MENÜ
   
 

HU  

 
 

2020 Škoda Kodiaq RS teszt 01 - TesztekŠkoda - SUV - Sportkocsi - Off-road - TDI - DSG - 

Az óriás RS, a Bi-Turbó erejével

Škoda már lassan három éve, hogy bemutatta a valaha készült legnagyobb RS modelljét a leggyor-sabb Škoda RS modell után, ami a Kodiaq RS nevet kapta. A Kodiaq RS kiemelkedő menetteljesítmé-nyével, és a Škoda modell kínálat legdrágább modelljeként a felső prémium kategória egyik ritkább modellje lesz, ami 51 160 euróval (14 566 000 Ft) indult és ezért nem a leggyakoribb modell változat lesz a Kodiaqból, így az értéktartása is jelentősen jobb lesz, mint más Kodiaq modell változatnak. A Kodiaq RS egy igazán egyedülálló jelenség az utakon, ami köszönhető a Race Blue fényezésnek is, a fekete sportos részletekkel, és a méretes 20“-as Xtreme felni szett egyedülálló dizájnjának, valamint a 17 hüvelykes fékekkel elöl, amikhez még piros féknyerget is adnak.

 
   
 

A stílusos nagy, egyedülálló megjelenéssel

A Škoda tervezői igazán egyedülálló modellt alkottak a Kodiaqból, ami alapváltozatában is egyedülál-ló modell a SUV-ok között, a kicsit Range Rover Sport stílusú megjelenésével, amitől méretben a legnagyobb eltérés a szélességében van (csak 180 mm-rel rövidebb, 338 mm-rel keskenyebb, és 117 mm-rel alacsonyabb a Kodiaq RS) - viszont a Range Rover Sport durvább terepgép, a 85 cm-es gázlómélységével, és kivételes terepképességével. Az orr megjelenése a hosszú szinte egyenes motorháztetővel, és a vékonyra vágott fényszórókkal, ami éjjel könnyen felismerhető a LED nappali világításról is, amit kiegészített a fényes fekete hűtőrács kerettel, amik tovább fokozzák a sportos megjelenését, mint egy Range Rover SVR sport modellnél, de ez a modell a megfizethetőbb árával nyeri meg az ügyfelek szívét. Sokkal inkább elérhető az üzletemberek számára is, mint egy Ranger Rover Sport SVR, ami már a felsőkategória a luxus modellek között is, így inkább a BMW X5 M50d, vagy más hasonló prémium SUV-val tekinthető egy kategóriába.

 
 

 

 A Kodiaq-nak is jól áll az RS stílus

 
  A Range Rover szintjét a brit gyártókon kívül más gyártók nem igazán tudják megközelíteni, így a Škoda Kodiaq RS sem marad el minőségben a célzott riválisok modelljeitől sem. A nagy teljesítményű sport változat, átrajzolt első ütközőt is kapott, ami egy kis légterelő ajakszerű alsó kialakítást is kapott, ami a sportkocsikról nem maradhat el, valamint az alsó rácsot is átrajzolták, és a középső rácselválasztó vonalba is húztak egy hullámot, így töké-letesen illeszkedve a sportos vonalvezetésű első ütközőbe. A Kodiaq modellből már Sportline modell változat korábban is elérhető volt, de az RS változat még rátesz egy lapáttal, ami igazán feltűnő jelenség az utakon, a Sportline modellhez képest is, pedig nem kis autók a Kodiaq modellek. Az új RS jelvény is a Kodiaq modellen debütált, ami már piros színben tündököl az első hűtőrácson, és a hátsó csomagtérajtó fedélen is, valamint az utastérben. Az orra oldalnézetből egy nagy vadra emlékeztet, aki támadni készül, az összehúzott szemeivel, a hosszú motorháztetővel, már egy igazi felsőkategóriás prémium modell megjelenést kapott, és a kristály dizájn által alkotott törésvonalak kihozzák a sportos oldalát a formavilágának, amihez még hozzátesz a 20“-as Xtreme felni szett is.  
   
  A szép nagy felnikre 235/45 R20-as Continental ContiSport Contact5 abroncsokat szereltek, amik kiemelkedő tapadást biztosítanak és nagyon peresek, amik ellenére az utazási komfort kiemelkedő, még rosszabb útminőségnél is, ami köszönhető a vezetési mód választónak is, ami befolyásolja a felfüggesztést, a gázreakciót, a kormányzást, és a váltó programot is. A fekete részletek az oldalán is feltűnnek, mint a fényes fekete ablakkeret, a fekete tetősín, vagy a fekete visszapillantó takaró elem - ami valószínű kérhető a Sportline modellekhez is. A legfeltűnőbbek a piros féknyergek a méretes felni szett alatt, amik elöl 17-hüvelykes (431.8 mm) féktárcsákat kaptak, amik kellenek is egy ekkora 1 895 - 2 015 kg saját tömegű (felszereléstől függően) monstrum megállításához, amit várhatóan komolyabbra is cserélnek az ügyfelek, amiből nem árt, ha minél jobb van, amikor a német autópályán 200-ról kell padlóféket nyomni, ahol sokat számít minden méter.  
 

  

 A külső részletei megkapták a megújult RS jelvényt, a méretes RS felniket, és a piros féknyergeket

 
 

A hátsó részéhez érve nem sok megkülönböztető részlettel találkozunk, ami az RS modell változatra utal, de a legfeltűnőbb részlet a teljes szélességű fényvisszaverő betét, amihez hasonlót már az Octavia RS modelleken is láthattunk a kifutó szérián, de ott kicsit vissza fogottabb volt, a modell méretéhez megfelelő dizájnnal, valamint még itt megjelennek az Octavia RS modellekről ismerős krómozott kipufogóvégek is, amik alatt megtaláljuk a kipufogórendszert. A hátsó része már az új ŠKODA feliratot kapta meg a márkajel helyett, ami fekete színben van jelen a csomagtérajtón, mint a típus jelölés, az RS felirat, vagy a 4x4 felirat, ami inkább felsőkategóriás részleteket ad az új Škoda modelleknek, ami a SCALA, az új OCTAVIA, vagy a frissített SuperB modell csomagtérajtaján is megtalálható, vagy krómozott, vagy fekete megjelenéssel. A Kodiaq RS összességében egy nagy sport SUV, ami nagyon jól használható a mindennapokban is, a városi parkolást leszámítva, amiben eleget segít a tolatókamera és a parkoló szenzorok.

Tágas, szellős óriás

Az ajtót kinyitva, igazi sport beltér fogad minket, a fejtámlával egybe épített sport ülésekkel elöl, amik a sportos vezetésnél kiváló oldaltartás biztosítanak, és mellette hosszabb utazások során sem csalódunk a kényelemben. Az ajtók kellemes tapintású Alcantara/bőr kárpitozást kaptak, a műanyag ajtóborításon. Amikor kényelmesen helyet foglalunk az Alcantara/bőr kárpitos piros kiemelő varrással kiegészített sportülésekben, amik szintén viselik az új piros RS jelvényt, a vezető könnyen betudja állítani magának a megfelelő ülés pozíciót, az elektromosan állítható vezető ülésen, ami még memória funkcióval is fel volt szerelve, de ez már alapvető dolog ebben a kategóriában, a prémium és luxus modelleknél.

 
 

 Az utastere is a sportossághoz lett igazítva, az RS részletekkel

 
  A vezetőnek kézre áll minden, a 3-karú sport multi-funkciós kormánykerékről szinte minden fontos funkció elérhető, amiről a tesztelt modell esetében még a TFT kijelző megjelenítését is könnyed gombnyomással megtudjuk változtatni, ami a dupla óra dizájn mellett a küklopsz szem dizájnt is tudja, vagy akár a térképet is betudjuk rakni, mint a korábban tesztelt Superb Sportline modelleknél. A szép nagy műszerfal, szép nagy érintőképernyőt kapott a középkonzolon, ami elég magasra került, hogy, akár a szemünk sarkából is jól látjuk a szép színes ikonokat, ami a vezetési módokat is megjeleníti a DSG váltókar mögött elhelyezett „RS mode“ választó gomb megnyomásával (mellette kapott helyet az Off-Road mód gomb, és az érintőképernyőn kiválaszthatjuk melyik vezetési módban szeretnénk használni az óriás RS modellt. A klíma, hűtés-fűtés kezelő gombjait a megszokott helyen találjuk a szoká-sos VW csoportos kezelő gombokkal, amik egyszerű könnyű kezelhetőséget biztosítanak, ami a tesztelt modell esetében 3-zónás automata klímát is kapott, így a hátul utazók is élvezhetik a hűtés-fűtés előnyeit igény szerint.  
 

  

 A tesztautó nem a legfrissebb Kodiaq RS, de már ez is megkapta a VW csoport TFT display-ét, mellette a jól ismert multis rendszer és a megszokott kezelőszervek

 
  A tesztelt modell még ülés fűtéssel is fel volt szerelve elöl-hátul, de hátul csak a két szélső ülés kapott ülés fűtést, így télen-nyáron kiemelkedő a kényelme. A hűtés-fűtés kezelőszervei alatt találjuk meg a stílusos gomb elrendezést, ami a vészvillogó mellett tartalmazza a parkolás segítő rendszerek gombjait, és a Start-Stop rendszer kikapcsoló gombját is. Az utastér szép szénszálas betéteket kapott a műszerfalon, az ajtókon, de még az ülések bőr kárpitja is szénszál dizájn mintát kaptak, amivel még korábban nem találkoztam, de hozzá tesz a sportos beltérhez. Viszont a középkonzol a hűtés-fűtés kezelőszerveinél, és a sebesség váltó körül zongoralakk fekete betétet kapott, ami viszont nem a legjobb-legszebb megoldás, aminek a hátránya, hogy könnyen karcolódik és minden meglátszik rajta az újlenyomattól kezdve, amit érdemes lett volna szintén szánszálas betétre cserélni, vagy alumínium betétre, ami sokkal jobb választás és dob a minőség érzeten is. A Kodiaqban a hellyel sincs probléma, ami elöl-hátul óriási helyet nyújt a vezetőnek és utasainak, viszont az utasoldali első ülés hagyományos kézi állítást kapott, ami szintén lehetne elektromos ebben az árban, de előnye, hogy minimális súlyt megtakarít az alapból sem könnyű modellel.  
 

  

 Helyből és tárolórekeszekből sincs hiány az óriás utastérbe, ami megkapta az RS sport üléseket

 
  A tág határok között állítható ülések mel-lett a tárolórekeszekből sincs hiány, mivel elöl kapunk két óriási ajtó zsebet, a vezető ballábánál elhelyeztek egy kisebb tárolórekeszt, a váltókar előtt megtaláljuk a mobil telefon tartót, ami a tesztelt modellben még vezeték nélküli töltőt is tartalmazott. Az utas oldalán a két kesztyűtartó a felső a kisebb, aminek a műszerfal szénszál betéte takar, de az alsó a nagyobb hűthető kesztyűtartó. Aminek köszönhetően az üdítő kellemes fokra hűthető, amikor hosszú utakra megyünk vele, de még a váltókar mögött megtaláljuk a fél takaró fedeles könyöktámaszt - ami a tesztelt modellben kapott egy kivehető betétet. A képeken látható, hogy pohártartó betétet kapott, belépő kártya tartóval kiegészítve, - viszont ezt is ki lehet venni és variálni, vagy simán tárolónak használni a könyöktámasz rekeszt, mint egy hagyományos könyöktámasz tárolórekeszt, ami egy okos megoldás a Škodától. Az említettek mellett még jó pár okos megoldás megtalálható a Kodiaqban is. A bélelt alsó kesztyűtartóban találjuk ennél a modellnél is az SD és SIM kártya olvasót, valamint még egy tolltartó kis pecket is helyzetek el benne.  
 

  

 A dupla kesztyűtartó, és az alsó hűtött

 
  A nagy teljesítményű modell révén ebből a modellből sem maradhatott el a digitális analóg óracsoport, amiken lehet figyelni az olajhőfokot, az olajnyomást, a turbónyomást, és akár stopperórára is válthatunk, ha kimennénk vele versenypályára, - és ez már megtalálható mindegyik Sportline és RS modellben, a Škoda kínálatában. A kiváló zene hallgatásról CANTON audio rendszer gondoskodik, ami mindig kiváló hangzást nyújt a hosszú utazások során, amit más Škoda modellekben is megtalálhatunk. A hátsó üléssorban sem kell összehúzni magunkat, ami három felnőttnek is kényelmes helyet tud biztosítani, de ha csak ketten utaznak hátul, kihajtató a középső háttámla, amin kényelmesen lehet könyökölni, és a két gumírozott pohártartóba elfér az üdítőnk, ami egy felsőkategóriás utazó autónál egy nagy piros pont, ami még jobbá teszi az utazásokat. A hátsó ajtók is szép nagy tároló zsebeket kaptak, amik szintén kivannak bélelve, szövet kárpittal, ahogy egy ilyen modellnél kell is. Az utasok csomagjainak is kell a hely, aminek tökéletes helyet tud nyújtani az óriási 725 literes csomagtartó, ami sok okos megoldást kapott, mint a két oldalon elhelyezett fogas, aminek a kis akasztóját tudjuk állítani, hogy hol jó éppen nekünk, vagy, hogy férnek el kényelmesen a csomagok mellett a felakasztani kívánt tárgyak.  
      
 

A csomagtartó még kapott fém krómozott rögzítő füleket, ha lekötnénk a szállított tár-gyat, de még egy 12V-os csatlakozó is jutott a csomagtartóba, mint a hátsó üléssorba is, valamint még egy tárolózsebet elhelyeztek a csomagtartóban is - de az opciós listáról kérhető okos csomag még kiegészíti a csomagtartót kivehető zseblámpával (mágneses), ami kerékcserénél a sárvédő lemezre tudunk felrakni, vagy abroncsjavító szett használatakor, ami sokat segít a sötétben. Akinek alaphelyzetben nem lenne elég a csomagtartó azok könnyed mozdulattal ledönthetik a hátsó üléssort, mint a Japán gyártók modelljeinél, és sík csomagtartót kapunk, ami egész nagy 1 960 literes méretével. A Kodiaq így igazán egyedülálló családi sport prémium SUV lesz, ami kényelmes utazó autóként is helyt áll, és akár 7-személyes változatban is kérhető. A tesztelt modell viszont csak egy abroncsjavító készletet kapott, ami nem valami nagy értékű dolog a mai autókban, főleg olyan autóknál nincs haszna, mint a tesztelt Kodiaq RS, amiket terepre is kivisznek, vagy a vidéki házhoz, földes sáros úton megyünk, ahol nem feltétlen egy kis szeg fogja kihasítani az abroncsot, aminél talán még segítene, de másra nem jó az abroncs javító készlet.

következő oldal>>

 
 

 

 
 

 

 
  Ha tetszett a teszt nézz rá ezekre is
   Egy kiváló terep SUV, Mercedes köntösben
  Legmagasabb luxus széria autóban
  Egy vadító Olasz, a SUV-ok között

 

2017 Skoda Octavia RS245 Combi test

 

 

 

 

   
Asztali nézet