MENÜ

  

Mazda Genfi újdonságai és az új CX-3

Mazda sikeres Európában az új design filozófiának a KODO-nak is köszönhető, de Genfben pár teljesen új és néhány felfrissült modellt is elhozott. A 85. Genfi kiállításon három új generációs modellt mutattak be, amik a következők CX-3, MX-5 és Mazda2. Az új Mazda CX-3 Európai premierét is itt tartották, aminek következő leleplezése US-ben, Japánban és Ausztráliában lesz. Az új CX-3 egy teljesen új modell, ami az első small SUV modellje lesz a Mazda-nak. 

       

Az alapja ennek a modellnek is szintén a Mazda SKYACTIV Technology, az üzemanyag takarékos technológia, ami biztosítja a sportos vezetési élményt. Az ügyfelek választhatják FWD elsőkerék-meghajtással és összkerék-meghajtással is. Az új modell a KODO forma nyelv szerint készült és tartalmazza az okostelefon csatlakozó rendszert és a hatalmas kínálatot az aktív biztonsági technológiákkal. A Genfi autókiállításon reflektorfényben volt a teljesen új Mazda MX-5 is, aminek első generációját 25 évvel ezelőtt mutatták be. A 4. generációs roadster folytatja az elődök sikerét az élmény autók piacán. Az új Mazda2/Demio generációs is idén érkezik meg a kereskedésekbe, a megújult CX-5 és Mazda6 modellek mellett.

 

A teljesen új CX-3

A Mazda tervezői az új kis SUV-t az aktív életstílushoz tervezték, ami a Mazda új korszakának része. A kis SUV szegmens a leggyorsabban növekvő kategória. Az új modell megjelenését ihlette a KODO design filozófia, amit fokoztak a SKYACTIV Technológia dinamikus teljesítményével, a Mazda sportos kezelhetőségével és a hybrid szintű üzemanyag takarékossággal. Az új modell elérhető lesz az új generációs intelligens AWD összkerék-meghajtás rendszerrel vagy az üzemanyag takarékos FWD meghajtással. A várható érkezése nyár elején lesz Európában. Az új modell megkapta a pajzs hűtőrácsot, ami mindegyik új Mazda egyik védjegye is, ahogy az új fényszórók is. Az új Full LED fényszórói a ragadozók szemeire emlékeztetnek, ami futurisztikus fényvezető technológiát is kaptak. A stílusos csomagtér ajtó kapott rejtett tolatókamerát, valamint a dupla kipufogóvég kihangsúlyozza az autó sportosságát.

 

A hátsó része még megkapta a karosszériára feszülő hátsó lámpákat, amik a csomagtér ajtón is megjelennek. A megjelenését még fokozzák a 18”-as 5-dupla küllős felnikkel, amik gunmetal szürke fényezést kaptak. A CX-3-hoz még elérhető lesz 16”-os alu. felni és acél felni is. Az ügyfelek 9 színárnyalat közül választhatnak majd, amik között megtalálható a Ceramic Metallic, a Soul Red Metallic, az Arctic White, a Jet Black, a Deep Crystal Blue, a Meteor Grey, a Titanium Flash, a Dynamic Blue és a Crystal White Pearl színárnyalatok. Az utasterét kombinálták a legújabb SUV-k és a normál autókéval. Az eredmény a crossover szabadság és az élmény, ami köszönhető a kiváló láthatóságnak, a kényelemnek és az egyedülálló ergonomikus utastérnek és a rugalmas, praktikus csomagtérnek. Az osztályvezető ülés állíthatóságával elöl 260 mm és a kormány magasság és tengely irányú állításával. Az utastér első osztályú helyet kínál vállmagasságban és lábtérben is.

   

A CX-3-hoz három utastér csomag lesz elérhető: a hófehér bőr kombinált a LuxSuede kárpittal és a piros kiemelésekkel és a fém megmunkált alumínium kiegészítőkkel, a második utastér csomag tartalmazza a fekete műbőr és sötét szürke szövet kárpit kombinációt, dekoratív piros varrással. A harmadik csomag pedig két különböző szövet kárpittal lesz elérhető, ezüst kiemelésekkel, piros klíma vezérlő gyűrűkkel. A praktikus 350 literes csomagtere egészen 1 260 literig bővíthető. A CX-3-as felszerelése sok új technológiai megoldást is tartalmaz. Az új modell felszerelése tartalmazza az Active Driving Display-t is, ami a head-up kijelzőt biztosítja a kis SUV-nak és egyben az első modell a kategóriában, ami megkapta. A felszerelése még tartalmazza a 7 colos érintőképernyőt a középkonzolon, amin a navigációs rendszer adatai is megjelennek. A forgókapcsoló könnyed kezelhetőséget biztosít a vezetőnek vezetés közben is.

    

Az MZD Connect rendszer pedig biztosítja a vezetőnek az okostelefon összekapcsolását a Mazda CX-3 rendszerével és könnyű internet hozzáférést is tartalmaz az utazásokhoz. A 7 hangszórós BOSE prémium audio rendszer pedig a tökéletes hangzást biztosítja az új modellben. A meghajtásához az ügyfelek választhatnak SKYACTIV-G 2.0 literes közvetlen-befecskendezéses benzinmotort, ami remek teljesítményt és alacsony fogyasztást biztosít. A 2.0 literes motor a világ legmagasabb kompresszió arányával (14,0:1) rendelkezik, ami sorozatgyártású modellbe bekerült. A CX-3-ashoz alap az i-stop (start/stop) rendszer, ami nagyobb városokban jelentősen csökkenti a fogyasztást, valamint az i-ELOOP fékenergia visszanyerő rendszert, ami a tesztelt Mazda 6-osban is volt. A 2.0 literes benzinmotor elérhető elsőkerék-meghajtású változathoz 120 lóerős teljesítménnyel, amit 6 000-es fordulaton ad le, és a maximális nyomatéka 204 Nm 2 800-as fordulaton.

       

A SKYACTIV-G 2.0 benzinmotorhoz még elérhető AWD összkerék-meghajtás is, de ez a változat már 150 lóerős teljesítményt tud leadni 6 000-es fordulaton és azonos 204 Nm nyomatékot 2 800-as fordulaton. A 2.0 literes benzinmotor már az Euro6-os kibocsátási normának is megfelel, és mindkét változat elérhető 6-fokozatú kézi, illetve 6-fokozatú automata váltóval. A 4x2-es átlagfogyasztása 5,9 – 5,8 l/100 km sebességváltótól függően és a 4x4-esé 6,4 – 6,3 l/100 km. A benzinmotor mellett választható lesz hozzá a szintén új SKYACTIV-D 1.5 literes dízelmotor, amit az idén érkező Mazda2-ben mutattak be. A 14,8:1 kompresszió arányú dízelmotor speciális égésteret és üzemanyag befecskendező rendszert kapott, valamint magas hatékonyságú változó geometriájú turbófeltöltőt. Az alap felszereléshez tartozik ennél a változatnál az i-stop, ami a világ leggyorsabb dízel újraindító rendszere. A kis dízelmotor 105 lóerőt tud leadni 4 000-es fordulaton és 270 Nm nyomatékot 1 600 – 2 500 fordulat tartományban. A dízelmotoros változat elsőkerék-meghajtással csak 6 fokozatú kézi váltóval szerelik, és az átlag fogyasztása 4.0 l/100 km.

       

A négykerék-meghajtású változathoz viszont elérhető 6-fokozatú automata váltó is, és a fogyasztása 4.7 – 5.2 l/100 km. A SKYACTIV-Drive 6 fokozatú automata váltó szállít közvetlen érzést kézi módban, a sima 0-100-as gyorsuláshoz és a kiváló üzemanyag fogyasztáshoz. Az automata váltó még Drive Select mód választó gombot is kapott, amin keresztül elérhető a sport mód benzines változatoknál, ami után nyomatékosabb lesz és gyorsabb lesz a gáz reakció is. A SKYACTIV-MT 6-fokozatú kézi váltó, egy kompakt könnyű sebességváltó, aminek gömb alakú szinkron kapcsolója rövid, sportos, sima fokozat váltást biztosít. A CX-3-as kis SUV kapott elektromos kormányrásegítőt, amit már a Mazda2 is megkapott. Az AWD rendszer jellemzői: az innovatív első kerék csúszás figyelmeztető érzékelő rendszer, ami 27 érzékelőt tartalmaz és állandó változó útviszonyokhoz igazodik, valamint a legjobb tapadás miatt a megfelelő kerekekhez továbbítja a teljesítményt. Az aktív nyomaték vezérlő csatlakozó pedig meghatározza, hogy ossza el a nyomatékot. 

- Rick - Mazda Press News -

2015. 03. 12., 14:29:43

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

Web Counter
Web Counter

 

Asztali nézet