MENÜ
   
 

HU  

 
 

2019 Toyota Corolla 1.6 Valvematic 132hp TESZTToyotaCorolla - Sedan - Valvematic - 2.oldal -

Meglepően dinamikus, és a pontos precíz váltó

A tesztelt modell orrában még a régi 1.6 Valvematic motor volt, 132 lóerővel 6 400-as fordulaton (159 Nm/4 200), ami egy jól bevált benzinmotor a Toyota kínálatából, aminek szintén véget vetettek az egyre szigorúbb uniós emissziós előírások, az újabb és újabb Euro besorolásoknak köszönhetően. Az új motor ebben az esetben is egy 1.5 TNGA 121 lóerős, 3-hengeres motor váltotta le, amit még nem próbáltam. A 132 lóerős (6 400/percenkénti fordulat), 4-hengeres igazán sportos dinamikus menetteljesítményeket ad az új generációs Corolla Sedan modellnek. Ahogy beülünk a kényelmes ülésbe, megnyomjuk indítógombot és könnyed indítással felhörren a klasszikus 1.6 Valvematic 4-hengeres hangja, ami kellemesen szól.

 
 

 

 Agresszívebb orr megjelenést kapott az új Corolla, elöl-hátul LED fényekkel

 
  A motor igazán jó, pontos, sportos kézi váltót kapott, ami talán a legjobb kombináció volt ehhez a motorhoz, mivel az elérhető egyetlen benzinmotor mellett már csak hibrid hajtást kínál a Toyota mindegyik Corolla modell változata esetében. A motor teljesítménye és nyomatéka könnyedén viszi a Corolla Sedan-t, és városban is gazán fürgén lehet vele közlekedni, a közvetlen sportosra hangolt kormányzással, amivel a vezetés élvezetessé teszi a Corolla modellt. A vezetésnél minden kézre áll és könnyen tudunk minden funkciót kezelni, valamint az érintőképernyős rendszer hagyományos gombokat is kapott, ami nagyon jó megoldás a teljesen érintős gomb megoldások helyett, aminél megmaradt a Toyota, és remélem ezen nem is tervez változtatni. A vezető ülésből a vastag A-oszlopok ellenére kivételes a kilátás és, hogy az ajtóra lekerültek a tükrök, így még javult is a holtér, ami a városi közlekedésnél jelentősen sokat segít a vezető számára, amikor a semmiből begurult az autó elé egy bringás, amit a holttér is akár el tud takarni, ez esetben kisebb az esély van rá, hogy nem látjuk.  
 

 A kifutó 1.6 Valvematic benzinmotor, a motorháztető alatt 132 lóerővel

 
  A parkolásnál viszont sokat tud segíteni a tolatókamera, mivel még a hátra kilátás is elég gyengének mondható a teljes értékű három fejtámlának köszönhetően. A közlekedést azonban, így sem teszi nehezebbé, ami egész jó vele. A futómű is szépen tart, de még annyira sportos a hangolása, hogy a kényelemből nem vesztett, viszont akinek a 18”-as felni szettel kellene, azok azért számítsanak arra, hogy a kényelmi szintet tudja rontani, viszont a peresebb gumik a sportosabb vezetési stílushoz inkább illenek. A tesztelt modell városban és országúton is teszteltem, kikerülő manőverekkel, kanyargós útszakaszon is nagyobb tempóval és meglepően jól tartotta magát az úton, és a fékek is szépen adagolhatók véleményem szerint. A tolatókamera viszont egy nagy segítség olyan esetekben is, hogy lehúzzák az embert, mivel van, olyan helyzet egyesek direkt az autó mögé leguggolnak, mintha cipőt kötné annak ellenére, hogy jár a motor, amikor neki tolattál, mert nem láttad egyik tükörben se akkor meg a pénzt követelik.  
 

 Már az új Corolla is megkapta, a kijelzővel kombinált műszercsoportot

 
  A tolató kamera ilyen esetekben is tud segíteni, ami egy nagyon jó dolog, ami már lassan az alapfelszerelés részeként lesz jelen a kínálatban, és egy nagyon jó dolog. A vezetőt az új TFT kijelző is segíti, ami tisztán, olvashatóan jelenít meg minden fontos információt, és magyar nyelvet is kapott a rendszer, így is megkönnyítve a magyar felhasználóknak az információk megtalálását, és a menü funkciói közötti keresést. A választható információk a megszokottak, mint a pillanatnyi átlag fogyasztás, a teljes átlag fogyasztás mutatása, vagy a megtehető hátralevő km a következő tankolásig. A középső érintő képernyőről egy érintéssel vagy egy gombbal könnyedén előtudjuk hívni a GPS képet, vagy a rádió állomások listáját, ami a Home főmenünek is köszönhető, így az útról sem kell levennünk a szemünket, szinte egy pillanatra sem. Az érintő képernyő jobb oldali gombjai kissé messze vannak a vezetőnek, de legalább van hagyományos gomb, amik a rádió csatorna váltást, a CD-n a zene váltást, és telefon gombjait, amiket ritkábban használ a vezető a kormányról is kezelhető funkcióknak köszönhetően. A hajtásra visszatérve, egy igazán jó pörgős erőforrás, amiben nem fog csalódni a vezető.  
 

  

 A vezetőülésből a vastag oszlopok ellenére egész jó a kilátás

 
 

A gyári adatok szerint 9.7 másodperccel meglepően gyorsan tudja teljesíteni a 0-100 km/órás sprintet, ami mellett a végsebessége 200 km/óra, ami bőven elég a mindennapi használathoz, a pörgős élethez és akár céges kocsiként is könnyedén helyt tud állni még ezzel az erőforrással is. A gyárilag mért átlagfogyasztása 6,1-7,3 l/100 km, amit szerintem könnyedén lehet tartani, és akár alá is lehet vinni 1 literrel, de ez a motor pörgetése, folyamatos hajtása mellett nem várható el. A teszt idő alatt az új Corolla modell is elnyerte tetszésem, és mellette bősége a felszerelés skálája, amiért megéri a pénzt, és mellé a jó Corolla megbízhatóságot is megkapjuk, csak a megfelelő, rendszeres karbantartást igényli és várhatóan ez is kimegy a világból, mint sok más Toyota modell.

Árak és felszerelés

A 2020-as Corolla modell még elérhető volt ezzel az 1.6 Valvemtic benzinmotorral, amit a tesztautó is használt. A 2020-as modell már Comfort Tech és Comfort Style Tech felszerelés szintekkel volt elérhető, amik 6 540 000 és 7 050 000 Ft-ért vihető elő a kereskedésekből, az 1.6 Valvematic régi szívó benzinmotorral, ami még 132 lóerős teljesítményt adott és csak kézi váltóval párosítva. A benzinmotor mellett már csak a jól ismert 1.8 Hybrid 122 lóerő CVT váltós hajtással választható a 2020-as modell. A 2021-es modell kínálatban viszont már az 1.6 Valvematic motor helyett az új generációs Yarisban is megtalálható 1.5 TNGA 3-hengeres benzinmotorral választható, ami 125 lóerő teljesít, és 6 430 000 Ft-ért Active alapfelszereléssel, és kézi sebességváltóval.

 
 

 A 2020-as modell árlistája, már csak ehhez választható 1.6 Valvematic motor

 
  Az Active mellett még Comfort felszerelés szinttel választható a benzinmotor, és az utóbbi felszerelés szintnél még Multidrive S automata váltóval is. Az 1.5 TNGA Comfort felszereléssel és kézi váltóval 7 730 000 Ft helyett most 7 030 000 Ft-tól már elérhető, és automata váltós 7 665 000 Ft-ot (a kedvezmény nélküli ára 8 365 000 Ft) kóstál. A 2021-es modell még választható a jól ismert 1.8 Hybrid hajtással, ami 122 lóerős és az e-CVT fokozatmentes váltót használja, ami négy felszerelés szinttel választható, ami tartalmazza az Active, Comfort, Executive és GR Sport felszerelés szinteket. A tesztautóhoz hasonló felszerelésű modell már nem lehet választani benzinmotorral, akinek az elegáns Executive vagy a sportos GR Sport változat kell azoknak már csak a hibrid változat maradt.  
 

 

 
 

A hibrid változat árai Active, Comfort, Executive és GR Sport felszerelések szerint sorban 7 620 000 Ft (8 320 000 Ft), 8 110 000 Ft (8 810 000 Ft), 9 480 000 Ft (10 280 000 Ft), és 9 525 000 Ft (10 325 000 Ft). A zárójelben szereplő árak a tiszta kedvezmény nélküli árak.

Hazai használt piac

A kínálat legalja a legújabb Toyota Corolla Sedan modellből, 5 700 000 Ft-tal kezdődik, ami egy 1.6 Valvematic benzines automata váltós példány, 2019-évjáratú, mint a tesztelt modell és csak 27 351 km van benne, így várhatóan tesztautónak használták. A kínálat legdrágább 1.6.os benzines Corolal Sedan-ja, már a 2020 kifutó modell Comfort Style Tech felszereléssel, 2021-es évjáratú modell Toyota raktári készletről 7 300 000 Ft-ért. A Sedan Hybrid 5 890 000 Ft-al indul a magyar használt kínálatban, ami egy Active Business 2019-es példány, 22 000 km-rel. A használt piacon várhatón a klasszikus 1.6 Valvematic és a Hybrid változat lesz a két legértékesebb és a legkeresettebbek is.

Az európai kínálat

Az európai kínálat 1 542 példány talált, a Corolla Sedan 2019-2021 keresési adatok alapján, amik között egy két 5-ajtós változat is van, ahol a hirdető az 5-ajtós karosszéria helyett sedant adott meg. Az európai használtautó kínálat legolcsóbb újgenerációs Corolla Sedan-ja, az 1.6 Valvematic benzinmotorral 15 999 €, a 132 lóerős modell a hirdetett autóban automata váltót kapott, és 19 358 km van benne a hirdetés szerint, 2019 februári példány. A kínálat legdrágább 1.6-os benzines példánya pedig 2019 szeptemberi példány, szintén automata váltós 1600 km-rel és 24 hónap garanciát ad rá a hirdető, és az ára 20 999€, az autó Belgiumban található. A kínálat legolcsó Corolla Sedan Hybrid modellje egy 2019-es példány, Active Tech felszereléssel, fehér fényezésel 18 400€-ért, Spanyolországban hirdeti az eladó. A kínálat legdrágább hibrid példánya a Corolla Sedan-ból egy 2021 márciusi példány, mindössze 3 500 km-rel, 35 995€-ért, Hollandiában.

<<előző oldal

Írta: Kartos Patrik, Fotókat készítette: Kartos Patrik

2021-07-25, 18:57:53

 
 

 

 
 

 

 
  Ha tetszett a teszt nézz rá ezekre is 
 

Dízel vagy Hybrid? 

2015 Toyota Auris TS 1.6 D-4D és HSD teszt

 

Stílusos, fiatalos külső

2013 Toyota Corolla 1.4 D-4D teszt 

 

A vagány Japán

Mazda 3 Sedan G120 teszt 

 

2015 Toyota Auris TS test's

 

 

 

 

   
Asztali nézet