MENÜ
   
 

HU  

 
 

2020 Škoda Superb 190TDI DSG Sportline Teszt 1.oldal – Škoda – Superb – Tesztek - Közép-Kategória – TDI – Common-Rail –

Ami egyszerűen jó, azon minek változtatni

Škoda 2001-ben visszahozta a luxus modellt a kínálatába, a visszatérő Superb modell névvel, ami azóta nagy sikert aratott az ügyfelek körében, ami több volt, mint egy Passat, egy más szint a kategóriában, így a kategória társat nem is zavarta a kategóriában. A Superb a második modell generációval nagyot nőtt, és egy egyedülálló csomagtér ajtóval készült, ami egyrészt egyedülállóvá tette a kategóriában, az üveggel és üveg nélkül is nyitható csomagtér ajtóval, így egyben egy liftback és egy elegáns Sedan is volt, valamint itt jelent meg az óriás kombi kivitel. A legújabb modell generáció már a harmadik a listában, ami már egy modell frissítésen is átesett, de igazi prémium modell és egyedülálló megjelenésével, sok új ügyfelet hozott a márkának, és úgy látszik túl jóra sikerült, mert nem igen feltűnőek a változások megjelenésében.

 
   
 

Ami elsőre tökéletesre sikerült

A Škoda a harmadik modell generációval nagyon betalált, az új kristály dizájnnal, amivel egy igazán egyedülálló felső kategóriás prémium modellt alkottak, Jozef Kabaň által elindított kristály dizájnnyelvvel, ami még a Rapid tanulmány változatával a VisionD modellel indult, és igazán fiatalos, sportos, modern megjelenést kölcsönzött az új generációs Škoda modelleknek. Az idővel viszont a Superb harmadik generációja is elért a modell frissítéshez, viszont alig nyúltak a megszokott formatervhez, ami csak apró részleteiben változott meg kívül és belül egyaránt. A megújulás apró részletei között megtaláljuk a megújult LED-es fényszórókat, és az átrajzolt első ütközőket, amik már beépített LED fényeket kaptak, a hagyományos ködfényszórók helyett, ami valamilyen szinten fiatalosabb és elegánsabb megjelenést kölcsönöz a Superbnek, de a korábban tesztelt Sportline változathoz képest nincs nagy változás, itt is megkapta a kocsi a fekete külső részleteket, ami a Sportline felszerelés része, a fényes fekete hűtőrács kerettel, és a fekete külső tükör házak is, amik a fehér, piros vagy a Dragon Skin fényezésekkel igazi sportos kiemeléseket alkotnak az élénk világosabb színekkel.

 
 

 

A Superb megújult formában is szinte változatlan, csak apró részleteiben frissült fel

 
  A tesztelt modell egy új színt kapott, ami a frissített modell változathoz elérhető, ezzel a zöldes-kék szín árnyalattal, ami igazán elegáns megjelenést kölcsönöz a megújult modellnek, ami a kisebb 18”-as Zenith szürke felnikkel, hozza a sportos vonalat, de ez csak a téli szett volt az autón. A korábban tesztelt fehér Sportline modellen is látható felni szettet kapta meg a nyári gumikkal, ami szintén egy 19”-es VEGA felni szett, ami kihangsúlyozza a Sportline modellek sportosságát. Az oldalnézetből semmi nagy változás nem tűnik fel, de a hátsó részén az új LED lámpák, ami egy feláras opciós tétel, ezeken már látható az újítás, ami mellett a korábbi LED lámpák már az alapfelszerelés részét képezik, de az új LED lámpák szebb megjelenést adnak a Superbnek. A Full LED technológiás lámpák, amikben végig futnak a betét csíkok fényes feketében, a Sportline modell esetben, valamint a hátsója a megújult modellek egy stílusos ŠKODA feliratot kapnak a csomagtér fedél közepére, a stílusos elhelyezéssel.  
 

... az új szín is jól áll a Cseh luxus modellnek

 
 

Az apróbb változtatásokon kívül semmi látványosabb megújulást nem kapott a külső megjelenése, ami arra is utal, hogy az ügyfelek nagyon is elégedettek a Superb modellek megjelenésével, és minőségével, mint egy felsőkategóriás luxus modellben, amit a Sportline és Laurin&Klement modellek képviselnek a Superb modell kínálatban, valamint már terepes SCOUTLINE (korábbi modell generációnál Outdoor) modell változatban is elérhető a kombi kivitel, amihez hasonló már a második modell generációból is készült.

Az elegáns, sportos prémium Cseh

A sportos külső mellett a beltere is apró részleteiben változott, de ezek sem feltűnő változások, - de ha elégedettek az ügyfelek nincs szükség látványos változtatásokra. A Superbek igazán egyedülálló felsőkategóriás prémium modellek, amikben kényelmesen helyet foglalhat a vezető és utasai, akik igazán kényelmes helyet kapnak a nagy sedan vagy kombi karosszéria változatban készülő modellben, ami kategóriájában kiemelkedő beltérrel rendelkezik, és a stílusos megjelenésével nagyon jó kombináció.

 
 

A beltér is csak apró részleteiben frissült fel, mint a külső megjelenése, ami olyan apróságokat tartalmaz, mint az érintőképernyő, ami már kerekített sarkokat kapott, és krómozott peremet

 
  Ahogy a vezető és utasai helyet foglalnak a felsőkategóriás kényelmet nyújtó ülésekben, és a minőségi anyagok körbe veszik, az egyedülálló kidolgozott beltérben, már inkább erezzük magunkat egy Audi A8 kényelmében, az óriási térnek és a hasznos részleteknek köszönhetően, mint egy kategória társban. A Sportline modell változat esetében kényelmes sport ülésekben foglalhatunk helyet, amit már a frissítés előtti modell is megkapott, és az Octavia RS modellek is használtak. A vezető háromkarú csapott fenekű multi-funkciós sportkormánykerékről kezelheti a számos fontos információt, funkciót, pár könnyed gombnyomással, a beállításokat is, valamint a sportos hangolású futóművel felszerelt modell irányítását, ami igazán sportos a mai Škoda modellekben. A kezelőszerveket a megszokott helyen találjuk, mint az indító gombot, amit a Škoda modern modelljeiben, a gyújtáskapcsoló helyén kap helyet. A megújult modell szintén a feláras TFT display kijelzőt kapta meg a kormánykerék mögött, ami egy feláras extra, de sokkal látványosabban és szebb formában tud, minden fontos információt a vezető elé elhelyezni, ami megkönnyíti a fontos információk és a GPS adatok leolvasását a vezetőnek, és az útinformációkat a GPS teljes kép megjelenítésével, ami szintén elérhető a vezetőnek a VIEW kormányra szerelt gomb használatával, ami könnyű és gyors beállítást tud biztosítani.  
 

  

A már jól ismer 3-karú multi-funkciós sport bőrkormánykerék, amivel könnyedén irányíthatjuk a méretes családi kombit

 
  A kezelőszervek, bajuszkapcsolók a szokásos helyen találhatók, mint bármelyik VW csoportos modellben. A beltérben a középkonzol érintőképernyőjén se vettem észre változást, de hozza a megszokott elvárásnak megfelelő, gyorsaságot és egyszerűséget. Az utastér elég méretes érintőképernyőt kap a középkonzolon szép magasan elhelyezve, ami a számos fontos funkciónak és információnak ad helyet, amik között megtaláljuk a három sport analóg mérőórát, mint a frissítés előtti változatnál, ami a Sportline modell változatok felszereléséhez tartozik. A színes érintőképernyő kijelző szép nagy színes ikonokkal rakja ki a rádióállomásokat, ami megkönnyíti a vezető dolgát, de ez megoldható a TFT kijelzőn keresztül is, a kormányon elhelyezett kezelő gombokkal is. A nagy érintő képernyő alatt megtaláljuk a hűtés-fűtés kezelőszerveit a hagyományos gombokkal, ami lehetővé teszi, hogy érzésre megtaláljuk a gombokat, és érezhetően tudunk vele beállítást váltani a léptetés funkcióval, a fűtés gombjánál is, és a forgókapcsoló léptető érzésével. A fűtés-hűtés kezelő gombjai alatt kapott helyet egy kis tároló rekesz, ami a tesztelt modellben vezeték nélküli telefontöltő funkciót is kapott, így amennyiben ilyen funkciót is tartalmaz a telefonunk, jól tud jönni.  
 

  

A TFT display-nek köszönhetően számos megjelenítés közül választhatunk, amit a kormányon található VIEW gombbal tudunk megváltoztatni

 
  A váltó mögött kapott helyet a dupla pohártartó gumírozott felülettel, ami felső kategóriás prémium modell minőségérzetéhez is hozzátesz, mint a kényelmi funkció, a hűtött szabályozható könyöktámasz és a kesztyűtartó, ami a nyári meleg időjárásban nagyon jól jön a hosszú utakra, a hűtött étel és ital tárolására, amit kellemes hőfokon tudunk tartani. A könyöktámasz még világítást is kapott így éjjel könnyen megtalálunk benne mindent, valamint még egy USB csatlakozót is kapott. A méretes kesztyűtartó kellemes tapintású szövet kárpitot kapott, és a beépített süllyesztett nyitó gombot, ami után szépen finoman nyílik - a kesztyűtartóban megtalálhatjuk az SD kártyák és SIM kártyák helyét. A tetőn kapott helyet a gumírozott felületű szemüvegtartót, és mögötte a szerviz és SOS segélyhívó rendszer gombjai. A vezető baloldalán találunk egy kis tároló rekeszt, ami az apró tárgyaknak ad helyet, és akár parkoló kártya vagy az autó papírjai tárolására is használhatjuk. A tesztelt Superb szénszálas betét dizájnt kapott, ami a váltó körül is megtalálható.  
 

  

A zongora lakk felületek sem maradhatnak el, egy nagy kategóriás prémium modellben, és a szénszálas betétek, amik a sportos modellek jellemzői, de mellett óriási tároló rekeszeket is kapott, szövet és gumírozott felületekkel

 
  A ma már népszerű elektromos rögzítőfék (kézifék), nem maradhat ki a Superbből sem, ami már szinte minden kisautóban is megtalálható, és a felsőkategóriás prémium és luxus modellekben már alapvető extra, ami előnyös is, mivel visszagurulás gátló is segíti a vezetőt és könnyebb használni, mint a hagyományos kéziféket. A vezetőt és utasait minőségi, puhatapintású anyagok veszik körül, mint az ajtókon az Alcantara kárpit, a tesztelt modell esetében, de alacsonyabb felszerelésszintnél szövet kárpit az alap, viszont csak az ajtó alsó része kapott kemény műanyagot az ajtó zsebek, amihez szinte hozzá sem ér az ember, és az Audi, BMW vagy a Mercedes modelljei sem készülnek sokkal jobb anyagból, csak több a bőr kárpit felület a felső-közép és luxus modellek esetében. A Superb nem rosszabb a nagy nevű német vagy japán kategória társaknál, ami egy igazi prémium luxus modell, egy kis sportossággal fűszerezve. Az első két sport ülés Alcantara/bőr kárpitot kapott, amik kiváló oldaltartást nyújtanak sportos vezetés mellett. A vezető ülés három beállítást tud tárolni, ami megkönnyíti a használatot, amennyiben céges autóként többen is vezetik.  
 

  

A kényelmes sportülések Alcantara/bőr kárpittal, és az óriási csomagtér (660-1 131 l) a kis okos megoldásokkal, és a kivehető zseblámpa csomagtér világítással

 
 

Az első üléssor mögött igazán óriási helyet kapnak az utasok, a ferdehátú és kombi kivitelben egyaránt, így sofőrös luxusautóként is tökéletes választás, valamint a piacon csak a Superb modellek kapnak esernyőt, ami akár 3 ajtóban is lehet, felár ellenében, ami korábban a Rolls-Royce különlegességnek számított. A tesztelt modell három zónás automata klímát is kapott, valamint hátul is, a két szélső ülés kapott ülésfűtést, ami elöl-hátul igazán nagy kényelmet tud nyújtani a téli időszakban, plusz a hamutálca is meg található hátul is szivargyújtóval párosítva. A hátsó utasok is kapnak pohártartót, ami a ledöntött könyöktámaszból hajtható ki, plusz a lábtér világítás sem rossz dolog, ami első-hátsó üléssorban megtalálható. Az óriási utastér mellé óriási csomagtér is jár, ami a döntött vonalvezetés ellenére óriási 660 literes csomagteret rejt, ami alapméretben is óriási, de ha még nagyobb csomagtér kell, könnyed mozdulatokkal tudjuk bővíteni 1 131 literesre. A Superb csomagtere két oldali világítást kap, amelyből az egyik kivehető és zseblámpaként használható, ami mágneses, így kerékcserénél is tudjuk használni. A kihajtható fogasok sem rossz dolog, vagy a 12V-os csatlakozó, amit szintén megtalálunk a csomagtartóban, valamint a Superbekhez még mindig kérhető teljes értékű pórkerék, vagy szükség pótkerék az abroncsjavítók helyett.

következő oldal>>

 
 

 

 
 

 

 

 

visitor counter

  Ha tetszett a teszt nézz rá ezekre is 
 

Egy vadító sportkombi, a Csehektől 

2019 Škoda Superb Combi 190TDI 

DSG Sportline teszt

 

Egy vadítóan gyönyörű verda

Mazda 2.5 AT teszt

 

A luxus népautó

2015 VW Phaeton 3.0 TDI V6 teszt 

 

2019 Skoda SuperB Combi TDI190 DSG Sportline test

 

 

 

 

   
Asztali nézet