MENÜ

VW Golf Mk.VII Variant 1.6 CR TDI Comfortline – teszt

A riválisokhoz hasonlítva pl. az Opel Astra Caravan-hoz, a Golf Variant csomagtere alaphelyzetben 105 literrel nagyobb, és ledöntött ülésekkel még mindig méretesebb, de csak 70 literrel. A Ford Focus kombi csomagtere szintén kisebb a 129 literrel alaphelyzetben, és a hátsó ülések ledöntésével 118 literrel kisebb a Focus csomagtere. 

  

A tesztautó felszerelése néhány segítő berendezést is tartalmazott, amik közül némelyik feláras: itt található pl. a fűthető első ülések, az esőérzékelő, az automata klíma, a tempomat, és még lehetne sorolni. Az új generációs Golf Variant  jó választás lesz kisebb családoknak is a Német minőség, mellett a méretes csomagterével, és 4 felnőttnek is kényelmes utasterével kedvenc családi autó lehet, vagy akár céges autó. 

Takérkos és nyomatékos

A tesztautó orrában található 1.6 CR TDI 105 lóerős dízelmotorral már teszteltem a Skoda Octavia kombit, ahol szintén nagyon jól teljesített a motor a nagy tömeg ellenére (a Golf Variant 78 kg-mal nehezebb). Az alap dízelmotor változat elég szépen boldogul a Golf Variant súlyával, ami éppen elég ha normál használatra és családi autónak, vagy céges autónak veszik. A kocsi menetteljesítményei a könnyebb Octavia Combi-val is versenyképesek. A jó kigyorsítása és a 193 km/órás csúcssebessége bőven elég a minden napi használathoz. A kigyorsításkor érezhetően megindul a kocsi, és még takarékos is, ami kifejezetten jó eredmény ahhoz képest hogy a 5 fokozatú kézi váltóval szerelik, de akinek ez nem felelne meg azok választhatják a 7 fokozatú DSG váltóval is.


A két váltó között a technikai adatok szerint a különbség 0,1 liter 100 km-enként. A tesztelt autó kézi váltós volt és az átlag fogyasztása az adatok szerint 3,9 l/100 km, ami alacsonyabb nagyon kevéssel, a DSG váltós változatéhoz képpest. A gyorsulási és fogyasztása a teljesítmények mellett, a kocsi futóműve kényelmes utazást biztosít a hosszabb utakra is, ahogy a Skoda modelljei, mivel a VW beállításait kapják meg nagy részt a Skoda modellek. A Golf Variant nem egy sportautó de akinek sportos hangolás hiányzik azok választhatják a sport futóművet (15 mm-es ültetés - 64 770 Ft), vagy az adaptív lengéscsillapító szabályzást 293 370 Ft-ért (utóbbit már teszteltem az Octavia RS Combi-ban). A Golf Variant 1.6 CR TDI-nél díjaztam a csendes járást 130 km/órás autópálya tempónál is,  az 5 fokozatú váltó ellenére.

<< előző oldal                                                                                                                                   következő oldal >>

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

Free Counters
Free Counters

Asztali nézet