![]() |
||
HU / EN |
||
2019 AUDI RS Q3 és RS Q3 Sportback - Hír - Az új RS Q3, két karosszéria változatban Az Audi Sport bemutatta a két új RS modelljét, amik az Q3 és Q3 Sportback RS változatai, és ezeket is a híres, díjnyertes 5-hengeres motor fog hajtani. Az RS Q3 mellett megjelenik az új RS Q3 Sportback is, amik azonos hajtásláncot használnak a quattro hajtással kombinálva. A két új sport kompakt modell kínál kiemelkedő teljesítményt, a vezetők számára. „Az első Audi RS Q3 létrehozta saját kategóriáját. A célunk folytatni ezt a siker sztorit az új modell generációval, a kompakt nagy teljesítményű SUV-val” – mondta Oliver Hoffmann, Managing Director of Audi Sport GmbH. |
||
Az új Audi RS Q3 Sportback és az új RS Q3 SUV |
||
„Az áldozat, a teljesen új Audi RS Q3 Sportbackkel, egy haladó SUV kupé crossoverrel, mi vagyunk a divatdiktátorok és az erőfölényünk, a teljesen fenomenális növekedés lehetőséggel az Audi Sporttal.” A két új sport kompakt modell kínál kiemelkedő menetteljesítményt, sportos dizájnt, és maximális mindennapi használhatóságot. A két új modell 2019 végén érkezik meg az európai kereskedésekbe. Az új RS Q3 kezdőára 63 500 € lesz, és a Sportback változat induló ára 65 000 €. A részletek Sportos külső, mint ahogy megszoktuk az Audinál Az új Audi RS Q3 és RS Q3 Sportback modellek szinonimái az erőnek és a kiemelkedő teljesítményeknek. A Singleframe hűtőrács fényezetlen kerete alkot még élesebb benyomást a kompakt SUV megjelenésében. A megjelenését fokozták a fényes fekete 3D-s méhsejt ráccsal, közvetlenül az RS ütközőben, és az alacsonyabb oldal légnyílásokkal. |
||
Az új RS Q3, TANGO piros fényezéssel |
||
Az ütköző meglepő bumeráng alakú pengéi kifejezetten az RS Q3 modellekhez tervezték. Az RS gének szintén nyilvánvalóak a lapos résekkel a Singleframe hűtőrács felett. Az új Q3 generáció már elérhető sportos lejtős kupé-szerű tetőíves változatban is, ami szintén megjelenik az RS modell kínálatban, RS Q3 Sportback néven, az 1 557 mm-es (5.1 ft) magasságával, ami 45 mm-rel (1.8 in.) alacsonyabb, mint az RS Q3. Az emelkedő vállvonal a Sportbacken, hosszabban lejt, mint a testvér modellen, az alacsonyabb karosszéria optikai súlypontjával. A karosszéria még izmosabb megjelenést kapott, amikhez nagyobb felniket is kapott. A két új Audi Sport nagy teljesítményű sportkocsi kihangsúlyozza a teljesítményt, a hangsúlyos izmos kerék járati ívekkel. A hátsó dizájn szintén nagyon erőteljes a megjelenésében. Az alacsonyabb hátsóablak és a tető légterelő, az RS-specifikus légterelő ajakkal fényes feketében díszítik az új RS modell farát, és az RS Q3 modell még szélesebbnek tűnik, mint a testvér modell. |
||
Az új RS Q3 Sportback, Kyalami zöld fényezéssel |
||
Az alacsonyan emelkedő tetővonal csúcspontja, a D-oszlopnál található, ami a beltér tágasságát javítja. Az új generációs RS Q3 először kap dupla kipufogó véget, az RS kipufogó rendszerrel, a nagy ovális végekkel, amik már szinte védjegynek számítanak az Audi RS modelleken. A két RS modell kipufogó rendszere szépen beilleszkedik az RS-specifikus ütközőbe a hátsó diffúzorral, és a vízszintes fényes fekete pengékkel. A pengéket még lehet választani matt alumínium színben is, mint opciós extra. A nagy teljesítményű SUV-k jönnek már alapfelszereléstől LED fényszórókkal. A Matrix LED fényszórók, dinamikus irányjelzőkkel és az RS-specifikus sötét betétekkel az opciós extrák közül választhatók. A hátsó lámpák szintén LED technológiát használnak. Kiemelkedő vezetési élmény, az új RS modelleknél is A kiemelkedő sportos megjelenéshez, igazán sportos vezetési élmény társul, a nagy teljesítményű 5-hengeres motornak köszönhetően. A Q3-as széria két új csúcsváltozata az RS Q3 és RS Q3 Sportback lesz, amik orrában a díjnyertes nagy teljesítményű motor kapott helyet. |
||
Az új RS Q3 külső részletei, az erőteljes vonalvezetéssel, a méretes légnyílásokkal, az orrán, és az Audi RS modelleknél megszokott óriási kipufogóvégekkel |
||
A jól ismert 2.5 TFSI turbófelöltős motor, az RS Q3 modellekben 400 lóerőt és 480 Nm nyomatékot termel, amit a legendás Quattro összkerék-meghajtással kombináltak, így kiváló erő elosztást biztosítva a négy kerékre, a tökéletes rajtoláshoz, és a jó tapadásért, minden vezetési körülmény esetén. Az 5-hengeres motor már egy modern klasszikusnak számít, és tavaly az Audi Sport meg is kapta a nemzetközi év motorja díjat „International Engine of the Year”, a 2.5 TFSI motorral, amit már évek óta finomítanak, és már a 9. alkalommal szerezte meg ezt a díjat, egymást követően. A többszörös díjnyertes motor 17%-kos teljesítmény növekedést ért el, a változatlan 2 480 cm3-es mérete ellenére is. A motor maximális nyomatéka széles fordulatszám tartományban elérhető, ami 1 950-es fordulattól, egészen 5 850-es fordulatszámig rendelkezésünkre áll, a kiemelkedő menetteljesítményekhez, és gyorsasághoz. |
||
Az RS Q3 mellett, az Sportback változat is megkapja az RS részleteket, és a stílusos felni szetteket, amik még sportosabb megjelenést kölcsönöznek az új RS modellnek |
||
A 400 lóerős motor, az RS Q3 és RS Q3 Sportback modellekkel lehetővé teszi a 4.5 másodperces 0-100 km/órás (0-62.1 mph) sprintet, és a végsebességüket csak elektronika korlátozza 250 km/órára (155.3 mph), de ez opciósan növelhető 280 km/órára (174 mph). Az átdolgozott 2.5 TFSI motor 26 kg-mal (59.7 lb) könnyebb, ami köszönhet az új alumínium forgattyúsháznak, ami már alumíniumból készült, ami 18 kg-mal (39.7 lb) csökkentette a motor súlyát. A motorban csökkentették a súrlódást, miközben növelték a teljesítményt. A hengerbetétek plazma bevonatot kaptak, a főtengely fő csapágyait 6 mm-rel (0.2 in) kisebb átmérőt kaptak. A forgattyús tengely üreges, ami még 1 kg-mal (2.2 lb) csökkenti a motor súlyát, miközben az alumínium dugattyúk kaptak integrált csatornákat, az olaj hűtéshez. A rövid bemelegedési szakaszban a motor hideg indítás után, a vízpumpát lekapcsolja a hengerfej keringtetésről, aminek köszönhetően a 2.5 TFSI motor, gyorsabban eléri az üzemi hőfokát. |
||
Az új RS Q3 modellek orrában, a többszörös díjnyertes 2.5 TFSI, 5-hengeres motor kapott helyet 400 lóerővel |
||
Ez csökkenti a súrlódási tényezőket és az üzemanyag-fogyasztást is. A motor 1-2-3-4-5 gyújtási sorrenddel rendelkezik, aminek váltakozása a páratlan számú hengereknek, nagyon különleges ritmusú és egyedülálló motorhangon szólal meg. A dupla két oldalra kivezetett RS kipufogó rendszer kihangsúlyozza a jellegzetes hangját az 5-hengeres gyújtási sorrendnek. Az opciósan elérhető RS sport kipufogó rendszer a fekete kipufogó végekkel kiemelik a félreérhetetlen hangot. A teljesítmény a 7-fokozatú S-tronic váltón keresztül jut a Quattro összkerék-meghajtáshoz, ami megfelelő arányban osztja el az erőt, a tengelyek között a több tárcsás kuplungon keresztül. A kerék szelektív nyomaték kezelése tölétesíti a biztonságot és az agilis kezelhetőséget. Az Audi drive select dinamikus kezelhetőségi rendszer befolyásolja a Quattro hajtást, és egyben az olyan alkatrészeket, mint a kormányzás, a felfüggesztés, az S-tronic váltó, a motor karakterisztika és a hang. |
||
A 2.5 TFSI motor is kapott részecskeszűrőt, ahogy a kép is mutatja |
||
A felszereléstől függően 5 vagy 6 választható móddal lesznek felszerelve az RS Q3 modellek, amik között megtalálható a comfort (kényelem), auto, dynamic, efficeicency és az individual, vagy, mint egy alternatív individual mód, a két új RS móddal,, az RS1 és RS2 módokkal. Az MMI-n keresztül a vezető tudja beállítani, és menteni a két RS módot egyénileg. Az MMI-n keresztül tudja a vezető a módokat választani, beállítani és menteni a két RS mód egyéni beállításait. Az új „RS MODE” kormánykerék gomb, gyors hozzáférést biztosít a két új módhoz, és lehetővé teszi a módok közötti kapcsolást a vezetőnek. Sportos hangolás a felfüggesztésben Az alap RS sport felfüggesztés csökkenti 10 mm-rel (0.4 in) a hasmagasságot, a Q3 és Q3 Sportback modellekhez képest. A következetesen sportos hangolás kielégíti az alap követelményeket a kiemelkedő kezelhetőségükkel, a két sport kompaktnak. Az RS-hangolt progresszív kormányzás szintén szoros kapcsolatban közvetít az úttal, még gyors kanyarodáskor is. Az első tengelyen MacPherson tervezett jellemző alsó lengőkarokat kapott, az 1 590 mm (5.22 ft) nyomtávval. A hátsó futómű pedig four-link futóművet kapott, ami 1 583 mm-es (5.19 ft) nyomtávval. |
||
Az RS Q3 modellek első MacPherson felfüggesztése, kerámia fékekkel és a hátsó Multi-link quattro felfüggesztés |
||
A kompakt nagy teljesítményű SUV most először kapja meg az Audi Sport kínálatából a 21”-es méretű felni szettet, a változatos felni dizájnnal. Az alap felni 20”-as méretű lesz hozzá, ami már alapból elég nagy méretű felni, de akinek nem elég, azok az opciós listáról választhatják a 21”-es felniket, amik alatt a teljesen új 6-dugattyús RS acél fékrendszert találjuk, a szellőztetett, lyuggatott tárcsákkal, ami elöl 375 mm-es (14.8 in) és hátul 310 mm-es (12.2 in) sima tárcsákkal. Az alapfelszereléshez fekete féknyergek járnak, de opciósan elérhető piros színben is. Az opciós listáról választhatjuk az új RS modellekhez, a teljesen új RS kerámia fékeket, amik már választhatók szürke, piros, vagy kék féknyergekkel is, és a fékezési erőt termel az újonnan fejlesztett monoblokk alumínium nyergekkel, és a kerámia féktárcsákkal, elöl 380 mm-es (15.0 in) tárcsákkal. A hátsó fék pedig úszónyerges féknyerget kap és 310 mm-es (12.2 in) acél tárcsákat, amik a megfelelő lassulást tudják biztosítani ekkora teljesítmény mellett is. |
||
Az új RS Q3 és RS Q3 Sportback modellekhez opciósan elérhető lesz az RS sport felfüggesztés, plusz a Dynamic Chassis Control (DCC). Itt egy elektronikusan működtetett szelep szabályozza az olaj áramlását a lengéscsillapító dugattyújában, ami befolyásolja a futómű feszességét. Az Audi drive select dynamic kezelhetőségi rendszer szintén befolyásolja az opciós RS sport felfüggesztést, plusz a lengéscsillapítókat is kezeli, amikben érzékelők mérik a jármű karosszéria mozgását. Az RS-hangolt lengéscsillapítók, ezután beállítják az út felületének állapotának és a vezetési körülményeknek megfelelően. A felfüggesztés előírja az optimális csillapítás erőt, minden lengéscsillapítón belül milliszekundum alatt – lágytól a kemény csillapításig, a nagy merevséggel a karosszéria gyors a kanyarokban, vagy amimkor fékezünk. A végeredmény a fokozott menetdinamika, a precíz stabilitás és a gyors kezelhetőség a még nagyobb kényelemmel. A vezető központú pilótafülke A sportos dizájn visszatér a beltérben is, ami hangsúlyt helyez a vízszintes vonalakra, ami közvetíti a nagylelkű térérzetet. |
||
A klíma vezérlő egység, a középkonzolon, a vezető felé van megdöntve az MMI képernyővel 10°-kal. Az egész pilótafülkét nagyon alaposan megtervezték, a vezetővel gondolatban. A motort az opciós Start-Stop gombbal indíthatjuk, ami piros gyűrűt kapott. A műszerfal már az Audi virtuális pilótafülkéjét RS dizájnnal kapta meg, ami a sima Q3-asokhoz is elérhetők, az opciós listáról, sima verzióban. Az MMI érintőképernyő a magas fényű fekete üveg kerettel, zökkenőmentes kezelést biztosít egy második központi elemként. Mint egy opcióként, a vezető tud választani a nagyobb Audi virtuális pilótafülke, plusz a váltási fény a kijelzővel, ami a maximális fordulatszámnál figyelmezet a váltásra. A különleges RS kijelzők az Audi virtuális pilótafülkében, számos információt szolgáltat, olyanokat, mint az abroncs nyomás, a nyomaték, a teljesítmény, a köridő, a G-erő vagy a gyorsulási mérések. |
||
Az RS Q3 modellek minőségi, sport utastere, a kényelmes sport bőr ülésekkel |
||
A sport ülések fekete bőr/Alcantara kárpitot kapnak, és az RS dombornyomott jelölést, mindkét új RS Q modellnél. Az RS sport ülések finom Nappa bőrt kapnak, az RS specifikus méhsejt mintával, és az integrált fejtámlákkal, amik először választhatók a Q3-as modell családhoz. A kiemelő varrások alapfelszerelésnél fekete színűek, de az opciós listáról kérhető pirosban vagy kékben. Amikor a két RS dizájn csomag közül választunk, a piros vagy kék közül, amik tartalmazzák a kormánykerék betét kiemelést, a biztonsági öveket, a padló szőnyegeket és a váltó gombot a választott színben, miközben a kormánykerék és a sebességváltó jön Alcantara kárpitban. A kiterjesztett RS dizájn csomagokkal, a panelek és az ajtó karfa betét is piros vagy kék Alcantara kárpitot kapnak. |
||
A Kyalami zöld RS Q3 Sportback zöld quattro jelölést kapott a műszefalon, és a további minőségi részletei az utastérnek, ami mindkét változatra igaz |
||
Az Alumínium Race antracit betét, az opciós zongoralakk fekete befejezéssel, a fekete vagy a szénszál tökéletesíti a sportos belteret. Az utastérben a belépő fény az Audi Sport-ot vetíti az ajtók alá nyitáskor a vezető és utasa számára. Az RS logo szépíti a belteret a kormánykeréken, és a megvilágított első ajtó küszöb díszléceket. Az RS sport bőr kormánykerék, a lapos alsó résszel, a VW csoport sportkocsijaiban már alapvető, széria tartozék, amit szintén megkapnak az RS és S Audi modellek, ami az új modellekben megkapja az újonnan tervezett váltó füleket, a multi-funkciós gombokkal, amik lehetővé teszik a vezetőnek a két opciós RS mód kezelését is, az Audi drive select dynamic kezelhetőségi rendszerében. Az RS-specifikus kijelzők automatikusan nyílnak az Audi virtual cockpit plusban. Árak és felszerelések Az új RS Q3 és RS Q3 Sportback modelleket teljes értékű 5-személyes modellnek tervezték, és szintén kínál maximális mindennapi használhatóságot, a teljes sportosság mellett. A hátsó ülések mozgathatók előre-hátra, az RS Q3 esetében 150mm-rel (5.9 in), és 130 mm (5.1 in) az RS Q3 Sportback esetében. |
||
A három részes osztott ülések mögött 530 literes (18.7 cu ft) csomagteret találunk, alaphelyzetben, de ezt 1 525 literig (53.9 in) tudjuk bővíteni az RS Q3-ban. Az RS Q3 Sportbackben viszont 1 400 literes (49.4 cu ft) csomagteret kapunk a hátsó üléssor ledöntésével. Az új RS Q3 és RS Q3 Sportback modellek elérhetők lesznek nyolc színben, ami tartalmazza RS-specifikus színeket is, mint a Kyalami zöld és a Nardo szürke színeket. A személyre szabott színek elérhető az Audi exkluzív kínálatból. Az alap fényes fekete stílus csomag hozzá teszi a megjelenéséhez, a kiemelkedő pengéket az első és hátsó ütközőhöz, az ablakkeret betéteket, a tető síneket (csak RS Q3), és a betéteket az odlal küszöbökön. A fényes fekete stílus csomag kombinációval az új RS modellek megkapják a fekete Audi gyűrűt, és az RS logokat szintén fekete megjelenésben. |
||
Az RS Q3 és RS Q3 Sportback októbertől (2019) elérhető a kereskedésekben, és az év végén érkeznek meg az első példányok az európai kereskedésekbe. Az új RS Q3 kezdőára 18 776 520 Ft (németországi ár - 63 500 €) és az RS Q3 Sportback 19 226 100 Ft (németországi ár - 65 000 €). - Kartos Patrik - 2020-01-03, 20:58:13 |
||
![]() |
Két brutál G, limitált kiadásban - Hírek/Tuning - BRABUS két igazán különleges G Mercit mutatott be ... |
|
![]() |
2016 Audi R8 V10 plus "selection 24h" - Hírek - Audi egy egyedülálló R8-ast dobott piacra |
|
|
Kiváló terep SUV, Mercedes köntösben Még utoljára sikerült tesztelni egy előző generációs GLE-t, ami ML-ként kezdte ... |
|
![]() |
Egy ünnepi M-s, az M GmbH tiszteletére - Hírek - BMW újabb évfordulós modelleket készített, most az M4-es modellekből |
|
![]()
|
|