![]() |
||
HU |
||
2019 Škoda Superb Combi TDI190 DSG Sportline teszt - 2. oldal Már tiltják, de még veszik A tesztelt modell szép hosszú orrában kapott helyet a legerősebb elérhető dízelmotor a modell kínálatból, ami egy 190 lóerős, 2.0 literes, Common-Rail befecskendező rendszeres TDI dízelmotor. A VW dízel motorjainál megszoktuk a kifinomult járást, és a kiemelkedő teljesítmény mellett az alacsony fogyasztást, és a dinamikus menetteljesítmények. A Sportline modell változatba, amikor beülünk szinte átölelnek a sport ülések, amik igazán kényelmes hosszú utazás során, és mellette kiemelkedően jó tartást nyújt sportosabb vezetés mellett is. Ahogy beültünk a Superb Sportline-unkba, a Škodáknál megszokott helyen találjuk az indító gombot, mivel ebben a kategóriában már elvárják az ügyfelek a kulcsnélküli nyitást és indítást, ami a hagyomány kulcs helyén található ebben a modellben is, a kormányoszlopom. Ahogy szép finoman beröffen a 190 lóerős TDI dízelmotor, csendesen kellemes járással, mintha nem is dízelmotor hajtaná a Csehek prémium modelljét. |
||
Amikor csak a két legfontosabbra van szükséged, a fordulatszámérőre és a jól olvasható digitális sebességmérőre, mint a sportkocsikban, arra tökéletesen megfelel ez a nézet is |
||
A vezető kényelmesen helyet foglal, beállítja a TFT kijelzőn a legmegfelelőbb beállítást, ami könnyedén változtatható, a kormánykerékre szerelt VIEW gombbal, és indulhat az utazás vagy a csapatás, éppen mihez van kedvünk. Az utazáshoz talán a legmegfelelőbb a két nagy kerek mérőóra a GPS képpel kombinálva, de ez változtatható egy kerek fordulatszámmérőre, a közepén a digitális sebességmérővel, ami pályázásra is tökéletesen megfelel. Aki viszont a TDI változat mellett dönt, az inkább a hosszú utazásokra szeretne egy gyors takarékos autót, így nagy eséllyel a 190 lóerős dízel változat mellett dönt, a Sportline és a Laurin&Klement luxus változat esetében már ez a motor nem igen dob az áron, ezen a szinten. Aki már több, mint 35 000€-t ki tud fizetni, akkor már lehet a legerősebb dízel is. A gyártók ebben a kategóriában szinte már csak automata váltóval szerelt modelleket kínálnak, így Superb esetében is, ami egy dupla-kuplungos DSG váltó, amit már jól ismer mindenki a VW csoportos modellekből, ami a Sportline modell esetében szépen hatékony, és érezhetően gyorsabban dolgozik, mint a többi SuperB modell változatban – ami a programozásnak köszönhető. |
||
A három kis mérőóra az érintő képernyőn, amit kedvünk szerint változtathatunk, melyik óra milyen információt mutasson, ami lehet olajnyomás, teljesítmény, és még sok más |
||
A gázadásra, gyorsan reagál a DSG automata sebességváltó, még D módban is, ami mellett S-Sportmódot is választhatjuk, amikor változik a váltó karakterisztikája is, ami automatikusan is gyorsabban vált és jobban engedi kipörgetni a motort, de akár válthatunk mink is a váltókarral, vagy akár a kormány váltó fülekkel is. A felső kategóriás modellekhez hasonlóan nem igen halljuk a motorhangot, ami még pörgetés mellet is kellemes hangzást ad, és nem zavarja a fület. A dízel változat csak egy gyors Superb, de a vásárlóknak ez kell, ezért veszi az erős dízel BMW-ket, Audikat, vagy a Mercedeseket ebből a kategóriából, - az igényeket meg tökéletesen kiegészíti Škoda Superb is. A sportos menetdinamika a választható vezetési módoknak köszönhetően befolyásolja a jellemzőit a Superbnek, így sportosabb vezetést tud nyújtani a vezetést szerető üzletembernek is, amikor az útjuk során kanyargós útszakaszhoz érnek, ahol tényleg lehet élvezni a vezetést, amit a váltási lehetőség is tud fokozni. |
||
A VW csoportos modelleknél megszokott kezelő gombok, a multi-funkciós 3-karú bőr kormánykerékről, amikről egyszerűen és könnyen kezelhető az informcáiós kijelző, és a TFT kijelző nézet váltása is |
||
A vezető a Sportline modell esetében még digitális mérőórákon is figyelhetők a fontosabb adatok, amiket egyénileg tudunk változtatni, melyik mit mutasson egyéni ízlésünk szerint, ami az olaj hőfokától, az olajnyomáson át akár még a turbónyomást is tudja mutatni, ahogy épp kedvünk van állítani. A Superb Sportline tesztautó a kisebb 18”-es felni szett helyett a 19”-es opciós felnit kapta meg, ami a nagyon peres gumik ellenére is egész kényelmes utazóautót biztosítanak a vezetőnek és utasainak, normál módnak köszönhetően, amivel akár hosszabb útra is probléma nélkül eltudunk menni. A motor kiemelkedő gyorsulási értéket tud biztosítani a vezető számára a 7.8 másodperces gyorsulási értékével, amivel már a gyorsautók közé sorolható, de akinek még ez is lassú azok még kérhető a 2.0 TSI 280 lóerő feltöltős benzinmotorral is, ami már 5.8 másodperc körüli értéket tud biztosítani a méretes Superb Combinak is, ami már a hothatchek, és a gyengébb sportkocsikkal is szembe tud szállni. A csúcs dízelmotoros kivitel kiemelkedő menetteljesítményeket tud nyújtani, de ez akkor is egy üzleti elegáns sportkombi, amit a tehetősebb felső körben dolgozó üzletemberek használnak, ami igazán jó modell. |
||
A hasznos műanyagdarabok a csomgtérből, amik könnyen használhatók, és fixen tartsa a tárgyakat a helyükön, valamint az igazi pótkerék, ami a sok mai autóból hiányzik, szerszámokkal együtt |
||
A végsebessége nem a legnagyobb, de ezeknek a modelleknek nem a 250+ km/órás végsebesség a lényeg, hanem a kényelem a hosszút több 100 km-es utazások során, amire tökéletesen alkalmas, ez a Sportline sportos felszerelésű és hangolású modell, ami a vezetőnek igazi élményt tud adni a szabadidejében, és a sedan és kombi karosszéria változatokkal egyaránt kiváló családi autónak is – 280 lóerős változat az egyetlen, aminek 250 km/óra a végsebessége, a tesztelt 190 lóerős dízel változat 233-235 km/órás végsebességgel rendelkezik sebességváltótól függően. A futómű hangolása meglepően kellemes ezekkel a 18”-as és 19”-es felni szettekkel, amik már eléggé peres abroncsokat kapnak, nagyon jó úttarás biztosítva, és a megjelenésének is nagyon jót tesznek a szép egyedülállók felnik, főleg a nagyobb 19”-es felni szett, ami a tesztautón is látható. A közlekedés egyszerű vele, és a motornak mindig van elég tartaléka teljesítményből és nyomatékból, így az egyszerűbb előzésekhez nem szükséges visszaváltani, csak adunk egy kis gázt és megindul a ménes a méretes sportos felső kategóriás Cseh kombinál. |
||
A sportkombihoz méltó far, a stílus LED hátsó lámpákkal, de még ezekkel is kiemelkedő a Superb megjelenése az éjszakában |
||
A Superb már a nagyok között játszik ezért nem a legkönnyebb vele a városi közlekedés, de nem is erre tervezték, a segéd rendszerek még a városi parkolásnál is segítenek, így is egyszerűbbé téve a vezető életét, és mellett egy kiváló utazóautót kapunk, ami részleteiben sokkal több hasznos kiegészítőt kapott, a nagy német márkák prémium szintjét hozva, ami miatt a riválisokhoz mért jelentősen alacsonyabb ára miatt sokan váltanak Superbre. A Škoda mindegyik modell kategóriában kedvezőbb áron jobbat, ad a 3-hengert már nem lehet elkerülni, szinte minden kisautóban már ott a 3-hengeres motor, de még egy Fabia is hozza a felsőkategóriás extrákat, támogató rendszereket, amik közül sok még alapfelszerelés részét is képezik, valamint még a Cseh gyártónál teljes értékű pótkereket is kérhetünk pár ezer Ft-ért, ami nem nagy cucc, de az abroncs javító készlethez képest még ér is valamit, egy rendes pótkerék. Összesítés Škoda nagy sportos és elegáns modellje a harmadik generációval nagy sikert aratott kategóriájában, és kedvező árával, aminek köszönhetően sokan a drágább német prémium modellekről váltanak a Superb modellre is. A Superb azért a pénzért az Audi, BMW modelljeinél megszokott minőségi kidolgozást adja az ügyfélnek, amibe nem igen lehet belekötni - még egyes Youtube videósok és magazinok megszólják, a kipufogóvéget formázó króm csíkot a hátsó ütközőn, de mire fő emlegetik. |
||
Amikor a sokkal drágább BMWken, Audikon, Mercedeseken is kamu kipufogó végek vannak, és egyes modell változatok a Superbhez képest a duplájába kerülnek a nagy prémium gyártóknál, és minősége mellett olyan drága lett volna ekkora összegek mellett egy krómozott fém kipufogó vég. Ha meg drágállják a nagy luxusautó gyártók, akkor legalább annyi munkát fektethettek volna a megjelenésébe, mintha igazi lenne, de a drága autókat gyártó cégeknek ez felesleges kiadás, pedig csak a márkát fizeted, nem feltétlenül jobb is az olcsóbb kategória társaknál, és a Superb az egyetlen modell a piacon, amihez esernyőt is ad a gyártó ajtóba süllyesztve, mint a nagy kategóriás luxus autó gyártó, Rolls-Royce. Amit kérnek érte azt a pénzt bőven megéri, és többet ad mint sok kategória társ, magasabb áron. - Kartos Patrik - 2020-02-21, 11:48:16 |
||
|
Sokat fejlődött megjelenéséban az új Superb, |
||
Csehek óriás SUV-ja igazán kényelmes, prémium modell a piacon, mint egy Range Rover |
||
Legmagasabb luxus, széria autóban Land Rover legendás luxus, sport SUV-ját teszteltem, ami egy igazán kiemelkedő modell az autópiacon |
||
Egy vadító olasz, a SUV-ok között Alfa Romeo egy igazán gyönyörű, alkotással indul a SUV riválisokkal szemben, kiváló prémium szintet hozva |
![]()
|
|