MENÜ
   
 

 

HU / EN  

 
 

2020 Škoda Octavia RS iV - Škoda Hírek -

Az egyszerű ember sportkocsija

Škoda bemutatta az új generációs RS modelljét, ami már plug-in hibrid hajtásláncot kapott, most először. Az új Octavia RS iV plug-in hibrid hajtáslánca egy 1.4 TSI benzinmotort használ, és egy 85 kW teljesítményű elektromos motort, amik összteljesítménye 245 lóerő (180 kW), így nem marad el, a jelenleg elérhető csúcsváltozattól az Octavia RS245-től. Az új modell jellemzői között megtaláljuk a fekete karosszéria részleteit, amiről könnyen felismerhető az Octavia RS iV, mint a sportos csúcsváltozat a Škoda legkeresettebb modelljéből, ami már a negyedik modell generációnál tart. A Cseh gyártó ajánlata az új Octavia esetében három elektromosított változatból áll.

 
 

 

2020 Škoda Octavia RS iV

 
 

Az RS iV modell változat mellett még érkezik, az Octavia iV modell is, ami szintén plug-in hibrid hajtást kap, de itt a teljesítménye 204 lóerő (150 kW), és elérhető lesz Ambition és Style felszerelés szintekkel. A két e-TEC változat pedig 110 és 150 lóerős (81 és 110 kW) teljesítmény változatokban lesznek elérhetők, amik kihasználják a Mild-Hybrid technológiát, most először a Škoda kínálatában. Christian Strube, a Škoda műszaki fejlesztési igazgatósági tagja, mondta, „Az Octavia RS iV bevezetésével, új fejezetet kezdünk az RS portfóliónk sikertörténetében. Mi használjuk a plug-in hibrid hajtást a sportos csúcsmodellben, először. Az új Octavia RS iV-ben, ez növeli a teljesítményt és csökkenti az üzemanyag fogyasztást, valamint a CO2-kibocsátást.” A Škoda az új Octavia RS iV-t felszerelte egy 1.4 TSI benzinmotorral, ami termel 150 lóerőt (110 kW), és egy 85 kW teljesítményű elektromos motorral. A hibrid rendszer összteljesítménye, így 245 lóerő (180 kW) és a csúcsnyomatéka 400 Nm, amit elsőkerék-meghajtáson juttat az útra, egy 6-fokozatú DSG váltón keresztül.

 
 

 

2020 Škoda Octavia Combi RS iV

 
 

Az új RS modell CO2-kibocsátása hozzávetőlegesen 30 g/km a WLTP-ciklus szerint, ami azt is jelenti, hogy ez a modell már teljesíti az Euro6d szigorúbb kibocsátási normát, ami 2020 január 1-jétől lépett érvényben az EU-ban. A nagy feszültségű Lithium-Ion akkumulátor kapacitása 37 Ah, ami egyenlő a 13 kWh-val, ezáltal adva az új modellnek teljesen elektromos módban 60 km-es hatótávot, ami WLTP-ciklusban mért érték. Az elektromos motor 330 Nm nyomatékot tud biztosítani, tisztán elektromos használatban, ami bőven elég az Octavia RS iV mozgatásához. Az új modell Sport módban, lehetővé teszi a vezetők számára az maximális teljesítményének kihasználását, amivel az Octavia RS iV gyorsulása csak 7.3 másodpercet (0-100 km/óra) vesz igénybe, és a végsebessége eléri a 225 km/órát. A progresszív kormányzás, ami már az alapfelszerelés részeként jön, és a dinamikus hangolású sport felfüggesztés, ami tipikus az RS modell kínálatban, az energetikus vezetési stílussal.

A megszokott sportos jellemzők

Az új Octavia RS iV modellek kaptak egyedülálló LED ködfényszórókat, és fekete 18”-as felni szettet, ami már az alapfelszerelés része az új RS modelleknél.

 
 

  

Az új Octavia RS iV még agresszívebb megjelenést kapott, mint a jelenlegi modell generáció

 
 

Az RS modellekre jellemző piros féknyergeket is megkapják az új modell generációk, amiket alapfeleszerelésnél 18”-as fekete felnik rejtenek, de opciós listáról elérhető 19”-es felni szettel is. A külső fekete részletek között még megtaláljuk a Škoda hűtőrácsot, a légnyílásokat, a diffúzort az RS ütközőben, a fékszárnyakat és az ablakkeretet, amik fekete színt kapnak. A hatchback modell változat fekete légterelőt kap a csomagtér ajtóra, és a kombi változat tetőlégterelőt, de ez már karosszéria színét kapja meg. Oliver Stefani (a Škoda Design vezetője) magyarázta, „Adtunk már dinamikus alakot az új Octaviának, egy még sportosabb megjelenést az ismerős RS jelölés használatával. A számos fekete dizájn részlettel, olyanokkal, mint a Škoda hűtőrács, az első ütköző, a hátsó diffúzor, és a felnik, amikről könnyen felismerhető, mint egy RS családtag.”

A dinamikusság tükröződik a belterén is

Az új Octavia RS iV utasterében a fekete szín uralkodik, mint a külső részleteiben. A három-karú bőr multi-funkciós sport kormánykerék viseli az vRS logót, és a jellemző váltófüleket, amik a DSG váltóhoz járnak.

 
 

  

Az új Octavia RS iV, már Plug-In hibrid rendszert asznál, amire utal a sárvédőn elhelyezett töltőnyílás, és a hibrid rendszerre jellemző motortér, - a piros féknyergek is szépen mutatnak a fekete felnik alatt

 
 

Az első sport ülések fekete szövet kárpitot kapnak, de opciósan elérhető Ergo ülésekkel, Alcantara® és bőr kárpittal, valamint az ülések mélység állításával. Az üléseket, még szépítik az RS logók is, valamint a színes dekoratív varrások, amik lehetnek piros és ezüst-szürke színben, és ezek megtalálhatók a bőr kormánykeréken, a könyöktámaszon, és az Alcantara® kárpitos műszerfalon is. A dekoratív csíkok az RS megjelenésben, és az alumínium pedálok a sportos benyomásért.

Octavia iV modellek is debütáltak, az RS iV mellett

Az RS modell változat mellett a hétköznapi Octavia iV modelleket is bemutatták, amik szintén plug-in hibrid hajtást kapnak, és Ambition és Style felszerelés szintekkel lesz elérhető. Az Octavia iV esetében is a csúcs változat egy 1.4 TSI benzinmotort használ, és egy 85 kW teljesítményű elektromos motort, de itt az összteljesítmény 204 lóerő (150 kW), és a csúcsnyomatéka 350 Nm. Ezzel a plug-in hibrid változat, szintén 60 km-t képes megtenni tisztán elektromosan, ami szintén WLTP-ciklusban mért érték. Az Octavia iV hajtáslánca egy 6-fokozatú DSG váltót kap, ami váltás technológiával is fel van szerelve, így a hibrid rendszerrel is hatékonyan tud működni.

 
 

 

Az új Octavia RS iV-nek nem csak a külső megjelenése illik a prémium modellek közé, de a beltér kidolgozása is, és a számos modern ezsköz, mint pl. a TFT display a kormány mögött

 
 

Az új modell mért CO2-kibocsátása csak 30 g/km, amivel már teljesítik az új Euro6d emissziós normát. A Lithium-Ion nagy feszültségű akkumulátor csomag, a sima iV modellben is 13 kWh-val és 37 Ah kapacitással rendelkezik, ami kényelmes feltöltést biztosít az ügyfeleknek, akár az otthonukban is, a háztartási konnektorról vagy a fali töltőről is. A töltő csatlakozót a vezető oldali sárvédőn helyezték el, ami elég gyakori a Plug-In hibrid és elektromos modelleken. A szabályos 12V-os akkumulátor a csomagtartóban kapott helyet, aminek mérete, így 450 literes (Hatchback) alaphelyzetben, és 490 literes a kombi esetében. Az üzemanyagtartály a 40 literes, ami 5 literrel kisebb, mint a hagyományos benzines- és dízel változatoknál.

A két iV modell mellett, két e-TEC modell változat is érkezik

A két e-TEC modell változat az Octavia kínálatában debütál. A két e-TEC modell a márka első autói a jövő mild-hibrid technológiájával, ami elkezdenek kigördülni a gyártósorról, idén nyáron. Az e-TEC modellek, egy 7-fokozatú DSG váltót használnak, amit egy 3-hengeres 1.0 TSI motorral kombináltak, ami 110 lóerő (81 kW) leadására képes, vagy az 1.5 TSI 4-hengeres 150 lóerős (110 kW) benzinmotorral, amik alkotják a két e-TEC modellt. A két modell változat 48 Voltos szíj vezérelt indítómotort kap, és egy 48 Voltos Lithium-Ion akkumulátor csomagot, ami az első utasülés alatt kapott helyett, 0.6 kWh kapacitással.

 
 

  

Az új Octavia RS iV, sportkocsikhoz méltó belteret kapott, ami alapfelszerelésben szövet sport üléseket kap, de a pályanapokra ez is tökéletesen megfelel

 
 

A két modellt könnyen tudjuk azonosítani az egyedülálló jelvényről, amit a csomagtér ajtón helyez el a gyártó. A mild hibrid technológia lehetővé teszi az energia visszatermelését, a fékenergia felhasználásával, amivel támogatja a belsőégésű motort, az elektromos töltéssel 50 Nm plusz nyomatékkal, és a helyzettől függően lehetővé teszi a motor teljes lekapcsolását, vagy hagyja a járműve szabadon futni. Az új modellekben a Start/Stop funkció szintén gyorsan dolgozik és kényelmesebb, ami köszönhető a szíjhajtott önindítónak is. A motor kevesebb zajt és vibrációt generál, amikor indul és a 48 Voltos akkumulátor képes tölteni a szabályos 12 Voltos akkumulátort, használva a DC/DC konvertert. A mild hibrid technológia összességében, a két e-TEC modellben a belsőégésű motoroknak biztosít üzemanyag megtakarítást, ami 100-enként 0.4 litert jelent.

Kartos Partik - SkodaStoryboard news -

2020-03-09, 11:33:48

 
 

 

 
 

 

 

 

best free website hit counter

hit counter

   Ha tetszett a cikk nézz rá ezekre is  
   

Elképesztő sportkombi a Škodától 

A frissítés után még erősebb, még gyorsabb,

és még agresszívebb lett az Octavia RS

   

Száguldó indián 

Teszteltem a Cseh gyártó leggyorsabb

utcai modelljét, ...

 

Az új Octavia bevadult

Egy újabb RS modell, a dízel kedvelőknek 

kiemelkedő menetteljesítményekkel ...

 

2015 BMW M5 30years of the M5

 

 

 

 

   
Asztali nézet