MENÜ
   
 

 

HU / EN   

 
 

2020 BMW i8 a gyártás végén - BMW Hírek -

A legkeresettebbtől a klasszikusig a jövőben.

BMW i8 Coupé és i8 Roadster modellek igazi úttörők voltak a futurisztikus dizájnnal, a fenntarthatóságukkal és kiemelkedő vezetési élményükkel a BMW kínálatában, de most a gyártás végéhez ér ez a modell is, ami igazán egyedülálló alkotás, még a BMW márkán belül is. Az i8-as volt első plug-in hibrid modell a BMW csoport történelmében, mint a világ legsikeresebb sportkocsija, elektromos hajtással. A piaci indítás után hat évvel, a BMW i8 az élet ciklusának végéhez ért. Amikor a BMW i8 Coupénak (1.8 l/100 km és 42 g/km*) és a BMW i8 Roadster (2.0 l/100 km, kombinált fogyasztás 14.5 kWh, és 46 g/km CO2) modellek gyártása megszűnik, a plug-in hibrid sportkocsi által megalkotott pozíció a vállalat mérföldkövében megmarad. A BMW i8 elindította a világméretű siker sztorit, mint egy egyedi szimbiózis a futurisztikus dizájnnal és az úttörő technológiával.

 
 

A BMW i modell család (i8, i3s és háttérben az i3-as)

 
 

A BMW csoport első plug-in hibrid modellje előkészítette az utat a vezetési élménnyel, ami egy dinamikus, könnyen fenntartható modell volt, és megtestesítője a vezetés lenyűgözőjének az elektromosított hajtás technológiával. Az új modell megteremtette az alapot a BMW csoporttal, most széleskörű plug-in hibrid modellekkel. Ugyanakkor a BMW i8 a fejlesztett, világ legsikeresebb sportkocsija, az elektromosított hajtással. A sikeres hibrid modellből több, mint 20 000 példányt adtak el 2014-ben, amivel magasabb eladásokat ért el, mint minden rivális a szegmensben kombinált hajtással. A BMW Vision EfficentDynamics már csábító kilátás volt a jövőre, az egyéni mobilitással. A bemutatott tanulmány az International Motor Show-n (IAA), azaz a Frankfurti autókiállításon 2009-ben képviselte az ígéretet kombinálva a BMW vezetési élménnyel, az inspiráló dizájnnal, és az úttörő fenntarthatósággal.

 
 

 

Az i8 is beállt a legendás BMW modellek közé, gyártása vége felé (56'-60' BMW 507, 14'-?' BMW i8 Coupé, 78'-81' BMW M1 és 00'-03' BMW Z8)

 
 

A tanulmány modell egy 2+2 személyes sportkocsi, a sirályszárny ajtókkal, ami egy újra értelmezése a tipikus BMW dizájn nyelvnek, a plug-in hibrid rendszerrel és az összkerék-meghajtással, ami teljes mértékben az esztétika felé irányul és a hatékonyság, lenyűgöző választ adott. A bejelentéssel, hogy a központi jellemzők ezzel a dizájnnal és technológiával átvitték, egy gyártott járműbe az új BMW i márkaként, és így indul egy új korszakba a vezetési élménnyel a BMW csoport, hamar lelkes reakciót váltott ki.

Egy sportkocsi, zéró kibocsázással

A BMW i8 készült a világpremierre az IAA Frankfurti autókiállításra, 2013-ban együtt a BMW i3-mal. A kettős debütálás a kezdőjel volt a megvalósításhoz az átfogó elektromosítási stratégia, amivel a BMW csoport állítsa be a korai és a következetes tanfolyam a modell programmal a vezetési élmény fenntarthatóságra irányul. Amellett tisztán elektromosan hajtott BMW i3 (üzemanyag fogyasztása 0.0l/100 km, kombinált áramfogyasztása 13.1 kWh/100 km, és a kombinált CO2-kibocsátása 0 g/km), a BMW i3s (kombinált fogyasztása és CO2 kibocsátása azonos a sima i3-assal, és az energia fogyasztása 14.6-14.0 kWh/100 km) és a MINI Cooper SE (ugyanúgy nem fogyaszt üzemanyagot, és nem bocsát ki CO2-t, és az energia fogyasztása 16.8 – 14.8 kWh), plug-in hibrid modellek elérhető minden releváns szegmensben, a kompakttól és a közép osztálytól, egészen a BMW X modelleken át a sportkocsikig és luxus sedanokig.

 
 

 

2014 BMW i8 Coupé

 
 

A BMW csoport tervei bővíteni a kínálatot 25 elektromosított modellel 2023-ra, ami több, mint a fele a kínálatnak tisztán elektromos hajtott modellekből fog állni. Mint egy úttörő és zászlóshajó a vezetési élménnyel, és a plug-in hibrid technológiával, a BMW i8 az ideális jármű volt a munka kezdetektől fogva. Az i8 szerepet kapott, mint Safety Car az FIA Formula E Championshipben, ami már 2014-ben is részt vett az eseményen. A BMW i8 a világ első sportkocsija, amit fejlesztették a fenntarthatósággal, a kezdetektől szem előtt tartva. Az új modell, egy új utat kovácsoltak a BMW i különleges jármű szerkezettel és a plug-in hibrid rendszerrel. Az új modellt kombinálták egy utascellával, ami szénszál erősített műanyagból (CFRP – Carbon Fibre Reinforced Plastic) készült, és egy alumínium alvázzal, ami forradalmi volt, mint az intelligens kontrollált interakció, a belsőégésű motorral és az elektromos motorral.

 
 

  

Az i8 modelleknek, nem csak a külső megjelenése lenyűgüző, de az utastér kidolgozása is

 
 

A jármű koncepció a 2+2 üléssel, aerodinamikailag optimalizált dizájnt kapott, és intelligens könnyű szerkezetet, valamint az innovatív hajtás koncepciót, ami kiváló menetdinamikát és alacsony üzemanyag-fogyasztást biztosítottak. Az eredmény ezzel az innovatív megközelítéssel, a BMW i8 kínál kiemelkedő vezetési teljesítményt egy kiváló autóval – ami kombinálta az átlagfogyasztást egy kisautó szintjével. A plug-in hibrid rendszer, tervezett volt dinamikus erő szállítására és a leghatékonyabb kölcsönhatásra a két motorral. A belsőégésű motor a BMW TwinPower Turbo technológia a teljesítmény a hátsó kerekeken át továbbítja az útra. Az elektromos motor pedig az első kerekeket hajtja. Az eredmény a hibrid specifikus összkerék-meghajtás, szemmel láthatóan pozitív befolyással a tapadásra, a gyorsaságra és a vezetési stabilitásra. Az elektromos motorral a maximális nyomatéka 250 Nm, ami sportos jellemzőket biztosít a BMW i8 modellnek, ugyanakkor tisztán elektromos közlekedést is lehetővé teszi, 120 km/órás sebességig a tisztán elektromos vezetési módban.

 
 

 

BMW i8 TFT kijelzője a kormánykerék mögött, ECO PRO (bal) és SPORT (jobb) módban

 
 

A kombinált meghajtó nyomatéka a két motorral felszabadítja az inspiráló teljesítmény jellemzőket, a stílusos nagy teljesítményű sportkocsi. A menetdinamikák és a takarékosság szintén fokozott a LifeDrive szerkezettel, ami tipikus a BMW i modelleknél. Az utascella (life module) készült szénszál erősített műanyagból (CFRP), és a vezető modul készült alumíniumból, amihez hozzáteszik a motorokat, a teljesítmény elektronikákat és az alvázat, ugyanakkor tartalmazza a szerkezeti és ütközési funkciókat, nem csak engedélyezve egy DIN üres súlyt, kevesebb, mint 1500 kg-mal, de szintén egy kiegyensúlyozott tengely terhelés elosztással, ami 50:50 arányban oszlik el, mint a BMW modelleknél megszoktuk. És azóta a nagy feszültségű akkumulátort központilag helyezték el és alacsonyan a járműben, így a súlypontja nagyon alacsonyra került.

A BMW eDrive hajtás technológián

A kezdettől fogva az úttörő funkcióját a BMW i8-nak messze növelték, a BMW eDrive technológia létrehozásán túl, az ikonikus sportkocsiban. A fejlesztés során a gyártó sűrűn használta a CFRP-t a karosszéria szerkezetében, és tisztán láthatóan csökkentették a légellenállást, a beállítások egy új szabványával ezen a területen, az intelligens könnyű szerkezettel és az aerodinamikákkal. Közösen a BMW i3-mal, a plug-in hibrid sportkocsi előkészítette az utat az innovációval, a gyártás technológiákkal, amivel a BMW csoport egy úttörő lett a CFRP használatával, az ipari termelésben a sorozat gyártású modellekkel.

 
 

 

2016 BMW i8 Formula-e SafetyCar

 
 

A szerzett tapasztalatokat a BMW i-vel, ez különösen könnyű high-tech anyagokkal biztosította a BMW csoport a könnyű szerkezetes szakértelmet, ami egyedi az autóiparban és azóta is használták a fejlesztésben a CFRP alkatrészekkel, és más BMW modellekhez. A progresszív jellemző a BMW i8-cal szintén nyilvánvaló volt, az első pillantás kifejező még az aerodinamikailag optimalizált dizájn ezzel a külsővel. A dinamikus sportkocsi arányok és a sirályszárnyas ajtók, amik lengés-szerűen nyílnak, és az orra még mindig vonzza a figyelmet, még ma is. A lapos orr befejezés, a majdnem teljesen zárt BMW vese ráccsal, a légfüggöny az első ütközőn takarja le az alsó részt, a kiemelt oldalsó szoknyákat, a vonalakat az oldalsó részen ismert, mint a Stream Flow, és a légcsatornák a hátsólámpák között, valamint a tető keret szintén hagyja a szelet irányítani, a célzott módon. …és ez nem csak egy eredmény, az alacsony légellenállási együtthatóval (Cd érték) a 0.26-os értékkel, de szintén rendkívül kedvező az aerodinamikai egyensúlyban. Az ideális arány a légellenállásban, és a fokozása a menetdinamikáknak és a biztonságnak, ami egy jellegzetesen egyedülálló jellemző ezzel elérte a légterelő hozzáadása nélkül. Az anyagok kiválasztása az utastérben és a gyártásban a BMW i8-cal, nagy figyelmet kapott a fenntarthatóság.

 
   
 

Az i8-nál bőrt használták a felületeken, az üléseken és a műszerfal elemen cserzett, olajfa levél kivonattal. Az alapanyag szövetanyagok, egy poliészter granulátumot is tartalmaznak, amik újra hasznosított PET palackból készültek, többet között. A holisztikus fenntarthatósági koncepció, ami jellemzi a BMW i modelleket a fejlesztéstől és a dizájntól a gyártásig, a használat és újrafeldolgozás, ami így lefedi a teljes értékláncot. Az arány, az újrahasznosított műanyagokkal rendkívül magas mennyiségű, és az alumínium használta is a BMW i8-as modellen, vagy újrahasznosítás útján nyerik vagy regeneráló energia felhasználásával állítják elő. Hozzáteszik a szükséges villamos energiát a gyártással, a BMW i8 Coupé és BMW i8 Roadster modellekhez, a BMW üzemében, Leipzigben jönnek a négy szélturbinától az üzem helységeiben. Az elektromos energia kívánt a szénszálas gyártás a Moses Lakeben, az Egyesült Államokban, Washingtonban termelt 100% vízenergiából. A piaci indítással, a BMW i8 volt a világ első széria gyártású autója, amit felszereltek az innovatív lézer fényszórókkal. A világ premier a BMW i8-ban, a BMW lézer fény, amit szintén bemutattak más modellekben is – elsőként a BMW 7 luxus sedanban, és majd sok más modell szériában is.

 
 

BMW eDrive display, in the BMW i8

 
 

A BMW lézer fény különösen intenzív megvilágítást adott az útra és a jelentős növekedés a távfény megvilágításának távolságában. Az energia fogyasztása szintén jelentősen csökkent, még összehasonlítva más különösen hatékony LED fényszórókkal. A hajtás technológiával, az előd összes plug-in hibrid modell, a BMW csoportban, szintén igazi úttörők voltak egy új generációval a belső égésű motorokkal. Az új 3-hengeres benzinmotor, a BMW TwinPower Turbo technológiával először a BMW i8 modellben használták. Az 1.5 literes motor jellemezte a különösen kompakt dizájnt és a kivételesen nagy fajlagos teljesítményt, ami 154 lóerő (113 kW)/ liter arányt jelent, így egy új rekord, a BMW széria modelleknél ismét.

BMW i8 Roadster: Kiemelkedő élmény, nyitott tetővel

Az i8-at később követte BMW i8 Roadster világpremierje, friss erőt, fenntartható vezetési élményt biztosított 2017 őszétől. A nyitott kétszemélyes modell, kínált lehetőséget megtapasztalni az i8 élményt, a szabad levegőn – egy igazán tiszta élmény, a tisztán elektromos vezetési módban. A teljesítmény a plug-in hibrid hajtással szintén növekedett, a feljavított BMW i8 Coupé közös premiere a BMW i8 Roadsterrel. Azóta a nagy feszültséget tároló akkumulátor mindkét modellben, növekedett cella kapacitás kapott, ami 20-ról 34 Ah-ra növekedett, és a bruttó energiatartalom 11.6 kWh-val. Ugyanakkor optimalizálták a cella technológiát, ami készült az elektromos motor csúcsteljesítményét fokozni, ami 12 lóerővel (9 kW), 143 lóerőre (105 kW) emelkedett. A belső égésű motorral kombinálva a rendszer összteljesítménye 374 lóerő (275 kW).

 
 

 

2018 BMW i8 Roadster, tető nélkül még szebb a forma

 
 

A BMW i8 Coupé most a 0-100 km/órás sprintet 4.4 másodperc alatt tudja teljesíteni, és a BMW i8 Roadster 4.6 másodperc alatt teljesíti. A két modell végsebessége 250 km/óra, és az elektromos hatótávja 55 km már az i8 Coupé esetében, és 53 km az i8 Roadsternél. Az innovatív gyártási folyamatot használva, a szerkezetben a lágy tetővel a roadster esetében. A BMW most először használt alumínium összekötő alkatrészeket a tetőmechanizmusban, ami a karosszériában használtak egy új típusú 3D nyomtatással. A gyártási folyamat az alumínium alkatrészekkel, ami egy új autóipari szektor lehetővé teszi, a lehetséges topológiára optimalizált rugóstagokat, amik egy geometriai formában nem lenne lehetséges a hagyományos öntési módszerek, így biztosítja az optimális egyensúlyt az alkatrész merevsége és a súly között. A megszerzett tapasztalatot a BMW i-vel, már alkalmazzák a különféle modell szériáknál, a BMW csoportnál.

Valódi győztes, számos díjjal

Nem számít, egy szemet gyönyörködtető modell az úton vagy, egy sorozatgyőztes, vagy zsűri értékelések és olvasói felmérései. A BMW i8 lenyűgözi a sportkocsi rajongókat és a szakértőket újra és újra. Egymás után ötször, 2015 és 2019 között a plug-in hibrid hajtás nyert, legalább egy címet a világhírű „Engine of the Year Award” díjat.

 
 

  

2018 BMW i8 Roadster, lenyűgöző beltere

 
 

Hozzáteszik a jármű koncepciót és a technológiát a BMW i8 díjazott az „Auto Trophy” és a „Green Mobility Trophy” díjjal az „Auto Zeitung” autómagazinnal, az „International Paul Pietsch Award” díjat az „Auto, motor und sport” autómagazintól és a "Car Connectivity Award" díj szintén az "auto, motor und sport" magazintól kapta az i8, többek között. A "World Green Car" címet a plug-in hibrid sportkocsi megszerezte, valamint a kategória győzelmet az "All-Wheel Drive Car of the Year” felmérést. A Britt "Top Gear" magazin nevezte a BMW i8-at a "Car of the Year" címre, mint a zsűritől a "UK Car of the Year" címet is megkapta. A BMW i8-at megszavazták az "Auto Test winner in green” címre az "Auto Test"-nél, és az "Ökotrend"-nél. A híres díjak olyanok, mint az iF Design Award és a red dot Award megerősített, a minőség és karizma a dizájnnal.

Egy trendteremtő modell a luxussal és az exkluzivitással

A progresszív és exkluzív jellemzői, a BMW i8 Coupé és i8 Roadster szerves részei, a legújabb BMW termékkezdeményezés a luxus szegmensben. Csak, mint a luxus sedan a BMW 7 széria, a Sports Activity Vehicle BMW X7, és a sportkocsik a BMW 8-as szériával, egyaránt nyújtanak egy egyedülálló mobilitási élményt. Hozzáteszik a „Next Premium” jellemzőt, így a két plug-in hibrid sportkocsi tükrözi a BMW i Pure Impulse Experience program alkotta BMW i8-ast.

 
 

  

2016 BMW i8 Protonic Red Edition, 2017 BMW i8 Protonic Frozen Black Edition & 2017 BMW i8 Protonic Frozen Yellow Edition

 
 

A program a bővített dialógussal és az ügyfelekkel, ami egyedülállóan biztosítja a tulajdonosokat a BMW i8-cal az exkluzív hozzáférésről a személyiségeknek, valamint a rendkívül kulturális és utazási élmények. Az exkluzív kiadású modellek a BMW i8-assal szintén hozzátesznek további hangulat az egyéniséggel. A korlátozott kiadású modelleket jellemezték az egyedülálló dizájn jellemzőkkel, amik készültek a puha ritkasággal. A BMW i8 Protonic Red Edition bemutatták még 2016 elején. Egy évvel később, a BMW i8 Protonic Frozen Black Edition és a BMW i8 Protonic Frozen Yellow Edition követte, amik igazán exkluzív kiadások, és csak kb. 100 példány létezik belőlük világszerte.

A legkeresettebb plug-in hibrid sportkocsi, és egy mérföldkő

A Leipzigi üzemben jelenleg gyártottak 200 járművet, a limitált Ultimate Sophisto Edition modell változatból, a BMW i8 modellből. Az egyik kiadásból már 20 000 példányt legyártottak, 2019 decemberéig a plug-in hibrid modellből. A termelési egyénisége, a BMW i8-cal már meghaladta számos legendás BMW sportkocsit.

 
 

 

Az i8 modellek már BMW lézer fényszórókkal is elérhetők voltak, amik jelentős mértékben jobban világítanak, mint a LED fényszórók. A jobb oldali képen látható a különbség a LED (bal) és a lézer fényszóró (jobb) között

 
 

A mérföldkövek között a történelemben a sportkocsikkal, ezek az értékesítési adatok jóval a klasszikusok előtt járnak, olyanok modellek előtt, mint a BMW M1, amiből csak 399 példány készült utcai használatra, és szintén a BMW Z8 roadster előtt járnak, amiből csak 5000 példány készült. …de hozzáteszi a BMW i8 kiemelten jól tartotta a globális piaci részesedést, a több, mint 50%-kal a sportkocsi szegmensből, az elektromos hajtású évekkel. A BMW i8 képes lesz karbantartani ezt a vezető pozíciót 2020 április közepéig. Akkor a bestseller a plug-in hibrid hatással, végül elfogja érni azt állapotot, hogy az olvasók az „Auto Bild Klassik”-ban igazolják, csak néhány hónnappal a piaci indítás után, hogy már 2014-ben kijelenttették a BMW i8 a „classic of the future” modell.

- Kartos Patrik -

2020-03-24, 13:40:29

 
 

 

 
 

 

 

 

best free website hit counter

  Ha tetszett a cikk nézz rá ezekre is 
   

Egy újabb igazi BMW, az M-szériából

2016 BMW M2 Coupe 

 

A legenda újra gondolva 

2015 BMW 3.0 CSL HommageR

 

A sikeres DTM eredemények hatásáre,

egy új egyedülálló M4-es készült

 

2015 BMW M4 DTM Champion Edition

 

 

 

 

   
Asztali nézet