MENÜ
   
 

 

HU / EN   

 
 

2021 Alfa Romeo Giulia GTA & GTAm – Hírek – Alfa Romeo – STELLANTIS – Giulia – Autodelta – QV

Az új GTA és GTAm

Az Alfa Romeo, a Giulia GTA legendát visszahozza a motorsportból és egy új mérföldkő a márka történelmében: az 1965-ös Giulia GTA. Visszatér a 111 éve létrehozott márka gyökereihez, a teljesítmény és a túra világa, egy modellben, ami az Alfa Romeo egyedülálló képessége a stílus és sport ötvözésében. A dinamikus debütálásával a Balocco Proving Ground-on, az Autodelta volt műhelyében, a Giulia Sprint GTA létrehozásának helyszínén az 1960-as évekből. A hangulatos helyszín 60 éve épült, 6 km2-es területen, 27 különböző pályavonal, összesen 80 km-rel – és mindegyik Alfa Romeo fejlesztésének és tesztelésének otthona.

 
   
 

Az új generáció Giulia GTA

A Giulia GTA azonnal felismerhető az exkluzív jellemzőinek köszönhetően, ami kombinálja a formát és funkciót, ezzel a nagy teljesítményű jármű származtatott a Giulia Quadrifoglio modellből. A széles körben elterjedt ultrakönnyű anyagok használatának köszönhetően, a Giulia GTA súlya csökkent és az Alfa Romeo 2.9 V6 bi-turbo motor teljesítménye emelkedett 530 lóerőre, így az új modell a kategóriája legjobbja a súly-lóerő arányával, ami 187 lóerő/liter. Ez szintén rendkívüli teljesítményt szállít, mind a pályán töltött köridőt, mind a gyorsulást tekintve. A Launch Mode rendszerrel, a gyorsulása 3.6 másodpercet vesz igénybe 0-100 km/órás sprintet tekintve. Az Alfa Romeo mérnökei dolgoztak az aerodinamikai részleteken és a kezelhetőségén, de mindenekelőtt a súly csökkentése érdekében, ugyanazokat az irányelveket követve, mint az 1965-ös Giulia GTA modellnél. E célok elérése érdekében széles körben használták, a szénszálas és kompozit elemeket, valamint az aerodinamikákat tervezték a leszorító erő növelésére.

 
 

Alfa Romeo elkészítette a legdurvább Giulia modellt, a GTA és GTAm modelleket, amik még agresszívebb orr megjelenést kapnak a Quadrifoglio-hoz képest

 
  Ezek a megoldások megtestesítik a Forma1-ből származó technikai tapasztalatot, a Sauber Engineering szinergiájának jóvoltából. A GTA-n szintén fejlesztették a küszöb légterelő toldatokat és az új hátsó légterelőt, valamint négy pozícióba állítható a GTAm-en. Az aktív első légterelő ajakkal, ami növelhető pályázáshoz 40 mm-rel a GTAm-en; a szénszálas hátsó diffúzor az integrált titán Akrapovič középre felszerelt kipufogó rendszer; és a 20”-as felni szettek a kerékagyas egy csavaros rögzítéssel, ami először látható sedan modellen, amikre a Michelin Pilot Sport Cup2 abroncsokat szerelték a kiváló tapadásért. Az aerodinamikai szélcsatornás kutatások, nem korlátozódnak az aerodinamikai elemekre, de szintén fókuszáltak a teljesen tisztességes alvázra. A GTA és GTAm szintén élvezheti az új hátsó diffúzort, ami tovább fokozza a leszorító erőt, és garantálja a kiváló úttartást nagy sebességnél. A Giulia GTAm modellen a legintenzívebb aerodinamikai konfiguráció megháromszorozódik, a leszorító erő mértéke a Giulia Quadrifoglio-hoz képest, amely korábban a kategóriájában képviselte a viszonyítási alapot. A kezelést a kiszélesítés javította az első nyomtávban 25 mm-rel, és hátul 50 mm-rel növelték és egy speciális felfüggesztés kialakítása (elöl két lengőkarral, hátul pedig független multi-link rugók segítik).  
 

Az orra mellett a hátsó része kapott egy méretes, állítható légterelőt, és a hátsó diffúzor középen kapott helyet az Akrapovič kipufogó végek

 
 

A futómű beállítás és kormányzás, nagyobb kanyarsebességet biztosít, és növeli a stabilitását, miközben nem befolyásolja a kényelmet. Végül, de nem utolsó sorban a teljesítmény szempontjából, az Alfa Romeo 2.9 literes V6 bi-turbo motorja, teljes egészében alumíniumból készült, és minimum 510 lóerős, a Giulia Quadrifoglioban, a Giulia GTA modellben viszont már eléri az 540 lóerőt, az aprólékos fejlesztési és kalibrációs munkának köszönhetően, az Alfa Romeo mérnökeitől, akik átdolgozták a dugattyúk hűtési áramlását, és a tervezett hajtórudakét. A levegő keringése a motor és váltó hűtési körét növelték. Az Alfa Romeo kínál szélesebb tartományt egyedi vásárlási élményt kínáló testreszabást, ami tartalmazza az élmény csomagot, a Bell sisakkal, a speciális GTA színekben, amely testreszabható az autó gyártási számával, specifikusan a Goodwool autó fedéllel, és a szolgáltatásokat szenteli. A GTAm szintén jön Alpinestars overálokkal, kesztyűkkel és cipőkkel. Az új Giulia GTA és a GTAm ára 176 500 € és 181 500 € lesz.

Egyedülálló funkcionális kialakítás

Az egyik olyan jellemző, amely mindig kiemel egy Alfa Romeot, az egyedülálló dizájnnal, ami ügyesen ötvözi a formát és a funkciót. Miközben az autó stílusának meg kell felelnie egy átfogó elvnek a szépség és az idő múlásának haladásával, működőképesnek kell lennie és javítania kell az aerodinamikai és mechanikai hatékonyságot. Ezt a maximumot megtestesíti a Giulia GTA, ahol a karosszéria és a belső tér megváltoztatása felerősíti a Quadrifoglio változat merész szellemiségét, amelyen alapul.

 
     
  A karosszéria céltudatos orr része, amely kifejezi a motor által felszabadított teljes teljesítményt, a nagyobb légbeömlőkkel és a szénszálas műszaki elemekkel. Még az ikonikus „Trilobo” fokozott, olyan nyílásokkal, mint az él, a jelvény a hűtés optimalizálásával, az F1 korai napjaira emlékeztetnek. Az aktív légterelőt tervezték a GTAm-hez, ami most még nagyobb és hosszában 40 mm-t állíthatunk a tökéletes egyensúly érdekében az állítható hátsó légterelővel, az aerodinamikai profiljával és a középső rész négy pozíciós beállításaival (alacsony-nagy ellenállásokkal). Az oldalán a szénszálas szoknyák, a kibővített első szárny (kiszélesített) és a jól látható szénszálas kerék ívek hangsúlyozzák az autó méreteit, az erő és dinamizmus megjelenítésével. Az új 20”-as felnik az egy csavar kerékagy rögzítéssel, kifejezetten tervezett kombinálni a stílust és a könnyedséget, a lehető legjobb általános kezelhetőség biztosítása érdekében. Ami egy tipikus megoldás az egy személyes F1 autók között, amivel egyedülálló a piacon elérhető Sedan modellek között. Az utasterében a műszerfal, az ajtó panelek, a kesztyűtartó, az oldalsó oszlopok és az ülések központi burkolata Alcantara® kárpitot kaptak.  
 

  

 A külső részleteiben extra légnyílást és szénszálas elemeket kapott, mint a hátsó állítható légterelő, vagy az első légterelő ajak

 
 

Az értékes anyag biztosítja a vezető számára a megfelelő tapadást, és csökkenti a műszerfal és más műanyag alkatrészek által gyakran látható visszaverődéseket. Az Alcantara® kárpitot még szélesebb körben használták a GTAm modellben, amiből a hátsó üléseket is kiszedték, helyet adva egy teljesen kárpitozott tárolóhelyet, a speciális sisakokkal, amelyeket versenysisakok és a tűzoltókészülék tárolására terveztek. Az új matt szénszál betétek kínálnak az utastérben, egy jellegzetes technikai és esztétikai eleganciát. A GTAm jellemzői a bukókeret, a hátsó ajtók takaró elemek nélkül, az ajtó nyitó fogantjúk helyett heveder fülek, és 6-pontos SABELT biztonsági övek az üléseken, és egy másik jellemző, amit általában a verseny világa ihletett.

A kiváló súly-teljesítmény arány

Az egyedüli teljesítmény nem elég a rendkívüli teljesítmény biztosításához. A jármű tömegének csökkentése érdekében végzett munka aprólékos volt, és különösen lenyűgöző eredményeket értek el a könnyű anyagok alkalmazásával, olyanokkal, mint a szénszál az első ütközőben és az első kerékjárati íveken, valamint a szénszálas sport üléseken. Alumíniumot használtak a motorban, az ajtókon, a futóműben és a különféle kompozit anyagok sok más alkatrészen. A GTAm-ben a polikarbonátot használtak az oldalsó és hátsó üvegekben, ami elősegíti a további súly csökkentését. A könnyebb súly és a teljesítmény növekedés kombinációja, 540 lóerős eredménnyel, a rendkívüli teljesítményben.

 
 

  

 Az olasz zászló a legújabb Giulia GTAm-ről sem hiányozhat, és az első Sedan a piacon, ami kerékagy csavaros felni rögzítést kap

 
 

A Launch Mode (rajt program) rendszer lehetővé teszi a 3.6 másodperces gyorsulást, 0-100 km/órás (0-62 mph) sprintben. A GTA-tól eltérően, a Giulia GTAm egy két üléses, hátul bukókerettel felszerelt modell, ami típusjóváhagyással is rendelkezik a közúti használatra. A Giulia GTA jellemzői az azonos teljesítmény, de 5 üléses belteret kap, amivel egy igazi szupersportkocsi, ami alkalmas az egész család számára.

Az F1 aerodinamikák, a Sauber Engineering tudásával

Az egyik tényező, amelyből az Alfa Romeo technikusai nagy hasznára válhattak az aerodinamikák, ami garantált a Sauber mérnökeinek szakértelmével. 50 éves tapasztalattal az autósportban – és ebből 27 évet az F1-ben, a svájci cég mélyreható szakértelmet szerzet az aerodinamikában, részben egészen a saját szélcsatornáig, amely az egyik legfejlettebb Európában. A Sauber Engineering csapata aktív szerepet játszott a tervezésben, a prototípus készítésében és az aerodinamikai elemek gyártásában a Giulia GTA számára. A kézzel állítható első légterelő ajak és a hátsó aeroszárny, a Giulia GTAm, az aerodinamikai teljesítményét bármilyen pályához igazíthatja, pontosan követve a vezető kéréseit és preferenciáit. A GTA és GTAm szintén élvezheti a speciális új hátsó diffúzort, amely képes növelni az autó leszorító erejét, garantálva a kiváló úttartást nagy sebességnél.

 
 

  

 
 

A Giulia GTAm képes duplájára fejleszteni a leszorító erőt a Giulia GTA-hoz képest, és háromszor akkora leszorító erőt, mint a Giulia Quadrifoglio. Antonio Giovinazzi és Kimi Räikkönen, az Alfa Romeo Racing F1 csapatából, aktív szerepet játszottak az autó, pályán történő tesztelésében, felbecsülhetetlen visszajelzéseket adott az autó aerodinamikai alkatrészeiről és kezelhetőségéről.

Személyre szabott szupersportkocsi

Az Alfa Romeo Giulia-hoz hasonló, az autó birtoklásának öröme nemcsak a kivételes teljesítményben, hanem az exkluzivitásában is rejlik. Az Alfa Romeo ezért testre szabott folyamatot indított el, egy elkötelezett márka nagykövettel és élmény csomaggal, ami tartalmazza a Bell sisakot a GTA színeiben, az autó gyártási számával, a speciális Goodwool karosszéria színt, és az exkluzív értékesítés utáni szolgáltatásokat. A GTAm-hez szintén jár az Alpinestars verseny overálok, a kesztyűk és cipők. Számos testreszabási lehetőség is rendelkezésre áll, egyedülálló vásárlási élményt kínálva ehhez a szuperautóhoz. A kiindulópont a gyári színek, amit közvetlenül a Centro Stile Alfa Romeo gyártott, ami felidézi a történelmet, és kihozza az Alfa Romeo legjobb győzelmeit, és ikonográfiáját. Az elülső rész, amelyet a történelmi fehér vagy okker „maszk” jellemez, kétségtelenül a megkülönböztetés első eleme, amely – kombinálta a tető és a csomagtér fedél hosszanti csíkjaival, valamint az ikonikus elemek az Alfa Romeo logo, olyanok, mint a kereszt és a Biscione a motorháztetőn – azonnal elhozza a szívet és az elmét a versenyzéshez.

 
 

 Az utastere bőr/Alcantara kárpitozást kapott, és a varrások a karosszéria színét kapják meg

 
 

Az ügyfelek választhatnak gyári színekből, amik tartalmazzák az egyik verzió jellemzőit, az Olasz zászlót és a másikat az okkersárga metál fényezést is, valamint választhatnak egy számot, amit az ajtó oldalán helyeznek el. Az egyedi színeiktől eltérve, a Giulia GTA és GTAm modellek jönnek GTA Red, Trofeo White és Montreal Green színekben, egy szín választékból, amikkel tisztelegnek az Olasz zászló előtt. A testreszabás másik rétege a féknyereg színének kiválasztása – ami tartalmazza az aranysárgát; és az utastérben a bukókeret, biztonsági övek és a varrás.

A GTA és az Autodelta, történelemmel és sportos sikerekkel párosított csomag

A GTA kezdőbetűi a ’Gran Turismo Alleggerita’-nak (Lightweight Gran Turismo – Könnyű Gran Turismo), az 1965-ből származó Giulia Sprint GTA, verziója a Sprint GT a sport típus jóváhagyás céljából állították be, és abban az évben mutatták be az amszterdami autószalonon. A Giulia Spring GT karosszériáját lecserélték azonos alumínium karosszériára, aminek köszönhetően a teljes súlya csupán 745 kg volt, az utcai verzió 950 kg-jához képest. A második változtatás az 1 570 cm3 dupla vezérműtengelyes motorra vonatkozik, ami úton haladó konfiguráció kettős gyújtással, lenyűgöző 115 lóerős teljesítményt ért el. Az Autodelta, az Alfa Romeo hivatalos versenyosztályának technikusai, a Touring kategória referencia járművének választotta, és fejlesztette a maximális 170 lóerős teljesítmény elérése érdekében.

 
 

 

 A Giulia GTAm, a hátsó üléssor helyett karosszéria színére fújt bukókeretet kap, valamint elöl a kagyló üléseket, a 6-pontos SABELT övekkel

 
 

A verseny sikere nagyon hamar jött: három egymást követő ’Challenge Europeo Marche’, több tucat országos bajnokság és több száz egyetlen verseny az egész világon. A Giulia Sprint GTA megtestesítette „a napi győzelmet a mindennapi autódban” állítást. Azóta a GTA a kollektív tudattal részévé vált, mint a Biscione sportszerűség vitathatatlan ikonja, a kezdőbetűink ereje végül az Alfa Romeo sportautókat azonosítja egyszerűen a GTA segítségével.

Michelin, a jobb tapadás extrém teljesítménnyel

Az új Pilot Sport Cup 2 CONNECT lehetővé teszi a Giulia GTA számára, hogy túllépje a tapadás határait, az extrém teljesítményének támogatása. Az építészeti újdonságok ebben a gumiabroncsban, pl. a két komponensű felület – belül merevebb anyag kívül, rugalmasabb – és a hullámos csúcstechnológia merevséget javít a futófelületen nagyobb pontosságú irányítást kínál, ami nagyban hozzájárul a vezetés élvezetéhez és a jármű tökéletes irányítás minden sebességi körülmények mellett.

Bosch, biztonság és teljsítmény kezelés az új Giulia GTAm-ben

A Bosch két motorvezérlő modullal látja el a Giulia GTAm-et. A két vezérlő egység, „one per bank” egyedileg ellenőrzött; a „one bank” letiltható, ha szükséges, a szükséges nyomatéknak megfelelően, a fogyasztás és a kibocsátás jelentős csökkentésével. A Bosch modulok vezérlik a közvetlen alacsony és magas nyomású befecskendező rendszert. Ebben a projektben a Bosch és az Alfa Romeo mérnökei, szintén kéz a kézben dolgoztak a gyorsulást szabályozó funkcióin és az új feltérképezésén a turbófeltöltő kompresszornak.

 
 

 A csomagtér mérete viszont változatlan, így megmaradt a praktikussága, a pályázásra készült GTAm modellnek is

 
 

Végül a Bosch elektromos szervókormány szíj átvitelével szabályozza a jármű kormányzását, kiváló pontosságot biztosítva a pályák megválasztásában, nagyobb biztonsági hiba esetén, valamint a kibocsátás és a fogyasztás csökkenése a hagyományos szervó kormányhoz képest.

Alcantara, Olaszországban készült elegancia és funkcionalitással

Az Alfa Romeo GTA utastér jellemzői között megtaláljuk az Alcantara® kárpitozást, antracit szürke és fekete színekben, egy egyedülálló anyag, amely sikeresen ötvözi az esztétika és funkcionalitás logikáját. Kellemes tapintású, jellegzetes és elegáns, gyakorlati szempontból az Alcantara kopásálló és légáteresztő, mégis ragaszkodik a vezető testéhez, hogy megfelelő tapadást biztosítson a nagy sebességnél történő túlzott rázkódás elkerülése érdekében. Használata a műszerfalon – nem visszaverő tulajdonságokkal – megakadályozza a bosszantó visszaverődést, hogy ne zavarja a vezetőt. Az anyag könnyedsége, szénszállal párosítva, aminek eredménye, hogy jelentősen csökkenti az autó tömegét más anyagokkal összehasonlítva, az autó általános teljesítményének javára.

 
 

  

Az utastér megkapja a GTAm hímzett jelölést, és a számozást a műszerfalon, valamint a hagyományos kilincsek helyett heveder kötél fül van, ami megkönnyíti az ajtónyitás a kagylőülésekben ülve 

 
 

Az Alcantarát ezért még szélesebb körben használják a GTAm-en, ahol a hátsó ülések eltávolítása teret enged a meghatározott rekeszeknek, amik szintén Alcantara kárpitot kapnak a sisakokhoz és a tűzoltó készülékekhez. A kiemelő karosszéria színű varrás és a hímzett GTA logo az Alfa Romeo pirosban, hangsúlyozva az autó versenyszellemét. Az Alfa Romeohoz hasonlóan, az Alcantara is Olasz márka, vagyis fejlett technológiák segítségével hozhat létre termékeket, miközben a kézművességre jellemző részletekre való figyelem fenntartása mellett – munkájának egyik ütőkártyája. Az Alfa Romeo Giulia GTAm rendelése már elérhető, és a kezdőára 176 500 € (kb. 63 576 000 Ft) lesz, ill. 181 500 € (kb. 65 377 000 Ft).

- Kartos Patrik - Alfa Romeo Media News -

2021-07-25, 23:07:09

 
 

 

 
 

 

 

 

  Ha tetszett a teszt nézz rá ezekre is 
 

2018 Alfa Romeo Giulia és Stelvio

Quadrifoglio NRING 

 

Egy fantasztikus Sport Sedan,

a mindennapokra 

   2016 Alfa Romeo Giulia

 

2018 Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 'NRING'

 

 

 

 

   
Asztali nézet