MENÜ
   
 

HU  

 
 

2019 Škoda Fabia 1.0 MPI 75 TEAM teszt 1.oldal – TESZTEK – ŠKODA – FABIA – KISAUTÓ – MPI – 

Gyenge, mint a harmat, de teszi a dolgát

Škoda népszerű kisautója megjelenése felfrissült, ami megújult külsőt kapott, az új LED technikás lámpákkal, és kicsit sportosabb megjelenéssel, mint a piros tesztautó. A tesztelt modell egy alap 75 lóerős motorral szerelt változat volt, amivel elég szépen mozog, de csak akkor érdemes megvenni, ha főleg két ember jár vele, és max. a csomagjaik. …mert azért ez nem elég, a mai közlekedéshez, ahol gyorsan fel kell venni a forgalom tempóját, hogy egyáltalán be tudj sorolni a forgalmas közlekedésbe. De térjünk a lényegre…

 
   
 

Egy fiatalosabb, sportosabb külső

A Škoda második legkisebb és az egyik legnépszerűbb modellje évek óta a Fabia, az elődök után, amik még 1999-ben váltották le a Felicia modell generációt - egy teljesen új minőségi kisautót hozva a Škoda modell kínálatába, ami a Favorit és Felicia elődök sikereit folytatta a kisautó szegmensben. A Škoda a Fabiánál is folytatta az Octavia nagyságát a modell kategóriájában, amivel a kisautók között a legnagyobb, legpraktikusabb modelljei között kapott helyet, és az első generáció is annyira megbízhatóra és stílusosra sikeredett, hogy még a mai napig elég sűrűn megfordulnak az utakon. A jelenlegi legfrissebb modell generáció már a 3. generáció a sorban, és töretlen a sikere, viszont ahogy látni az árakat emelkednek a kisautó alapáraiban is, a sok alapfelszerelésnél kötelező vezető támogató rendszereknek is köszönhetően, valamint a LED-es fényszóróknak és még sok hasonló apróság nyomja fel a kisautók árait.

 
 

 

A Škoda Fabia igazán sportos megjelenést kap, ezzel a piros fényezéssel, és az antracit szürke felni szett kombinációjával

 
  Aki viszont új autót szeretne, azok szinte csak a kisautók között válogathatnak, a nem éppen legmagasabb fizetésnek is köszönhetően, ami mellett sokaknak egy középkategóriás modell is elérhetetlen, az új autók közül, így maradnak ezek a modellek, mint a Škoda Fabia, Toyota Yaris, Honda Jazz, és még sok más kategóriatárs, ami elég nagy a négy tagú családoknak főleg a kombi modell változat, amelyik típusból elérhető, MÉG. A megújult Fabia láthatóan fiatalosabb megjelenést kapott, az új átrajzolt orral, ami köszönhető az új összehúzott fényszóróknak és az új hűtőrács dizájnnak is. Az új fényszórók nem csak fiatalosabb, de sportosabb megjelenést is adnak a Cseh városi kisautónak. Az ütköző a Škoda modelljeinél már a megszokott légterelő ajakszerű megformázást kapta meg, ami csak jót tesz a megjelenésének, ami színtől függően igazán látványos is tud lenni. A tesztelt modell már az új LED-es fényszórókat kapta meg, amik jelentős mértékben jobb világítást biztosítanak a hagyományos fényszórókhoz képest.  
 

A Fabia egy jó választás mindennapi használatra a tágas belterével, ami mellett a városban is otthonosan mozog a rövid túlnyúlásai és hosszának köszönhetően is

 
  A megújulás oldalnézetből nem látható, amire csak az új elérhető felni szettek tudnak utalni, hogy ez egy megújult Fabia. Az egyedülálló Team felszereléshez (szlovák piacos akciós modell változat), 16”-os felni szettek járnak, antracit szürke színben, amik nagyon szépen kiegészítik a piros fényezést, és a Team felszereléshez csak MPI 3-hengeres motorokat választhatunk, viszont egy átlagos felszerelés szinthez képest kedvezőbb áron többet ad ez a felszerelés szint, amiért megéri a pénzt, amennyiben 3-hengeres szívó benzinmotorral szeretnénk megvenni. A külső megjelenésén megmaradtak a Škoda kristály dizájn alkotta éles törésvonalak, amikről könnyen felismerhetjük a Fabiát még oldalnézetből is. A Jozef Kabaň által megalkotott kristály dizájn igazán egyedülálló, stílusos, sportos megjelenést adott a Škoda modelleknek a kínálatban, így a Fabia is egész szép stílusos modell lett az előd második generáció után, ami igazán visszafogott megjelenést kapott a mai Škoda modellekhez képest.  
 

 

A felfrissült Fabia már új fényszóró dizájnt kapott, a beépített LED DLR fényekkel

 
 

A tesztautó ezzel a színkombinációval igazán szép, amit még a felszerelés kiegészít a sötétített hátsó ablakokkal, amik szintén fokozzák a megjelenését, ahogy a panoráma napfénytető is (HU – 283 210 Ft/ SK – 743 €), ami szépen mutat, de azt a felárat nem feltétlenül éri meg egy Fabia esetében. A hátsó része szintén csak apró részleteiben változott, amin leginkább a hátsó ütközőbe épített fényvisszaverő prizma tűnik fel, ezen kívül semmi extra. A Fabiák a mai napig egy igazán pofás, sportos kisautók a piacon, amik négy felnőttnek helyet tudnak nyújtani, mint az előző modell generációk, csak a modern kiegészítőkkel fűszerezve, és a vezetési élményt jobbá téve, ami már a Fabia II frissített kiadásában is észrevehető, a kormányzás jelentős fejlődése.

A sportos külsőhöz, tágas beltér is jár

A Fabia utasterében helyet foglalva, igazán otthon érzi magát a vezető, mint szinte minden mai VW csoportos modellben, minden kézre áll a megszokott helyen, az európai gyártók modelljeinél megszokott világítás forgókapcsolóval, a bajusz kapcsolók a megszokott funkcióval. A tesztelt modell már multi-funkciós kormánykereket is kapott, méghozzá három karú bőrkormánykereket, ami igazán jó fogást biztosít a vezetőnek, az autó kezeléséhez, és könnyen elérhetők a bajuszkapcsolók, valamint a fontosabb beállításokat és információkat a gombok segítségével könnyen elérhetjük a kormány mögötti műszercsoport között elhelyezett MAXI-dot kijelzőn keresztül is, ami akár a sebességünket is tudja mutatni digitálisan is.

 
 

A beltér igazán letisztult, egyszerű és minden kézre esik, ahogy megszoktuk a Škoda modelljeinél

 
  A hagyományos kulcsos indítás sem egy rossz dolog, ami a tesztautóban még megtalálható, de magasabb felszereléseknél már kulcsnélküli gombos indítás jár, de alacsonyabb felszereléseknél is lehetőségünk van opciós extraként kérni. A műszerfal mindkét oldalán 2-2 légnyílást kapunk, a felső kifejezetten az oldal üvegekre tereli a levegőt, és alatt találunk egy elég nagy szellőzőnyílást, ami bőven elég levegőt tud fújni akár a kezünkre, a téli vezetések során és segít gyorsan felmelegíteni az utasteret. A vezető bal kéznél találja az ajtó mellett a Start-Stop rendszer kikapcsoló gombját, ami vidéken és a kisebb városokba felesleges, mivel mire a motor leállítaná magát, addigra újra is indíthatja. A kormánykerék mögött vezető szép stílusos hagyományos mérőórákon követheti a hűtővíz hőfokát, az üzemanyagszintet, a fordulatszámot és a sebességet, de az utóbbit digitálisan is figyelhetjük a mérőórák között.  
 

  

A tesztelt Fabia TEAM modell, már megkapta a multi-funkciós bőr kormánykereket, amiről könnyedén kezelhetjük a műszercsoport kijelzőjét, és a rádiót is

 
  A MAXI-dot kijelző jól olvashatóan jelenít meg minden fontos információt, amire a vezetőnek szüksége lehet, mint pl. az átlagfogyasztás, ami az új 3-hengeres Fabia esetében elég kedvező volt, az 5.3 literes átlaggal, ami a tesztautó átlaga volt, számos vásárló változó vezetési stílusa mellett, így nem egy rossz értéke. A középkonzolon megtaláljuk a megszokott formákat, a klasszikus rádióra emlékeztető dizájnnal ellátott hűtés-fűtés kezelőszerveit, ami könnyű kezelést biztosít a vezetőnek és utasainak, ami a tesztelt autó esetében egy zónás automata klímát is tartalmazott. A rádió is a megszokott helyen jó magasan elhelyezve, hogy még vezetés közben is könnyebben gyorsabban lehessen keresni rajta, akár beállításokat is az érintőképernyőn keresztül, és alatta megtaláljuk a hátsó ablak fűtést és az első ülésfűtések gombjait is, könnyen egyszerűen elhelyezve, így mindenki könnyedén eligazodik a kezelő gombok között.  
 

  

A Fabia utastere számos tároló rekeszt is kapott, ami a hölgyeknek is kedvez

 
  A kisautó mérete ellenére egy egészen jól használható méretes kesztyűtartót kis kapott, valamint a váltó előtt megtaláljuk a két pohártartót, és egy kis tároló rekeszt, ahol akár a telefonunkat is tárolhatjuk, valamint még a pohártartók mögött két kis rést, ami a belépőkártya és apró tárolására is alkalmas. A vezető még kapott könyöktámaszt, tároló rekesszel, ami, ha útban van kézifék használatánál akár teljesen fel is hajthatjuk, de kisautóknál jobb megoldás nem igen van, az új kisautók meg szinte már mind visszagurulás gátlóval is fel vannak szerelve, így nem igen zavaró ez a megoldás sem. A TEAM felszerelésnél már sárga kiemelő varrást kapnak a szürke kárpitba csomagolt ülések, amik elöl igazán jó oldaltartást biztosítanak, annak ellenére, hogy nem egy sportos gép, ezzel a 75 lóerővel, de egész jól használható. A Fabia mégis csak egy kisautó, így találkozunk kemény műanyag elemekkel is az utastérben, de még az ajtón is javítottak a minőség érzeten egy kis puha szövet kárpittal, ami autópályázásnál is jól jön, ha egyesek könyökölnek a könyöktámaszon, az ajtón, kényelmesebb a könyöknek is.  
 

  

A műanyag ajtó borítás egy kis szövet felületet kapott, de ez is javítja a minőség érzetet, ahogy az egyedülálló panoráma tetőablak még szellősebbé teszi az utasteret, ami ritka egy extra a Fabia modelleken

 
  Az ablakemelő és tükör beállító gombjai is megszokott módon könnyű kezelhetőséget biztosít. A hátsó üléssorba átülve, méretéhez képest tágas helyet ad lábtérben, fejtérben, ami már 180 cm fölött már szűkös, de kisautó csodákra nem képes, a tervezők a maximumot kihozták belőle, és nagyon jól használható családi autónak is, főleg a kombi, - de ha már családi autónak vesszük, akkor ne a 3-hengeres szívó motorokkal választjuk, inkább a TSI 95 vagy 110 lóerős motorokkal, mert lehet hogy szépen megy 1-2 személlyel a kis Fabia, de ha 4-en ülünk benne plusz a csomagok, akkor kevés lesz hozzá, valamint, ha utánfutón is több 100 kg súlyt akarunk szállítani, nem árt, ha van erő is az autóban, ami elbírja a leterhelt tömegét is a kis Fabiának. A tesztelt modell panoráma napfény tetőt is kapott, ami világosabbá teszi az utasteret, ami alaphelyzetben sem rossz, egy kis vidám kisautóhoz.  
 

  

A Fabia tágas utastere stílusos beltér dizájnt kapott, ami a kényelmes ülésekkel a hosszútávú utakat is kényelmessé teszi

 
  A hátra kilátás viszont korlátozott, ha felvannak húzva a fejtámlák, így sokat tud segíteni egy parkoló érzékelő szett vagy egy tolató kamera is, de ezen kívül nem lehet rosszat mondani a csehek igás lovára, amit mindenre használnak a hétköznapi használattól a céges használaton át sok-sok másra is, amit el se lehet képzelni, és meglepő módon elég jól bírják a Škoda Fabiák is a kiképzést, mivel még elég sűrűn használják taxinak és melósautónak is. A két szélső hátsó ülés is megkapta az ISOFIX gyerekülés rögzítési pontokat, amik megkönnyítik a gyerekülés beszerelését is. A csomagtere sem kicsi, ami alaphelyzetben 330 literes (kombi esetében: 530 liter), de ha nem lenne elég akár bővíteni is tudjuk a hátsó üléssor ledöntésével, ami már így 716 literes (kombi esetében: 958 liter) növekedett, így nagyobb tárgyak szállítása is könnyebb vele.  
 

  

A kis Fabia csomagtere sem kicsi a 330-716 literes csomagterével, ami könnyen bővíthető, és alatt egy rendes teljes értékű pótkereket találunk, ami körül szépen színre fújták még a lemezt, ami már nem divat a gyártóknál

 
 

A Fabiánál meglepő módon a szinte sose látható felületek is megkapták a festett réteget, ami az új felső kategóriás prémium modelleknél nincs meg, mint pl. a legújabb Toyota RAV4-esnél csak az alvázvédő réteget kapta meg, amivel a karosszériát védik a korrózió ellen, valamint a legérdekesebb, hogy új autó ellenére rendes teljes értékű pótkereket kapott, ami opciósan elérhető, így abroncs javító készlet helyett kérhetünk mankókeret, de akár teljes értékű pótkereket is, amikhez szerszám készlet is jár, ahogy a képeken látható.

következő oldal>>

 
 
 
 
 

 

best free website hit counter

  Ha tetszett a teszt nézz rá ezekre is 
 

Kiscsaládok kedvence

Škoda Fabia Combi 1.2 TSI AM Sport teszt

 

Kalapos bohóc

Škoda Roomster teszt

 

Még fiatalosabb, még ütősebb 

Toyota Yaris 1.5 vvt-ie Selection teszt

 

2015 Skoda FUNstar

 

 

 

 

   
Asztali nézet