|
|
Kia Pro_Cee‘d GT - teszt - 2.oldal Nem egy vadállat, de ha odalépsz megindul A kocsi menetteljesítményei nem voltak rosszak, de a GT móddal már jobb élményt nyújt. A kormány rásegítése lehetne picit visszafogottabb GT módban. A mai elvárásnak megfelelően a sportülések kihagyhatatlanok, amikben nagyon jó utazni és még nagy sebességnél is helyén tartja az utasokat. A váltója, ahogy említettem nagyon jó helyet kapott és még nagyon pontos is lett, amivel csak sportkocsiknál találkozni, ha nem csak automata váltóval készülnek. |
|
|
Egyedi megjelenést ad a 4-4 kocka nappalifény |
||
| A GT motorja egy 1.6 GDI turbófeltöltős benzinmotor, aminek 204 lóerős maximális teljesítménye és 260 Nm nyomatéka van. Az utóbbi elég kevésnek tűnhet, de a legközelebbi riválisnál az 1.8 TSI 180 lóerős Seat Leon SC FR-nél sincs több. A kocsi nem a legerőteljesebben gyorsul, az Octavia RS dízelmotoros volt, lehet azért volt nyomatékosabb is már elindulásnál. A kocsi 50 km/órás tempónál a 4. fokozatot engedi csak, 5-ben már annyira alacsony a fordulata, hogy egyszerűen le akar fulladni. A 90-es sebességnél 5. vagy 6. fokozatot választhatjuk, de a 6. inkább az autópályázásra van. A gyorsulása elfogadható, de némelyik kategóriájában lévő ellenféllel nem fogja tudni felvenni a versenyt. | ||
|
A GT modern kijelzőtt a kapott az analóg sebesség mérő helyett, és sportos hátsót a dupla kipufogóvéggel, a diffúzorszerű betéttel, és a légnyílásszerű ütkőző világítással |
||
| Az új Pro_Cee’d GT-hez várhatóan lesznek tuning alkatrészek is , amit várhatóan a német tuning alkatrész gyártók fejlesztenek. Akinek igazán sportos kocsi kell, azoknak ennél a kocsinál nem maradhat el a kisebb tuning. Az autóban még lenne erő is, és kicsit komolyabb futómű és fék rendszer. A tuning segítene akár a VW Golf VII GTI –vel, vagy akár az új VR6 vagy R Golf-val fel venni a versenyt. A futóművet illetően nem egy első osztályú sport futómű, még a Mazda-knak is keményebb, de ez a Kia első modellje ami a sport kategóriába indul, ezért nem várható olyan jó meghajtás, futómű, és utastér kialakítás, mint. pl egy Golf GTI, vagy egy Megané RS-ben (amik már jó pár generációban készültek, mint. pl. a Golf GTI jelenleg már a 7. generációnál tart). A stabilitása viszont kiemelkedően jó volt, még nagy tempóval kanyarban is. | ||
|
A hétköznapi és néha pályázásra kivinni típusú vevőknek megfelelő lehet, mivel alacsony fordulaton alig hallani a hangját, vagy csak a kerekek surrogását, de ha odalépünk magasabb fordulaton egy nagyon szépen csengő hang tör ki a kipufogó rendszerből. A csúcssebességét illetően, elfogadható a 230 km/óra, ami a legközelebbi Európai versenytárshoz képest még magasabb is. A gyorsulásban is apró eltérés van a két kocsi között. A riválisával együtt, ezek a kocsik olyan vásárlóknak készültek, akik szeretik a sportos, erős kocsikat, de nem akarnak sokat költeni rá. Az árukban is apró eltérés van, a Kia Pro_Cee’d GT indulóára 6 599 000 Ft/ 25 490€, a Seat Leon SC FR 1.8TSI kezdőára pedig, 6 392 290 Ft/ 20 690€. A két kocsi ára kézi váltós verziókra értendő. A Kia GT modelljét választókat lehet jobban vonzaná, ha egy erős dízelmotorral is megvásárolható lenne. A Pro_Cee’d/Cee’d GT ezeken kívül, korrekt, precíz hothatch a mindennapokra. - Kartos Patrik - 2013. 11. 27., 12:43:08 |
||
|
|
||
|
|
| Technikai adatok | Kia Pro_Ceed GT 1st Edition |
| Motor | Közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltős benzinmotor |
| Hengerűrtartalom | 1 591 cm3 |
| Furat x löket | 77,0 x 85,4 mm |
| Hengerek száma | 4 |
| Max. teljesítmény kW (LE)/ ford.sz. | 150 kW (204 LE)/ 6 000 |
| Max. nyomaték Nm/ ford.sz. | 265 Nm/ 1 750 - 4 500 |
| Sebességváltó | Hatfokozatú, kézi |
| Felfüggesztés elöl/ hátul | McPherson / Multi-link |
| Fékek elöl/ hátul | Hűtött féktárcsa / féktárcsa |
| Fordulókör átmérő | 10,8 méter |
| Gyorsulás 0-100 km/óra | 7,7 másodperc |
| Csúcssebesség | 230 km/óra |
| Fogyasztás (átlag) | 7,4 l/100 km |
| CO2-kibocsátás (átlag) | 171 g/km |
| Üzemanyag | Benzin |
| Üzemanyagtartály térfogata | 53 liter |
| Hossz. x szél. x mag. | 4 310 x 1 780 x 1 430 mm |
| Tengelytáv | 2 650 mm |
| Csomagtér térfogata | 380 - 1 225 liter |
| Saját tömeg | 1 359 - 1 448 kg |
| Össztömeg | 1 850 kg |
| Megengedett max. fékezett/ fékezetlen vontahtató tömeg | 1 400 kg/ 600 kg |
| Kia Pro_Ceed GT induló ára | 6 599 000 Ft/ 25 490€ |
| Kia Pro_Ceed GT 1st Edition - tesztautó indulóára | 8 199 000 Ft/ Szlovákiában, nem kapható |
|
|