit a rajongóknak készítettek, rajongók által és amiben tovább él a szellem és örökség, a legújabb Z reinkarnációjának elindításával. A Z modell egyik meghatározó tulajdonsága mindig is az autó és a vezető közötti kötődés volt – a fizikai és zsigeri kapcsolat, függetlenül az előttünk álló úttól.

 
 

 

2023 Nissan Z Proto Spec Edition (felső kép) és a Nissan Z Performance (kék színben)

 

 
  Ez az ember-gép kötés uralja az új Z-t, különösen a szabványos kézi 6-sebességes váltó jelenlétében. A fizikai érintkezési pontként a vezető és a Z között, a 6-fokozatú váltó siklik a következő fokozatba, szinte ösztönösen, minimális erőfeszítéssel. … és szintén elérhető a fejlett, gyors reakciójú 9-fokozatú automata váltóval. „Egyszerűen fogalmazva, a célunk az, hogy ez legyen a legjobb Z. Minden generációval emeljük a mércét, feszegetve a Z határait és folytatva az emberi ösztön, ösztönzését a következő izgalmas utazáshoz,” – mondta Hiroshi Tamura, az új Z fő termék specialistája. „A több, mint erőteljes és mozgékony, a vadonatúj Z modellt úgy tervezték, hogy egy legyen a vezetővel, hogy az autó ’tánc partner’ legyen az utakon.” A vadonatúj Z egy 3.0 literes V6-os Twin-Turbo benzinmotort használ, ami jelentősen növekedett teljesítményben az előd 370Z modellhez képest. Úgy tervezték, hogy éles, de mégis sima választ adjon a vezető számára.  
 

  

 
  A 68 lóerős teljesítmény növekedés mellett, 30%-kal növekedett a motor nyomatéka, ebben a legújabb Z modellben, mint előtte korábban. A motor 400 lóerős (405 PS) és a csúcsnyomatéka 475 Nm (350 lb-ft), amit 5 600-as fordulaton ad le. Az erő növekedéssel, a mérnöki csapat hangolta az alvázat, a hűtést, a futóművet és a kormányzást, hogy a Z továbbra is támogassa a vezető szándékát. A kormánykerék mögé beülve, a Z érzés új és modern, mégis ismerősnek hat. Először a hátsókerék-meghajtású Nissan modelleknél, a 6-fokozatú kézi sebességváltó, ami tartalmazza a fejlett rajt programot (Performance szint), ami sima gyorsulást biztosít álló helyzetből elrajtolva. …és mindegyik automata váltóval felszerelt modell jellemzője a rajt program. A kézi váltóval szerelt modellek, szintén felszerelés jellemzője a szénszál kompozit kardántengely és a visszaváltási fordulatszám illesztés. Az új, opciós extraként elérhető 9-fokozatú automata váltó kínál közvetlen és gyors váltási reakciót, ami köszönhető a széles váltó áttételnek.  
 

  

  

 
  A sofőrök kielégítő elfoglaltságot tapasztalhatnak, amik szinkronban tartják a Z teljesítményét és a teljesítmény izgalmát a vezetővel. Amikor kiszámítható, reagáló kezelésről van szó, a mérnöki csapat többirányú megközelítést alkalmazott, kifejezetten a nagy sebeségű vezetéssel és a kanyarodási képességgel. A fokozott karosszéria merevség, elektronikus szervó kormány, RACK asszisztenssel és az erős mechanikai érzés és a szélesebb első abroncsok növelik a kanyarodási teljesítményét 13%-kal. Az első és hátsó gátlók egyaránt használnak egy új egycsöves lengéscsillapítót, a nagyobb átmérővel, mint a kifutó 370Z modell esetében, aminek az eredménye a kb. 20%-kal csökkentett csillapítási erő, hogy minimálisra csökkentse az ütéseket az egyenetlen útfelületeken, és fokozza az útkövetési teljesítményét és javítja a kezelhetőségét. Az első kettős keresztlengőkaros alumínium futómű jellemzői az új geometria, ami elősegíti az egyenes vonalú stabilitást. A két vezetési mód az automata váltóhoz jár, ami tartalmazza az alap és sport módot.  
     
 

Az Standard (ALAP) módban, ami az ingázáshoz és a hosszú autópályás vezetéshez a legalkalmasabb, a stresszmentes vezetéshez. A Sport mód viszont feloldja a Z teljesítmény potenciálját, ami így kínál gyorsabb gyorsulást, a sport mód kormányzás profil beállítást, aktív hangjavítást és a sportos mód jármű menetdinamikai beállításait, legjobban illeszkedik egy kanyargós úton való lendületes futáshoz. A Z Performance szintű modell használja a mechanikus kuplung típust a sperr difivel.

Az új Z dizájn 

A hosszú motorháztető és a rövid csomagtérfedél alapvetően Z, a friss megjelenéssel, ami szerelem első látásra. A dizájn a külsővel és a belsővel, az új Z hagyomány, modern technológiával. „A tervezőink több ezer jelenlegi Z-tulajdonosra halgatott, a számtalan tanulmányt és vázlatot készítettek, miközben minden generációt kutattunk, és hogy mi tette őket sikeressé,” – mondta Alfonso Albaisa, a Nissan globális tervezési alelnöke. „Végül, úgy döntöttünk, hogy a Z-nek az évtizedek között kell utaznia, beleértve a jövőt is.” A külsővel, az új Z egy hagyományos hátsókerék hajtású sportkocsi forma, a hosszú motorháztetővel, a rövid hátsó résszel és a sziluettel, amikkel tiszteleg az első generációs Z modellnek.

 
   
  A tervezők a legújabb technológiákat alkalmazták a tervezés egyszerűsítésére, és a beépített LED-es világítás, hogy dimenziót adjon felesleges elemek nélkül. A LED fényszórók a két félkörrel, amik újra előveszik a Japán piacos Fairlady 240ZG megjelenést a 70-es évekből, természetesen illeszkedik az új Z felismeréshez. Az eredeti Z-re mutató kapcsolat a legszembetűnőbb, a teljesen új Z oldalról nézve. A tetővonal az orrától, a hátsó részéig áramlik, az első generációs modell formát létrehozva, amelynek hátsó része valamivel alacsonyabb, mint az első sárvédő magassága, így a Z egyedi testtartást kapott. Az álírás átmenet a hátsó oldal negyed üvegtől a hátsó rész alacsony pozíciójáig növeli a hatást. A hátsó kombináció, a lámpákkal beilleszti a modern technológiát a 300ZX (Z32) stílusban, ami tartalmazza az új 3D LED lámpa dizájnt, ami kifejezetten a Z.  
      
 

A Z Performance hátsó légterelőt is kap, ami pozitív benyomást ad, a légterelő találkozásánál, a csillapító hátsó emelkedés érdekében. Az első légterelő tervezésnél a Nissan GT-R fejlesztésénél szerzett tudást alkalmazták, a negatív nyomás zónák kihasználása érdekében. A teljesen új Z elérhető lesz három egyszínű fényezéssel, és hát két színű Two-Tone fényezéssel, amik tartalmazzák a két új színt is a Seiran Blue (kék) és az Ikazuchi Yellow (sárga) színeket – de mindkét szín esetében Super Black fekete tető is jár.

Modern technika régi stílussal – Az új Z pilótafülke –

A Nissan mérnökei ezt tervezték felszerelni, a vezetővel és utasával, mint egy kesztyű, amit az utastere ötvöz, a modern technológiával és a régi Z részletekkel. A középkonzolt, a korábbi generációk ihlették meg, a három analóg órával a műszerfalon, a 8.0 hüvelykes érintőképernyős audio kijelzővel, a középkonzolban és a klíma vezérlő kapcsolók a váltó közelében. Az utastér dizájn csapat, tanácsot is kért a profi autósport legendáktól, olyanoktól, mint a Nissan Super GT500 versenyzőjétől Tsugio Matsuda-tól, hogy az ideális sportkocsi utastér legyen a különböző vezetési helyzetekben. Látszik a műszereken, hogy minden fontos információ megtalálható a 12.3 hüvelykes testre szabható digitális kijelzőn, és elrendezték, hogy segítsen a vezetőnek egy pillanat alatt elfogni, - mint a fordulatszám váltási pontot 12 órára pozícionálták.

 
      
  A 12.3 hüvelykes TFT óracsoport kijelző, teljesen új a három kijelző móddal, hogy megfeleljen a vezető preferenciáinak. Az új Z középkonzol három zónás megközelítést alkalmaz, a három óra a turbó nyomást, a turbó fordulatát, és a Volt feszültségeket mutatja, ami a vezető látóterében van jól olvashatóan. A kézi- és automata váltási szintek, az újak, az az egyedi tervezésű, optimális tapadás és kényelem érdekében. Az új, mély küllős kormánykerék gyors hozzáférést biztosít a vezetőnek, a Vintage esztétika elvesztése nélkül. A dizájn az ülés kialakítással a GT-R fejlesztésénél szerzet tapasztalatok használatával készült, a tartás és illeszkedés fokozására. A velúr széles használata csökkenti a test kezdeti oldalrázkódását, ami kényelmesebb vezetőknek, valamint csökkenti a test mozgását, amikor a járművel agresszíven kanyarodunk, pl. pályanapokon, vagy a szerpentines útszakaszokon jobban meghajtjuk a gépet.  
     
 

A három utastér szín környezetek állnak rendelkezésre, mint a Graphite, Red és a Blue (Grafit szürke, piros és kék). A limitált kiadású Proto Spec modell változat jellemzői a sárga kiegészítők az egész utastérben beleértve a varrást a műszerfalon. Az ülések jellemző a réteges anyaghasználat a mélység és a fokozatosság érdekében.

Két felszerelés szint, és egy limitált kiadás

Az amerikai piacon a teljesen új Z elérhető lesz Sport és Performance változatokban, mindegyik választható 6-fokozatú kézi- és 9-fokozatú automata váltóval. A limitált Nissan Z Proto Spec exkluzív jellemzői között megtaláljuk a sárga féknyergeket a Z logo-val, a bronz alumínium felni szettet, az exkluzív bőr ülések sárga kiegészítőkkel és a sárga beltér varrással.

 
      
 

A limitált Nissan Z Proto Spec modellből csak 240 példány készül. „Több, mint 50 éve a Z elérhető álom spotkocsi volt, tette hozzá Gupta. Időtlen vonzereje számtalan alkalmazott folyamatos szenvedélyének és elhivatottságának eredménye.” A Nissan bejelenti a részleteke a teljesen új Z-ről a Japán piacon, Fairlady Z néven, még idén, télen.

- Kartos Patrik - Nissan Press News -

2021-10-30, 00:40:02

 
 

 

 
 

 

 
  Ha tetszett a teszt nézz rá ezekre is 
  Az élményautók királya, Targa tetővel
  Az új GTA és GTAm 
  2019 Toyota GT86 Hakone Edition 

 

2017 Nissan GT-R

 

 

 

 

   
Asztali nézet