![]() |
||
HU / EN |
||
2019 BRABUS G V12 900 “ONE OF TEN” - Tuning/Hírek - Egy az utolsók közül “V12” A BRABUS elkészítette a világ legerősebb off-road modelljét, ami a BRABUS G V12 900 „ONE OF TEN” nevet kapta, ami ünnepelte világ premierjét a 2019-es Frankfurti autókiállításon „IAA 2019”, Frankfurt Am Mainban. Az új szupersportkocsi szintén egy limitált modell, amiből csak 10 darabot épített a BRABUS tuning márka. Az új modell egyben tiszteleg a V12-es erőforrással az első BRABUS G V12 modellnek, amit még 2004-ben mutattak be a Genfi autókiállítás, 15 évvel ezelőtt és ez az új modell várhatóan az utolsó V12-es motorral hajtott modelljük. Az új V12-es modell egy TwinTurbo V12-es egységet kapott, ami kiemelten nagy teljesítmény leadásra képest az új limitált modell orrában. |
||
Az új modell viszont már a W 463A típuskóddal rendelkező második generációs G-osztályból készült, ami a hétköznapi embernek szinte észrevétlen a több G-osztály között, az apró változtatásoknak köszönhetően. A tuning modell meghajtásáról egy 6.3 literes V12-es motor gondoskodik, ami 900 lóerőt (662 kW/888 bhp) termel, és a csúcsnyomatéka 1 500 Nm (1 106 lb-ft), amit egy 9-fokozatú automata váltó továbbít az összkerék-meghajtáson keresztül az útra. Ezek adnak az új szupersportkocsinak az úton egyedülálló menetteljesítményeket, a nem kevesebb, mint 2 660 kg-os sajáttömege ellenére is. A nagy teljesítménynek és nyomatéknak köszönhetően az új limitált modellnek elég 3.8 másodperc a 0-100 km/órás (0-62 mph) gyorsuláshoz, és a csúcssebessége 280 km/óra (174 mph), amivel ez a modell a leggyorsabb G-Merci, ami valaha készült, és ezt is csak az elektronika korlátozza, mint a más G-osztályoknál a 240 km/órás végsebességet. |
||
Az új limitált V12-es modell külső részletei |
||
A jármű karosszériáját megerősítették a látványos BRABUS WIDESTAR karosszéria szélesítéssel, amik alkotnak egyedülálló megjelenést a BRABUS „PLATINUM EDITION” hi-tech kovácsolt felni szettel, amik 23”-as és 24”-es méretben is felkerülhetnek az új V12-es modellre. A futóműve megkapta az állítható BRABUS Dynamic Control felfüggesztést, ami kínál ideális kombinációt, a kiemelkedő utazásiminőséggel, és a biztonságos, gyors kezelhetőségével. Az exkluzív BRABUS finom bőr is megtalálható a luxus beltérben, amit a BRABUS G V12 900 „ONE OF TEN” modellben megtalálunk. Az új BRABUS terep modell egyedisége a kiemelten magas kezdőárat is jelent, ami ez esetben 605 055 €, ami már a németországi adót tartalmazza. Az erős V12-es motort a Mercedes S 600 L modell használja, amiben csak 530 lóerőt (390 kW/ 523 bhp) termel, és átdolgozva kerül be a G-osztályba, amit a BRABUS hi-tech motor részleg fejleszt tovább. |
||
Egyedülálló fehér bőr belteret kapott az új limitált, V12-es motorral hajtott tuning modell |
||
A motor néhány változtatást kapott, amik tartalmazzák a következőket, mint a BRABUS főtengelyt, aminek köszönhetően hosszabb lett a löket, és a nagyobb hengerfuratoknak, ami szintén hozzájárult a motor méretének növekedéséhez, valamint még megkapta a kovácsolt dugattyúkat, a speciális kiegyensúlyozott henger összekötő rudakat, amiknek az eredménye a 6.3 literes (384 cu-in) méret, a gyári 6.0 liter (366 cu-in) helyett. A motor perifériák változásai szintén fontos szerepet játszanak a kiemelkedő teljesítményben. A két gyári turbófeltöltőt lecserélték a BRABUS-nál, nagyobb kompresszor egységekre, és módosították a kipufogócsonkot, amik már nagyobb töltőnyomást biztosítanak a motornak, a gyári turbófeltöltőkhöz képest. Az átalakítás még artalmazza a csöveket, amik már 80 mm-es (3.1 in) átmérővel rendelkeznek, amit a szabadáramlású katalizátorral, és a BRABUS rozsdamentes acél, nagy teljesítményű kipufogórendszerrel is kiegészítenek, plusz az aktív fékszárnnyal. |
||
Az utastér részletei, és a kis számozott plakett a szénszál betéten |
||
Az új BRABUS modell is megkapta az integrált hangvezérlést, aminek köszönhetően a vezető tud választani a rekedtes V12-es motorhang (Sport módban) és a diszkrét motorhang (Coming Home módban) között. A teljesen rozsdamentes acél kipufogó szintén vizuális élvezet, a két fekete krómozott véggel, mindkét oldalon a hátsó kerekek előtt. A nagy teljesítményhez fontos az optimális levegőellátás is, amihez a BRABUS mérnökei külön fejlesztették a BRABUS 900 szívómodult. Az új szívócső tartalmaz egy speciális levegőszűrő házat, a nagyobb keresztmetszettel és a speciális szűrőkkel, valamint a „Gold Heat Reflection” burkolat alacsonyabb hőmérsékletével. Az újra programozott motorelektronika, a speciális befecskendezési és gyújtási térképezéssel, valamint a módosított töltőnyomás vezérlő koordinátával, a tökéletes interakció a nagy teljesítményű elemekkel, és így kölcsönöz a csúcskategóriás motornak egy igazán egyedülálló kombinációt, a robbanó erő szállításával és a sima futású V12-es motornak. A technológiai partner a MOTUL szállítja a hi-tech kenőanyagokat a teljes hajtáslánchoz. - Kartos Patrik - BRABUS Media Club- 2020-01-18, 22:00:17 |
||
Ha tetszett a cikk, nézz rá ezekre is |
||
![]() |
Abt már a legújabb SQ7-hez is kínál tuning elemeket, teljesítmény növelést, ... |
|
Kiváló terep SUV, Mercedes köntösben - teszt Még utoljára sikerült tesztelni, egy előző generációs GLE-t (ML) ... |
||
![]() |
Két brutál G, limitált kiadásban BRABUS két igazán különleges, G Mercit mutatott be ... |
|
Kemény terep mestere, luxus köntösben Frissen teszteltem, a felfrissült legendát |
||
![]() |
Egy igazán ritka Mercedes G-osztály került árverésre, amiből csak 65 db készülz ... |
![]()
|
|