![]() |
||
HU |
||
2018 Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel 2.oldal – TESZT – Alfa Romeo – Giulia – SportSedan – Diesel –
Egy vérbeli Alfa, kiemelkedő vezetési élménnyel A tesztelt modell hajtásáról egy dízel erőforrás gondoskodott 180 lóerővel, de még 150 lóerős dízelmotor is elérhető volt. A teszt óta bővült a kínálat, így már 160 és 190 lóerős 2.2 turbódízel motor közül választhatunk, és a 2.0 literes 200 lóerős dízelmotort. A dízel változatnak csak a hangja lehet zavaró a magasabb tartományokban, de ez még belefér, ha takarékos változatot akarunk, mivel jelenleg még mindig nincs hibrid modellváltozat az Alfa Romeo kínálatában. |
||
A tesztautó orrában egy 2.2 literes 180 lóerős turbófeltöltős dízelmotor kapott helyet, ami hozza a kellő dinamikus menetteljesítményeket, mint egy sportos kombitól vagy sedantól elvárnak az ügyfelek |
||
A hosszú motorháztető alatt egy 2.2 literes turbódízel motort találunk, ami 180 lóerőt és 450 Nm nyomatékot termel, amivel mindössze 7.1 másodpercet vesz igénybe a 0-100 km/órás gyorsulás a gyári adatok szerint, ami mellett a csúcssebessége eléri a 230 km/órát (143 MPH), aminél több nem is kell a napi használathoz. A tesztvezetés során a Giulia könnyedén, felvette a tempót, abszolút erőlködés nélkül két felnőttel. A precíz váltó is fokozza a vezetés élményét, a sportosra hangolt kormányzás mellett, amivel könnyedén tudja a vezető kezelni a Giulia-t (már a kínálatban csak automata váltóval választhatók a dízel- és benzinmotoros változatok egyaránt). A motor nyomatéka már 1750-es fordulaton rendelkezésre áll, ami már elegendő a kiemelkedő menetteljesítményekhez. | ||
A jól ismert Alfa Romeo műszercsoport elrendezés, a hagyományos analóg órákkal, és a kijelző technológia kombinációjával |
||
A tesztelt modellhez nagyon is illik az agresszívebb megjelenés, aminek gyorsulása már a sport modellekét is eléri, mint a Golf GTD (184 lóerős TDI:7,5s), Octavia RS TDI (184 lóerős, 4x4: 7,7 s), BMW 320d (190 lóerő, 0-100 km/h: 7,2s) és más hasonló modellekét. A sportos kormányzás autópályán sokat nem számít, de a városi, országúti és szerpentines utakon a vezetőt jobb kedvre deríti, akik szeretnek vezetni azoknak sokat számít ez a jellemző is, amiben kiváló a Giulia. Az élményhez hozzá tesz az orrközépmotoros, hátsókerék-meghajtás elrendezés, ami a legjobb kombináció egy vezetőnek tervezett autónak. | ||
VW Golf VII GTD, Škoda Octavia III RS TDI 4x4, és BMW 3-as széria (F30) |
||
A vezetési élményben kiváló már az alap Giulia is, amit a BMW alap modelljeinél nem igazán kapunk meg, csak, ha az M Sport csomagot is kérjük, aminek szép ára van, vagy az M-es modelleket választjuk, mint az M2, M3 és más hasonló modelleket, amiket kifejezetten a vezetés élményére, és szórakozásra fejleszt a BMW, amik már vezetési élményben felveszik a versenyt az Giulia-val, de az alap modellekhez képest sokkal élvezetesebb vezetést biztosít egy modern Alfa Romeo (BMW F30-hoz mérve, az új G20 generációs modell már igazi riválisa a Giuliának, már alap változatában is). A vezetés közbeni tapasztaltak alapján a tesztelt modell városi 50 km/órás tempónál, 4. fokozatban érezte jól magát, amiben még emelkedőn se erőlködik a motor, az 5. és 6. fokozat pedig országú és autópályázásra való. A mindennapi használatra megfelel ez is, de a dízel botrány után, várhatóan egyre többen inkább a benzines változatok mellett fognak dönteni, vagy, ha elérhető lesz hibrid változat hamarosan az Alfa Romeo kínálatában, de ez sem rossz választás. A Giulia menetközben igazán csendes, de magasabb fordulaton azért hallani a megszokott dízelhangot, ami még elfogadható szinten szűrődik be. | ||
A stílusos far a LED-es hátsó lámpákkal, és a valódi krómozott fém kipufogóvégekkel, igazi sportkocsi stílust mutat |
||
A fogyasztása gyári adatok szerint csupán 4.2 liter, de várhatóan, ha hajtják rendesen az autót akkor se nagyon ugrik meg, ami a feltöltős motoroknál várhatóan előfordul, ha gyakran jár a motor magasabb fordulat tartományban, de még ez is belefér egy 180 lóerős dízel autónál, de aki normál vezetéssel használja az autót, azoknál még gyári érték közelében tartható a fogyasztás vagy kevesebb is lehet. A hajtáslánc mellett a futómű is szépen dolgozik, ami tartalmazza az állítható vezetési módokat, az Alfánál úgy nevezett DNA mód választón keresztül, ami az alapmodell esetében a normál, comfort és sport módokat tartalmazza, de komolyabb változatoknál SPORT és SPORT+ módok is elérhetőek az alap három mód mellett, ami még élvezetesebbé teszi a vezetőnek az utazást. A méretes 18”-as felnik ellenére a kényelem kiváló a Giuliaban, ami szépen elnyeli az úthibákat, de ez köszönhető a futómű állításnak is, ami lehet lágyabb és keményebb is. A Giulia összességében egy kiváló sportsedan, amiért nem is sok, amit kérnek, mivel megkapjuk a német gyártóknál elvárt szintet, de van, amelyiknél nagyobb minőségi szintet kapunk már az Alfa Romeótól. Így akinek egy kiváló sport modell kell a mindennapokra, azoknak kérdés nélkül tudom ajánlani, az olasz prémium sportsedant.
A tesztautó megjelenése óta változott az Alfa Romeo Giulia kínálata, ami kapott már egy kisebb frissítést is, a kisebb hibáit is javították, így a tesztautóhoz hasonló változat, egy 2.2 literes 160 lóerős turbófelöltős dízelmotoros változat lenne, hátsókerék meghajtással és egy 8-fokozatú automata váltóval párosítva, ami Super vagy Business felszerelés szintekkel 12 430 000 Ft-os kezdőárral. Az előbbi a sport, az utóbbi inkább az elegáns felszerelés szint. A 2021-es árlista szerint, 2021-től már a két új Veloce Ti modell változat is elérhető lesz a 2.2 dízel 210 lóerős motorváltozattal is Q4 16 690 000 Ft-ért, és már most elérhető 2.0 literes 280 lóerős motorral, szintén Q4 hajtással 16 990 000 Ft-tól. Használt piac Az Alfa Romeo Giulia már 5 éve piacon van, így a használtautó kínálatban is megtalálhatjuk. A használtautó.hu weboldal összesen 50 eladó példányt talált a teszt és szalon autókkal együtt. A kínálat legalján egy 2017-es Alfa Romeo Giulia 2.2 D Super található a gyengébb 150 lóerős teljesítménnyel. A hirdetésben szereplő modellben csak 101 000 km van, amire km garanciát is adnak, és 5 390 000 Ft-tal lett a kínálat legolcsóbb példánya, ami még szinte újnak mondható 3 évesen, és nem sokkal több, mint 100 000 km van benne, ami egy jó vétel szerintem, a hirdetés leírása alapján. |
||
A tesztautóval azonos felszerelés szinttel és motor változattal megegyező modell, egy 2016-os példány 2.2D 180 lóerős Super, csak ez a példány egy automata váltós, 157 000+ km-rel, 7 290 000 Ft-ért kínálják. A kínálat csúcsán pedig a QV modellek kapnak helyett, a használtautó kínálat legdrágább példánya pedig egy 2019 októberi Alfa Romeo Giulia QuadrifoglioVerde, 6 100 km-rel, ami alapján egy tesztautó lehet. A hirdetett modell 25 990 000 Ft-tal kapott helyet a kínálat csúcsán. A kínálat árai alapján egyre elérhetőbb lesz a Giulia a hétköznapi ember számára is. Az európai kínálat Az autoscout24.com szerint 2 911 eladó példány van Európában, a legújabb Alfa Romeo Giulia modellből. Az autoscout24.com kínálata szerint a kínálat legolcsóbb példánya, egy 2018 decemberi, 2.2D 150 lóerős, automata váltós példány, közel 103 000 km-rel, 14 290 €-ért. A kínálat legolcsóbb példánya a tesztben szereplő modell változatból, egy 2016 júniusi példány, ami egy 2.2D 180 lóerős, kézi váltós modell, amiben csak 56 300 km van, és 15 500 €-ért hirdeti az eladó. |
||
A kínálat legdrágább példánya pedig egy 2020 júliusi Alfa Romeo Giulia QuadrifoglioVerde Racing, 519 lóerős teljesítménnyel, 5 km-rel az órájában, 139 000 €-ért. A kínálat széles, ha az autoscout24 teljes európai kínálatát nézzük, így bőven van miből választani.
Írta: Kartos Patrik, Fotók: Kartos Patrik 2021-01-01, 18:14:57 |
||
|
Ha tetszett a teszt nézz rá ezekre is | ||
![]() |
||
![]()
|
|