MENÜ
   
 

 

HU / EN   

 
  2018 Toyota CH-R HSD teszt – 1. oldal  
 

 
 

Egy vagány Japán, a fiataloknak

Toyota mindig a legjobb autógyártók közé fog tartozni, lehet Európai piacon nem megszokott formavilággal van jelen, ahogy egyes Japán gyártók, de mindig valami újat tud mutatni a megbízhatóság elhagyása nélkül. Tavaly nagy dobásra készült a Toyota, ami a teljesen új CH-R-t jelenti a kínálatába, és a számos újabb Hybrid HSD technológiával felszerelt modellt. A nagy dízelbotrány után Toyota nagy előnyt szerzett a HSD modelljeivel, amik tudják azt a takarékossági szintet, mint egy dízel, de tisztán elektromosan is használhatóak. A Toyota viszont már egy jó ideje BMW-től kapta a dízelmotorokat, ami azt jelenti, hogy az Európai piacra már nem volt érdemes dízelmotort fejleszteni, és láthatóan nagy előnyre tettek szert így. A dízel kínálat viszont már szinte teljesen megszűnt, amikből már csak raktáron levő modellek voltak Európában dízelmotorral, az utolsók (egy-két modell kivétel) az év elején.

 
 

 

REKLÁM

 
 

Egyedülálló design

A Toyota teljesen új modellje, új kategóriába indul a kínálatában, ami az ügyfeleknek elérhető a még nagyon friss 1.2 turbófeltöltős benzinmotorral, ami 115 lóerőt biztosít, és a 4. generációs Prius-ból kapott HSD hibrid rendszerrel. Az új modell nagyon tanulmányautó formavilágot kapott külső megjelenésében, ami számos éles törésvonalat kap, amik szépen játszanak a fénnyel és a méretes fényszórók, amik szinte az orr jelvénytől indulnak és hátra húzódnak a motorháztető ívén. Az agresszív orra a méretes hátranyúló fényszórókkal igazán vad megjelenést adnak, és ezt még a mélyre lenyúló ütköző tovább fokoz, de a kék jelvényből már lehet sejteni, hogy ez egy hibrid modell - plusz az oldalsó kopoltyúkkal is kiegészítették, és még a fényszórók is viselik a CH-R típus jelölést.

 
 

Fiatalos, sportos megjelenéssel kitűnik a tömegből

 
  A megújuló technológiákkal megkapta az iránymutató indexet, ami szépen végig fut mutatva merre is indexelünk, mint korábban már használta ezt a megoldást az Audi is a LED és Full-LED fényszóróin, amik a törésvonalakkal nagyon szép összhangban vannak, és az ütköző a két oldal kopoltyú betéttel, plusz a hozzátartozó vaskos ütköző ajak, ami orr légterelőnek is elmenne. A hibrid modellre jellemző jelvényeket a CH-R is megkapta, mint a kék Toyota jelvényeket és a HSD hibrid jelvényt a sárvédőin, plusz hátul. Az oldalán tovább haladva muszkuláris, izmos vonalvezetést kapott a kidomborodó sárvédőkön, amiktől újabb törésvonalak indulnak meg és húzódnak egészen a hátsójáig játszva a fénytöréssel. A sportos 3-ajtós dizájn sok fiatal ügyfelet hoz majd a Toyota-nak, ami stílusos megjelenést ad a CH-R-nek a rejtett kilinccsel (ez köszönhető az Alfa Romeóktól ismerős rejtett kilincsnek is), ami szépen beleolvad a formavilágba, és a kupés tetőív, aminek ellenére hátul még így is van hely.  
 

Stílusos 3-ajtós megjelenés, egy 5-ajtós városi crossover-en

 
  A sportos oldal vonalvezetései mellett a hátsója emlékeztet a kifutó Civic modell generációra, amik hasonló hátsó lámpákat hordanak az 5-ajtós változatban, amik a CH-R hátsóján légterelőszerű formát kapnak a CH-R-en, de egy méretes tető légterelőt is kapott a modell, ami fokozza a Sport Crossover megjelenését (viszont a légáramlást is javíthatja), valamint a nagyon megdöntött hátsó ablak, ami eléggé korlátozza a hátra látást, így nem árt egy tolatókamerát is kérni hozzá. Az első LED fényszórók mellett a hátsó lámpák is teljesen LED-esek voltak a tesztelt modellen. Az éles vonalvezetés a hátsó ütközőn is visszatérnek agresszív megjelenést adva, de a fényezetlen fekete műanyag betétek még földúton is segítenek megakadályozni a fényezés sérülését. A tesztelt modellen a téli szett volt fent, amik a világos felnikkel nem igazán illenek bele a CH-R összképébe, de egy kovácsolt vagy fekete felni szettel már tökéletes az új Crossover megjelenése. A vadító formavilága még hosszú ideig kitűnik majd a piac modelljei közül, és még jó hosszú ideig fiatal marad, majd korához képest a használt piacon is. Az egyedülálló formavilága, ízléstől függ majd kinek jön be és kinek nem - Nem tetszhet mindenkinek minden!  
 

 

REKLÁM

 
 

Tanulmány külső, vagány belső

Az új vagány külső, új belsőt is hozott a Toyota kínálatába, ami a korábbiaknál nem megszokott utastér dizájnnal és részletekkel is jár. Már a vezető ülésbe beülve új formákkal találkozik a vezető és utasa. Az első két ülés komoly oldaltartást biztosít, ahogy a hátsó két szélső ülés is, a megszokottnál jobban süllyesztve van, így hátul se csúszkálnak össze vissza az utasok élesebb manővereknél és mellette kényelmesek is. A CH-R új kormánykereket is kapott, ami közvetlen irányítást nyújt a vezetőnek is, ami a tesztelt modellben egy bőrkárpitos sport multi-funkciós kormány változatban volt és már a megszokott gombformák helyett rombusz (döntött négyzet) formában kapta meg a vezérlő gombokat, amik visszatérnek a középkonzolon is, megtörve a megszokott formákat, de aki Toyotát használt már azok a megszokott helyen megtalálják mindegyik vezérlő gombot.

 
 

Modern formavilág az utastérben is visszatér

 
 

Annak ellenére, hogy ebben a modellben is számos helyen használtak kemény műanyagot, mégis sokkal minőségibbre sikerült készíteniük, mint a korábbi Yarisokban. Az új modell puha bőr kárpitot is kapott a műszerfalon, amit még kiegészítettek visszafogott ezüst dekor betétekkel (de elérhető az erős kék dekor betéttel is), ami még a beépített 8-hüvelykes Toyota Touch2 érintőképernyőt is megkerüli, így még egyedibbé téve az utasteret. A méretes érintőképernyő a CH-R-ben sokkal jobb pozícióban kapott helyet, mint a korábbi autókban, ahogy a Škoda Fabiában is magasabb helyre helyezték az érintőképernyőt a vezetés megkönnyítéséért, úgy a CH-R-ben is kiváló helyre került. A vezetőnek szinte le sem kell néznie az útról az érintőképernyőre, amit már a szem sarkából is könnyen és gyorsan felismerünk, mit írt ki a rendszer, milyen rádióadás szól, GPS-en merre vagyunk és így tovább. Az érintőképernyő funkcióinak nagy része a két csődizájn mérőóra közé helyezett kijelzőn is elérhető.

 
 

  

Beltér részletei is szép kidolgozást kaptak, de az érintőképernyő lehetne matt felületű, amin nem látszódna az összes újlenyomat - az érintőképernyő rendszere egyszerűen kezelhető - 

 
  A kijelzőn számos információt megtudunk tekinteni az alapvető km állástól, az átlagsebesség, átlagfogyasztás, digitális sebességmérő funkciók mellett, a TSS rendszer funkcióit is tudjuk ki bekapcsolni a kormány vezérlő gombjain keresztül, de még a rádióállomások váltása is elvégezhető a kis kijelzőn keresztül, ami javítja a vezetési biztonságot, mivel le sem kell vennünk a kormányról a kezünket. A tesztelt modell hibrid hajtással volt szerelve, ami mód választási lehetőséget is ad, amit szintén ezen a kis kijelzőn tudunk átkapcsolni. A választható módok közül elérhető a SPORT, a NORMAL és az ECO, amik közül mindennapi használatra a Normál a megfelelő, ami elegendő áramot is fejleszt menetközben, a SPORT-ban viszont a lehető legnagyobb teljesítményt nyújtja a vezetőnek, gyorsabban reagál a gázpedál, és gyorsabban is felugrik a mutató a PWR skála végéig, mint normál módban, plusz a kormányzás sportosabb hangolást kapott, így igazi vezető autónak is mondható a CH-R. A hibrid rendszer működését színes kijelzőn figyelhetjük, a középső TFT kijelzőn, vagy kirakhatjuk a középkonzol érintőképernyőjére is, amiről nagyban lehet figyelni, mikor tölt a rendszer, mennyire van kimerülve az akkumulátor csomag és számos további információt.  
 

  

Szép finom tapintású bőr kárpitozást kapott a tesztautó, de hátra nem a legnagyobb ajtónyílást kapjuk, ami a design-nak is köszönhető, de olyan vastag a hátsó ajtó, mint a páncélszekrény ajtó

 
 

A kisebb sport kormánykerékkel könnyen irányítjuk a CH-R-t a testes karosszéria ellenére könnyen mozog, még a városi forgalomba is. Az első üléssorban még az egyedülálló műszerfal sem mindennapi, ami még rejtett nyitógombos kesztyűtartót is kapott, ami süllyesztve van a kesztyűtartó ajtóba, viszont ez főleg a drága prémium márkáknál volt megszokott (mint, pl. Audi A6), így fel sem tűnik elsőre, de a mérete elég nagy és szép finoman nyílik a puha kárpittal kibélelt kesztyűtartó, mint a drága prémium autókban. A műszerfalon megjelenő visszafogott ezüst dekor betét az ajtókra is ráfut, de az ajtó még kockás dombornyomott mintás műanyag betétet is kapott, amik új meglátást adnak az utastér dizájnban, a megszokott, hagyományos bőr és szövet kárpit design megoldások helyett. A hibrid CH-R a Yarishoz hasonlóan kivétel, amik nem a hibrid pici váltókart használják, hanem a hagyományos automata váltókart, mint a Lexus NX 300h. A hybrid váltó itt is tartalmazza a B-fokozatot, ami erősebb motorféket biztosít, amivel sokkal több energiát termel a hibrid autónk, így lassításnál sem hátrány használni, mivel elősegíti az akkumulátor teljes feltöltését.

 
 

A forma ellenére meglepően tágas a csomagtér, ami alaphelyzetben 377 literes, de 1 160 literig bővíthető (tetőig pakolva mért, gyári adat) a hátsó üléssor ledöntésével

 
 

Az utastere elöl még világos, tágas, szellős teret mutat, de a hátul utazók nagyon kis hátsó oldalablakot kapnak, amik sötét bunkerszerű utasteret ad, és egyben nem a legvilágosabb a hátsó üléssor, valamint a nagyon döntött hátsó ablak sem segít, így hátul nem a legszellősebb az utastér. Viszont helyre nem lehet panasz, ami megjelenéséhez képest meglepően tágas, igaz 186 cm-es magasságnál csak 1-2 cm marad a fejtérből még, így is kényelemes két felnőttnek hátul (bukkanókat, kátyúkat érdemes kerülni, azt viszont nem köszönik meg a hátul utazó felnőttek, ilyen magasságnál). A csomagtere sem kicsi, ami alaphelyzetben 377 literes, de ezt még lehet bővíteni 1160 literesre az ülések ledöntésével. A hibrid és benzines változat a csomagtérben is azonos méretű, így nem vesz el az akkumulátor csomag az utastérből, és még a praktikusságát is megtartotta. A hátsó utasok is kapnak pohártartót az ajtókba, ami meglepő módon egy vonalba került a könyöktámasszal, a süllyesztett ajtó borítással megoldva, így nem kell lehajolni és mindjárt kézre esik. A sportos megjelenése tágas praktikus belsőt takart, ami mellett nem találok okot, mért ne lenne jó választás még családi autónak is, a fiatal vásárlók mellett a CH-R. A hátra látás viszont szűkös belőle, így a tolatókamera nélkül a nagy holttér megnehezíti a parkolást vele, amik még a kormány fordítás alapján azt is kijelölik milyen íven és hova tolatunk, plusz jelzi, hogy milyen közel mentünk a mögöttünk álló tárgyhoz, amikor az ív jelölés hírtelen pirosra vált, plusz hangjelezéssel is figyelmeztet. A külső méreteinek köszönhetően viszont könnyű a parkolás, ami méretben hasonló, mint a jelenlegi Auris generációk.

következő oldal >>

 
     



AmazingCounters.com
AmazingCounters.com

 

REKLÁM

 

 

 

 

REKLÁM

Asztali nézet