MENÜ
   
 

HU  

 
 

2020 Škoda Superb 190TDI  DSG Sportline Teszt 2. oldal - ŠkodaSuperbTesztek - TDI - Common-Rail -

Egy kifinomult dízelt, a szigorított emisszió korában

A tesztelt modell orrában, a már jól ismert 2.0 CR TDI dízelmotor található, amit már nem egyszer teszteltem a 190 lóerős változatban, a DSG váltóval párosítva, a korábban tesztelt modellekben, mint Superb 2.0 TDI Laurin & Klement és Sportline modellekben, valamint a Kodiaq tesztautóban is azonos hajtáslánc kombinációban, - de a Sportline modelleknél a DSG váltó sportosabb hangolást kap a vezérlő programjában. A DSG váltó, így dinamikusabb, gyorsabb váltást biztosít, a finomult járású feltöltős dízelmotornak, ami egy nagy SUV és felsőkategóriás modellben kiváló választás, amennyiben dízelmotorral szeretnék választani az új autónkhoz.

 
 

  

 

 
  A tesztelt modell szép hosszú orra rejti a 2.0 CR TDI dízelmotort, ami igazán elegáns megjelenést kölcsönöz a Superb modellnek, és a frissített dizájnnal már hibrid hajtáslánccal is elérhető, ami egy alternatíva a dízel modell változatok mellett (a hibrid hajtás iV hajtáslánc 217 lóerős, és egy 1.4 TSI benzinmotort kombináltak az elektromos motorokkal). A tesztelt modell ismét egy Sportline modell változat volt, és szintén kombi karosszéria változatban, csak most a frissített modell változat volt a tesztalany, valamint felszerelésében és a hajtáslánc kombinációban teljesen azonos a korábban tesztelt fehér Superb Sportline modellel. A dízelmotor a sportos hangolással kiemelkedő dinamikusságot nyújt a vezető és utasai számára, amit a már jól ismert 2.0 literes turbódízel 190 lóerős és 400 Nm nyomatékú motor tud biztosítani, a DSG duplakuplungos sebeségváltóval kombinálva, ami ebben a kategóriában az erősebb motoroknál már alapfelszerelés része – és az ügyfelek is inkább választanak automata váltót egy elegáns felsőkategóriás modellbe, mint a Superb.  
 

 

 
  Ahogy beültünk a Sportline modell kényelmes sport üléseibe, a kormánykerék mögött megtaláljuk a TFT displayt, ami feláras extra (171 450 Ft/473 € - Digitális műszerfal/Virtual kokpit), de szép színesen mutat minden fontos információt, így könnyebben leolvasható, mint a hagyományos mérőórákról. Ha már bent vagyunk a helyünkön a szokásos helyen megtaláljuk az indítógombot a kormányoszlopon, amivel szép csendesen beindítjuk a Common Rail dízel motort a tesztelt modell esetében. A felső kategóriás modellekhez hasonlóan nem igen halljuk a motorhangot, ami még pörgetés mellet is kellemes hangzást ad, és nem zavarja a fület. A négy hengeres dízel hang felhörren indításra, ami olyan, mint minden 4-hengeres dízel, hiába sport modell a dízelmotor hangon nem változtat, viszont a kifinomult járás, és a csendessége a tesztelt modell esetében kiemelkedő, ami alapvető elvárás egy felsőkategóriás prémium modellben. Az indítás után a vezető kedve szerint be tudja állítani a TFT display (Digitális műszerfal) dizájnt a VIEW gombbal a kormánykerékről, így mindig a nekünk legfontosabb információt tudja biztosítani.  
 

 

 

 
  A Sportline ellenére csak sportos vezetési élményt tud nyújtani a tesztelt modell, a dízelmotor hiába erős és nyomatékos, ha egy dízelmotor rejtőzik az orrában, de kiváló utazó autó üzletembereknek, ami egy kis szórakozást is tud biztosítani, ha olyan útszakaszra érünk, ahol élvezhetjük a vezetés élményét pl. a hegy szerpentineken, a sima útfelületen. A sportos menetdinamika a választható vezetési módoknak köszönhetően befolyásolja a jellemzőit a Superbnek, így sportosabb vezetést tud nyújtani a vezetést szerető üzletembernek is, amikor az útjuk során kanyargós útszakaszhoz érnek, ahol tényleg lehet élvezni a vezetést, amit a váltási lehetőség is tud fokozni. A vezető a Sportline modell esetében még digitális mérőórákon is figyelhetők a fontosabb adatok, amiket egyénileg tudunk változtatni, melyik mit mutasson egyéni ízlésünk szerint, ami az olaj hőfokától, az olajnyomáson át akár még a turbónyomást is tudja mutatni, ahogy épp beállítjuk. A csúcsdízelmotor DSG automata váltóval volt felszerelve, ami a Sportline modell esetében sportosabb, gyorsabb reakciót biztosít, így jobban élvezhetjük a vezetést, kézi és automata módban is.  
 

 

 

 
  A Sportline modellek DSG váltója már nagyobb gázadásra is gyorsabban reagál, a többi Superb változathoz képest, ami mutatja, hogy igazán a sportos vezetéshez igazították a duplakuplungos váltót. A DSG váltó, így a Sport módban érezhetően sportosabb, gyorsabb reakciót produkált a hirtelen gázadásra is, ami egy sportos felszerelésű modellnél, mint a RS vagy Sportline modell változatok, ez már alapvető elvárás. ...és, amik mellett egy kényelmes utazóautót biztosít a vezetőnek és utasainak, a normál módnak köszönhetően, amivel akár hosszabb útra is probléma nélkül eltudunk menni. A Pirelli SottoZero Winter240 SerieII, 235/45 R18-as téli abroncsok biztosították a tökéletes tapadást, ami egy sportos vagy sport modellnél már alapvető elvárás, a kiváló tapadás és jó úttartás érdekében. A motor kiemelkedő gyorsulási értéket tud biztosítani a vezető számára a 7,8 másodperces gyorsulási értékével, amivel már a gyors autók közé sorolható, de akinek még ez is lassú azok még kérhetik a 2.0 TSI 272 lóerő feltöltős benzinmotorral is, ami már 5,8 másodperc körüli értéket tud biztosítani a méretes Superb Combinak is (ami mellett a 6.6-8.0 l/100 km átlag fogyasztást produkál), ami már a hothatchek, és a gyengébb sportkocsikkal is szembe tud szállni.  
 

  

 

 
  A csúcs dízelmotoros kivitel kiemelkedő menetteljesítményeket tud nyújtani, de a Superb modellek és más kategória társak, akkor is céges autók lesznek nagyrészt, amit a tehetősebb felső körben dolgozó üzletemberek használnak, ami igazán jó modell és használtan már az egyszerű emberek is könnyeben hozzájuthatnak. A végsebessége nem a legnagyobb, de ezeknek a modelleknek nem a 250+ km/órás végsebesség a lényeg, hanem a kényelem a hosszú utazás alatt, a több 100 km-es utazások során, amire tökéletesen alkalmas, ez a Sportline sportos felszerelésű és hangolású modell, ami a vezetőnek igazi élményt tud adni amikor lehetősége van rá, valamint a sedan és kombi karosszéria változatokkal egyaránt kiváló családi autónak is – 280 lóerős változat az egyetlen, aminek 250 km/óra a végsebessége, a tesztelt 190 lóerős dízel változat 230 km/órás végsebességgel rendelkezik, a gyári adatok szerint, és csak DSG váltóval választható. A kínálatban már csak a két alapmotor választható kézi sebességváltóval is, ami az 1.5 TSI és a 2.0 CR TDI motorok, 150 lóerős teljesítménnyel mindkét motorváltozat esetében.  
 

  

 

 
  Az új generációs Superb modellek kiváló utazási komfortot tudnak nyújtani még a dízelmotor változatok is a csendes, erős motor zaj mentes utazásnak is köszönhetően, ami a jó hangszigetelésnek és a kifinomult csendes dízelmotornak is köszönhető, és a kettőstömegű lendkeréknek is, ami jelentős mértékben csökkenti a motor által keltett rezgéseket, az utastérben. A futómű hangolása meglepően kellemes ezekkel a 18”-as felnikkel is, de már korábban próbáltam 19”-es felni szettel is a Sportline modellt, de ott sem volt probléma az úthibák kiküszöbölésével, a kiváló kényelemért, és mellette nagyon jó úttarást biztosít és a megjelenésének is nagyon jót tesznek a szép egyedülállók felnik, főleg a nagyobb 19”-es VEGA felni szett, ami tökéletesen beleillik a Sportline modell változat megjelenésébe. A motornak mindig van elég tartaléka teljesítményből és nyomatékból, így az egyszerűbb előzésekhez nem szükséges visszaváltani, csak adunk egy kis gázt és megindul a ménes a méretes, sportos felső kategóriás Cseh kombinál. A Superb már a nagyok között játszik ezért nem a legkönnyebb vele a városi közlekedés, de nem is erre tervezték.  
 

 

 

 
  A segéd rendszerek még a városi parkolásnál is segítenek, így is egyszerűbbé téve a vezető életét, és mellette egy kiváló utazóautót kapunk, ami részleteiben sokkal több hasznos kiegészítőt kapott, a nagy német márkák prémium szintjét hozva, ami miatt a riválisokhoz mért jelentősen alacsonyabb ára miatt sokan váltanak Superbre. A Cseh gyártónál teljes értékű pótkereket is kérhetünk 52 070 Ft-ért, ami nem nagydolog, de az abroncs javító készlethez képest sokkal hasznosabb extra. A csúcsdízel Superb egy jó választás, ha sokat utazunk, ami nem kerül sokkal többe, mint a 150 lóerős dízel, ami szintén bőven elég ekkora autó mozgatásához, de aki szereti a gyorsaságot, és a sebességet, valamint egy értéktartóbb modellt a kezében tartani azoknak a legerősebb dízelmotor is jó választás. Viszont, aki jobban szereti a benzinmotorral szerelt autókat, azoknak is van lehetősége választani, az 1.5 TSI alap 150 lóerős benzinmotortól, egészen a 280 lóerős 2.0 TSI feltöltős motorokig, ami már igazi sportkocsihoz méltó menetteljesítményeket tud felmutatni, amit a vezető akár versenypályán is ki tud használ.  
   
 

Aki viszont a környezetbarát, zöld rendszámos céges autót szeretne választani, már nekik is megvan a tökéletes hajtáslánc, ami az iV hibrid rendszert használja, egy 1.4 TSI (115 kW) benzinmotor és az elektromos motorok (85 kW) kombinálásával, amivel már 215 lóerős teljesítményt és 400 Nm nyomatékot produkál a hibrid rendszer összteljesítménye, - ami 200 lóerő felett van így is, de mellett tisztán elektromosan is tudunk vele közlekedni, valamint az új Octavia RS modell is, hibrid hajtásláncot kap, ami könnyen észrevehető, mivel a Plug-In hibrid töltő nyílás a sárvédőn kapott helyett. A megújulással még egy új modell változat is megjelent, a Scout, ami a terepes modelleket jelöli a Škoda modell kínálatában, amihez hasonló modell változat már volt az előző modell generációból is, de ott még Outdoor névvel jelölték ezt a modell változatot, és így a gyártás végére teljes a Superb kínálat, mivel mindenki megtalálja a neki megfelelő modell változatot a sporttól, a luxuson át egészen a terepes modell változatig, ami olyan ügyfeleknek tökéletes választás, akik a vidéki házukba is kijárnak, így az erdős-földes utakon sem probléma a közlekedés vele, amiben sokat segítenek a fényezetlen elemek is, így a faágak sem okoznak problémát. A tesztautók szinte mind a 2.0 CR TDI 190 lóerős dízelmotort kapják meg, ami alapján komoly üzletemberek veszik inkább a Superb modelleket, mert nem egy olcsó a csúcsdízel változat és szinte mindig Sportline vagy Laurin&Klement felszereléssel látom a kereskedéseknél, ami szerint erre van kereslet, ami már egy igazi prémium német családi autó, de mellette elegáns személyi sofőr autónak is tökéletesen megfelelnek a Superb modellek, amik olyan extrát is kapnak, mint az ajtóba rejtett esernyő, ami korábban a Rolls-Royce egyedisége volt.

<<előző oldal

Írta: Kartos Patrik Fotók: Kartos Patrik

2020-12-26, 18:07:57

 
 

 

 
 

 

 

 

visitor counter

  Ha tetszett a teszt nézz rá ezekre is 
 

Egy vadító sportkombi, a Csehektől

2019 Škoda Superb Combi 190TDI 

DSG Sportline teszt 

 

Egy vadítóan gyönyörű verda

Mazda 6 2.5 AT teszt 

 

A luxus népautó

2015 VW Phaeton 3.0 TDI V6 teszt 

 

2019 Skoda SuperB Combi TDI190 DSG Sportline test

 

 

 

 

   
Asztali nézet