MENÜ
   
 

HU  

 
 

2019 Toyota Corolla 1.6 Valvematic 132hp teszt – Toyota – Corolla – Sedan – Teszt

Lexushoz méltó elegancia, az új generációban

A Toyota egyszerre három karosszéria változatban mutatta be az új generációs Corolla modell családot, amiben ismét Corolla nevet viselnek az 5-ajtós és kombi modell változatok. Az új generáció olyan modellek mellett mutatkozott be újdonságként, mint az új generációs Toyota RAV4 vagy a Camry, ami ismét elérhető az európai modell kínálatban hosszú idő óta. Az új generációnál is eltér a Sedan változat a másik két karosszéria változattól, ami még mindig az elegánsabb formavilágot kapta meg, mint a korábbi modell generációban, és a két sportos az 5-ajtós Hatchback és a kombi Touring Sport.

 
   
 

Megtartotta elegáns formavilágát, egy kis sportossággal fűszerezve

A Toyota igazán lenyűgöző formavilágot adott a legújabb Corolla modell generációnak is, ami sokkal elfogadhatóbb formát kapott, európai szemmel is az előző modell generáció után, ami sokkal jobban kihangsúlyozza a sportos vonalát, még ezzel az elegáns sedan modellváltozatban is, ami jelentős mértékbe kevesebb króm részleteket kapott, így tökéletesen megvan a harmónia az elegancia és a sportosság között, ezzel az elnyújtott vonalvezetésű sedan modell változatban. Az új Corolla Sedan egy átlagos orrhosszt kapott, ami már a sportosabb modellekre jellemző. Az összehúzott kisebb fényszórókkal, amik cápa stílus beütést adnak a modellnek, az ütköző két oldalon elhelyezett kopoltyú betét nyílásokkal, amik agresszívebb sportosabb megjelenést kölcsönöz, a matt króm díszbetéttel, a Corolla Sedan modellnek.

 
 

 Az új Corolla sportos orr megjelenése pont annyira lett sportos, hogy ne veszítse el az elegáns formavilágát, a hátsó része viszont már Lexusra emlékeztet

 
  Viszont megjelenésében arányosabb a sportosabb vonal, a másik két karosszéria változat esetében, így is megtartva az elegáns megjelenését, ami most visszafogottabb króm mennyiséget kapott, az orrán a márka jel körül is, ami csatlakozik a fényszóró dizájnhoz is, a két króm bajusszal oldalanként 1-1, ami igazán szépre sikeredett a Toyota tervezőjének Yoshiki Konishinek. A motorháztető is kapott néhány törésvonalat, ami hozzátesz az igazán tetszetős megjelenéséhez. Az új generáció oldalnézetből is mutatja, hogy egy kényelmes, elegáns, sport sedan akar lenni, egy kis eleganciával fűszerezve, ami a rövid orral indul, az élesen vágott fényszórókkal, és a matt króm betétet is szépen mutatja az ütköző kopoltyúit. Az oldalán tovább haladva egy hosszan elnyúló tetőívet látunk, és elég nagy tengelytávot kapott, hogy tágas lábtere és fejtere legyen az utasoknak hátul is.  
 

 Az új generációs Corolla meglepően tágas belteret ad az utasoknak, ami köszönhető az elég hosszú tengelytávnak, és az elnyújtott tetőívnek is

 
 

A kényelmet tovább fokozva, és végén egy kis sedan far, ami a sport sedanok jellemzői közé tartozik, így is kiváló arányt adva az új generáció megjelenésének, és a tesztelt modell kovácsolt több küllős felni szettjei az elegáns vonalat kiemelve, mint ez a karosszéria szín is. A hátsó részéhez érve Lexus stílus tér vissza az új LED-es hátsó lámpákkal, amiket egy vastag króm betét csíkot kapott, ami összeköti a két hátsó lámpát, ami még elfogadható a korábbi generáció túl sok krómozott részletei mellett, de ez még bőven belefér. A csomagtér fedél pedig kapott egy kis légterelő szerű beütést a kiemelt peremmel, mint a BMW modelljeinél, ami még egy kis sportosságot ad a megjelenésének, és a hátsó ütközőből sem hagyták ki a kopoltyúszerű megformázást. De, itt már betét nélkül az első ütközőhöz képest, és a légterelő ajakszerű ütköző megformázást az alsó részen, a két fényvisszaverő prizmával, amik összességébe egy igazán tetszetős, sportos sedant adnak az ügyfeleknek, és ezzel a formavilággal várhatóan több ügyfelet vonz a Corolla Sedan.

Prémium szintű minőség érzet

Az ajtó kinyitva egy igazán kellemes minőségi utastér fogad minket. Az utastérben puhatapintású anyagok vesznek körül, beleértve a bőr mulit-funkciós kormánykereket is, ami kiváló irányítást nyújt a vezetőnek, és mellette minden fontos funkció egyszerűen, könnyen elérhető, mint, ahogy megszoktuk a Toyota modelljeiben.

 
 

 A műszerfal igazán stílusos vonalvezetést kapott, a puhatapintású anyagokkal, és az egyszerű rendezett középkonzol elrendezéssel

 
  A műszerfal a Mazda és Alfa Romeo modelljeihez hasonlóan igazán modern, stílusos dizájnt kapott, csak ez a méretes nagyon szögletes érintőképernyő zavarja meg az összképet. Ami szép és jó dolog, hogy elég nagy, és minden infót könnyen leolvashatunk róla, de azért a kerek vonalvezetésű műszerfal dizájnhoz is igazíthatták volna, hogy bele illeszkedjen a formavilágban, a masszív szögletes forma helyett – ami inkább egy Land Cruiser-hez hasonló masszív megjelenést kölcsönöz. A műszerfal kapott egy végig futó króm betétet, zongoralakk betéttel kombinálva, valamint még egy kis bőrt is kapott a műszerfal a legmagasabb felszerelés szintnél, valamint a puha tapintású műanyag felületek az utastérben a műszerfallal együtt, amik már nagy kategóriás minőség érzetet adnak a vezetőnek és utasainak. A műszerfal igazán letisztult, amin csak a főbb kezelő gombokat hagyták meg hagyományos kezelőszervekkel, amik megkönnyítik a hűtés, fűtés kezelését vezetés közben is, de az érintőképernyő is kapott főbb funkciókra hagyományos gombokat, amik szintén megkönnyítik a funkciók kezelését, de az érintőképernyőt is használhatjuk a beállítások, funkciók kezelésére is.  
 

  

 A kormánykerék kellemes fogású, és kiváló kezelhetőséget nyújt az vezető számára. A középkonzol megkapta a szép nagy érintőképernyőt a szögletes dizájnnal, és a beltér világítás mellett kapott helyet az SOS segélyhívó gomb is.

 
  A váltókar előtt kapott helyet az ülésfűtés gombja, és a váltókar mögött az elektromos kézifék és a visszagurulás gátló vezérlő gombja. A tesztelt modell egy kézi váltós modell változat volt, ami bőr váltósapkát és váltószoknyát kapott, ami szintén a minőségi modellekre jellemző. A tesztelt modell már a TFT display tablet kijelzőt kapta meg, ami a hagyományos műszercsoporthoz hasonlóan, középen minden fontosabb funkciót megtud jeleníteni, amiket akár ki- vagy be- tudunk kapcsolni vezetés közben a kezünk kormányról való levétele nélkül, - és ide tartozik a rádióállomás váltás is. A műszercsoport hangulatos kék színt kapott, ami tökéletesen megfelel a mindennapi vezetéshez, a fehér skálával, amiről könnyedén letudjuk olvasni a pillanatnyi információt, és mivel színes TFT display is része a műszercsoportnak, így színes formátumban is megtudja jeleníteni az átlagfogyasztásunkat, digitálisan a sebességünket és a következő tankolásig megtehető km-t, de erről még szó esik ebben a cikkben. A vezető és utasai kényelmes szövet ülésekben foglalhatnak helyet, amik várhatóan hosszútávon is a várt kényelmet adják a vezetőnek és utasainak.  
 

  

A tárolórekeszből sincs hiány, és a hátsó ülésor megkapta a két szellőző nyílást

 
  A vezetőülésből a vastag oszlopok ellenére elég jó a kilátás a vezető oldalán is, és ezen javít az ajtóra áthelyezett tükör is a kilátásban, valamint várhatóan a légellenállást is javítja és a szélzajt is csökkenti. A hátsó üléssor viszont teljes fejtámlákat kapott, amiket nem lehet az ülésbe süllyeszteni, ha többnyire vezető és utasa utazik vele, így viszont mindig sokat kitakarnak a nagy fejtámlák, de ezt a tolatókamera pótolja, aminek képe a szép nagy középkonzol kijelzőn jelenik meg jelentős mértékben segítve a vezetőnek a parkolást, tolatást. Az első ülések erősített oldaltartást kaptak, amik a mindennapi közlekedéshez tökéletesen megfelel, és a szívó 1.6 Valvematic benzinmotor és a kézi váltó nyújtotta igazán dinamikus menetteljesítményekhez is. A kényelme mellett számos tároló rekeszt is kapott az utastér, mint elöl az igazán nagy kesztyűtartó, az ajtózsebek, a megszokott palacktartóval, valamint a kisebb könyöktámasz tároló rekesz a 12V-os és USB csatlakozóval, ami nem egy prémium bélést kapott, csak egy vinil betétet, de ez is megteszi, lehetne szebb is, de legalább nem karcolódik a felülete így.  
 

  

 Az ülések igazán kényelmesek, és az első ülések egész jó oldaltartással rendelkeznek

 
  Az új Corolla továbbá megkapta az előírásnak megfelelően SOS segélyhívó rendszer gombjait, egy kis átlátszó plexi kihajtható takaróelemmel, aminek valószínűleg az a feladata, véletlenül ne nyomjuk meg, amikor csak a beltér világítást akarjuk felkapcsolni a sötétben. A segélyhívó rendszer gombjai mellett kapott helyet minden utastér világítás funkció, de azért egy szemüvegtartó is elfért volna a gombok mellett a tetőn. Az ajtók műanyag felülete egy kis puha, szövet kárpitos könyöktámasz részt is kapott, ami a minőség érzetet javítja egy megadott szinten. A hely viszont felsőkategóriához méltó elöl és hátul egyaránt, nem egy Mazda 6, BMW 5 vagy egy Škoda SuperB méret a hátsó üléssor, de bőven van fejtér, lábtér és nem szűkös. A hátsó utasok még teljesen hátra tolt első ülése mellett is kapnak elég nagy lábteret, hogy még kényelmesen tudjunk utazni, de egy átlagemberhez beállított ülés mögött már nagynak mondható a lábtér.  
 

 

 A csomagtér sem kicsi a gyári katalógus adatai szerint 471 literes, és alatta az abroncsjavító készlet kapott heyet a tesztautóban

 
 

A Corolla így sem veszti el az utastér kényelmi szintjét, amihez kapnak a hátul utazók egy kihajtható háttámlát a középső ülésnél, és a két szellőző a kis krómozott dísszel a szellőző rostély állítón, viszont a nagy üres felületre kár, hogy nem raktak legalább egy USB csatlakozót, mert azért itt is elfért volna 1-2, vagy USB és USB-C csatlakozók is. Az utasoknak, így sincs okuk panaszkodni, hely van, elfér mindenki és kényelmi szinte sem az utolsó, ami megtalálható a Corolla Sedan tesztautóban is. Az utastér után elérkezünk a csomagtérhez, ahova a sok poggyászt tesszük utazás során, amit kinyitva óriási csomagtér (471 liter) tárul elénk, egy sedanhoz mérve, a vastag zsanéros csomagtér fedéllel, amik kapta műanyag védő burkolatot is, de mivel nem külön takart sínben futnak, így zsanéroknál nem érdemes teljes magasságig pakolni. A csomagtér egyébként könnyedén képes elnyelni a 4 utas csomagjait, mivel nagyrészt inkább négyen személynek kényelmes a hosszú kirándulások során. A tesztautó még csomagtér tálcát is kapott, amit könnyen tudunk takarítani, és alatta a gyári padlószőnyeg, ami takarja ennél a modellnél is az abroncs javító készletet, viszont amekkora üreget tölt ki a tároló, ami az abroncsjavító szettnek és a vonószemnek ad helyet, hogy akár egy hagyományos pótkerék is elférne. A csomagtér még kapott két oldal akasztó füleket, így a bevásárló táskát is van hova felakasztani.

következő oldal>>

 
 

 

 
 

 

 
  Ha tetszett a teszt nézz rá ezekre is 
 

Dízel vagy Hybrid?

2015 Toyota Auris TS 1.6D-4D és HSD teszt 

 

Stílusos, fiatalos külső

2013 Toyota Corolla 1.4 D-4D teszt 

 

A vagány Japány 

Mazda 3 Sedan G120 Teszt 

 

2015 Toyota Auris TS test's

 

 

 

 

   

 

 

Asztali nézet