MENÜ
   
 

 

HU / EN  

 
 

2021 ACURA NSX TypeS – Hírek – Acura – Honda – NSX – Sportkocsik – Hybrid

Acura bemutatta az új NSX Type S-t

Acura bemutatta az új limitált 600 lóerős NSX Type S modellt a Monterey autós hétvégén. Még gyorsabb gyorsulás, még élesebb kanyarodási képességgel és még nagyobb vezetési élménnyel, mint korábban az NSX tudott. Az új 600 lóerős 2022-es NSX Type S emeli az élvonalbeli elektromos szupersportkocsi, amúgy is lenyűgöző teljesítményét. Az új modellt a világhírű Monterey autós héten mutatták be, az NSX Type S a végső kifejezése a márka elkötelezettségének a Precision Crafted Performance-nak, és határozottan megalapozza a Type S-t, mint az Acura teljesítmény glóráiája. A második generációs NSX gyártás utolsó évének ünnepléseként, minden 2022-es Acura NSX a Performance Manufacturing Center-ben készül, Marysville-be (OHIO), és a Type S modell változat is.

 
   
  Az új modellből csak 350 példány készül, és a szupersportkocsit globális forgalmazásra tervezik, amiből 300 db amerikai ügyfelek számára készül, ez az első alkalom, hogy egy NSX Type S modellt japánon kívül értékesítenek. Az NSX Type S rendelése most elérhető az ügyfelek számára az Acura.com/NSX-Type-S weboldalon. „Az NSX egy hihetetlen sikertörténet az Acura számára, vezető szerepet tölt be az Acura, mint a teljesítmény márka újjáépítésében, és a színpad megteremtése a Type S visszatérésével,” – mondta Jon Ikeda, az Acura Brand Officer és alelnök. „Lelkes társaság vagyunk, és már vizsgáljuk, hogy mi lesz a sportkocsik következő generációja, az elkövetkező elektromos korszakban kell lennie.” Azonnal felismerhető a jellegzetes aggresszívebb első és hátsó stílusáról, az NSX Type S jellemzői az egyedi 5-küllős felnik, a tapadós Pirelli P-Zero abroncsokkal, az újrahangolt adaptív lengéscsillapító rendszer, a Type S matricák, az alap szénszálas tető és elérhető Gotham Gray matt fényezéssel.  
     
  A szénszálas motorháztető takarja az Acura eddigi legerősebb hajtásláncát: a szupersportkocsit a Twin-Turbo V6-os motor frissített változatát kapja meg, amihez még jön a 3 villanymotor, a hibrid hajtással, amik 600 lóerőt és 492 lb.-ft. (667 Nm) csúcsnyomatékot termel. A szupersportkocsi hajtása egy 9-fokozatú DCT váltót és a forradalmian új nyomaték vektoros Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive™ (SH-AWD®) rendszert használja, az újrahangolt maximalizált teljesítménnyel. Ez elérhető a Lightweight Package-dzsel, ami tartalmazza a szénszál-kerámia fékeket, a szénszálas motor takaró elemet és a szénszálas interior csomagot, és ezzel csökkent a saját tömege 58 lbs-sel (26.3 kg). A 2022-es Acura NSX Type S kiemelt részletei tartalmazzák, hogy csak 350 példány készül belőle, de ebből 300 példányt az amerikai piacon értékesítenek majd. Az új modell a legerősebb és leggyorsabb utcai Acura modell, a 600 lóerős (+27) teljesítménnyel és a 492 lb-ft (+16) nyomatékkal.  
   
  A Suzuka, Japán versenypályán két másodperccel gyorsabb a Type S modell változat, a 2021-es NSX modellnél. A hajtásláncot feljavították, ami egy turbófeltöltős benzinmotort használ az NSX GT3 Evo versenyautóval közösen, a 6 %-kal nagyobb töltő nyomással, és a 20%-kal nagyobb akkumulátor kapacitással, valamint a 10 %-kal nagyobb akkumulátor teljesítménnyel. Az újrahangolt 9-fokozatú DCT váltó, 50 %-kal gyorsabb váltás ad és az új Rapid Downshift Mode-dal (gyors visszaváltás mód). A forradalmi nyomaték-vektoros Sport Hybrid SH-AWD® újrahangolt maximalizált teljesítménnyel. Az új 5-osztott küllős felni, növeli az első nyomtávot 0.4 hüvelykkel és a hátsó nyomtávot 0.8 hüvelykkel. Az új Pirelli P-Zero kifejezetten az NSX Type S-hez lett kifejlesztve, fejlett modellezési technológia alkalmazásával (az oldalfalon H0 jelöléssel). Az új külső dizájn és az aerodinamikák növelték a motor hűtését. A továbbfejlesztett aerodinamika magában foglalja az aggresszív szénszálas NSX GT3—ihlette hátsó diffúzoron.  
   
 

A szénszálas tető alacsonyabb súlypontot ad az NSX Type S-nek a jobb kezelés érdekében. Az elérhető Lightweight Package csomag tartalmazza a Carbon-Kerámia fékeket, ami négy színben kérhető, valamint a szénszálas motortakaró, a szénszálas utastér betét, és a csökkentett súly is 26.2 kg-mal (57.8 lbs.), a csomaggal jár. Az NSX Type S Gotham Gray matt szürke fényezést kap, ami még agresszívebb megjelenést kölcsönöz az NSX Type S-nek, és a világon csak 70 (50) példány lesz értékesítve globálisan a 350-ből. Az NSX Type S utasterét tovább javították az Alcantara® tetőkárpittal, a hímzett Type S logo a kesztyűtartón, a dombornyomott NSX logó a fejtámlákon és a kontrasztos varrás.

Erősebb, nyomatékosabb és gyorsabb

A nagy teljesítményű Twin-Turbo V6-os motort és a nyomaték vektoros Sport Hybrid SH-AWD® három motoros hibrid rendszerrel kombinálták, a második generációs NSX hajtáslánc úttörő volt a szupersportkocsi 2016-os bevezetése óta. A hajtást továbbfejlesztették az új NSX Type S-hez, ami az eddigi legerősebb hajtáslánc kombinált teljesítményét kapta meg, aminek a kombinált teljesítménye 600 lóerő és a csúcsnyomatéka 492 lb.-ft.

 
   
  Az új modellt kézzel szerelik össze az Anna Engine üzemben, OHIO-ban, a szupersportkocsi exkluzív Twin-Turbo 3.5 literes, 75°-os hengerszögű V6-os motor, az új üzemanyag befecskendező rendszerrel (25 %-kal nagyobb áramlási sebességet biztosít), az új intercoolerekkel (további 15%-kal több hőt képes elvezetni), és az új turbófeltöltőve tovább fokozva, az utobbit megosztásban használja az NSX GT3 Evo versnyautóval (5.6 %-kal növeli a csúcs töltési nyomást 15.2-ről 16.1 psi-re). Az eredmény a motor teljesítmény növekedése 500-ról 520 lóerőre, és a nyomaték növekedése 406 lb-ft-ről, 443 lb-ft-re. A váltó áttétel a Twin Motor egység (TMU – Twin Motor Unit), ami hajtja az első kerekeket és aktív nyomaték vektoros kanyarodás, 10.382:1-ről csökkent 8.050:1-re. Ez a 20%-kal alacsonyabb arány növeli a soron kívüli nyomatékot, így az NSX erőteljes indítást biztosít.  
   
 

Ezenkívül a szuperautó intelligens tápegysége (IPU – Intelligent Power Unit) hatékonyabban használják az elektromos motorok áramellátását. Ez 20%-kal nagyobb használható akkumulátor kapacitást tesz lehetővé, és 10%-kal nagyobb akkumulátor teljesítményt. A nagyobb kapacitás és teljesítmény lehetővé tette a mérnökök számára, hogy újrahangolják az elektromos motorokat a Sport Hybrid SH-AWD® rendszerben, a jobb teljesítmény érdekében, mind a négy vezetési mód az Integrated Dynamics System-mel és növelt elektromos hatótávot biztosít.

A 9-fokozatú DCT váltó

Az NSX Type S a teljesítményt, a 9-fokozatú dupla kuplungos váltón (DCT Dual-Clutch Transmission) keresztül juttatja a kerekekhez, amit a még nagyobb teljesítmény érdekében újrahangoltak. A fejlesztések között szerepel egy teljesen új Rapid Downshift mód, ami aggresszívebb visszaváltást biztosít, még gyorsabb felváltás mellett, a Sport és Sport+ vezetési módokban, és magasabb fordulatszám küszöböt biztosít a visszaváltáshoz Track módban. Sport módban, az új Rapid Downshift lehetővé teszi a vezető számára, hogy egyszerre több fokozatot tudjon visszaváltani, a fül lenyomva tartásával, ahelyett, hogy egyenként visszaváltaná a fokozatokat.

 
   
  Amikor a visszaváltáshoz a váltófülett tartja, 0.6 másodperc alatt a váltó automatikusan visszavált a lehető legalacsonyabb fokozatra a jármű sebességéhez, csökkentve a váltási időt és lehetővé teszi a vezető számára, hogy még gyorsabban alkalmazza a gázpedált. A váltófülek használta a váltáshoz a Sport és Sport+ módban, új programozzással indult, ami akár 50 %-kal gyorsabban kapcsol a kuplung a váltófül meghúzásától számítva, ami javítja a gyorsulását az új limitált kiadású NSX modellnek. Ha Sport+ módban nem használja a váltlófüleket, a váltó visszavált, amikor fékezünk a pedállal, olyan, mint amikor lassítunk a kanyarodás előtt. Ezzel a sebességváltással elősegíti a stabilitás fenntartását, miközben az autó egyenes vonalban van és beállítja az NSX-t a még gyorsabb kigyorsítással a kanyarokból, optimalizálva a motor fordulatszámát.  
   
 

A sebességváltó viselkedése Track módban még tovább javul, lehetővé téve az NSX Type S-nek a korábbi visszaváltást köszönhetően, a fordulatszám tiltásig, amit 1 500-as fordulattal még tovább növeltek. Ez a módosítás lehetővé teszi az NSX Type S vezetőinek, hogy lassítás során korábban aktiválják a visszaváltást.

Optimalizált kezelhetőség, utazási komfort és reakció

Az Acura mérnökei optimalizálták az alvázat, a felfüggesztést és a reakciót az NSX Type S-en, ami növeli a szupersportkocsi teljesíményét és érzelmi kapcsolatot a vezetővel. A négy vezetési mód az Integrated Dynamics System-en keresztül a teljesítmény javítása érdekében újrahangolták, és az Intake Sound Control (ISC) és az Active Sound Control (ASC) rendszereket átprogramozták az integráltabb motor hang érdekében. Az eredmény az egyedülálló szupersportkocsi élmény, ami kombinálja a világszínvonalú kezelhetőséget és húzást, szenvedélyes vezetési élménnyel és a mindennapi használhatóságával.

 
      
 

Integrált menetdinamikai rendszer

QUIET MODE (Csendes Mód) – A Quiet Mode kombinálja a megnövelt akkumulátor kapacitást és a teljesítményt az új rövidebb áttétellel a TMU-val, a mégjobb gyorsulásért. A magasabb teljesítény és a kapacitás azt is jelenti, hogy az NSX Type S maradhat tiszta elektromos módban, hosszabb ideig, még, amikor aggresszívebben használjuk a gázpedált. Ezenkívül az ISC programozott a minimális motor hanggal, miközben a Quiet módot használjuk.

SPORT MODE – Az új Rapid Downshift (gyors visszaváltás) funkció, a Sport mód frissítve lett, az új kalibrálásokkal, a futómű lengéscsillapítóiban és a Sport Hybrid SH-AWD®-vel. Az új futómű kalibrálások csökkentik karosszéria csavarodását és a fék gyengülését, amik alkotnak stabilabb kapcsolatot. A szupersportkocsi használja a Sport Hybrid SH-AWD® hajtást a nyomaték vektorral ad az NSX Type S kormányzással, a sportos és még jobban reakcióval. Amikor kitör a kanyarból a TMU asszisztensek, további nyomatékkal egy közvetlen és könnyű érzéssel, a kevesebb gázpedál bemenettel.

SPORT+ MODE – a vezetés szellemének készült a kanyargós utakra, a Sport+ újraprogramozott, ami segít a még integráltabb vezetés érzetért az autóval, a korai visszaváltással kezdve, amikor a váltó teljesen automata módban van. A Sport Hybrid SH-AWD® optimalizált, ami segíti javítani a kanyarodást a nyomatékvektor használatával, alkotva még agresszívebb kanyarodás érzetet. Amikor a kanyarból kigyorsít, a TMU kínál további segítsét, ami stabilizálja az autót, miközben javítja a gyorsulást. A Sport+-ban, a felváltás szintén 50%-kal gyorsabb, csökkentve az időt a váltások és javuló gyorsulás között.

TRACK MODE – A Track módot szintén frissítették maximalizálva a további teljesítményt és a tapadás potenciált az NSX Type S-nek. Amikor visszavált a 2-es fokozatba 7-esből, a megengedhető visszaváltási sebbesség e-mellett 1 500-as fordulattal, ami ad a vezetőnek mégjobb kezelehtőséget az erő ellátás felett, és tartsa a motort a legerőteljesebb fordulattartományban a pálya körülmények alatt. Ráadásul Track módban, az ISC és az ASC hang profilok szintén optimalizáltak és biztosít még tisztább hangzást, az ideális vátlási pontok jelzése mellett.

 
     
 

Az új kovácsolt felnik, és a szélesebb nyomtáv

Az új teljesítmény kovácsolt 5-osztott küllős felni szett elérhető Matte Shark Grey (matt szürke) és Gloss Berlina Black (fényes fekete) színekben. A tervezők növelték a nyomtávot az új Type S modell vátlozaton, elöl és hátul egyaránt, ami elöl 0.4 hüvelyket jelent és hátul 0.8 hüvelyk szélesítést. Ez nem csak a szupersportkocsi kezelhezőségét javítja, de ad az NSX-nek különösen agresszív megjelenést.

Brembo® nagy teljesítményű fék és egyedi Pirelli P-Zero abroncsok

A 2022-es NSX Type S, 6-dugattyús első és 4-dugattyús hátsó Brembo® féknyergeket kap, piros színben, ami már az alapfelszereléshez jár az Type-S esetében. A korszerűsítést a Lightweight Package, tartalmazza a Carbon kerámia Brembo fékeket (elérhető fekete, ezüst, piros és narancssárga féknyereg színnel) és közel 58 lbs. önsúly csökkenést eredményez. A teljesítményt maximalizálja a Pirelli fejlesztett új P-Zero abroncsok exkluzívan az NSX Type S-hez, hasznosítva a fejlett modellezési technológiával fejlesztett éveken keresztül az autósport tapasztalattal. Az első kerekekre a Pirelli P-Zero abroncsok 245/35 ZR19-es méretben kerülnek fel és a hátsó kerekekre 305/30 ZR20-a méretben. Az abroncs jellemzői az aszimmetrikus futófelület mintázat a kiváló pontosságú kormányzással (irányíthatósággal), a hátsó stabilitással és a nagy tapadás eső és száraz körülmények között, és az Ultra High Performance futófelületi vegyületek a kiemelkedő kezelhetőség érdekében és a fékezési teljesítmény.

 
      
 

Minden egyes egyedi Pirelli P Zero abroncs a 2022-es NSX Type S modelleken megkapja a „H0” marketing oldalfal jelzést, amit kifejezetten az Acuraval fejlesztettek, tovább növelve a szupersportkocsi teljesítményét.

A verseny ihletett dizájn és aerodinamika

A sportos és aggresszív új dizájn az NSX Type S modellen, továbbra is az alapelvekben gyökerezik a Total Airflow Management-tel, ami kezdettől fogva irányította az NSX kialakítását. Az új orr, a nagyobb, szögeletesebb légbeömlőkkel, és a hátsója nagyobb diffúzort kapott, amivel együtt nagyobb stabilitást biztosít nagyobb sebességnél is. Az új forma a szénszálas első légterelővel minimalizálja az emelekdést, a levegő áramlását az autó alá irányítva. Az erősebb motor hűtésének elősegítésére a nagyobb hűtőrács nyílás lehetővé teszi a nagyobb levegőmennyiség elérését a hűtőkhöz, miközben négy nyílás kapott helyet mindkét oldalon, ami irányítja a levegőt egy al-radiátorhoz az első ütköző midnegyik sarka mögé. A legszélső légnyílások is átengedik a levegőt az autó oldalára, az újratevezett sarkaival légfüggönyt létrehozva, és javítja a légáramlást az intercoolerek oldalra szerelt légbeömlő nyíláshoz. Az autó hátsó részén kilépő levegőt egy új, nagyobb szénszálas diffúzoron keresztül formált, az NSX GT3 Evo versenyautón.

 
   
 

Úgy van kialakítva, hogy lehetővé tegye a gyors légáramlást a középső részén, a diffúzor leszorító erőt hoz létre. További bordák segítik megakadályozni az abroncsok tapadásvesztési hatásait kanyarodáskor, ami csökkentené a leszorítóerőt a kritikus kanyarodási manővereknél. A diffúzor formája a negatív nyomás csúcspontját is hátrafelé tolja, elősegítve a kiegyensúlyozott leszorító hatást.

Az exkluzív dizájn részletek

Az NSX Type S hiteles anyagokat használ, amik tartalmazzák a szénszál használatát, az első alsó légterelőn, az oldalsó küszöbökön, hátsó légterelő ajakon, és az új diffúzoron. Az alapfelszerelésben járó szénszálas tető nem csak a megjelenését fokozza, de a szupersportkocsi súlyát csökkenti, ezáltal javítja a súlypotntját is. A korábbi gyanta alapú első légnyílások rácsait, acél rácsra cserélték. A külső visszapillantó, ajtó kilincsek Gloss Berline Black fényes fekete színt kapnak, és a fekete kipufogóvégek is fokozzák a megjelenését, és először az Acura márkajel az orrán és a farán, egy NSX Type S modellen. A sötét fényszóró és hátsó lámpa dizájn, és a jellegzetes piros motor takaró aggresszív megjelenést ad az új TypeS modellnek. A „Type S” matricák kecsesen a hátsó oldal elemeken, és minden NSX Type S modell egy speciális számozott plakettet kap a motor burkolatra szerelve. A nagyobb teljesítménnyel, és a még egyedibb megjelenés érdekében, az ügyfelek kérhetik a Lightweight Package csomagot, ami kiegészíti az alap NSX Type S modell magas fényű szénszálas motor takaróval és a Carbon-kerámia fékekkel.

 
   
 

Az utasterében, a Lightweight Package tartalmazza a szénszálas kiemeléseket a kormánykeréken és a szénszálas kiegészítő mérő órákon. A Lightweight Package csomag összességében 26.2 kg-mal (57.8 font súly) csökkenti a Type S súlyát.

Az új Gotham Gray fényezés

Az új 2022-es NSX Type S elérhető lesz 10 színben, és először lesz Acura név alatt értékesítve Észak-Amerikában, ami elérhető lesz egy exkluzív matt fényezéssel is. A Performance Manufacturing Center, Marysville-ben (OHIO) ötrétegű eljárást alkalmaz, amely szerint az egyes karosszréia elemeket még az autóra szerelés előtt lefestik, lehetővé téve minden panel teljes száradását a következő festékréteg felhordása előtt. A Gotham Gray matt szürke fényezés még agresszívebb megjelenést kölcsönöz az új NSX Type S modellnek, ötödik rétegként egy átlátszó matt metál bevonatot alkalmaznak a szokásos fényes átlátszó réteg helyett. A 350 NSX Type S-ből viszont csak 70 példány kapja meg a Gotham Gray fényezést. Az exkluzív matt metál fényezés, ami új kezelési és szállítási technikákat igényel a PMC-ben, annak biztosítása érdekében, hogy teljesen véve legyen a kész jármű a szállításkor.

 
   
 

Ezek tartalmazzák az új védőfóliát az autón, és az új, vastagabb és puhább karosszéria burkolatot a szállításhoz.

A továbbfejlesztett vezetőközpontú utastér

Az eredeti NSX ihlette a második generációs NSX belterét, egy ergonomikus és vezetőre összpontosított tervezéssel, amely tovább emelkedett az NSX Type S-ben. Az újonnan kiegészített Alcantara® tetőkárpittal, a hímzett Type S logoval, a kesztyűtartón, és a dombronyomott NSX logo a fejtámlákon. Az NSX Type S logoval a kulcstartón is, valamint a beltér további részletei közé tartozik a kontrasztos varrás, és három elérhető Alcantara® és Semi-Aniline bőr kombinációban, mint az Ebony, az Orchid és a Red. A teljesen Semi-Aniline bőr ülések pedig, Ebony és Red opciókkal. Az új ACURA NSX Type S modell kezdőára az amerikai piacon 169 500 US $, ami körülbelül 51 647 000 Ft-nak felel meg.

 - Kartos Patrik -Acura Media News -

2021-11-01, 13:46:39

 
 

 

 
 

 

 
  Ha tetszett a cikk nézz rá ezekre is  
  2016 McLaren 675LT 
  2016 Ferrari F12 tdf 
  2015 ACURA NSX 

 

2018 ACURA TLX & TLX A-Spec

 

 

 

 

   
Asztali nézet