MENÜ
   
 

HU  

 
 

2019 Mazda MX-5 RF G184 Top REV teszt – Tesztek – Mazda – Roadster – Eunos – Miata – Skyactiv-G –

 
   
 

Az élményautók királya Targa tetővel

A Mazdánál a könnyű jól vezethető sportos modellek nem az MX-5-tel kezdődtek. A történet egészen 1960-ig nyúlik vissza, amikor a Mazda megalkotta az R360-as modelljét, ami az első könnyűszerkezetes modelljük volt. A kis 2-ajtós, 4-személyes kupé kei car, azaz mikroautó súlya csak 380 kg volt, ami a 16 lóerős motorral sportos menetteljesítményt tudott nyújtani. A súlyát alacsonyan tudták tartani olyan könnyített alkatrészekkel, mint a motor alumínium hengerfeje, a magnézium ötvözet váltóház és olajteknő, vagy az alumínium motorháztető, és a hátsó plexiüveg. Az R360 mikroautóval megalkotott Mazda DNS tovább él a mai modellekben is, ami a stílusos megjelenést, a hatékony technikai megoldásokat és mindenek előtt kivételes vezetési élményt nyújt még ma is a Mazda tulajoknak.

 
 

 "A teszt készítésekor mindennap esett az eső, de még, így is feltűnő jelenség az utakon - amit jobban megnéznek a járókelők, mint a mellette haladó új generációs szürke Mustang-ot"

 
  Az MX-5 egy igazán páratlan modell még a mai autó piacon is, ami 1989-ben kezdte pályafutását a legelső NA modell generációval, ami még bukólámpás modell volt. A jelenlegi modell generáció már a negyedik, ami az ND generáció, ami már lassan szintén eléri a generáció váltást, de ez idő alatt már kapott modellfrissítést, és számos limitált kiadás készült belőle az évfordulós modelleket is beleértve. Az első generáció megjelenése óta már több, mint 1 000 000 példány talált gazdára a japán modellből, ami tartalmazza a Roadster, a Coupe, a Coupe-Roadster, és az új RF modell változatot is, generációtól függően. … és most itt a negyedik generációs MX-5 RF tesztautó, amit a Porschenál Targa tetősnek neveznek, ami ritka a gyártók kínálatában. A tesztelt modell a jelenlegi legfrissebb MX-5 RF, aminek nevében az RF, Retractable Fastback rövidítése, ami a visszahúzódó tetőt jelenti, viszont egyszerűbb kimondani, mint a két említett szót, és a keménytetős kivitelt takarja, azt, amit ritkábban látni az utakon.  
 

 A tető mechanizmus működés közben egy igazán lenyűgöző látvány

 
  A Mazda a legújabb MX-5 generációján már a KODO dizájn nyelv köszön vissza, ami igazán lenyűgöző, ütős megjelenést kölcsönöz minden új MAZDA modellnek. A legújabb MX-5 generáció formavilágát tekintve agresszívebb megjelenést kapott az előd generációkhoz képest, amivel 2015-ben az MX-5 elnyerte a RED DOT jármű dizájn díjat is, ami egy kivételes neves érdem a Mazda MX-5 és a tervezője számára is. A tervező szépen ívelő elnyújtott orr-részt adott az MX-5-ösnek, az orrán a kis vékony összehúzott fényszórókkal, amik meglepően jó megvilágítást nyújtanak éjszakai vezetés során. A kis összehúzott hunyorodó fényszórók, a kis beömlő ráccsal az ütközőn és a két bajuszt megformázó LED sorral igazi morcos kis sportgép megjelenést adnak az MX-5-ösnek, és a kidomborodó sárvédő ívek, tovább fokozzák a megjelenését, amik szépen ki vannak emelve, de még a 132 lóerős gyengébb változatnál is tökéletes utalás a kiemelt sportos teljesítményre.   
   
 

Az MX-5 oldalvonal vezetése a klasszikus sportkocsikat idézi az elnyújtott hosszú motorházetetővel, a rövid tengelytávval és a kiszélesedő kis farával, ami bőven ad akkora csomagteret, hogy a hétköznapokban is tudjuk használni, és a beltérben is könnyedén elférek a 186 cm-es magasságom ellenére is, - felcsukott tetővel lehet már bele ért a hajam, de ennyi belefér. A kocsi fara is igazán stílusos befejezést kapott, a LED technikás hátsó lámpákkal, és itt is megjelentek az első ütköző bajusz dizájn, csak itt a tolatólámpa foglalja el a helyüket. A kiszélesedő kerékjáratok megadják a tökéletes vonzó formát az MX-5 számára. Az RF modellnél a sziluett egy kupés megjelenést ad az MX-5-ösnek, ami egy igazán részletesen megtervezett tető mechanizmust kapott, mint a legújabb Porsche 911 Targa modell. A Roadsterrel ellentétben, ami egy nagyon egyszerű és könnyű szövet tető mechanizmust kapott, amivel gyors és könnyű mozdulatokkal nyitható és zárható a tető. A RF a megszokott keménytetős modellekkel szemben, nem simán összehajtogatja a tetőt, hanem felveszi a hátsó üveget a B-oszloppal együtt és alá berakja a tetőt, ami egy lenyűgöző és nem mindennapi látvány működés közben.

Egy pici vezető központú beltér

Az utastérbe beülve a jól megszokott vezetőközpontú utastér fogad, mint a korábbi modell generációknál. Az utastere nem a legnagyobb, de ez nem is az úri kényelemről szól, a vezető és utasa viszont kényelmesen elfér benne. Az MX-5-ben alacsonyra ülünk, mint a sportkocsikban, de a 186 cm-es magasságomhoz képest, kényelmesen elférek benne, minden kézre áll a 3-karú multis bőr kormány (frissítés óta már tengely irányban is állítható), a pici váltókar, a kézifékkar, amik egy vezető központú sportkocsihoz méltó tökéletes pozíciót kaptak.

 
   
  Az MX-5 érdekessége még, hogy az ajtókon visszatér a karosszéria szín, mint a klasszikus sportkocsikon és a veterán autókon, mint pl. a Lada 1200 vagy a Škoda 120-ason, de itt csak a műanyag elemet fújták le - viszont nagyon jól mutat, mint a Corvette C3-as modellre emlékeztető hullámzó motorháztető ívelése, ami igazán lenyűgöző kilátás a vezető számára. … és itt van előttünk egy pici műszerfal, amin már nem fért el egy megfelelő méretű kesztyűtartó, de helyette a két ülés között kaptunk egy szép nagy tároló rekeszt, amibe pakolhatunk bőven és kézre esik a vezetőnek és utasának egyaránt, mint a korábban tesztelt Roadster modellváltozat esetében. A műszerfal szellőzői és a középkonzol kezelő szervei fémhatású gyűrűket kaptak, amik kellemes tapintásúak, és a forgatásukkal érces kattanó hangzást és érzést ad, minden fordításra, így is jobban éreztetve, hogy mennyit léptünk a beállítások között.  
 

  

 Az utastér a vezetőnek készült, mint egy nagy teljesítményű sportkocsinál, de ezt az élményt kevesen tudják megközelíteni

 
  A tesztelt modell esetében fűtött RECARO bőr üléseket kapunk, amik kivételes oldaltartást nyújtanak, a dinamikusabb vezetés mellett. A modern autók alapja már az érintőképernyő, ami a középkonzol csúcsán kapott helyet, ami a jól megszokott könnyen kezelhető MAZDA multis rendszer használja, - az egyszerűen kezelésével és könnyen megszokható a forgó, nyomó csúsztatható főkapcsolóval, ami még fokozott minőség érzetet is ad, a kattanó fordítási érzéssel, mint a fűtés-hűtés kezelőszervei. …és így, ha tudjuk mi-hol van akár oda sem kell néznünk a menü pontok kiválasztásához, de a főbb funkciókat a multi-funkciós sport bőrkormánykerék kezelő gombjaival is elérhetjük. A könyöktámasz tároló rekesz is megvan, és kaptunk két USB csatlakozót a középkonzolra, de akár bluetooth-on keresztül is tudjuk csatlakoztatni mobilunkat a multimédiás rendszerhez.   
 

 

 "A tesztelt MX-5 RF már a RECARO sport üléseket kapta meg, Alcantara/bőr kárpittal és piros részletekkel, ami kiváló oldaltartást nyújt sportos vezetés mellett is"

 
  Az érintő képernyő alatt két kis szellőzőt találunk, ami alatt a szép nagy forgó és nyomó gombok kaptak helyet a fűtés-hűtés kezeléséhez, ami még mindig sokkal egyszerűbb kezelést nyújt, mint az érintőképernyőn bénázva, matatva állítani a hőfokot vagy a ventilátor erejét vezetés közben, és alatta az ülésfűtés kezelő gombjai. A tesztautó már a BOSE audio rendszert kapta meg, ami kiváló hangzást nyújt még nyitott tetővel is, a kilenc beépített hangszórónak köszönhetően, ami meglepően sok ebbe a pici utastérbe, és ebbe beletartozik a 2-2 hangszóró, amit a fejtámlákba építettek, és ezek egyből a fülünk mellett kaptak helyet, így telefonáláshoz is kiváló hangzást biztosít. Amennyiben nagyobb csomagot viszünk magunkkal, vagy bevásárlóközpontokba bevásároltunk, arra tökéletesen megfelel a csomagtér mérete, ami akár távirányítóról egy gombnyomással nyitható.  
 

  

A 3-karú multis sportkormány, ami kiváló irányítást biztosít, és az információs kijelző, valamint a rádió, a kormány elengedése nélkül könnyen kezlehető róla, - a tesztelt autó ülés fűtést is kapott, ami mellett a gyorsan letudja hűteni a rendszer a kis utasteret vagy a hidegebb időszakban felfűteni"

 
 

Viszont ez akkor is nagyon jól jön, ha tele van a kezünk, és mivel egészen alacsony az MX-5, így nem kell magasra emelnünk csak lerakni a csomagtérbe, aminek a közepe egy süllyesztett felület, így nem ad egy tökéletes sík felületet, de azért elég nagy a mindennapi használathoz, és a huplit még ki is tudjuk használni, amikor nagyobb sík felületű dobozt kell kivenni a csomagtartóból (127 literes/ Roadster esetében 130 liter), ha srégen berakjuk akkor alá tudunk nyúlni mikor kivesszük. Az MX-5 nem a nagy teljesítményről szól, a 3.0 másodperces gyorsulásról szól, mint a nagy kategóriás sportkocsik vagy az amerikai izomautók, hanem a vezetés élményéről, amihez bőven elég a 130 lóerős gyengébb változat is, mindegy frissítés előtti 130 lovas teljesítménnyel vesszük vagy 131, vagy a jelenlegi 132 lóerővel, a kellő pörgősségével menetdinamikájával, kivételes vezetési élményt tud nyújtani.

következő oldal>>

 
 

 

 
 

 

 
  Ha tetszett a teszt nézz rá ezekre is
  Egy igazi élményautó, az elektromos világban 
  Stílusos, turbós: A Pro_Cee'd GT teszt 
  A legdurvább széria Golf : A Golf R AWD teszt 

112

333

 

 

 

   
Asztali nézet