MENÜ
       
 

 

HU / EN   

 
 

A legenda kezdete: MAZDA 1920-2020

Az első Mazda, ami megfogta a Japán ügyfelek szívét [R360]

A Mazdánál a könnyűszerkezetes technikának nagy hagyománya van, ami egészen visszanyúlik a nagyon első személyautójukhoz. Az autó egy szerethető kis kupé, amit 60 évvel ezelőtt indítottak az útjára, a Mazda R360-as modell, ami azonnal egy új referencia értéket állított a mikroautók között Japánban, ami felülmúlja a riválisokat az első naptól kezdve. Az új modell ezzel meghatározta a Mazda DNS-t is, mint egy stílusos, hatékony és mindenek előtt, igazi vezetési élményt nyújtott. A párhuzamok akkor és most, a kevésbé ismert Japánból, mint a Mazda R360-as modell kifejezetten hazai piacra készült, így nem igazán ismert modell.

 
 

Mazda R360

 
 

A vállalat első személyautójaként 4500 példányt adtak el belőle, az 1960 májusi piacra dobásától számítva, ami szinte takarja a japán virágzó „kei car” (mikorautó) szegmensének kétharmadát ez év végére, nem is említve a több, mint 15%-os teljes hazai autópiacos értékesítési eredményt. Az eredmény egy vízválasztó volt a Toyo Kogyonál, amit ma Mazda Motor Corporationnek ismerünk. A teherautó gyártónak ez volt a kezdet, egy új korszaknak a szokatlan autók gyártásával.

Egy igazi siker modell

Az R360, nem az első „kei car” volt a piacon, de ez a modell szinte azonnal a legnépszerűbb modell lett, a stílusos megjelenésével, a könnyű dizájnjával, a vezetési élményével és a megfizethetőségével – amik jellemzők a mai Mazda modellekre is. A kis kupé nagyon takarékos volt, a jellemzői között megtaláljuk a négyütemű motort, ami csendesebb és tisztább volt, valamint alacsonyabb üzemanyag fogyasztást biztosított, amik mellett tartós és felhasználóbarátabb modell volt a piacon, mint a két ütemű hajtásláncot használó versenytársak a piacon. Az R360 egy 360 cm3-es V-twin motort kapott, ami 16 lóerőt (12 kW) termelt, ami nem egy nagy teljesítmény, de ez időben bőven elég volt, a 380 kg mozgatásához, ami köszönhető a tervezők technikai megoldásainak is.

 
 

  

Mazda B360 kombi, PickUp és 1966 Carol 360

 
 

Az kis kupé végsebessége 90 km/óra volt csak, de ez bőven elég volt ebben a kategóriában és az akkori utak állapotát nézve, a korai 1960-as évek Japánjában. A „kei car” szegmens méret korlátozása 3 x 1.3 méter volt, és a motor mérete 360 cm3, amit a Japán kormány remélt, hogy támogatni fogja a hazai személyautó iparát, a megfizethető modellek ösztönzésével és az álomautó tulajdonjoggal a nyilvánosság számára elérhetővé vált.

A Mazda gram stratégia: a gyökerektől

A vonzó autó készítése a Mazdánál ma már megszokott, ami egy korlátozás a gyártó tervezőinek, amivel megfogják az ügyfeleket. A korlátozott motor méreten, a Mazda figyelmet fordított az egyensúlyra, és a szempontok alapján ellenőrizni tudnak olyat, mint a dizájn innováció és a súly. … és ez volt a gépjárműgyártás gram stratégia születése, egy megszállottság a tömeg szétszórással. A megadott jellemzők a leghatékonyabban kerültek a legendás MX-5 Roadsterbe, és minden Mazda modellbe. Az eredménye a legkönnyebb jármű a kategóriában és valóban a világ legkönnyebb négyszemélyes autója. A Mazda minden lehetőséget megvizsgált a súly csökkentés érdekben. A motor a csomagtartó alatt kapott helyet az R360 modellekben, amihez a mérnökök választották az alumínium hengerfejet, és a magnézium ötvözet sebességváltó házat és olajteknőt, amik jelentős mértékben tudták csökkenteni a súlyát.

 
 

  

Mazda MX-5 NA, NC és ND generációk (Eunos, Miata és Roadster néven is léteznek)

 
 

A motorháztető szintén alumíniumból készült, miközben a hátsó ablak egy speciálisan fejlesztett plexiüvegből készült. A keretnélküli monocoque alváz szerkezet, további súly csökkentést kínált, valamint átlagon felüli biztonságot nyújtott – ami egy korai lecke volt a Mazdától, a könnyű mérnöki munkában, és ez ma egy központi elem a Skyactiv Technology-ben.

Egy szokatlan forma, tele innovációval

Az R360-as modellben fokozták a fényerő mennyiségét, a nagy üveg felületekkel, amihez a kényelmet négy független kerék felfüggesztés biztosította, amik könnyű beállítása csökkenti a vibrációt és javítja az utazási komfortot. Az R360 egy négy ütemű motort kapott, amihez 4-fokozatú kézi váltót szerelt a gyártó, de opciós listáról elérhető volt fél-automata váltóval is. …és az eredmény az R360, ami egy elbűvölő és szórakoztató modell. Az R360-nal megalkotott jellemzők tovább élnek a Jinba Ittai szellemében, ami a vezető és az autó között kapcsolatot hoz létre, ami kiemelkedő vezetési élményt nyújt, egy autóként ebben a korszakban, ami a legújabb MX-5 modellben is tovább él, az új ügyfeleknek is átadva azt az élményt, ami leírhatatlan. A vezetés élménye az egyik dolog, amit a Mazda soha nem felejt el az újabb modellek esetében sem, és a másik az összpontosítás a megjelenésre.

 
 

  

Mazda Savanna RX-7 (SA/FB), Mazda Savanna RX-7 (FC) és Mazda RX-7 RZ (FD)

 
 

A legtöbb „kei car” ez időben sedan vagy kombi karosszériát kapott, addig az R360 volt az első modell, ami stílusos kupé megjelenést kapott, ami vonzóbb volt az ügyfelek számára, és fiatalosabb. Az R360-at sok más modell is követte, mint a Cosmo 110S, a Luce R130 vagy a legutóbbi sportkocsik, mint az RX-7 és RX-8 modellek a Mazda kínálatából, amikben tovább él a Mazda DNS, tovább fejlesztve még nagyobb élményt adva a vezetőnek, a díjnyertes Kodo modellekkel. Az innovatív tervezés és a viszonylag költséges anyagok ellenére, a hatékony gyártással lehetővé tette a Mazda az ár csökkentést az R360-as modellen, ami kézi váltóval ¥300,000 (kb. US$830) volt. A vonzó megjelenésű és árban elérhető modell uralta a „kei car” piacot a bevezetése napjától. Az R360 segített meghatározni a Mazda egyedi autógyártási filozófiáját. Az összpontosítás az innováción, az egyensúlyon, a könny súlyon és a vezetési élményen volt, ami továbbra is uralkodik 60 évvel később a Mazda modellekben.

- Kartos Patrik - Mazda media news -

2020-03-17, 14:56:41

 
     

 

hit counter

hit counter

  Ha tetszett a cikk nézz rá ezekre is
 

2016 Mazda RX-VISION Concept

Mazda befejezte a sportkocsi gyártást az RX-8-as modellel,

de mindig mutatnak lenyűgöző alkotásokat, mint ez az RX-VISION...

 

1970 Mazda Cosmo Sport (110 S)

Egy igazi Wankel motoros legenda, a Mazda múltjából... 

 

2012 Mazda RX-8 Final Edition

Mazda egy ünnepi kiadást készített az RX-8 modell széria befejezésére, ami jelenleg utód nélkül van ... 

 

1970 Mazda Cosmo Sport - RM Auction

 

 

 

 

   
Asztali nézet