MENÜ
   
 

HU  

 
 

2019 Toyota Corolla Sedan HSD 120 Executive teszt – Toyota- Auris/Corolla – HSD – Hybrid – Tesztek

Takarékos, de a benzines sportosabb

Toyota, a Corolla modellekkel együtt hét újdonságot mutatott meg 2019-ben, amik közül három új modell a Corolla teljesen új generációja, a Sedan, a Hatchback és Sport Touring modell változatokkal. …és az utóbbi két változat már az Auris modell név helyett, visszakapta a Corolla nevet. Az új Sedan változat, ami most is visszafogottabb, elegánsabb megjelenést kapott a két másik modell változat mellett, a jól ismert 1.6 szívó benzinmotoros, kézi váltós verzióban már teszteltem, így ideje volt a hibrid HSD modell változatot is. A nagy újdonság, hogy már mindegyik változat elérhető hibrid HSD hajtáslánccal, és egyből két változatban kínálják a hibrid hajtást, plusz a Sedan esetében a megszokott 1.6 Valvematic benzinmotort hagyták meg, ami igazán dinamikus menetteljesítményt tud nyújtani.

 
   
 

Az 5-ajtós és a kombi változatok esetében viszont, az Aurisokban megjelent 1.2 D-4T turbós benzinmotor maradt a kínálatban a hibrid változatok mellett. A Corolla Sedanhoz szerintem a gyengébb hibrid hajtás nem igazán illik, a sportos megjelenéséhez, ami inkább azoknak lehet jó választás, akiknek a fogyasztás számít leginkább.

Visszatért a stílusos forma

Az új modell generációból már Corolla Sedant teszteltem a hagyományos 1.6 Valvematic szívó benzinmotorral, ami csak a Sedan karosszéria változathoz választható a hibrid hajtás mellett (Sedan-hoz csak a gyengébb hibrid hajtás választható). A megjelenése a hibrid változatnak sportosabb, mint a korábban tesztelt pezsgő színű benzines változatnak a sok küllős felni szettel. A hibrid változat a hófehér fényezésével kitűnik a tömegből, és a méretes 18”-as sport felnikkel, amik kovácsolt felni megjelenést kaptak, mint más gyártóknál a sport vagy sportos modellek. A benzines tesztautóhoz hasonlóan ennek a modellnek is agresszívebb a megjelenése a maga módján, a korábbi generációhoz képest, de ebben a fehérben inkább sportos, mint elegáns, a nem éppen kicsi Corolla Sedan, ami már egy családi autónak is megfelelő, és már újra igazán jó formában van.

 
   
  A LED fényszórók ennél a modellnél is megtalálhatók, amik igazán egyedülálló világítást adnak az éjszakai vezetés során. Az oldalnézete szép elnyújtott sport sedan stílust mutat, de a tetőív egyenes, így a fejtérből nem vesz el, és az akku csomag az új modell generációban is a hátsó üléssor alatt kapott helyet, így nem vesz el a beltérből sem, a hagyományos benzines változathoz képest, ami már a megszokott megoldás a Toyota hibrid modelljeiben. A 18”-as felnik nagyon szépen mutatnak rajta, de ezek inkább az 5-ajtós és a kombi kivitelhez illenek, amik az élesebb vonalvezetésű, agresszívebb orr megjelenésükkel, sokkal sportosabb megjelenést kaptak, mint az európai piacon forgalmazott Sedan változat, ami az amerikai piacon azonos orr megjelenést kap, mint az 5-ajtós és kombi kivitelek, de az előző generációnál is az amerikai piac kapta a sportos megjelenésű Corolla Sedan modelleket.  
   
 

Az európai piac a sok krómmal feldobott elegáns megjelenésűt kapja az utóbbi generációk esetében, ami hasonlóan eltér, az új generációnál, de már nem vitték túlzásban a króm részletek használatát az új generáción. A hátsó része még mindig a Lexus sportsedan modelljeire emlékeztet, a szép LED hátsó lámpatestekkel, valamint a sportos dizájnnal ellátott hátsó ütközővel, ami alól kilóg a kipufogóvég. Azért ennél jobb megoldást is találhattak volna a Toyotánál, akkor inkább ne lehetne látni kipufogóvéget, ha ilyen megoldás jöhetett csak szóba, és a krómozás is kicsit túlzásnak érzem, az elég vastag króm csíkra értem a csomagtér fedélen. A megjelenése összességében rendbe van, ami már európai szemmel is sokkal szebb, mint a korábbi Toyota modellek esetében, de még a sportos megjelenéssel is a Sedan változat, várhatóan hozza a Corolla legenda jellemzőket, mint a kiemelkedő megbízhatóságot is.

Minőségi beltér, hibrid stílusban

Az utastér a hibrid változatnál is hozza a minőségi belteret, a tesztautó esetében a bőr-szövet ülésekkel, amik nyáron és télen is hozzák a megfelelő kényelmet. Az új Corolla igazán sportos alacsony üléspozíciót ad a vezetőnek, és a jó oldaltartású kényelmes üléseket, amik kiváló utazási kényelmet tudnak nyújtani, de érdekes módon az ülések manuálisan állíthatók a gerinctámasz kivételével, ami külön gombbal elektromosan állítható, de a Toyotások biztos tudják mit, miért csinálnak, ha a nagy sikere töretlen a mai napig a Corolla modelleknek.

 
   
  Az új generációs Corolla modellek már az ajtó borítás tapintásával érezteti a vezetővel és utasaival, hogy ez egy középkategóriás minőségi autó. A lágy tapintású anyagoknak köszönhetően, az ajtókon és a műszerfalon is, a bőr borítással, ami végre az egyszerű formákat megtörte, az elnyújtott dizájnnal, mint amivel már az Alfa Romeo modelljeiben is lehetett találkozni. A szép letisztul felületekkel, és a középkonzol is stílusos elrendezést kapott, ami a hagyományos gombokat megkapta a fűtés-hűtés kezeléséhez, ami sokat könnyít a kezelésében, mint a sík felületével a tablet érintős kezelőszervek, amik között nem lehet különbséget tenni, éppen mihez nyúltunk hozzá, vagy, ami már túlzás, ahelyett, hogy inkább a vezetőnek segítenének a könnyebb kezelhetőséggel, vezetés közben, egyes gyártóknál. A középkonzol tetején az új szögletesebb kijelző sokkal jobb lett, gyorsabban reagál, mint korábban, annak köszönhetően, hogy átdolgozták a rendszert, és már színes képet ad minden fontos információról, közöttük a hibrid hajtás működéséről is.  
 

 

Kilátás a vezető szemszögéből, a Corolla Sedan modellben

 
  A zongoralakk betétet viszont én hanyagoltam volna, ami a tesztautóban is tele volt újlenyomatokkal, azokon a részeken, ahol elég gyakran hozzáérünk, pl. ha a könyöktámasz tároló rekeszt szeretnénk felnyitni, amikor teljesen előre van húzva a könyöktámasz, úgy már nem olyan egyszerű elérni a nyitó kallantyút. A tesztelt modell már megkapta a középkonzol alatt a vezeték nélkül töltőt, ami mobil tárolásra is alkalmas, de amennyiben olyan telefonunk van, amit már lehet így tölteni, azokat a mobilokat az utazás közben is könnyedén tudjuk tölteni vele, és itt kapott helyet az első ülés fűtés kezelő gombja is. A kormánykerék mögött szép színes tablet kijelzőn figyelhetjük a fontos adatokat, ami a benzines változat sebességmérője helyén kapott helyet, három kerek kis óra formájában, amik minden fontos információt megtudnak jeleníteni, amikre szükségünk lehet, a középső kerek kis órában pedig a fedélzeti rendszer információi között keresgélhetünk, - mint a segítő rendszerek vagy a rádió információi között.  
 

  

[A háromkarú multi-funkciós bőr kormány, amiről minden fontos funkció elérhető, és mögötte a TFT display HSD egyedi grafikai megjelenítéssel, valamint a mobil helye, ami már vezeték nélküli töltés funkciót is kapott]

 
  A tesztelt modell még Head-Up kijelzőt is kapott, ami szép színes grafikával jeleníti meg mennyire megyünk hibrid hatékonyan, de a sebességünket is megtaláljuk itt és még sok más információt. Az okos kijelző szépen mutat, de majd a nagy mínuszokat, hogy bírja, ami lehet nem tesz jót a kijelzőnek, de viszont sokkal jobban kiolvasható minden fontos információ a színes kijelzőnek köszönhetően. A hagyományos órák helyett, viszont a hagyományos fordulatszámmérő csak szimbolikus az órák mellett, mivel ennél a változatnál még programozott fokozatok sincsenek a fokozatmentes váltóban, hogy egyáltalán értelme lenne, de, viszont jobban mutat, mint a hibrid fordulatszámmérő a számok nélkül. Az új kijelző előtt a bőr multi-funkciós sport kormánykereket találjuk, amiről szinte minden fontos információ és funkció elérhető, és kezelhető, amire a vezetőnek és utasainak szüksége lehet, és igazán kellemes visszajelzést kapunk a kerekektől is, - ami fokozza a sportos vezetési élményt, de ezzel a hibrid rendszerrel a sportosság kihal a Corollában, mivel a sportos jellemzőkhöz nem illik ez a takarékos gyengébb hibrid hajtás.  
 

   

A TFT display Corolla HSD stílusban

 
  Nekem legalább is a benzines hajtáslánc (pörgősebb sportosabb jellemzőket nyújt) jobban bejött az új Corolla sedanban, mint ez a gyengébb hibrid. A hibrid modelleknél a kézi váltás élményéről el is feledkezhetünk, mivel a hibrid rendszerhez fokozatmentes e-CVT automata váltót szerelnek, de a programozott fokozatokkal valamilyen szinten lenne lehetőségünk a váltásra, amit várhatóan az erősebb hajtáslánc megkap, mint a korábban tesztelt RAV4 hibrid modell is megkapott, de nem szükséges, ahogy a rendszer reagál, a gázra, elég a módokat használni, ha még sportosabb élményt szeretnék a takarékos hibrid Toyotánktól. A váltó előtt találjuk a mód választót és külön az elektromos mód gombját, amit szerintem felesleges használni, mivel ennél a modellnél is nagyon hatékonyan dolgozik a rendszer normál módban is, ha kell tölti az aksit, ha kell az erő, ad egy kis löketet a kombinált rendszernek köszönhetően, hogy a leghatékonyabban tudjuk kihasználni a hibrid rendszer előnyeit.  
      
 

Az elektromos rögzítő fék is sokat tud segíteni a vezetőnek, mivel automatikusan old, ahogy sebességbe raktuk a váltót, és automatikusan behúzza a féket, amikor P-állásba rakjuk a váltót, valamint visszagurulás gátlót kap a Corolla, ami az emelkedőn való elindulást tudja segíteni a vezetőknek, mivel nem mindenkinek megy a kézifékes elindulás, így is sokat segítve a vezetőnek. A középső tükörnél helyet kapott a beltér világítás- és az SOS segélyhívó rendszer gombja, ami kapott egy kis átlátszó fedelet, így is biztosítva, véletlenül ne nyomjuk meg, csak, ha tényleg szükségünk van a segítségre. A vezető ülésből a kilátás a legjobbak között van a modern autók között, amiknél már nagyon jó kilátást nehéz biztosítani a vezető számára, a biztonság érdekében megvastagodott A-oszlopnak is köszönhetően, amiben még helyet kell kapnia a légzsáknak, a vezetékeknek, és a biztonsági erősített oszlopoknak is, így már nem egyszerű vékony oszlopot készíteni. Az utastér, hátsó utasai sem panaszkodhatnak, akik óriási lábteret kapnak, viszont a fejtér még az egyenes tető mellett sem a legnagyobb, ha már 190 cm magasság felett járunk.

következő oldal>>

 
  111 222  

001

002

Asztali nézet