MENÜ
   
 

HU 

 
 

2018 Mazda MX-5 130 Revolution Roadster teszt - Mazda - Roadster - Sportkocsik - Tesztek -

Egy igazi élmény autó, az elektromos világban

Mazda 1989-ben mutatta be az első MX-5 modell generációt, ami egy igazi, vérbeli élmény autó a mai napig. A legújabb generáció frissítés előtti verzióját kaptam meg tesztre, ami az alap 1.5 literes 130 lóerős Skyactiv-G motort kapta meg, de ezzel is bőven elég a kiemelkedő élményre, és tökéletes választás a mindennapi használatra is. Ha egyszer vezetted, mindennap ezzel akarsz járni.

 
   
 

Vad külső

A Mazda tervezői az előző generációkhoz képest sokkal sportosabb, vadabb megjelenést adtak a legújabb MX-5 modell generációnak, ami már az új Mazda dizájnnyelvvel készült, és igazán sportos, vad megjelenést adva a világ legnépszerűbb roadsterének. A legújabb modell generáció már a KODO mozgás lelke nevű Mazda formavilágot kapta meg, ami sokkal sportosabb megjelenést kölcsönöz a népszerű MX-5-ös modellnek, ami a japán kard által rajzolt vonalakat kapta meg, az összehúzott kis fényszóróval az orrán, ami tökéletes megvilágítást biztosít éjjel. Az éles törésvonalak az orrán letisztult, de mégis sportos megjelenést ad, amik megadják a ködfényszóróknak az egyedülálló formát, amik megegyeznek a hátsó ütköző tolató lámpáival is, azonos formában. A tervezőktől az MX-5-ös még kapott pici légterelő ajkakat az ütköző két oldalára, aminek ennél a modellnél szerepe van a megjelenés fokozása mellett, javítja a leszorító erőt és a légáramlást.

 
 

 Egy igazán lenyűgöző formavilág, egy igazi megfizethető élményautón

 
 

Az oldalát nézve egy igazi élményautóval találkozunk, ami a vezetés élvezetéről szól, erre utal az extra hosszú motorháztető, ami egyedülálló vonalvezetést kapott, ami a vezető szemszögéből, olyan megjelenése van a vezető ülésből, mint a régi Corvette C3 Stingray modelleknek, de elképesztő milyen jól néz ki. A hátsó részéhez érve a szép kiszélesedő kerékjáratokkal találkozunk, amik elöl hátul csak a kisebb 16-os felni szetteket rejtik ezzel a szürke árnyalattal, de ezekkel kellemesebb az utazás ezeken a rossz utakon is, valamint a hátsó része is LED-es lámpákat kapott, amik igazán szép megvilágítást adnak a kis élményautónak, valamint még dupla kipufogó véget kapott, ami valódi kidörgő a végén, és nem műanyag dísz, ami hihetetlen gyönyörű hangon szólaltatja meg a 1.5 literes Skyactiv-G benzinmotort, ami kiemelkedő menetteljesítményeket nyújt még a 130 lóerős teljesítményével is. A Mazda úgy látszik a hagyományos antennát jobbnak látta használni ennél a modellnél, amit a jobb hátsó sárvédőn helyeztek el, és a pici csomagtér fedél, amit könnyedén kulcsról tudunk nyitni.

 
 

Stílusos megjelenéshez, stílusos far sem árt, ami szép kiszélesedő domborulatokat kapott, és egyedülálló hátsó lámpákat, amik a modern sportkocsik részét képezik 

 
 

A megjelenése a vászontetős Roadsternek tető nélkül sokkal jobban mutat, mint minden hasonló kabrió és roadster modelleknél is, de elérhető az RF (Retractable Fastback) változatban is, ami egy targa tetős modell változat, mint a Porsche 911 Targa modellek, úgy ennél is egyedülálló tető mechanizmust kapott az elektromos tető nyitásához, és mindkét változatban nagyon jól mutat az MX-5. A tesztelt modell megjelenése igazán szép ebben a Mazda piros fényezésben, ami után szinte mindenki megfordul az utakon, és a gyerekek is utána fordulnak, a szemet gyönyörködtető megjelenésének és az igazán sportos megjelenésének köszönhetően, szinte mindenki megfordul utána, amerre megyek a gyerekektől kezdve a felnőttekig, - van az összhatásában valami báj, hogy még azok is megnézik, akik nem éppen autófanok.

A pilótafülke, ami a vezetőről szól

A gyönyörű külső vonalvezetés a beltérben is folytatódik, ahol kényelemes bőr sport ülésekben foglalhatunk helyet, amik piros kiemelő varrást kaptak, mint az utastér más részletei is. A vezető ülésből elképesztő szép látvány tárul a vezető és utasa elé, ami az elnyújtott egyedülálló, kidomborodó sárvédőknek köszönhetően, hasonló hatást kelt, mint a klasszikus Corvette C3 Stingray modellek motorháztetője, az egyedülálló fénytöréssel, szép látvány a vezető számára, a ma már egyszerű motorháztetők mellett, amik maximum olyan kiemelkedést kapnak, mint a motorháztető légnyílás.

 
 

 A vezető és utasa elé igazán szép látvány tárul az egyedien domborodó hosszú motorháztetővel, ami engem a Corvette C3 Stingray modellre emlékeztet, abból az időből, amikor még egyedülálló formavilágot kaptak az autók

 
 

A beltér kényelmes ülései igazi sportkocsihoz méltó vezetési pozíciót nyújt, amiből megfelelő távolságra van a kormánykerék, a váltó- és a kézifékkar, ami egy igazi vezető központú utasteret ad a vezetőnek, amiből hihetetlen élményben van része a vezetőnek, ami leírhatatlan élmény. A Mazdáknál megszokott prémium minőséget megkapjuk a kis MX-5-ösben is, amiben még a mini műszerfal is kapott bőr borítást, fokozva a minőség érzetet, és a piros kiemelős varrást, de a kis mérete miatt a kesztyűtartót már nem a műszerfalon helyezték el, hanem a két ülés között, ami akkor méretű nagyjából, mint egy Škoda Superb, Mazda 6 vagy más hasonló méretű nagy autó kesztyűtartója, ami szinte minden fontos tárgynak, és papíroknak helyet tud biztosítani, amire az utazás során szükségünk lehet. A vezető pontos precíz irányítással tudja kezelni a MX-5 Roadstert, ami nagyon jó visszajelzést nyújt a vezetőnek, amivel fokozták a vezetési élményt, valamint a mini váltókart, amit könnyedén elérünk kitámasztva a könyökünket, könnyen tudunk pontos, gyors váltásokat végrehajtani, és a kézifékkar használata sem nehéz, nem kell messzire nyúlni, és még mindig hagyományos kéziféket használ a Mazda, ami egy igazi vezető autóból nem hiányozhat, ha az élményre van kihegyezve, ahogy a mini váltókar is pontos precíz váltást biztosít, ahogy a fokozatok csak úgy bepattannak a helyükre, amivel érezzük egy mesteri műalkotás részévé válik a vezető, az igazán élvezetes MX-5 vezetése közben.

 
 

 Az új generáció MX-5 igazán pici műszerfalat kapott, amire még a kesztyű tartó sem fért el, de amire szüksége van a vezetőnek azt megadja az MX-5 ös, Miata, Eunos, Roadster vagy ahogy éppen nevezik egyes piacokon

 
 

Az utastér nem a legnagyobb, de két felnőtt elfér benne, és a Roadsterek amúgy sem a kényelemről szólnak, hanem a vezetés élményéről, amiben a legjobb a Mazda MX-5, ami a világ legnépszerűbb Roadstere, és szerintem vezetési élményben jobb, mint a Toyota GT86, amiből kettőt is vezettem kézi és automata váltós verziókat, és még a Subaru BRZ hasonmását is teszteltem kézi váltóval, így mondhatom már elég tapasztalatom van, hogy azt mondjam, hogy az MX-5-ös nagyobb élményt ad, mint a GT86. A Toyota GT86 lehet 200 lóerős, de Mazda MX-5 a 130 lóerős, kis 1.5-os benzinmotorjával, a kormányzással, váltási élménnyel, nagyobb vezetési élmény ad, így kérdés nélkül a legjobb újonnan kapható élményautó az MX-5. A két modell nagy ellenfél a piacon a klasszikus orrmotor, hátsókerék-meghajtás elrendezéssel, amik nem a nagy teljesítményről szólnak, hanem a vezetés élményéről, amit a nagy teljesítményű modellekből hiányolok, még a 300 lóerős GolfR-ből is, amit korábban teszteltem.

 
 

 

 Igazán sportos visszajelzést nyújt a kormányzás, a bőr multi-funkciós kományon keresztül, amiről szinte minden fontos funkció elérhető, és a fedélzeti rendszer érintőképernyője, ami több funkciós gombbal egyszerűen és könnyen kezelhető

 
 

A klasszikus hajtáslánc elrendezésű modellek között a csúcs a Dodge Challenger Demon a 840 lóerős V8-as motorjával, ami kegyetlenül megy, de ott a teljesítmény, ami az élményt adja, a japán kis Roadsternél pedig az összhatás, amit csak 130 lóerő hajt, de ez az élmény páratlan az autópiacon. A klasszikus hajtáslánc elrendezés, az élményautók alapjához tartozik, ami még a durva sportkocsiknál, szupersportkocsiknál is megmarad, mint a Dodge Challenger és Charger Hellcat modelleknél is, de még a 840 lóerős Challenger DEMON is hátsókerék-meghajtást kapott, ami gyári állapotában is képes a két hátsó kerékre felállni, mint egy épített DRAG gyorsulási versenygép, de ezek a gazdagok játékszerei. Az egyszerű embernek megmarad a Mazda MX-5 és Toyota GT86, ha könnyen fenntartható autót akar venni, és a megfizethető árukkal, sokkal könnyebben elérhető még használtan is, mint a nagy teljesítményű szupersport kategóriás sportkocsik, valamint a mindennapi használat sem probléma ezeknél a modelleknél, amik normál méretű csomagteret is kapnak – de ezért az árért olyan élményt kap a vezető, amit más nem tud, csak hasonlót. Az utastér minden apróságnak ad helyet, amire szükségünk lehet.

 
 

 

 A komoly sportkocsikhoz méltó műszercsoport elrendezés, valamint a pici váltókar és kézifékkar, amik tökéletes távolságra vannak, így a driftelésre is tökéletesen alkalmas, a precíz pontos váltóval és a hagyományos kézifékkarral

 
 

Az MX-5 Roadsternél tervezők hagyományos, kézzel nyitható és zárható szövet tetőt adtak a Roadster változatnak, ami ennek ellenér pillanatok alatt gyorsan tudunk nyitni és zárni, ami csak két-három mozdulatot vesz igénybe. … és pillanatok alatt, nyitott kocsival utazunk, vagy ha elkezd esni gyorsan feltudjuk csukni, az egyszerű mechanikai megoldásnak köszönhetően, itt olyan nagy probléma nem lehet, mint a bonyolult elektromos tetőszerkezeteknél, és még a súlyból is lefarag a szövettető. Akik viszont nem szeretnék szövet tetővel azok, még választhatják a Targa tetős RF változatot, ami hasonló egyedülálló tető mechanizmust kapott, mint a legújabb Porsche 911 Targa modellek. Az MX-5 már a Mazda új multimédiás rendszerét kapta meg, ami biztosítja a könnyű kezelhetőséget vezetés közben, amin keresztül könnyedén tudunk zenét, rádió csatornát választani vagy akár az autó adatait is megtudjuk nézni, valamint a GPS rendszer képét is könnyed a kijelzőre tudjuk tenni. A multis rendszer könnyed kezelhetőséget nyújt a nyomó-forgó-tologatható kapcsolóval, amihez hasonló először a BMW modellekben jelent meg, de a Mazdánál az alapvető menüpontokat tartalmazza a rendszer a sokkal könnyebb kezelhetőség érdekében, ami még a régebbi rendszer, mivel a tesztautó még a frissítés előtt kivitel volt, ami még kerek 130 lóerős 1.5-ös motort használ, a frissített változat viszont már 131 lóerős lett volna, ezzel az 1.5-ös motor változattal.

 
 

  

 A középkonzol csak a legfontosabb kezelőszerveket kapta meg, letisztult elrendezéssel, és a sport bőrülések, valamint a két ülés között elhelyezett elég nagy kesztyűtartó tárolórekeszt

 
 

A vezető a kormány mögött megkapta a sportkocsiknál megszokott elrendezésben a mérőórákat, amik még hagyományosak (fordulatszámmérő+sebességmérő), és éjjeli világítás mellett nagyon szépen mutatnak, és könnyen leolvasható minden, amik között középen kapott helyett a fordulatszámmérő, amiben elhelyezték a fokozat ajánló kis LED kijelzőt, ami arra jó, hogy könnyebben megszokjuk mikor melyik fokozatot érdemes még használni normál közlekedés során. A sebességmérő jobb oldalon kapott helyet, ami még hagyományos, és baloldalon egy digitális kijelzőt látunk, ami a fedélzeti számítógép adatai mellett, az üzemanyagszintet és a víz hőfokát is mutatja a motorban, és sokkal könnyebb leolvasni főleg az éjjeli órákban, amikor még az érintőképernyő GPS-be is szem kímélő módba vált, a világos háttér szürkére vált, így is kímélve a vezető szemét, ami egy nagyon jó dolog. Az éjjeli vezetés is élvezetes az MX-5-tel, ami tökéletes megvilágítást nyújt már tompított fénnyel is, és automatikus távfény-vezérléssel is felvolt szerelve, így le sem kell kapcsolni a távfényt, az autó automatikusan vezérli, amint a kamerák látóterébe került bármilyen akadály, már a távfényt lekapcsolja az autó rendszere, így is megkönnyítve az éjjeli utazást.

 
 

 ... csak 130 literes csomagteret kapott, de a mindennapi használtra tökéletesen megfelel, mint egy kis városi autó, csak ezt nagyobb élvezet vezetni

 
 

Az MX-5-nek csak egy hátránya van, hogy felcsukott tetővel nagy a holttere a vászontetővel, így jobban kell figyelni tolatásnál, de a parkoló érzékelő is segítenek, viszont a frissített változathoz már tolató kamera is elérhető, ami jól jön. A nyitott tetővel való utazásnál viszont sokkal szellősebb tágasabb és holttér mentes utazást nyújt, ami igazi szabadság érzetet ad, amit egy zárttetős modell nem tud visszaadni, annak ellenére, hogy szinte minden modell már a vezető helyett kezel mindent, az MX-5 az egyik utolsó igazi autó, amit a vezető, úgy használhat ahogy szeretne, és nem szól bele semmi elektronika, hogy mikor váltson fokozatot, mekkora sebességgel közlekedhet, és még sok más. A méretéhez képest az MX-5 elég nagy csomagteret kapott, ami 130 literes méretű, de kényelmesen elfér benne egy nagyobb utazó táska, vagy nagy bevásárló táska, kb. 2 rekesze 12-es tej csomag, rekesz sörök, és még sok más, ami annak ellenére, hogy egy kis Roadster, méretéhez képest egy normál használható csomagteret kapunk, ami egy mindennapi használtra tervezett nyitott kocsinál kiemelkedő értéket képez.

következő oldal>>

 
 

 

 
 

 

 

 

hit counter

  Ha tetszett a teszt nézz rá ezekre is 
  Egy vadítóan gyönyörű verda 
  Elképesztő sportkombi, a Škodától 
  A legdurvább széria Golf 

 

BBR Turbo MX-5 1.5Turbo

 

 

 

 

   
Asztali nézet