MENÜ
   
 

 

HU / EN   

 
 

2020 AUDI RS5 Coupé és Sportback – Hír –

2020-ra megújult az RS5

Audi, a 2020-as modellévre felfrissítette népszerű nagy teljesítményű modelljeit, az RS5 Coupé és Sportback modelleket. „Az átdolgozott RS5 Coupé és Sportback modellek, jelek a sikeres befejezéssel a 25. évfordulóra, és megújítása a mi modell kínálatunknak,” – mondta Oliver Hoffmann, az Audi Sport GmbH vezérigazgatója. ”Köszönhető a folyamatos Quattro összkerék-meghajtásnak, amivel igazán különleges pozíciót foglalnak el a kategóriájukban.” A felfrissült modellek, átdolgozott külső megjelentést kapott mindkét RS5 modell esetében, amik könnyen felismerhetők első pillantásra. Az elején már látható a szélesebb, laposabb Singleframe hűtőrács, amivel már a nagy testvérekhez igazodik a kínálatban, mint az RS6 vagy az RS7 modell.

 
 

2020 Audi RS5 Coupé & RS5 Sportback

 
 

Az orra még kapott pár szellőző nyílást, a hűtőrács felett, ami emlékeztet a klasszikus Audi Sport Quattro modellre, 1984-ből. A megújult modelleken a kerékjárat ívei szélesebbek lettek 40 mm-rel (1.6 in), ami az RS5 modelleknek lenyűgöző megjelenést adnak, az apró részletekkel. A részletihez tartoznak a sötét, opciós mátrix LED fényszórók, az Audi lézer fény technológiával, amik egyértelműen utalnak a sport változatra, az A5 modellek fényszórói helyett. A nagy, erős vonalvezetésű bemeneti nyílások, új ötszög formát kaptak a tervezőktől. A felfrissült Audi RS5 modell változatok külső részletei még tartalmazzák az oldal küszöböket, és a diffúzor betétet a hátsója végén, ami körül veszi a kipufogó rendszer két nagy kipufogóvégét, amit szintén átdolgoztak. A fényes fekete, matt alumínium és szénszál stílus csomagok még egyedibb RS5 modellt adnak az ügyfélnek, az orr és far részletekkel, és az oldal küszöbbel még egyénibb modellt alkotva.

 
 

 

2020 Audi RS5 Coupé - Turbo kék fényezéssel -

 
 

A négy gyűrű márka jelet és RS logókat, feketében is kérhetik az ügyfelek. A színválaszték is bővült, amik már tartalmazzák a Turbo kék és Tango piros színeket is. Az RS5 Coupé modell változat még szénszálas, CFRP szál szerkezetes tető is kapott, ami a súlyából alig 4 kg-ot (8.8 lb) takarít meg. Az utasterében a vízszintes vonalak és a sötét színek uralkodnak, az átdolgozott RS5 modellekben. Az RS sportülések Alcantara és bőr kárpitot kaptak, ami az alapfelszerelés része, de az opciós listáról elérhető finom Nappa bőrben is. Az RS dizájn csomag az utasteret még kiegészíti piros vagy szürke kiegészítőkkel, ami kérésre elérhető mindkét modell változathoz. Az autó kezelését szolgáló elemek, mint a kormánykerék vagy a sebességváltó kar, valamint a térdvédők Alcantara kárpitot kapnak, piros vagy szürke kiemelő varrással. Az infotainmentet is átdolgozták, a megújult modell új operációs koncepciót kapott, a 10.1 hüvelykes MMI érintőképernyős kijelzővel.

 
 

 

2020 Audi RS5 Sportback - Gleccser fehér fényezéssel -

 
 

A fő szórakoztató rendszer MMI navigáció plusz a műszerfalon, az RS specifikus monitorral, a vezetőnek minden fontos információt megjelenít, olyan információkat is, mint a hajtás hőmérséklete, a hossz- és oldalirányú gyorsulást, a Quattro sport differenciálművet, az abroncs nyomást, és az abroncs hőmérsékletét is. Az opciós Audi virtual cockpit plusban (12.3 hüvelykes kijelző) a vezető tud választani több képernyő megjelenítés között is, amik között az egyik az RS-specifikus teljesítmény dizájn, ami a kijelzők helyére a fordulatszámmérőt varázsolja, amik tartalmazzák a váltási fény jelzést is. Amikor a vezető megnyomja az RS mód gombot a kormánykeréken, két új egyéni RS módot tudunk beállítani, amivel az RS-specifikus dizájn megjelenik a TFT kijelzőn a kormány mögött, és a kijelző, például a g-gyorsulási értéket is tudja mutatni. Az opciós head-up display szintén kapott egy exkluzív RS grafikai megjelenést.

 
 

  

2020 Audi RS5 Sportback, sport bőr üléseket kap, mint a Coupé

 
 

A megújult RS5 modellek orrában egy 2.9 TFSI Twin-Turbo V6-os benzinmotor található, 450 lóerővel (331 kW) és mellette 600 Nm (442.5 lb-ft) nyomatékot is termel a V6-os motor, amit már 1 900-as fordulatszámon ad le. Az RS5 Coupé és RS5 Sportback modellek gyorsulása 0-ról 100 km/órára 3.9 másodpercet vesz igényben mindkét modell esetében, és a végsebességük elérheti a 280 km/órát (174 mph), de csak kérésre növeli meg a gyártó a végsebességet. A felfrissült modellek átlagfogyasztása 9.2-9.1 l/100 km (25.6-25.8 US mpg), és a CO2-kibocsátása 209-208 g/km (336.4-334.7 g/km), karosszéria változattól függően. A gyors váltásról 8-fokozatú Tiptronic sebességváltó gondoskodik, ami továbbítja az erőt és nyomatékot a motortól, a Quattro folyamatos összkerék-meghajtáshoz. A sofőr már új, nagyobb alumínium váltó fülekkel válthat fokozatot, a váltókar mellett, ami a megújult modell része lesz. Az RS5 modellek alapfelszerelésnél megkapják a Quattro összkerék-meghajtást, amitől Audi az Audi, ami kiváló tapadást, dinamizmust, és stabilitást biztosít, időjárástól függetlenül.

 
 

 
 

A kezelhetősége még sportosabb lett, az opciós sport differenciálművel a hátsó tengelyen, ami elosztja a nyomatékot aktívan a kerekek között. A feltöltős motor mellett, egy feszes sport felfüggesztést is kaptak az RS5 modellek. Az RS sport felfüggesztés plusz, a Dynamic Ride Control (DRC) hidraulikus elcsavarodást és hasmagasság stabilizálását biztosít, mint egy opciós extraként. A futómű acélrugókat használ és a három szintes állítható lengéscsillapítókat, amik csatlakoznak egy másik átlós olajvezetékhez, és a központi szelephez. Amikor nagyobb tempóval kanyarodunk, a szelepek szabályozzák az olaj áramlását a lengéscsillapítóban, és a kiegyenlíti a terhelést a lengéscsillapító, a külső íven levő első keréknél. A lengéscsillapítók megerősítik a támogatást, és csökkentik a hasmagasságot, és a karosszéria elcsavarodást, ami javítja az RS5 modell kezelhetőségét. A vezető választhat az Audi drive select dynamic-on keresztül vezetési módokat, ami az alapfelszerelés része mindegyik új RS5 modellben, ami lehetővé teszi a comfort, az auto és a dynamic mód közötti választás, valamint a két új mód közül is választhatunk az RS1 és RS2 módok.

 
 

 

 
 

Az RS1 és RS2 módok az egyéni beállítást tesznek lehetővé a vezető számára, amik a kormánykeréken elhelyezett RS MODE gombbal választhatók, így az MMI érintő rendszer használata nélkül is könnyedén válthatunk RS módra. Az rendszer fontos hozzáférést biztosít a technikai elemekhez, mint a motor, váltó, lengéscsillapító, kormányzás, dinamikus kormányzás, sport differenciálmű, és a motor hang. A felfrissült RS5 modellek 19”-as felniket kapnak alapfelszerelésnél, és opciós listáról elérhető 20”-as felnikkel, amik már három színben választhatók, amik tartalmazzák a teljes fényes fekete, és a matt bronz szín változatokat is. Az alap gyári fékek a felnik alatt acél féktárcsákat kapnak, és fekete vagy piros féknyergeket. Az opciós listáról még választható Carbon-kerámia féktárcsákkal az első tengelyhez, valamint a féknyereg még választható szürke, piros és kék színben is az extra listáról.

 
 

 

A 450 lóerős 2.9 TFSI V6 TwinTurbo motor, amit mindkét RS5 modell megkapott, és a turbófeltöltők a V-blokk közepén kaptak helyet

 
 

A felfrissült német sportkocsi fő szórakoztató rendszere az MMI navigation plus már egy új fő egységet használ, és már a harmadik generációs moduláris infotainment platformot (MIB 3) használja, számos funkcióval. A portfólió az Audi connecttel, hozzátesz számos online szolgáltatást, a navigációs rendszerhez. Amik közül több, mint 30 vezető támogató rendszer, a műszerfalon. Az extra listáról még egyéni opciók is választhatók, mint a Drive és Park csomagok. A németországi és más európai országok piacain hamarosan elérhető lesz a megújult RS5 Coupé és RS5 Sportback modell, amik kezdő ára 83 500 euróval (kb. 27 525 000 Ft) indul majd.

- Kartos Patrik -

2020-01-04, 13:55:37

 
     

 

website counter

free counter

free counter

free counter

   Ha tetszett a cikk, nézz rá ezekre is
 

Két brutál G, limitált kiadásban - Hírek -

BRABUS két igazán különleges G Mercit mutatott be ...

   

2016 Audi R8 V10plus "selection 24h" - Hírek -

Audi egy egyedülálló R8-ast dobott piacra

 

Kiváló terep SUV, Mercedes köntösben - Tesztek -

Még utoljára sikerült tesztelni az előző generációs GLE-t,

ami ML-ként kezdte 

   

2018 Audi RS5 Sportback - NYIAS - Hírek -

Már az A5 Sportbackből is elkészült az RS5 változat

   

2017 Audi A5/S5 Sportback - Hírek -

Megérkezett az új Sportback modell,

és egyszerre mutatták be az A5 és S5 változatot 

 

2019 NOVITEC "Ferrari" 812 Superfast

 

 

 

 

   
Asztali nézet