MENÜ
   
 

HU  

 
 

2020 Škoda Kodiaq RS teszt 02 - TesztekŠkoda - SUV - Sportkocsi - Off-road - TDI - DSG -

Egy BiTurbo TDI, dízelhang nélkül

A Škoda Kodiaq RS megjelenése van olyan egyedülálló, mint egy Range Rover Sport SVR modellé, csak fenntarthatóságban sokkal kedvezőbb áron kapjuk meg, és ugyanúgy tökéletes a megjelenése akár a gazdagoknak rendezett gálaesten, filmbemutatókon, ami mutatja, hogy a Škoda tervezői nagyon értik a dolgukat, ha egy minőségi luxus modellt akarnak készíteni megfizethető áron. A Škodánál viszont úgy döntöttek, hogy a Kodiaq RS csak dízelmotorral lesz elérhető, mint anno a Škoda Fabia RS (mk1), ami a legendás 1.9 PD TDI dízelmotort kapta meg. A kisautóhoz anno még elég volt egy 130 lóerős dízelmotor, de az új Kodiaq RS súlyban is a nagyok között játszik. Így az orrában egy 2.0 literes BiTurbo CR TDI dízelmotor kapott helyet, ami 240 lóerőt termel és a csúcsnyomatéka 500 Nm, ami 1 750-2 500-as fordulattartományban áll a rendelkezésünkre.

 
 

  

 A tesztautó megkapta a vezeték nélküli mobiltöltőt, és a félig nyitott könyöktámaszt pohár tartó betéttel

 
  Viszont ennek köszönhetően, visszaváltani sem lenne fontos az előzéseknél, csak könnyed gázt adunk és megindul az 1895-2015 kg (opciós extráktól függően) sajáttömegű SUV. A csúcsteljesítménye viszont 4000-es fordulaton jön elő, ami nem kevés a 240 lóerővel. A dízelnyomatéknak és erőnek köszönhetően a vontatható maximális össztömege 2 300 kg, az 5-személyes kivitel esetében, de a 2000 kg se rossz a 7-személyes modell változat esetében. A közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltős dízelmotor kifinomult járása az utazást is kellemesebbé teszi, amivel igazán egyedülálló modell lesz azt utakon. A nagy teljesítményű dízel-motorhoz csak 7-fokozatú DSG váltót szerelnek, ami már egy jól ismert technológia, és számos VW csoportos modellben találkozunk vele, a Škoda Superb modellekben közkedvelt váltótípus, a 190 lóerős TDI motorral szerelt modellekben csak ezt használja a gyártó, ami az egyik legkeresettebb modell változat a Superb modellből.  
 

  

 A Kodiaq RS megkapta a sport üléseket, és az Alcantara/bőr kárpitozást piros kiemelő varrással

 
  A korábban tesztelt Kodiaq modellhez hasonlóan ez a dízelmotor is kapott egy AdBlue adalék tartályt, ami 20 literes, és a 60 literes üzemanyagtartályt egészíti ki, csökkentve a dízelmotor károsanyag-kibocsátását, ami a tesztelt modell esetében a gyári adatok szerint 200-217 g/km a CO2-kibocsátása sok más kibocsátott gáz mellett, amit már egyre több gyártó feltüntet a gyári típus katalógusban is. A nagy teljesítmények és a súlynak ára van, ami 7.6 - 8.3 l/100 km-es átlag fogyasztást jelent a gyári adatok szerint, ami nem vészes egy ekkora nagy teljesítményű modellnél - de 7 liter alatt is szerintem ellehet vele járni. A Kodiaq RS nem a leggyorsabb Škoda RS modell lesz, viszont az eddig készült legnagyobb RS modell a kínálatban, aminek végsebessége 221 km/óra (5-személyes kivitel), és a 0-100 km/órás sprintet 6.7 másodperc alatt teljesíti, ami már egy sportkocsihoz méltó gyorsulási érték. Így, ha jobban szeretnénk meglépni a pedált nem jelent vele problémát, a szórakozás sem, de az előzések is könnyen, gyorsan mennek vele, aminél sokszor előnyös a gyorsaság, amennyi idióta vezet az utakon.  
 

  

 A szénszálas betétek mellett a bőr ülések is kaptak szénszál dizájnt, és a kényelem hatul sem marad el

 
  A Sport módnak köszönhetően a vezetési élményt is lehet fokozni, ami normál módban is egész jó, szépen átadja a kormányzás a visszajelzéseket, - valamint a gázpedál reakció, és a váltás gyorsaságával is elég szépen tud váltani, de ezt még a Sport mód fokozza a még közvetlenebb kormány reakcióval, kormányzással, a még gyorsabb gázpedál reakcióval, és a futómű felkeményítésével. …és a DSG váltó sportosabb váltásra áll át, így kisebb fokozatokat használ, és en-nek köszönhetően, ha hirtelen megpadlózzuk sokkal tempósabban és gyorsabban indul meg a ménes, a váltó gyorsabb reakciójának is köszönhetően. A normál mód viszont mindennapi használtra teszi tökéletessé az RS modell változatot, ami még a 20“-as felni szettel és a nagyon peres abroncsokkal is kényelmessé teszi az utazást, a rosszabb utakon is, mellett a Continental sport abroncsok kiváló tapa-dást biztosítanak a nagy nyomaték és teljesítmény átviteléhez az útra.  
 

 

 A Kodiaq igazán világos belteret kapott, a nagy üvegfelületeknek köszönhetően

 
  A kiemelkedő gyorsuláshoz erős fékek kellenek, amik a közel 2 tonna saját tömegű autót meg is tudják állítani, erről gondoskodik a piros féknyergekkel felszerelt fékrendszer, amik az első kerekek alatt 17 hüvely féktárcsákat kaptak, amik csak belső hűtésűek, így lehet, nem árt komolyabbra cserélni a gyári szettet, aki néha pályára is kiakarja vinni, vagy tempósabban szeret közlekedni autópályán, vagy a kanyargós hegyi szerpentineken. A Kodiaq RS, a Škoda RS modelljeihez hasonlóan, a mindennapi használatra lett tervezve, mint minden Škoda RS modell, ami tudja az elvárt sportosságot, de tökéletes utazóautónak is, a mindennapi tevékenységek elvégzésére. A 2.0 TDI motor hangját azért eltüntették a Škodánál, ami morcos, sport hangon szólal meg, mint egy benzinmotoros hangot imitáló autó, ahogy megnyomjuk az indítógombot a kormány oszlopon, ahol a kulcsnak a helye lenne. Ahogy felhörren a motor a kellemes duruzsoló hangján, megfogja az embert, amit még tovább fokoz, a Sport mód mivel felerősödik a sportos hang, ami a sportos vezetés mellett nem rossz dolog, ha van, és ha hosszú utazásokra megyünk, elcsendesül, így az utazási komfort igazán tökéletes, főleg a pihenő szettel, ami hozzáteszi a fejtámlák, fejtámasz szettjét, ami biztosítja az utasok kényelmes alvását utazás közben is.  
 

  

 A csomagtér is megkapta az okos kiegészítőket, de a csomagtér alatt viszont csak abroncs javító szett kapott helyet

 
 

A 4 699 mm-es hossza, és az 1 882 mm-es szélességével nem könnyíti meg a városi közlekedést, de ezen segít a tolatókamera, ami tökéletes hátra nézést nyújt, így a holtteret is csökkentve, és pontosan látjuk a színes vonalaknak köszönhetően, hogy meddig tolathatunk az akadály eléréséhez, valamint a parkoló érzékelők is segítenek, így is megkönnyítve a városi szűkhelyre való parkolást. A tanksapka megkapta ennél a modellnél is a kis műanyag jégvakarót, aminek mind a három oldala más vakaró mintát kapott, így a vékonyabb és vastagabb jégréteget is könnyebb letakarítani vele, és már abroncs mélységmérő skálát is kapott, ami megkönnyíti az autósok dolgát, hogy már csere érett a gumiabroncs vagy még nem. Az utastér igazán csendes volt a tesztelt modell esetében, annak ellenére, hogy az 1 236 €-s panoráma napfénytetőt is megkapta a tesztelt modell, ami kiemelkedő és ritka a tetőablakos autóknál, hogy nem csörög, zörög semmi benne - és mellette még világosabbá teszi az utasteret.

Árak és felszerelés

A Kodiaq RS összességében megéri a pénzt, még akár egy jó befektetésnek is megteszi, ha azt nézem elég ritka lesz a piacon, mint az Audi Q7 V12 TDI, ami korához képest 9 millió Ft körül mozog használtan, ami jelentősen drágább, amit bármelyik más korabeli Q7 modellért kérnek. A magas ára miatt nem a leggyakoribb Kodiaq modell lesz az Kodiaq RS, ezért használtan is nagyon jól tudja majd tartani az árát.

 
 

 

 A jól ismert 2.0 literes TDI dízelmotor a Kodiaq RS esetében egy Bi-Turbo váltó 240 lóerővel, és 500 Nm nyomatékkel, plusz az extra mérőórák

 
 

A tesztelt modell alapára 51 160 € (18,3 millió Ft), de a tesztelt modell olyan extrákat is kapott, mint a fűtött első szélvédő, ami 298 €-s (kb. 106 800 Ft) extra, a közlekedési tábla felismerés - 74 € (kb. 26 500 Ft), az ISOFIX gyerekülés rögzítési pontok az anyós ülésen - 35 € (kb. 12 500 Ft), a panoráma napfénytető - 1 236 € (kb. 442 900 Ft), a vontatóhorog előkészítés - 194 € (kb. 69 500 Ft), és a parkoló asszisztens - 350 € (kb. 125 500 Ft), ami mellett a Race Blue kék fényezés nem feláras szín, mint a Car Connect és az Infotainment Online 1 évre ez sem feláras. A néhány extra a tesztelt modell árát 53 347 €-ra (kb. 19 122 900 Ft) emelte meg, amivel már igazi luxus modellnek is elmehet, de hozza is azt a szintet a beltér extráival. A tesztelt modell már az utolsó Kodiaq RS TDI modellek közül volt, mivel már megújult a Kodiaq modell kínálat. Az új modellből viszont szintén elérhető RS modell változat, de az új modell a 2.0 Bi-Turbo TDI helyet, egy 2.0 TSI feltöltős, benzinmotort kap, szintén egy 7-fokozatú DSG váltóval, és összkerék meghajtással párosítva. A megújult modellnek a TSI motor 245 lóerőt biztosít, amivel szintén kiemelkedő menetteljesítménye vannak a Kodiaq RS-nek.

A használt hazai és európai piac

A magyar kínálat a hasznaltauto.hu weblap szerint három eladó Kodiaq RS TDI-t kínál, mint amilyen a tesztautó is volt, aminek a legolcsóbb tagja 16 999 990 Ft, egy ezüst, 2020 februári példány, 33 824 km-rel, amit a hirdetés szerint az első tulajdonos árul.

 
 

 

 A tanksapkán megtaláljuk, a Škoda jégvakarót, ami már abroncs mélységmérőnek is használható

 
 

A magyar kínálat legdrágább használt példánya pedig egy fekete, 2021 márciusi modell a hirdetés szerint, mindössze 180 km-rel az órájában, amit a Das Welt Auto kínál eladásra, ami a VW csoportos tesztautókkal, és szalonautókkal is foglalkozik, és garanciát is ad a hirdetett autókra, több éves modellek esetén is, ami egy jó vétel lehet. Az európai használt kínálat kicsit szélesebb, ami 187 eladó Kodiaq RS-t talált. A kínálat legalján egy szürke Kodiaq RS TDI-t találunk, 55 000 km-rel, belgiumi magánszemély hirdeti 29 000€-ért (kb. 10,4 millió Ft) ezt a 2019-es példányt. A kínálat tetején pedig egy szép fekete, vadiúj példány található, hirdetés szerint 1 km-rel az órájában, így várhatóan szalon autó lesz, amit 59 800 €-ért (kb. 21,4 millió Ft) hirdet, az ausztriai Montfort Garage. A 187 találat között találunk, szinte null km-es szalonautókat, tesztautókat, és használt példányokat is, valamint a teljesen új benzinmotoros Kodiaq RS TSI modellekből is párat – ami szintén mutatja, nem a leggyakoribb Škoda RS modell lesz a használt piacon, és az uta-kon.

<<előző oldal

Írta: Kartos Patrik, Fotók: Kartos Patrik

2021-08-20, 10:50:25

 
 

 

 
 

 

 
  Ha tetszett a teszt nézz rá ezekre is
  Kiváló terep SUV, Mercedes köntösben 
  Legmagasabb luxus széria autóban 
  Egy vadító Olasz, a SUV-ok között

 

2017 Skoda Octavia RS245 Combi test

 

 

 

 

   
Asztali nézet